Az útkeresés során lehetnek agyament tervek is. Pl: K36 elősűrít, mondjuk az általam nem talált turbo map-ból kiolvasott fordulatszámig, majd 2. fokozatban a 28 as sűrít, de nem forogja túl magát, a nem talált mepből olvasva. Ha úgy van mit a víznél (miért lenne úgy) a nyomás összeadódik. Azért gondoltam, hogy 36-os, mert 1,5 kg/sec összesűrítve 2barra, 28-as sűrít 0,5-öt p1/p2, alapján, nyomás 4 bar. A gép nem forogja szét magát, mert ugye nem a nyomás miatt röpül, hanem mert forog. A nyomás nem a mániám, csak egy tipp!! Néztétek a kóreai linket? itt egy másik http://www.mee.hu/files/images/3/Nagyfordulatszamu_allandomagneses_generator.pdf
Minden érdekel a kritika is ha épít.
Még a nyomásról, minnél nagyobb annál könnyebb munkára fogni.
A szabad turbina beszerzése, méretezése. Szerintetek?
Ja,tudnak! És milyen érzés a coolerből kipiszkálni a felrobbant sürítőt?
4 bar simán,de lehet 5 is...biztasd nyugodtan! Majd viszünk ki virágot...
1.4-1.6 a gyári,piszkálás után tényleg van 2 bar! A turbósoknak élni kell valamiből...
Uraim,én asszem befejeztem itt! Én nem leszek felbujtó egy gyilkossághoz! Én már láttam turbót felrobbanni,és nagy szerencsém volt! Remélem másnak is lesz!
A kompresszor oldalt max biztonsagi okokbol csapold meg , a turbinaba belepo gaz megcsapolasaval szabalyozd a teljesitmenyt.
A viz nem rosz dolog , de ha kompresszor szivooldalra adagolod par ora latt lebontja a kompresszor lapatot, egoter ele adagolva meg nagyon be kell szabalyozni, hogy nehogy nagyon lehutse az egest. Kb 1-max 2l/ perc mennyiseggel kezdjel.
A hatasfokot biztosan javitani fogja, en hasznaltam utcai automon, vagy 30ekm-t.
Köszönöm az infót. Tegnap megvettem a turbóhoz a javító készletet. Hát finoman fogalmazva jó üzlet turbót javítani. A berendezés teljesítményét és optimalizálásának lehetőségét elkezdtem keresgetni. Első kérdés, mekkora legyen a berendezés, továbbá mi legyen az optimalizálás iránya. A választ természetesen csak keresgetem minél több alternatívát megvizsgálva.
"Némi" ismereti hiányosságom is van. Én úgy értelmezem, hogy a teljesítményt elsősorban a kiáramló gáz tömege és sebessége határozza meg. A rendszerbe bevitt energia mennyisége ismert. Szerintem cél a minél nagyobb tömegáram létrehozása. Ezért kérdés még most is, milyen hőmérsékletig hűtsem vissza a füstgázt. Persze nem hőcserélőre gondolok, hanem a turbó kompresszora által termelt levegő megcsapolására, vagy víz befecskendezésre. Ha eldöntöttük mi a cél, akkor könnyebb egy hozzá illeszthető szabad turbinát, turbót illeszteni, már ha szabad turbinát csak úgy lehet venni és a gyártó is közöl adatokat a méretezéshez.
Mindenesetre, most elkezdem a mérés és adatgyűjtés kiépítését. Tűztér nyomás, olajnyomás, légmennyiség mérő, Lamda szonda és vagy négy hőmérő.
Egy kicsit úgy érzem magam, mint amikor egy hülye okoskodik.
Hogy jobban lásd!Balrol jobbra haladva látsz egy radiál sűrítő kereket itt a tengely végén van egy axiál turbina ,ha tovább mész láthatod hogy következik még egy axiál turbina ami egy tengelyt hajt.Ha megnézed a 2 tengely különálló.A hátrafelé áramló gáz hozza mozgásba a másik tengelyt ezért van rajta axiál turbinakerék az veszi át a kiáramló gáztól az energiát és igy jön mozgásba a másik tengelyen lévő légcsavar.
Munkaturbina,ami nincs mechanikusan összekötve a gázgenerátorral.Gázgenerátornak jelen esetben a szalmás égőtér+turbó nevezhető,mert ez állítja elő a munkaturbina meghajtásához szükséges gázt.Ezt a gázt munkára lehet fogni,vagyis bele kell vezetni egy turbinába,amit az megforgat,és talán egy generátort hajt.
Ma egy sikeres!!! és egy sikertelen teszten vagyunk túl. A sikertelenség: A turbó olajszivattyúját, olajhűtőjét, táptartályt összeépítettük biztonsági szelep nélkül, így az első 4 mp.ben a nyomás elérte a 30 bart a turbóból ömlik az olaj. Futás fojtóért, kerülőág stb., de a turbó nem gyógyult meg. Tudtok segíteni, hogy hol kapok holnap olyan alkatrészt ami a k28-ban tönkrement? Na és a sikeres szalmatüzelésű gázturbina tűztér próbája! Nekem nagyon tetszett. A begyújtáshoz elkészítettük a begyújtónyílást 10 perc alatt az első szerencsétlenkedésünk mellett is beindult. Először fehér füst, utána szép lassan szürkült, ez hosszabb ideig tartott kb 10 perc, azt követően fekete hamuszórás amúgy jó vastagon, és utána semmi. színtelen füstgáz és az izzó vas. Egyszerű saccolással percenként kilónyi szalmát nyelt el. Úgy süvített mint egy gázperzselő. Nem találom a K28 jelleggörbéjét..... Mi az a szabad turbina?
közben gondolkoztam egy ilyenen, és rájöttem hogy ez nem is feltétlenül olyan egyszerű
mármint a gázturbinát éghető gázzal üzemeltetni, hol tudja a két gázt összekeverni? mert ha a komprimált levegőhöz nyitom rá a nem komprimált éghető gázt, akkor a sűrített levegő fog visszafolyni a csövön a rossz irányba
ha a kompresszor előtt keveri össze a két gázt, és úgy komprimál, akkor meg gyakorlatilag egy robbanóelegy van a turbinában, aminek konkrétan égnie is kell a turbinát követően, a lángfront meg visszaéghet és ég a cucc a kompresszor előtt
(vagy leginkább felrobban az egész a csába)
ha pb palackról megy, akkor persze nincs ilyen gond, mert a pb-ből azért néhány bar nyomással biztos kijön a gáz, de egy elgázosítóban nincs túlnyomás, a dugattyús gépekben ilyen probléma nincs, mert ott az égést a gyertya szikrája indítja el, az nem folyamatos, lehet előre keverni
maga a dugyattyú meg szívóhatást képez, kiszívja a gázgenerátorból a fagázt
úgy lehetne csak a dolgot megoldani, hogy két turbókompresszor kell, egy a levegőnek, és egy a fagáznak külön, és a komprimált gázokat elegyíteni az égéstérben, ráadásul ezek a kompresszorok nem egyforma méretűek...
Ott kezdeném,hogy csak nézünk,de nem látunk...ugyanis a HŐCSERÉLŐT már feltalálták,és használják réges-régen...Neked, sztem pont erre van szügséged! Az egész annyi,hogy a sűrítőből kilépő levegőt oda vezeted,amit hűteni akarsz! Az elvont hő felmelegíti a tűztérbe belépő levegőt,és kevesebb tüzelőanyag kell,+megoldva a hűtés.Persze ez csak leírva ilyen egyszerű,ugyanis a hőcserélőt a munkaturbina után szokták elhelyezni,mert másként lerontja a körfolyamatot.Nálad nemhiszem hogy ez komoly problémát okozna...
A Kapston is hőcserélős,ezért lehetséges a 280 fok TOT! Valahol van róla szép nagy metszeti képem,megkeresem igérem! Ott nincs külön munkaturbina,direktre van rátéve a generátor,ami 90000-et fordul...Házilag lehetetlen kivitelezni szerintem. Marad a szabadturbina. Ehhez kéne egy 12-13cm átmérőjű radiál(centripetál) turbina,az sem baj ha megvan a csigaház,és a csapágyház,meg kéne hozzá jó nagy áttétel.Saccom szerint 1:7-1:10 körüli.Én ezt nemtom kiszámolni,ahhoz én nagyon kevés vagyok...Generátor,akku,inverter.
A 3 bar-t felejsd el,egy turbóval nem fog menni.A 2 talán,de Rába turbóval az is húzós!
Először elgázosításban gondolkodtam és próbáltam is, de a száraznak tűnő szalmából is csorgott a víz. Utána jött, hogy fluid ágyas kazánt készítek. Kis méret nagy teljesítmény, szuper. A tűztérben nagy nyomást "3 bar"-t szeretnék csinálni. Első lépésben beált a négyhengeres csillag kompresszor, nemjó. A második lépés az volt, hogy kollegámat elküldtem Kecskemétre és mire hazaért beált a turbó. Amikor a kezembe vettem gondoltam ez a megoldás. Elkezdtem keresgetni aztán rájöttem már mások is csinálják. Tehát nyomásos égetés, a nyomáshoz szükséges energiát az égés biztosítja. Aztán a kanadai csávó még áramot is termel! Ez kell nekem! Így kerültem Xplod modellturbinás topikjába. Feltett szándékom, hogy kis háztartási méretben is elkészítem és szeretném bemutatni aki kíváncsi rá, mert ha.......(és most nem politizálok).....
Egyébként Martfűi vagyok a masina Tiszaföldváron van.
A berendezés egyébként az elgázosítás elvén működik. Az apró szalmadarabok azonnal kigázosodnak a gáz begyúlad, magával ragadja a még izzó részeket, melyek az alsó pernyefogóban még kiizzanak.
A direkt eltüzelem és csinálok belőle gőzt majd turbina és áram. A jelenleg 31 hatóság által ellenőrzött telepre nem kívánom még a kazánfelügyeletenergiahatóság és társait rászabadítani. Ezt a projektet végigcsinálom. Abban segítsetek, hogy lehet áramot produkálni, hogy méretezzem a turbinát. A Capstonról tudtok valamit? Milyen az áramfejlesztője, mekkora aturbina lapát, milyen nyomáson kellene üzemeltetni a berendezést.
Ezúton kérdezném a topik gazdát zavarja-e az alapötlettől való eltérés?
elgázosítás alatt azt értem, hogy egy tartályban levegő hiány mellett ég el, illetve bomlik a biomassza, amiből CO + H2 elegy lesz, meg CO2, és nitrogén, ha az a levegőből származő oxigénnel ment végbe
ez nem pontosan ugyanaz mint a széngáz, vagy régi "városi gáz" generálása, ahol
C + h2O -> CO+ H2 ill
C+CO2 -> 2 CO a reakció, mert a biomassza valahogy bomlik is közben, ami metánt is visszaad, illetve a reakció végén elvileg faszén marad vissza + hamu
mivel nem próbáltam ki személyesen, ez csak elméleti ismeret, de nincs okom kételkedni abban hogy ez működne
a gázturbinához meg úgy jön, hogy egy ilyen elgázosító némi energia feláldozásával a biomasszát éghető gázzá alakítja, ez később elégethető
- valamilyen gáztűzhelyben, vagy kazánban
- dugyattyús belsőégésű motorban, tehát elsősorban benzinmotorban
- vagy gázturbinában
mivel a gázturbina hátránya az alacsony hatásfok, ezért sokat fogyaszt, erre a szalmatüzelés pont "adekvát" válasz, mert az meg olcsó, gyakorlatilag hulladék sok esetben
Sajnos a hidrogén auto pont ezért nemüzemképes önmagában.
Több energia kell a viz bontásához mint amennyit az auto saját (önelláto) fenntartásához tud termelni.
Erre irtam több a leves mint a hus.
Ezért kezd elterjedni a hidrogén cellával hajtott auto.
Ezt az egész gázturbinás szalmás tüzelést nem igazán értem mert gázturbina nélkül is lehetne ennyi szalmafeleslegből energiát nyerni egy egyszerű gőz turbinával.
arra nem gondoltatok, hogy a szalmát még a gázturbina előtt elgázosítjátok, és csak a már szűrt fa, illetve ebben az esetben szalmagáz kerül a gázturbinába?
Túl a próbán, ami nem volt túl sikeres, de eredményes volt. Sajnos az elvemmel nem törődve (egy módosítás utána próba), több módosítást hajtottunk végre és a próba kevéssé volt sikeres. Az eredmény: az apríték betáplálását egy 160 cm hosszú csigával végeztük. A csiga passzosan jár a csőben, de nem szorul. A fordulatszámot a beépített szabályzóval állítható. A jelenlegi nyomásnál nem volt füstgáz visszaáramlás. A csiga a csőben nem ér végig, hogy egy kis dugó alakulhasson ki a végén. A kazáncsőbe egy levegő elosztó lemezt raktam, ami a levegő elosztásán kívül a szalmát ismegfogta. A levegő elosztó lemez egy a 400-as kazáncsőbe berakott 360 mm átmérőjű 330 magas gyűrű, a gyűrű tetején egy 50-es karima, külső átmérője 390mm. Azt akartam elérni, hogy a tüzelőanyag véletlenül se tömíthesse el a levegő bevezetőket, ez sikerült, bele se tudtuk tölteni tőle. A pernyével kapcsolatos felvetésetek teljesen jogos. A pernyét a talplemez alatt lévő 1080 mm átmérőjű 1300 magas tartályból alakítottuk ki és a nagy siettségben próba, próba, próba, nem rakattam rá elegendő nagyságúfüstgáz kivezető nyílást és a folytás így jelentős volt.
Tényleg elgondolkoztató hogy akarod megoldani az üzemanyag betáplálását az égőtérbe üzemelés közben?!
Az égőtéren kívül(kompresszorház) mindig nagyobb a nyomás mint az égőtérben különben nem működne a gázturbina.Ha kinyitsz egy adagolo ajtót akkor megszűnik a nyomás az önfentarto állapot leáll!Azt is mérlegelni kellene hogy baromi sok hamut ,pernyét fog termelni ez a kütyü.Az addig rendben van hogy 70-80% a lehullik de ilyen intenziv gázkiáramlásnál szerintem baromi nagy hamufelhőt fog kilövelni ami sem a környezetre sem a hátsó turbinalapátnak nem tenne jót.
A tüzelőanyag bevitelét én ugy csinálnám egy kettős ajtón keresztül,amikor a belső nyitva ,a külső zárva.Amikor a külső nyitva , a belső zárva.2-3 kg szalma töreket ,szalmát bejuttatni percenként nem egyszerű dolog.
Nem csak gázturbináknál létezik,rally autoknál is van viz befecskendezés!
4kkm52jc
Node ahogy Xantia is irta az adagolás nem egyszerű dolog.
Azon kivűl ha 150 000 pörög egy turbofeltöltöd az nem kis hangzavart kelt.
Igazából technika barátunk tudna az olajégőkröl mesélni az ö szakmája ő szerelt ilyen tipusu kazánokat.Ha a kiáramló gázt lehűtöd vesztesz a turbina teljesutményéből.Ha gőzt akarsz készíteni ahoz minek gázturbina.A viz felmelegitése megint csak bonyolitja a dolgot ,nyomásszabályzó,keringető...stb.