Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

snow.dog Creative Commons License 2017.10.25 0 0 1169

Kíváncsiságból frissítettem az 5.42.C.R2 verzióra, első ránézésre nem látok változást. Nyilván javítások azért voltak. De ki tudja mik azok?

Előzmény: snow.dog (1168)
snow.dog Creative Commons License 2017.10.25 0 0 1168

Amit az előbb írtam, azt egy fórumból másoltam be. Én viszont az ott leírt hibát nem tapasztalom. Vagy nem tudom mire gondolt az illető. Ugyanis jelenleg nekem is az 5.42.B.R4 verzió van fent, és minden veszélyes zóna ikon megjelenik, a kategóriák normálisan ki-be kapcsolhatók.

 

 

Bár nyilván normálisan is meglehet írni egy programot, de azért a gyárban nem úgy fejlesztenek, mi itthon. Megírjuk a változtatást, aztán felmásoljuk. Ők meg mielőtt közreadják, teljes, részletes dokumentációt készítenek a változtatásokról (amit aztán nem tesznek közzé), és az a gyanúm néha belebonyolódnak. Mintha nem mindig tudnák, hogy a változtatott részt mibe is teszik bele. Így jöhetnek újra elő olyan hibák, amiket korábban már javítottak.

 

A munkahelyemen egy ilyen navi programnál ezerszer bonyolultabb és drágább programnál is ez a hiba újra és újra megtörtént. Azt is (többnyire) franciák fejlesztik. :)

Ugyan az a cég (THALES), aki ennek a navinak a programját írta. Egyszer rá is kérdeztem a nálunk levő programfejlesztőnél a navi programra, de azt mondta a THALES-en belül mindenre külön szakág van, és ő erre nem lát rá, nem a szakterülete. És még azt is gyanítom, a mi rendszerünk bonyolultságát figyelembe véve, ahol a legjobb szakembereket alkalmazzák, hogy a kommersz programoknál nem is a legkiválóbb programozók vannak. Feltételezem ez a dokumentálásra is igaz. Hát valahogy így lehet.

 

Itt van néhány THALES és MAGNETI MARELLI France programfejlesztő névjegye:

https://fr.linkedin.com/in/alexandre-inglebert-ba772250

http://fr.viadeo.com/fr/profile/philippe.chapelet1

 

Alexandre Inglebert
Software Development Région de Bordeaux, FranceAéronautique et aérospatiale
Entreprise actuelle Magneti Marelli
Précédent Thalès Airborne Systems, Magneti Marelli, Thalès Avionics
Enseignement The University of Dundee

 

Software Integration
Magneti Marelli
juillet 2011 – janvier 2012 (7 mois)
In R&D department, I was in charge of software integration of AUDIO and RADIO features of SMEG+ infotainment system.

 

Software Development
Magneti Marelli
février 2015 – Aujourd’hui (2 ans 9 mois)
I am in charge of development of user interfaces for CarPlay, MirrorLink and Media features of SMEG.6 infotainment system.
I also ponctually reinforce the middleware team of CarPlay fonction.

Előzmény: GSdriver (1167)
GSdriver Creative Commons License 2017.10.25 0 0 1167

Hozzá nem értőként ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy a fenébe nem lehet egy normálisan működő fedélzeti számítógép programot összerakni immár 4 év alatt ... Azért olyan sok dologra nem kell ezeknek a programoknak figyelnie és ugye többnyire nem ingyen adják ezeket az autókat.

Előzmény: snow.dog (1166)
snow.dog Creative Commons License 2017.10.25 0 0 1166

Az egyik fórumon pozitív változásról is írnak, már amennyiben az pozitívum, hogy visszaállítottak egy előző jó állapotot, amit legutóbb elrontottak. Vagyis ismét rendesen jelennek meg a veszélyes zónák.

 

"The only difference is that alert zones were not displayed in the map in 5.42.B.R4 (they were in earlier firmware versions) and they are back again in the current firmware."

Előzmény: GSdriver (1164)
kissp75 Creative Commons License 2017.10.24 0 0 1165

Szia, igen, én feltettem a múlt héten, de a már megszokott módon, semmi változást nem tapasztaltam (legalábbis a számomra legzavaróbb hiba, a lenémított rádió visszakapcsolódása telefon hívás vagy közlekedési információk után, ebben sincs javítva).

Előzmény: GSdriver (1164)
GSdriver Creative Commons License 2017.10.23 0 0 1164
mixeres Creative Commons License 2017.10.22 0 0 1163

Sziasztok.

Megint megpróbálom.

2.0 bluehdi 150le hány km nél esedékes a vezérműszíly csere?

Köszönöm!

Egyébként ha valaki most tervez c4 gp t venni akkor eladó az enyém! Üdv.Tamás

https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/citroen/grand_c4_picasso/citroen_grand_c4_picasso_c4picasso_2_0_bluehdi_exclusive_7_szemelyes_full_full-12035347

Gabriell1974 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 1162

Az a baj, hogy van sok papír meg állapot felmérő amin be van jelölve a hiba amik vannak a kocsin. Bemegyek egy itthoni márkaszervizbe valahogy kideríteni. 

Előzmény: snow.dog (1161)
snow.dog Creative Commons License 2017.10.16 0 0 1161

Visszatérve a kérdésedre. Ha arról a javításokról amiről most írtál van papírod, akkor abból kiderül hogy mit is csináltak. De korábban azt gyanítottad, hogy a kocsi törött volt. Akkor most vagy kiderül a papírokból, vagy nincs róla papírod, és nem szakszervizben javították. Azt meg sohasem fogod megtudni, kivéve ha az előző tulajt megtalálod, és ő elmondja.

Előzmény: snow.dog (1160)
snow.dog Creative Commons License 2017.10.16 0 0 1160

Elvileg mindent Citroenben javítottak és cserélték.  Minden javításról és cseréről benne​ volt a papírja a kocsiban ami citroenes papír.

 

Ez még nem zárja ki amit írtam. Arról van papírod, amit szakszervizben csináltak. Arról meg nincs, amit fusiban.

Előzmény: Gabriell1974 (1157)
Gabriell1974 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 1159

X

Előzmény: Gabriell1974 (1158)
Gabriell1974 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 1158

Előzmény: Gabriell1974 (1157)
Gabriell1974 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 1157

Elvileg mindent Citroenben javítottak és cserélték.  Minden javításról és cseréről benne​ volt a papírja a kocsiban ami citroenes papír.

Csak van az ajtó belső felén horpadás plusz a lakk megfolyva, és ez elég csúnya szakszervizes munka. Próbálok képet csatolni.

Előzmény: snow.dog (1155)
Gabriell1974 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 1156

Köszönöm. Akkor sok mindennek kell passzolnia, hogy menjen. 

Előzmény: snow.dog (1154)
snow.dog Creative Commons License 2017.10.14 0 0 1155

Külföldről vásárolt autót itthon honositottam hogyan tudom meg, hogy volt e törve?  Mert elég sok árulkodó jel van az autón ami azt mutatja, hogy sérült volt.

 

Ha szerencséd van, és megfelelő munkafelvevőt fogsz ki, akkor valamelyik gyári szervizben az alvázszám alapján megtudják mondani. akkor is, ha külföldről behozott kocsiról van szó. Nyilván csak akkor, ha külföldön szakszervizben javították. Mert ha fusiban, akkor annak nem lesz nyoma.

Előzmény: Gabriell1974 (1152)
snow.dog Creative Commons License 2017.10.14 0 0 1154

Elég sok feltételnek kell egyszerre teljesülnie ahhoz, hogy normálisan működjön. A kezelési útmutatóban ezt leírják.

 

Előzmény: Gabriell1974 (1152)
sbojan Creative Commons License 2017.10.14 0 0 1153

Erre nehéz távolról, látatlanban válaszolni - nekem nincs ilyen rendszer beépítve a kocsimba, így gyakorlati tapasztalattal nem tudok szolgálni, de olvasni lehet róla itt-ott (pl. kézikönyv).

 

Mivel a Start/Stop rendszer akkumulátorról megy, annak töltöttségi szintjétől egyértelműen függ az, hogy engedi-e a komputer a motor automatikus leállítását majd újra indítását.

Nem teljesen feltöltött akkumulátor esetén vannak olyan fogyasztók (pl. világítás), amiknek a működése prioritást élvez, így azok működtetésének biztosítása érdekében "hanyagolja" egy darabig a komputer a Start/Stop rendszer működtetését. Az ECO ilyen esetekben is felvillan, amikor az egyéb feltételek (pl. manuális váltónál például 20 km/ó alatti sebességben haladás vagy megállás üresben, stb.) teljesülnek.

Említhetnénk még a klímát, ami nem akkumulátorról megy hanem a motorról valahogy (ékszíj, lánc?), így a klíma bekapcsolt állapotában értelemszerűen nem lehet leállítani a motort.

 

Nekem nincs ilyen rendszer beépítve a kocsimba, így gyakorlati tapasztalattal nem tudok szolgálni.

Előzmény: Gabriell1974 (1152)
Gabriell1974 Creative Commons License 2017.10.13 0 0 1152

Nem tudjátok véletlenül, hogy miért nem állítja le a motort mikor a műszerfalon felvillan az ECO többször is?  2014 Grand Picasso.

 

 

Külföldről vásárolt autót itthon honositottam hogyan tudom meg, hogy volt e törve?  Mert elég sok árulkodó jel van az autón ami azt mutatja, hogy sérült volt.

sheva09 Creative Commons License 2017.10.11 0 0 1151

Szia!

 

Köszönöm szépen a segítséget. Igen, valószínűleg ez történhetett. :-)

Előzmény: snow.dog (1150)
snow.dog Creative Commons License 2017.10.08 0 0 1150

Kiszálláskor feltehetően véletlenül megnyomtad az index kart. Lásd a mellékelt képen!

 

Előzmény: sheva09 (1149)
sheva09 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 1149

Sziasztok! Az mitől lehet, hogy egyszer csak bekapcsolva marad a lezárt autón a bal oldali első és hátsó led helyzetjelző? Még nem találkoztam ezzel (vagy csak nem figyeltem).

Köszi!

szepnorbee Creative Commons License 2017.10.08 0 0 1148

Sziasztok! Van valakinek vonóhorog a kocsin? Kell lenni a műszerfalon valamilyen visszajelzésnek amikor az utánfutó csatlakoztatva van?

sbojan Creative Commons License 2017.09.30 0 0 1147

Itt pedig találsz árakat az LED egységre (cikkszámok 6325.J4, 6325.J5):

http://francia-auto-alkatreszek.hupont.hu/111/citroen-c4-alkatreszek-akciosfolytatas1

Előzmény: ajax1 (1145)
sbojan Creative Commons License 2017.09.30 0 0 1146

Itt (bár angolul) van egy kis infó a tükörben lévő lámpáról. Ha jól értem, csak a LED lámpát (azaz az "izzót") önmagában nem lehet cserélni, csak a tükörben lévő LED egységgel együtt:


http://c4owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?209268

Előzmény: ajax1 (1145)
ajax1 Creative Commons License 2017.09.30 0 0 1145

Sziasztok!

Abban kérnék segítséget, hogy a visszapillató tükör alatti index izzót hogy lehet kicserélnk. Nem tudom a búrát kivenni. Köszönöm

sbojan Creative Commons License 2017.09.19 0 0 1144

Szerintem egyrészt kérdezd meg magát a szervizt, hogy megtudd, a szerviz mit javasol kicserélni, utána az infók birtokában kérdezd meg a nagyobb alkatrészkereskedőket: Láng, Bárdi, UNIX, stb. Ők nem csak alkatrészt árulnak, hanem néha még okosakat is tudnak mondani (tapasztalatból) - talán még a javítás körülbelüli árára is lesz tippük.

 

Nem hiszem hogy sok fórumozónak kellett volna már kuplungot cserélni automata vagy robotváltós Picasso II-ben...

Előzmény: 2016 (1143)
2016 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 1143

Robotváltósban szoktak kuplungot cserélni lendkerék nélkül? Mert hangja nincs, tehát gondolom a lendkerék jó, de araszolás után egyesben rángatva indul. Hosszabb távokat autózva, aztán megállva elindulva viszont semmi baja. Voltam már taníttatni, de minden maradt a régiben. Mibe fájhat egy kuplung csere, egyáltalán honnan lehet tudni, hogy milyen való bele, ha én akarom megvenni?

Gabriell1974 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 1142

Nincs valakinek eladó 4 db lemez felnie és jó téligumija vagy ahol tudnék venni jó áron?

 

Tető csomagtartó is érdekelne.

Grando Picassohoz. 2014.

sbojan Creative Commons License 2017.09.17 -1 0 1141

Igen, jól mondja snow.dog - garanciális javítás volt, így tehát ingyenes. Rákérdeztem, hogy esetleg nem volt-e visszahívás is ilyen ügyben, s azt a választ kaptam, hogy erre a kocsira (2014. augusztusi gyártású) csak egy visszahívás volt, ami az első futóműben egy csavar kicseréléséről szólt, s semmi másra vonatkozó nem volt. Ha lett volna, szóltak volna.

Amúgy a javítás óta eltelt 3 nap alatt nem jelentkezett ismét a nyöszörgő hang.

Előzmény: símasínhapsi (1138)
símasínhapsi Creative Commons License 2017.09.16 0 0 1140

Mivel az én autóm már nem garis, azért a várva várt visszahívási akció indulása érdekes lehet! 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!