Amit az előbb írtam, azt egy fórumból másoltam be. Én viszont az ott leírt hibát nem tapasztalom. Vagy nem tudom mire gondolt az illető. Ugyanis jelenleg nekem is az 5.42.B.R4 verzió van fent, és minden veszélyes zóna ikon megjelenik, a kategóriák normálisan ki-be kapcsolhatók.
Bár nyilván normálisan is meglehet írni egy programot, de azért a gyárban nem úgy fejlesztenek, mi itthon. Megírjuk a változtatást, aztán felmásoljuk. Ők meg mielőtt közreadják, teljes, részletes dokumentációt készítenek a változtatásokról (amit aztán nem tesznek közzé), és az a gyanúm néha belebonyolódnak. Mintha nem mindig tudnák, hogy a változtatott részt mibe is teszik bele. Így jöhetnek újra elő olyan hibák, amiket korábban már javítottak.
A munkahelyemen egy ilyen navi programnál ezerszer bonyolultabb és drágább programnál is ez a hiba újra és újra megtörtént. Azt is (többnyire) franciák fejlesztik. :)
Ugyan az a cég (THALES), aki ennek a navinak a programját írta. Egyszer rá is kérdeztem a nálunk levő programfejlesztőnél a navi programra, de azt mondta a THALES-en belül mindenre külön szakág van, és ő erre nem lát rá, nem a szakterülete. És még azt is gyanítom, a mi rendszerünk bonyolultságát figyelembe véve, ahol a legjobb szakembereket alkalmazzák, hogy a kommersz programoknál nem is a legkiválóbb programozók vannak. Feltételezem ez a dokumentálásra is igaz. Hát valahogy így lehet.
Itt van néhány THALES és MAGNETI MARELLI France programfejlesztő névjegye:
Alexandre Inglebert Software Development Région de Bordeaux, FranceAéronautique et aérospatiale Entreprise actuelle Magneti Marelli Précédent Thalès Airborne Systems, Magneti Marelli, Thalès Avionics Enseignement The University of Dundee
Software Integration Magneti Marelli juillet 2011 janvier 2012 (7 mois) In R&D department, I was in charge of software integration of AUDIO and RADIO features of SMEG+ infotainment system.
Software Development Magneti Marelli février 2015 Aujourdhui (2 ans 9 mois) I am in charge of development of user interfaces for CarPlay, MirrorLink and Media features of SMEG.6 infotainment system. I also ponctually reinforce the middleware team of CarPlay fonction.
Hozzá nem értőként ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy a fenébe nem lehet egy normálisan működő fedélzeti számítógép programot összerakni immár 4 év alatt ... Azért olyan sok dologra nem kell ezeknek a programoknak figyelnie és ugye többnyire nem ingyen adják ezeket az autókat.
Az egyik fórumon pozitív változásról is írnak, már amennyiben az pozitívum, hogy visszaállítottak egy előző jó állapotot, amit legutóbb elrontottak. Vagyis ismét rendesen jelennek meg a veszélyes zónák.
"The only difference is that alert zones were not displayed in the map in 5.42.B.R4 (they were in earlier firmware versions) and they are back again in the current firmware."
Szia, igen, én feltettem a múlt héten, de a már megszokott módon, semmi változást nem tapasztaltam (legalábbis a számomra legzavaróbb hiba, a lenémított rádió visszakapcsolódása telefon hívás vagy közlekedési információk után, ebben sincs javítva).
Az a baj, hogy van sok papír meg állapot felmérő amin be van jelölve a hiba amik vannak a kocsin. Bemegyek egy itthoni márkaszervizbe valahogy kideríteni.
Visszatérve a kérdésedre. Ha arról a javításokról amiről most írtál van papírod, akkor abból kiderül hogy mit is csináltak. De korábban azt gyanítottad, hogy a kocsi törött volt. Akkor most vagy kiderül a papírokból, vagy nincs róla papírod, és nem szakszervizben javították. Azt meg sohasem fogod megtudni, kivéve ha az előző tulajt megtalálod, és ő elmondja.
Külföldről vásárolt autót itthon honositottam hogyan tudom meg, hogy volt e törve? Mert elég sok árulkodó jel van az autón ami azt mutatja, hogy sérült volt.
Ha szerencséd van, és megfelelő munkafelvevőt fogsz ki, akkor valamelyik gyári szervizben az alvázszám alapján megtudják mondani. akkor is, ha külföldről behozott kocsiról van szó. Nyilván csak akkor, ha külföldön szakszervizben javították. Mert ha fusiban, akkor annak nem lesz nyoma.
Erre nehéz távolról, látatlanban válaszolni - nekem nincs ilyen rendszer beépítve a kocsimba, így gyakorlati tapasztalattal nem tudok szolgálni, de olvasni lehet róla itt-ott (pl. kézikönyv).
Mivel a Start/Stop rendszer akkumulátorról megy, annak töltöttségi szintjétől egyértelműen függ az, hogy engedi-e a komputer a motor automatikus leállítását majd újra indítását.
Nem teljesen feltöltött akkumulátor esetén vannak olyan fogyasztók (pl. világítás), amiknek a működése prioritást élvez, így azok működtetésének biztosítása érdekében "hanyagolja" egy darabig a komputer a Start/Stop rendszer működtetését. Az ECO ilyen esetekben is felvillan, amikor az egyéb feltételek (pl. manuális váltónál például 20 km/ó alatti sebességben haladás vagy megállás üresben, stb.) teljesülnek.
Említhetnénk még a klímát, ami nem akkumulátorról megy hanem a motorról valahogy (ékszíj, lánc?), így a klíma bekapcsolt állapotában értelemszerűen nem lehet leállítani a motort.
Nekem nincs ilyen rendszer beépítve a kocsimba, így gyakorlati tapasztalattal nem tudok szolgálni.
Nem tudjátok véletlenül, hogy miért nem állítja le a motort mikor a műszerfalon felvillan az ECO többször is? 2014 Grand Picasso.
Külföldről vásárolt autót itthon honositottam hogyan tudom meg, hogy volt e törve? Mert elég sok árulkodó jel van az autón ami azt mutatja, hogy sérült volt.
Sziasztok! Az mitől lehet, hogy egyszer csak bekapcsolva marad a lezárt autón a bal oldali első és hátsó led helyzetjelző? Még nem találkoztam ezzel (vagy csak nem figyeltem).
Itt (bár angolul) van egy kis infó a tükörben lévő lámpáról. Ha jól értem, csak a LED lámpát (azaz az "izzót") önmagában nem lehet cserélni, csak a tükörben lévő LED egységgel együtt:
Szerintem egyrészt kérdezd meg magát a szervizt, hogy megtudd, a szerviz mit javasol kicserélni, utána az infók birtokában kérdezd meg a nagyobb alkatrészkereskedőket: Láng, Bárdi, UNIX, stb. Ők nem csak alkatrészt árulnak, hanem néha még okosakat is tudnak mondani (tapasztalatból) - talán még a javítás körülbelüli árára is lesz tippük.
Nem hiszem hogy sok fórumozónak kellett volna már kuplungot cserélni automata vagy robotváltós Picasso II-ben...
Robotváltósban szoktak kuplungot cserélni lendkerék nélkül? Mert hangja nincs, tehát gondolom a lendkerék jó, de araszolás után egyesben rángatva indul. Hosszabb távokat autózva, aztán megállva elindulva viszont semmi baja. Voltam már taníttatni, de minden maradt a régiben. Mibe fájhat egy kuplung csere, egyáltalán honnan lehet tudni, hogy milyen való bele, ha én akarom megvenni?
Igen, jól mondja snow.dog - garanciális javítás volt, így tehát ingyenes. Rákérdeztem, hogy esetleg nem volt-e visszahívás is ilyen ügyben, s azt a választ kaptam, hogy erre a kocsira (2014. augusztusi gyártású) csak egy visszahívás volt, ami az első futóműben egy csavar kicseréléséről szólt, s semmi másra vonatkozó nem volt. Ha lett volna, szóltak volna.
Amúgy a javítás óta eltelt 3 nap alatt nem jelentkezett ismét a nyöszörgő hang.