Ez nagyon Jó! Én a RAN-X nevű folyadékkal szoktam a szélvédőt bekenni és akkor már 60-70km/h felett szabályosan le szokott gurulni az esőcsepp a szélvédőről, majdhogynem azt merem mondani, hogy nem kell az említett sebesség felett ablaktörlőt használni. Köszi az értékes infót: Mészi
A jelenlegi Astrám 17 éves és 6 éve van nálam. Nálunk ez köztudott, de lehet, hogy felétek nem, de mi mindig megkeressük azt a kiskaput, ahol 50-100ft/literrel olcsóbban hozzá tudunk férni az olajhoz. Emiatt nem tankoltam még soha dieselt kúton.Kannázunk! Ezért lesz furcsa, hogy mindig kúton fogok ezután tankolni hivatalos áron és nagy valószínűséggel 5liter/100km felett. De ezt akartam, hát legyen így. Most már nem megyek sokat, inkább semmit. Szerintem havi max 500km lesz a futásteljesítményem, meg évente egyszer egy Zadar/ Horvátország/. Ebből következik, hogy egy év alatt biztosan 10ezer km alatt fogok lenni. Ami viszont tetszik, hogy elvileg ebbe a kocsiba én fogok először belefingani!!! Mert az eddigiek mind használtak voltak. Legjobbakat, remélem sikerült megválaszolnom a kérdésedet. Mészi
Na, a végére értem az olvasásnak, és hozzászólásoknak, most "magamtól" írok!:-))
Szóval, mint már írtam, 641 km van benne, most ért tartalékhoz, de még a lámpa nem világít.
Átlagfogyi BC szerint 5,4. l/100 km.
Szerintem ez nem rossz egy első tankos autótól!:-)
Remélem lesz még keveseb is!:-DD
Toronycsapágy.
Ma reggel hajnal 5-kor indultam -10 fokban (ja, amúgy annyira nem vészes a lassú melegedése a motornak, kb 5 km-el kell többet mennem , és már szépen kezd fűteni) Izsófalváról Egerbe, Szilvásváradon át. Ez kereken 65 km. Csakhogy! Közben van egy kis szerpentin a lázbérci víztározónál. Ja, azt elfelejtettem írni, hogy tegnap este itt 10 cm hó esett. Na ezt nem kalkuláltam bele, meg a nyári gumit!:-((( Nem részletezem, de egy tény: kb a 3/4-ig felment az autóa szerpentinen, 1-2-3 sebességben, mikor hogy. Aztán se előre se hátra!:-( Megfordulni eszembe sem jutott, ugyanis oldalra is lejtett az út, és kb 20 méret mély szakadék van az út mellett!:-(( Szóval, kb 3 km-t visszatolattam, de közben égnek állt a hajam, mert ha tökre állóra volt fékezve, akkor is csúszott az autó, és bizony néha nagyona szélére csúszott!:-(( Kezem-lábam reszketett, mire az aljába értem, és meg tudtam fordulni, pedig voltam már néhányszor meleg, sőt forró helyzetben, autóval, motorral egyaránt. Szóval, hátra arc, és irány Miskolcon át Eger, ami innét kb 100 km. A megbeszélt 7 óra helyett odaállítottam 3/4 9-kor. Vagyis hajnal 5-től 3/4 9-ig kb 120-130 km-t tettem meg!:-( Minden volt! Jégborda, hóátfúvás, latyak, hó stb... De szerencsére hallgattak rádiót, és tudták, hogy milyenek az útviszonyok!:-) Azonnal hozzáláttak a toronycsapágy cseréhez.
Csere, futóműállítás, stb..., és 12 után már indulhattam is haza. Pedig nagyon rám akartak tukmálni egy csereautót, de mondtam, hogy köszi, még csak az hiányzik, hogy ezt az utat 4x tegyem meg, és ebből kettőt ráadásul idegen autóval! Na nem azért, mintha ezzel már teljesen összenőttem volna, kellesz még hozzá pár ezer km!:-)
Még csak a szervízkönyvbe sem vezették be a cserét!:-)
Mit mondjak, ég és föld!:-))
Már egy cseppet sem kopog, király lett, más még vezetni is, főleg felénk, ahol a rossz út miatt a hibás csapágyak abba sem hagyták a kopogást!
Pedig hazafelé teszteltem, és normális kereteken beül adtam is neki, pl vasúti átjárókban gyorsabban mentem át, rossz úton gyorsabban mentem, de szerencsére úgy látszik, sikerült jól megcsinálniuk!:-) Kanyarokban is adtam neki, ahol száraz volt az út! Egyáltalán nem kopogott, nyikorgott, stb, bár azt előtte sem csinálta, mikor még rossz volt.
Na szóval ennyi volt a történet, remélem nem untattalak benneteket!
Csa Daty! Én a BC-ben megbízok, mert énnálam azt tapasztaltam, hogy nem igazán tévedett. A mutató meg mutasson amit akar! De ez is változhat szerintem vasanként. Aztán meg ha nyomod neki egy kicsit, akkor a 170-ből 1-2 percen belül csak 60-70 kilcsi lesz. Majd megtapasztalod. Mert ugye Ő a pillanatnyi teljes fogyit számolja átlagosan. Meg úgy tudom, hogy fél percenként értékeli újra az egész összetevőket. Namár most ha akkor nagy a fordulatod vagy az átlaghoz épp nagyon kicsi, akkor az érték is indiferens. De azért én szeretem nézni, mert már kiismertem. Volt rá időm a városi tökölődéseim alatt bőven.
Sztem, jól tetted, hogy a Mjet lett. De én haza beszélek! A kocsmás haverokért meg Qrvára írigyellek. Mint az előbb írtam, nálam is ez működött anno. De az sajna már a multé. Meg hát ezek e kihegyezett mocik nagyon kényesek a naftára. Úgy ahogy írtad, ki tudja hol és milyet tankolnak. Én 1x Auchanoztam gázoilag, és alig vártam, hogy kifogyjon! Nem úgy ment ahogy kellene, és kormolt mint a nagymuter rozzan spartheltja, vagy mifenéje. Azt hittem valami baj van. De csak a üzemanyag minőséggel volt a baj. Azóta sose. Ja és többet is fogyizott, legalább 1 lityivel
Ezt is meg akartam kérdezni tőletek! Épp most ér a tatralékot jelző piros mezőhöz a benzinszintmérő mutatója! A BC meg azt motatja, hogy még 170 km-t mehetek vele! Bolond ez?:-)
Szerintem ezzel már csak max 100 km-t lehet menni, de akkor is üresre fog fogyni!
Nem okoskodni, és nem beleszólni akarok a más beszélgetésébe. Meg hát hogy is tudnám, hogy a Meszizs hogy és mit csinált. Csak megjegyzem: én vagy mi (ahogy jobb) annak idején a gázoil-t swarcba vettük, és kannából, flakonból, meg a jó Isten tudja még miből nem tankoltunk. Azok a vasak akkoriban nem nagyon voltak kényesek a minőségi termékre. Belerittyentettünk egy pár litert, oszt nosza ami a csövön kifért. Nem számolgattuk még a fogyit sem. Remélem nem zavartam,
Amúgy bevallom, a T-Jetet néztük mi is először az asszonnyal, de csakis a várható fogyasztás miatt - no meg az ár miatt, ugyanis 3,3 milla lett volna a T-Jet is, meg a M-Jet is - döntöttünk a M-Jet mellett.
Mondjuk igazi úgy lett volna, ha a dízel még mindíg csak fele a benzinnek, bár kamionos haveroktól még mindíg meg tudom venni 150-180-ért literjét!:-) Monjuk ez attól függ, előtte mennyit fogyasztottak a sarki kricsmiben!:-D Ha nagyon sokat - volt már rá példa - 100-ért is ideadták literjét!:-)
De ez is rizikós, néha kint ki tudja, mit tankolnak.:-(
Szóval mi is azt néztük, bár nem vagyunk mis em száguldozós fajták, de vonzott a 120 LE és a várható 200 feletti sebesség, de aztán győzött az ész a szív felett, és megvettük a dízelt.
Úgy legyen! A lekötelezetted leszek! De nekem nem igazán az eső cseppekkel van a gondon, hanem a felverődő sárral, vagy a poros esőcseppel. Ugye érted? A vizet leszárítja a fűtőszál, de a trutyi ott marad, és még rá is szárad. A krumli - amelyik úgye tudjuk hogy méretes - megoldja ezt a malőrt? Mer akkor megyek veszek egy zsákkal. Ennyit megér. Köszi az infót. Reggel próba. És majd emlegetlek!!! Üdv. Kiskabo
"A jelenlegi Opel Astrám 1,7D fogasztása a 6 év alatt még soha nem érte el az 5L/100km-t és ezen idő alatt még soha nem volt benne benzinkutas töltőpisztoly."
Most örökre lekötelezettemé teszlek!:-) Elárulok egy ősrégi motoros titkot!:-) Ugye a bukósisakokon sincs ablaktörlő, ebből kifolyólag ha esik az eső, akkor a plexin nem lehet kilátni!:-( De csak az nem lát ki, aki nem tudja a titkot!:-)
Én tudom!
Figyuzzá w@zze!:-D
Mindíg legyen nálad egy öklömnyi krumpli!
Hogy minek?
Ha elkezd esni, vágd félbe, és kend be vele a hátsó szélvédőt! A bukón a plexit kenjük be!:-)
Kb 1 óráig tökéletesen víztaszító lesz a szélvédő, ill. plexi. Ha ettől többet autózol, ha már látod, hogy elmúlt a vízlepergető hatás, semmi mást nem kel tenni, csak újra bekenni!:-)