Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Üdvözlöm a PV mechanikus irányváltó problémával küszködőket!
Az utóbbi időben több PV Előre mozdony irányváltóját javítottam sikerrel.
Kb. 60 éves mechanikus szerkezet, nehezen hozzáférhető, de kellő türelemmel mégis javítható. Azt nem lehet szavatolni, hogy javítás után hány évig nem kell újra hozzányúlni. Alapvetően az érintkezőket tartó textil-bakelit lap vetemedik (görbül el, amin már nem lehet segíteni), és a nem éppen kiváló minőségű anyagból készült érintkezők vesztik el rugalmasságukat. Találkoztam már születési rendellenességgel (gyártáshibával) is, ahol az irányváltó sohasem funkcionált rendeltetés szerűen, mert az irányváltó bakelit lemeze nem megfelelően lett kialakítva. Még ezt is tudtam orvosolni, bár megküzdöttem vele rendesen. Az éppen irányváltó problémával küszködő gyűjtő-modellező társunk elérhetősége nem publikus, ezért válaszolok ezúton.
"Kép feltöltése saját gépről" ez után egy nagy fekete mező jelenik meg. A kurzorral semmit nem enged. Vajon mi az a befeketített sötét mező? Talán régen posztoltam s így honorál?Nektek mit ír, ill. mi jelenik meg a "Kép feltöltése saját gépről" mondat után? Előre is kösz! p.
Szia, lehet maga a böngésző program is az oka. Nekem pl. nem ment Firefox-szal, de ment az Explorerrel. Most Firefoxban vagyok és nem megy, megnéztem az Eplorerben is, ott sem megy. Ha nem az Index hibája, akkor valószinűleg a böngészők biztonsági beállításai vagy a védelmi programok okozhatják, amelyek beállításai a frissítésekkel is változhatnak. Erről egy IT-s kolléga tudna mindket a legjobban és szakszerűen felvilágosítani. Üdv!
Amennyiben még nem töltöttél fel ide képet, akkor gyorsan leírom a menetét.
Adja a program:
"Kép feltöltése saját gépről"---- Tallózás ------ Feltölt. Gondolom idáig eljutottál. Ami kimaradhatott : - a feltöltés után lentebb megjelenik a kép, de a " beillesztés " gombot még meg kell nyomnod. Ezután feljön a kép ide a levelező mezőbe.
Amennyiben mindezt végig csináltad és nem jön fel a kép , sajnos fogalmam sincs a hiba okáról. Nekem eddig még mindig sikerült.
Illetve még egy dolog: A program nem szereti a túl kicsi és a túl nagy kiterjesztésű képeket. Viszont a 800- 1200 x 1000- 1800 pixel között simán működik.
Szia! Nem eszik olyan forrón a kását.... Lehet most venni a Vaterán egy komplett panelt. "PV Előre mozdony panelja" Még 4 napig lesz elérhető. Jelenleg 990 Ft az ára.
Ha más nem, ezen meg tudod tanulni a kapcsoló szétszerelését, összerakását, stb. Hidd el, ha 1958-ban ez korszerű volt s akkor megfelelt, most az űrkorszakban nem fog neked sem megoldhatatlan feladat elé állítani a megjavítása.....!Jó bütykölést! p.
Mindenféle petróleumos, olajos rozsdaoldó- kenő anyagot, mint a WD 40, sürgősen felejtsétek el elektromos kontaktusok tisztításánál. Nem távolítja el az oxídot és cserébe még egy szigetelő olajfilmet is létrehoz. Enyhébb oxid réteggel elbánik a kontakt szpé, a makacsabbak eltávolításához csak a finom csiszolást tudom ajánlani.
Elég kevés időm van a karácsonyi családi készülődés miatt. Ezért nem készülök el időben az Árpáddal. Úgy haladok vele, mint a" Luca székével " , lassan és kis lépésekkel.
Zsombor problémáiról:
- a privátban nem írtam az irányváltóról:
Elég primitív szerkezet, ami vékony, különféle alakú rézlemezekből áll. Alap probléma az évtizedek alatt kialakult oxidáció, amin nem segít a kontakt szpré sem. Egyetlen megoldás, szét kell szedni az egészet és minden lemezkét polír papírral finoman megcsiszolni. A szétszedés igen macerás, mert az összeszorító rugó ( főleg, ha már vakrozsdás ) képes eltörni. Illetve, ha még "fickós" , úgy elugrani, hogy utána keresgélheti az ember. Pótolni nem lehet, mert kissé kúpos kialakítású és a kisebb átmérőjénél szorul meg a csapon. Sajnos az egész irányváltó rendszer tartó bakelit alkatrészek az évtizedek alatt a levegő páratartalmát magukba szívták és ezért meggyengültek. Ezért veszik fel az íves formát, ami miatt a réz lemezkék a kapcsolgatás során képesek meggyűrődni. Ezzel vége is az irányváltónak. Egyáltalán nem szeretem, ezért alakítottam át minden mozdonyomat egyenáramúra.
A Vaterán eladott mozdonyomat alakítottam vissza váltóáramúra a vevő kérésére, de csak nagy nehezen találtam egyetlen korrektül helyrehozható irányváltót. Ezért többet (mármint a visszaállítást) nem vállalom be.
Nem tudom,nincs jobb ötletem.Mint írtam,az elektromos dolgokhoz alig konyítok.Nekem 3 szál drót már káosz. :) Csak előkerül néhány,nálam sokkal okosabb pévés.
Sötét vagyok az elektromos dolgokhoz,de én az irányváltónál keresgélnék.Ha fellazulnak az érintkezői,előfordulhat hogy megakadnak egymásban,és nem megy ki végállásig a mozgó rész.Még kipróbálnám,izzók nélkül működik e,mert találkoztam már zárlatos izzóval.
Szia! Eredeti Tungsram szoknyás izzót már tényleg csak a Vaterán lehet időnként találni.Ha ragaszkodsz hozzá,korábbi hozzászólásokban van leírás hogy lehet a rosszat átalakítani.Ha nem,skálaizzóval lehet pótolni,a Konrad-nál lehet kapni. Üdv.Gábor
Én is válogattam, és hogy jártam...3 mozdonyból az egyik amit Károlytól vettem ősszel most megadta magát. Egyik irányba világit, de nem megy. Másik irányba nem világít és hallom hogy a trafó búg., majd felgyullad a zárlat lámpa....Probáltam az irányváltüt rendbe tenni, minimális wd40-el. Lehet, hogy multkor a varrogépolajbol több ment valahova ? Teljesen tanácstalan vagyok, mert ment ma már pár próbakört nagyon szépen...Szénkeféket már többszö cseréltem kisebbre nagyobbra. Ötletem sincs :(((((((((((((((((((((((((((
PV szerelvény tulajdonos vagyok, még az 50-es évek végén kaptam szüleimtől, három fiam nőt fel rajt, most az unokámnak szeretném beüzemelni. 24V-os szoknyás izzót keresek a mozdonyba. 5-6 db ra vevő lennék, ha van valakinek jó, és felesleges, esetleg lehet még valahol kapni??