Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
idézlek: "Olvass vissza! Annak idején már "eke" is értetlenkedett ezen egy sort , pedig szépen lassan magyaráztam neki: a Magyar KRESZ tiltás alapú.
Nem azt írja ki a 6-os főútra Iváncsánál a táblára hogy: "Mehetsz kismotorral, rendszámos nagymotorral, quaddal, autóval, teherautóval , busszal stb."
Azt írja, hogy nem mehetsz LOVASKOCSIVAL ÉS BICIKLIVEL !
Tehát: az erdőtörvény szerint jelzési kötelezettség van, ha tiltott v. magánterületre ér a közút. Közút: minden A-ból B-be vezető út (rézsű, földút, dűlő AKÁRMI!) közút, 2000 óta.
Tehát rendszámos quaddal, HA NEM TÉRSZ LE AZ ÚTRÓL , és nem jelzik a behajtási tiltást akkor mehecc!"
Nos akkor nyilvánvalóan egyezik a véleményed mert nincs tudathasadásod. Eeke alapján:
a gyalogost gázolni tábla hiánya egy egy útszakaszon, lehetővé teszi-e a büntetlen gázolást?
Miután ezt leírtad: "pedig szépen lassan magyaráztam neki: a Magyar KRESZ tiltás alapú."
Akkor ami nincs tiltva az szabad!
Ugye kutya!
(A kutyát gázolni kérdést még elméletben sem merem feltenni!)
Másrészt ha szokásait nem is ismered, egyfajta gondolkodásotok nem meglepő: mindkettőttöknek ugyanaz volt megjelenítve "saját honlap" ként (fura?), aztán ugyanúgy át lett írva egy nem működő/hamis oldalra...
Ja, de ezt Quadosknak kéne tanítanod! Vannak létező szabályok, vannak quadok, és azt lehet úgy használni hogy a szabályok ne sérüljenek. Mint a topik eredeti címe mutatja, ma ez még ördöglakat többük számára!
Olvass vissza! Annak idején már "eke" is értetlenkedett ezen egy sort , pedig szépen lassan magyaráztam neki: a Magyar KRESZ tiltás alapú.
Nem azt írja ki a 6-os főútra Iváncsánál a táblára hogy: "Mehetsz kismotorral, rendszámos nagymotorral, quaddal, autóval, teherautóval , busszal stb."
Azt írja, hogy nem mehetsz LOVASKOCSIVAL ÉS BICIKLIVEL !
Tehát: az erdőtörvény szerint jelzési kötelezettség van, ha tiltott v. magánterületre ér a közút. Közút: minden A-ból B-be vezető út (rézsű, földút, dűlő AKÁRMI!) közút, 2000 óta.
Tehát rendszámos quaddal, HA NEM TÉRSZ LE AZ ÚTRÓL , és nem jelzik a behajtási tiltást akkor mehecc!
(és most próbálj a kérdésre válaszolni - eke egyetlen rossz tulajdonsága ez volt: Ha nem volt igaza, el sem olvasta a beírást... ezért nem szerettük itt. )
a probléma hogy ott is guadoztok ahol az tiltva van arra való hivatkozással, hogy a tiltás általános és nincs benne felsorolva a quad, hasonlóan a "fehér elefánthoz" amiért alant tiltás járt.
5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye és jelzése van; b) amely a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, és c) amely az utat és tartozékait nem rongálja és nem szennyezi.
A járművek közlekedésben való részvételének a feltételei
5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni, a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye és jelzése van; b) amely a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, és c) amely az utat és tartozékait nem rongálja és nem szennyezi. (2) A vezető, mielőtt a járművel a telephelyről (garázsból stb.) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését) - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni. (3) Ha a jármű az (1) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek nem felel meg; a) az üzemben tartó nem engedheti meg, hogy a vezető a járművel elinduljon és az elindulást köteles megakadályozni; b) a vezető a járművel nem indulhat el és az elindulásra vonatkozó utasítás végrehajtását köteles megtagadni. (4) A jármű hatósági engedélyét - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - a vezetőnek vezetés közben magánál kell tartania. (5) A hatósági jelzést a járművön jól olvasható állapotban kell tartani, azt megváltoztatni vagy letakarni tilos. (6) A külföldre távozó magyar rendszámú gépjárművet - a „H” betűt feltüntető - államjelzéssel kell ellátni. (7) A Magyar Köztársaság területén csak olyan külföldi rendszámú gépjármű közlekedhet, amelyet a rendszámot kiadó állam jelzésével elláttak. (8) Rendkívüli időjárás, természeti körülmények (havazás, jegesedés, árvíz stb.) esetén a közúti járműveknek a Magyar Köztársaság területére történő beléptetése - külön jogszabály alapján - feltételhez köthető vagy korlátozható.
nem egeszen errol van szo, de amint kutya irta, miert ne közlekedhetnek földúton? zavar valakit ha keresztbeveszea kanyart? traktoros is eltenne ha menne annyit a gepe. amugy tegnap szedelegtunk a kornyeken, mentunk erdei sztradakon is itt ottmert csak. de nekem senki ne magyarazza meghogy ott az erdeszet auto csinaltan 2 sav szeles sima utat. na meg a terepmotorosok hagytak el par lavort, vizes palackot, 1-2 kivagott fathutotruhakat stb....
A "többieket" majd kérjük név szerint. Kik is azok a többiek? (Csak nem valami titkos szekta, a "ki a kvadokat a természetből" csoport hívei?)
Másrészt Thomas is törvényszegő: ugyanis nem valószínű hogy be tud állni a krosszpályára az utánfutójával, ha pedig egy métert is halad a quaddal (akár azt tolva is) a kietlen földúton a pálya kapujáig, akkor bizony KÖZÚTON közlekedik, egyedi azonosító jelzés (rendszám) nélkül, és ez bizony törvényszegés... És ez nem az ő egyéni problémája, hanem minden egyes quadosé.
"..Egyszerű: quadpályát kell létesíteni-kijelölni, vagy a kettő kombinációja..."
Ez nem ennyire egyszerű - hogy mindenki értse a különbségeket. Egy kemény enduró, cross-motor vagy egy full sportquad , amit néha az erdőkben is látni, az olyan megoldás, mint autóban egy Ferrari. Ha van egy "Hungaroring-ed-otthon" (zárt kijelölt pálya!) akkor hosszó napokig el tudsz szórakozni vele, és jó móka.
Amivel az itt jele lévők többsége mászkál, az kb. olyan mint egy Ducato-lakóautó. Nem valószínű hogy a második kör után élvezné a Ringet, viszont roppantul élvezné, ha mondjuk rendelkezésére állna egy olyan elektronikus/nyomtatott térkép, amin mondjuk meglátogathatja 150 km-re lakó rokonait, vagy kimehet Szlovákiába egy sztrapacskát enni.
Az, hogy 10.000 emberből, akinek történetesen quad-ja/ATV-je van, van legalább 500 bunkó, az tény. Ilyen arányokat fel tudtunk ismerni pl. a 90-es évek elején, az első erősebb nyugati autók megjelenésekor, vagy rá öt évre a fiatal sportmotorok ugrásszerű elszaporodásánál.
Épp tegnap kérdezték tőlem: - Te, ez a nagy 650-es quad, ez nem veszélyes ??? - Nem hát - válaszoltam. Ott áll a garázsban leláncolva, van hogy hetekig meg se mozdul. Ha ráül egy barom, onnantól kezdve válik azzá.
nem mondtam hogy törvenyszegönek kell lenni. De en nem is megyek erdokbe, max erintem, nemzeti parkba meg plane... palyan szoktunk durvan tombolni meg tuti banyakban :))))
Nyugazton azért igencsak leszúr a rendőr, ha a hatósági jelzés nem látható.
Igaz mi még itthon marha messze vagyiunk ezektől.
Szerintem meg ezzel a quados basztatós témával akkor kéne fogllakozni, ha a közúton is rende lenne. Mindaddíg amíg ott nem sikerül rendet tenni a fejekben addig az a pár ezer embert nemtom minek cszeszegetni. Se apparátus, se kidolgoztt terv.
Ugya nálunk az agresszív vezetés fogalma nem ismert, vagy a kanyarodási szándék jelzése is egyre kevésbé ismert fogalom....