Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Még csak próbálhatom de ma 3 indításból mikor a készenléten belül történt 3-szor visszatért a rádió nem kellet kivárni az androidos betöltést. Várok a gyújtást ráadását követően kb. 3-4 másodpercet kb. ennyi kell amíg az üzemanyag szivattyú zúgása elhallgat. Nem akarom elkiabálni de lehet, hogy ezért volt, hogy néha visszatért készenlétből néha meg újra töltötte az androidot, mert volt olyan, hogy beültem és indítottam és olyan is hogy eltelt egy kis idő a gyújtás ráadása és az indítás között, de messze menő következtetéseket még nem lehet levonni 3 indításból.
ha nincs bekötve a világítás vezeték akkor valahol menüben le lehet kapcsolni. Megtaláltam azt a kapcsolót amivel lelehet kapcsolni, de akkor nem világít egyáltalán, viszont úgy kellene ugyebár ha ráteszem a világítást akkor kapcsoljon csak a be a gombok háttér világítása. Mivel mint ahogyan írtam is ez egy specifikus csatlakozóval van összekötve, ezért kizártnak tarom, hogy ne lenne bekötve.
Nekem az egységhez tartozó gondolom ISO átalakítóval van összekötve, csak összedugtam a két csatlakozót és ennyi.
Nem tudom a gomb világítást sikerült e lekapcsolnod, de ha nincs bekötve a világítás vezeték akkor valahol menüben le lehet kapcsolni. Sajnos ezt a beállítást nem találom. Esetleg meg tudod mondani, hogy mit keressek?
Ha be van kötve akkor a világítással bekapcsol. Amúgy a műszerfal világításról jön a tápja, ha letekered a műszerfal fényerejét lekapcsol a gombvilágítás. Én azt sem tudtam, hogy erre is van lehetőség. Ezt is megtudnád mondani esetleg hol találom?
Engem még bosszant hogy (legalábbis nálam) a rádiónál a frekvenciát írja ki nagyban a csatorna neve kis betűkkel van a sarokban kiírva, meg alól a csatorna szám felett. de ott a hosszabb csatorna nevek végét levágja. Lefényképezem az enyém hogy néz ki.
Pontosan ugyan ebben a cipőben járok én is. Nekem is Ford-ban van, annyi hogy nekem a régebbi kocka alakú a rádió, de ahogy nézem a kinézetén kívül teljesen ugyan az. Nem tudom a gomb világítást sikerült e lekapcsolnod, de ha nincs bekötve a világítás vezeték akkor valahol menüben le lehet kapcsolni. Ha be van kötve akkor a világítással bekapcsol. Amúgy a műszerfal világításról jön a tápja, ha letekered a műszerfal fényerejét lekapcsol a gombvilágítás. Az indításnál nekem is dettó ugyanaz a bajom, lemértem 41mp a boot idő. Nekem a can-bus nincs bekötve. Még nem találtam megoldást de gondolkodom rajta.
Engem még bosszant hogy (legalábbis nálam) a rádiónál a frekvenciát írja ki nagyban a csatorna neve kis betűkkel van a sarokban kiírva, meg alól a csatorna szám felett. de ott a hosszabb csatorna nevek végét levágja. Erre esetleg valaki nem tud megoldást?
Ha kapok egy e-mail címet, küldök a két kocsimba beszerelt fejegységek indulásáról egy-egy rövidke videót, melyek között azért van egy kis különbség. Az egyik jó, a másik nem egészen, de annyi baj legyen!
Köszönöm a bizalmat, de nem pénz kérdése, már csak azért sem, mert nem szakmám, csupán hobbiként művelem.
Újólag végigolvastam a levelezésünket, áttekintettem a fejegység hirdetésben fellelhető paramétereit, a kapott kiegészítők listáját és általános ismertetését.
A készülék – leírás szerint – minden tekintetben kompatibilis a Focus II. gépkocsival. Elmondás szerint a rádió bekötése a leírásnak (képes tájékoztatónak, amely feltehetően pontos) megfelelően történt, kipróbálva mindkét lehetséges változatot, vagyis:
(1) (CAN bus kihagyása esetén connect ACC (összedugva a csatlakozóvégek). Ez arra az esetre vonatkozik, ha nincs kormány távvezérlés, vagy nem kívánom használni az eredeti kormány távirányítást (esetünkben az utóbbi).
(2) Connect CAN bus (CAN bus közbeiktatása), de ACC kapcsolat nélkül. Amennyiben az autó eredeti kormány távvezérlését kívánom használni, akkor ez a megoldás választandó.
Ha a fentiek valamelyikének megfelelően történt a bekötés (semmi egyéb „barkácsolás” nélkül), akkor szerintem nem indokolt a rendszer minden bekapcsoláskor történő újraindulása, kivéve, ha nem áll fenn a 699. sz. hsz-omban írt okok valamelyike.
Ennél többet valóban nem tudok mondani, s bizonyára egy személyes megtekintés sem járna eredménnyel.
Kifelejtettem egy lehetséges okot. Az autókban van egy ú.n. „X” relé, amely az indítózás idejére lekapcsolja a felesleges fogyasztókat, többek között a rádiót is. Ez ismereteim szerint márkafüggő. Elképzelhető, hogy a fenti esetben is e miatt történik az újbóli indulás. Tudomásom szerint, egyes rádiók nem is kapcsolnak vissza maguktól, hanem manuálisan kell bekapcsolni őket. Persze nem 100%, de hallottam ilyet.
Előzőekben tett megjegyzésemet azért azzal kiegészíteném, hogy amennyiben az indításkori AKKU feszültség nem biztosítja a rádió üzemét, akkor valóban kikapcsolhat, de ehhez meg kellene állapítani, hogy rádióüzemben, alap vagy közepes hangerő esetén – folyamatosan csökkentve a feszültséget – hány V a be, illetve kikapcsolási határérték.
Egyébként Szentendrén lakom, de csak családon belüli autókon „ügyködöm” – már amit tudok!
Én helyileg Vácon lakom. Megkérdezhetem, hogy esetleg nem itt lakik a környéken?
Aki autóvillamosságit eddig kérdeztem a környéken azok azt mondták, hogy még nem szereltek ilyet, vagy méregették itt ott és ötletelgettek,pl: kellene beépíteni egy különálló kis aksit ami csak a rádió kapja róla a tápellátást.
Azzal már megbékéltem :) hogy így működik! Ha csak a gyújtást teszem rá mindig visszatér a készenlétből ami zavar az az,hogy viszont ha indítok általában újraindul amit ugye nem kéne. Ezért gondoltam arra, hogy indításnál elveszi a kocsi az áramot a rádióról is, és hátha ezt kilehetne valahogy kerülni, hogy indításnál a rádióról ne vegye le!Reméltem egy átkötés megoldhatja mint ahogy azt is, hogy a gombok háttérvilágítása csak a fényszóró bekapcsolásánál világítson ne pedig állandóan.
Ha minden előírás szerint van bekötve, s annak ellenére jelentkezik az említett probléma, akkor tudomásul kell venni. Igaz, egy kissé bosszantó, de egyébként nem vészes az 20-30”-cel későbbi indulás, ami a rendszer felállásából következik.
Talán akad végre valaki, aki hasznos tanáccsal szolgál.
Van egy Bosion BX-440 autó multimédiás fejegységem egy Ford focus 2-be. Sokat segített már eddig is stefi001 amit újfent köszönök!
Ami problémám megmaradt és volt most időm foglakozni vele egy kicsit. Tehát: van olyan beállítás rajta, hogy meddig tartsa készenlétben az autó leállítása után (max 2 óra), hogy ne töltse be újra az androidot, hanem egyből jöjjön be a rádió (gondolom készenlét). Ha a gyújtást 1-es állásba állítom tökéletesen működik, viszont ha indítom az autót (gyújtás 2-es) akkor hol jó hol viszont újraindul a rendszer az-az megint elkezdi betölteni az androidot. Amit észrevettem, hogy indításnál visszaesik az akkumulátor feszültsége 12V-ról 10V illetve kicsivel alá. Én mint hozzá nem értő arra gondolok a hiba forrása ez lehet. Esetleg van valakinek valamelyen ötlete, hogy ezt hogyan lehetne esetleg kiküszöbölni?
Igen, régebben is nézegettem már az aliexpresszes és ebayes ilyen fejegységeket, csak ott ugye az a baj hogy külföldről jön a termék. Na már most ha beleugrik a vámba, akkor lehet fizetni... Illetve ott előre kell fizetni. Gruppinál meg itthonról érkezik, és lehet utánvételesen is kérni amiben kisebb a rizikó. A fene se tudja mi lenne a jó...
A rövid tájékozatóban szerepel, hogy a térképállományt micro SD kártyáról kell betölteni. Persze még az is kérdés, hogy milyen navigációs szoftver van telepítve: IGO vagy más.
Üdv! Tudna nekem valaki segíteni hogy ez a kütyü milyen oprendszerrel van ellátva. Az érdekelne még hogy mi a menete annak hogy a rajta lévő gps-hez kártyára kell lemeteni a térképeket?
Nem igazán értem a dolgot. Meg kell nézni a kábelkötegeket: nem a kocsiban levő sárgáról beszéltem, ugyanis elképzelhető, hogy más színű, de funkcióját illetően a sárgának felel meg. A fejegységből jövő kötegben levő sárgaszínű vezetéket (az első képen látható) és a fekete csatlakozós (tápdugó) sárgát kell összekötni, majd a feketét és a barnát dugni a kocsispecifikus ISO-ba, azt pedig az autóban levő csatlakozóval társítani.
A fejegységből jövő pirosat a fekete csatlakozós pirosával kell párosítani.
Nem egyet csináltam már, s mindig jól működött, soha nem volt gond!
Köszönöm a segítséget lehet hogy en nem voltsm eleg konkretan érthető, ezeket a csatlakozokat be szereztem, össze forrasztottam, ugyan akkor semmi nem történt, ugyanis autóm csatlakozojaba nincs sárga kábel azaz ugyneúgynev állandó +12 v. Csak a piros fekete van úgy oldható meg hogyan a fejegység ből jovo piros +12 osszekoktom a sárga+12 v al de így akkor folyamatosan megy a készülék. Erre nem tallomt a megoldást.
Az új fejegység típusára lettem volna kíváncsi az esetleges több információ reményében, de ezek lényegében univerzális változatok, s körültekintéssel a legtöbb autóba beszerelhetők.
(1) A fejegységhez többek között egy ISO kábel is jár. A mellékelt képen 5. sz., amely szabad végeit forrasztással (esetleg gyorscsatlakozóval) össze kell kötni a külön megvehető táp- és hangszóró kábelköteg-végekkel (barna és fekete csatlakozós).
(2) Be kell szerezni egy típus/modell/évjárat specifikus ISO kábelt (olyan kivitelű, mint amelyet a 676. sz. hsz.-om tartalmaz, amely dugóit csatlakoztatni kell a hangszóró és tápvezeték aljazatokhoz. Az ISO köteg fennmaradó (fehér) csatlakozó aljazatait pedig az autóhoz.
Végignéztem az ISO kábel beszerzési lehetőségeit. Itthon is kapható – olcsón – a legtöbb autóhoz, de ez esetben eléggé bizonytalan vagyok, hogy a mellékelt linken feltüntettek, mennyiben kompatibilisek a 2005-ös Fiat Stilo-val. Javaslom a kapcsolat felvételét a forgalmazóval, s pontosítani, hogy megfelelőek-e?
Az Ebay-on is találtam. Az ottani kivitele számomra meggyőzőbb + a megfelelőség is pontosan nevesítve van. A döntés előtt a hirdetési képeket és a kocsi csatlakozóinak kivitelét összevetném, s ezen kívül a külföldi forgalmazónak is lehet levelet küldeni. Általában gyors és korrekt válaszok születnek (egyéni tapasztalat).