Az egyfázisú motorok teljesítménye igencsak korlátozott ! Ami méterben is bír hasítani arra már 3 fázisú motor kell a teljesítmény miatt . Fekvőben max házi készítésű,állóban van gyári ,de az is (ami már ér is valamit) 5kw 3 fázisú motorral szerelve .
Nemrég "túrtam" fel a piacot, de fekvőt ami métereset hasít ráadásul 240 V-ról üzemelőt nem igen láttam. Videókon azt hiszem talán házi készítésű hidraulikus volt, de az talán 380-ról ment..
Méteresben hasítót csak álló hidraulikus van szerintem, ami gyári.
Így van. Ennyi tapasztalat után lehet feltenném rá a nagyobb szivattyút, de amióta a kerszthasitók fel vannak hegesztve nem izgat hogy nem olyan gyors. Így is egyből 6-ba nyomja a kuglit. Meg ugye nekem bazi nagy a munkahenger, ez volt 5e-ért egy hangár ajtót működtetett. Szóval nekem bartelozva jött össze és alkalmazkodni kellett a beeső alkatrészekhez. Kardos Ricsi sokat segített s szamitasokban, nelkule lehet lyukra futok valamivel...
Én pl a hasító talpával szívok, mert rendszeresen letépni az I gerendárol. Pedig andrásolva is megvan 10-es lemezzel, plusz 8-as lánc is. Azt most meg kell oldanem.
Melóhelyen teszteltem a szivattyút de kisebb kell majd itthonra . Max kibékül az ember a lassabb munkahenger mozgással vagy vesz 7,5kwattos motort és otthonra behúzza a 3*20A t .
De neked úgy tudom 16 os a szivattyúd :)
Persze 140baron már az is kér teljesítményt.
Csak ugye írtátok a legtöbb fa hasad 70-80baron
Akkor nem kell a kisebb szivattyúnál a full motor teljesítmény
Morort 20e, én festettem, kapott full generált SKF csapággyal, I Grenda ingyé, kuplung ingyé, motorvédő és csillag-delta kapcsoló ingyé, kábel ingyé, olaj és tartály ingyé,... Új bolgár fogaskereses szivattyú 18e, új bolgár vezérlő 16e, hidraulika csövezés szintén ingyé, a maradék vas meg szintén gombok. lakatos haver ívvel osszerakja rezsiben. Két robogó kerék 4 vagy 5e már nem emlékszem, festék 2eFt. Nem bántam meg, megint bele kezdenék csak kicsit másképpen pár dolgot.
Sajnos század meg tized mm kopást nem vesz észre az ember szabad szemmel. Ha meg a házban is van pár tized meg a kerékben ott sok nyomásveszteség keletkezik.