Keresés

Részletes keresés

hamanokaito Creative Commons License 2006.03.07 0 0 1827

Szia !

 

Ma reggel megnéztem, ugyanannyi kocsi parkol azon az oldalon, mint a kihelyezés előtt  ...  Még az építkezés miatt beszűkült részen is szinte teljesen tele volt, oda pedig tábla nélkül sem kellene állni.  Ha a szűkület miatt tették ki, "kicsit" elkéstek vele meg kellett volna egy "x méter" kiegészítő is.  Hatása tehát jelenleg nulla, azon kívül, hogy időnként végig lehet járni és kaszálni. Nagyjából ez lehetett a szándék is ... Amúgy régebben Szegeden a frissen kihelyezett tábláknál egy "Most még csak figyelmeztetjük " cédulával kezdtek. Persze jegyezték a rendszámot és a visszaesőket már keményen bírságolták. Azóta Európai Unió tagok lettünk, az ilyen elmaradott dolgokat nyilván meg kellett szüntetni ...

 

Abszurdisztán rulez !

 

Hamano

 

Előzmény: AndreW77 (1820)
Fineszedző Creative Commons License 2006.03.06 0 0 1826

Akkor az AFM munkavégzésének hibái is legyenek a napirendben. (A mozgásNEMérzékelő miatt már megfedtem őket, hogy az nem munka, hogy szólnak a kivitelezőnek. Vasalják be, és ha nem javítja ki, akkor csináltassák meg mással, és terheljék a kivitelezőre. Ez így jogszerű és elvárható. Nem az, hogy várnak a kivitelezőre.)

Ehhez mindenki írja fel, hogy mikor, milyen hiányosságot tapasztalt, mert enélkül nehezen tudunk beszélni velük. Sokszor-gyakran... jobb, ha az van, hogy március 1-jén, 4-én stb.

Én egy füzetben vezetem a lakással kapcsolatos ügyintézés adatait.

hamanokaito Creative Commons License 2006.03.06 0 0 1825
A sima elektromágneses ajtózár ( mint a garázs - lépcsőház átjáró ) elenged, ha nincsen áram és kézzel kinyithatod az ajtót. A garázskapuval van a gond, ahol az elektromotor mozgat(na) egy jó nehéz szekcionált kaput felfelé. Ezt csak úgy lehetne áramszünet esetén automatikusan nyithatóra tenni, ha valamilyen tárolt erő ( ellensúly, hidraulika vagy rugó ) húzná folyamatosan a nyitott helyzet felé, a villanymotor csak lefelé húzná a záráshoz és egy elektromos retesz rögzítené zárt állapotban. Ebben az esetben, áramszünetkor kioldódna a retesz és a kapu ( megfelelő csillapítást alkalmazva ) szépen, lassan felkúszna. Ez valószínüleg biztonsági okokból ( Rövid áramszünetre kinyilík az éjszaka közepén és úgy marad ... ) nem terjedt el. Inkább kézi tekerőt szoktak beépíteni.   
Előzmény: AndreW77 (1824)
AndreW77 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 1824
Nem tudom, hogy van megcsinálva egy ilyen elektromos kapunyitó, de én tuti úgy terveznék egy ilyet, hogy ahhoz kelljen áram, hogy zárva legyen. Mint a légfékek a teherautóknál. Ott is úgy van, hogy ha elromlik, akkor befékez, ha műxik, akkor gátolja a fékezést. (Persze ha műxik, akkor is fékez, ha megnyomják a fékpedált :) )
Előzmény: Modrooka (1816)
AndreW77 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 1823
Igen, valószínűleg tudtak róla. Azt mondjuk nem tudom, kinek van joga táblát kirakni. Pláne ilyen GumiköpenytBetonnalKiöntökÉsBelebökökEgyKarótAmireRáteszemATáblát tipusút. Lehet, hogy nekik... Abszurdisztánban? Bármikor... :)) Mondjuk az irreleváns, hogy az utcában nem fizetős a parkolás, a parkolócédulákat a parkolótársaság által fizetett emberek nézik. A közterületesek mindenhol ott vannak, elméletben nekik kellene megbüntetni azt is, aki a járdára sz.ratja a kutyáját. Csak az macerásabb, sokkal jövedelmezőbb az autósok megvágása.
Egyébként az érv volna, ha tudnám bizonyítani, hogy amikor odaálltam még nem volt kint a tábla. Két baj van ezzel: hogyan bizonyítom, hogy mikor álltam oda, ill. hogyan bizonyítom, hogy mikor rakták ki a táblát. Az utóbbi különösen érdekes kérdés, ha a büntizősök a táblafelszerelők is egyben...
Természetesen majd beszámolok a fejleményekről, most kb.10nap-2hét várakozás történik, nyilvántartóból megtudják, hogy az adott rendszám autójának ki az üzembentartója, majd oda kiküldik az értesítést a bírságról. Elméletben onnantól kezdve van 30napom fellebbezni vagy fizetni. Ha semelyik se történik meg, feljelentenek és bírósági ügy lesz belőle.
Előzmény: Szürkeszamár (1822)
Szürkeszamár Creative Commons License 2006.03.06 0 0 1822

Bár nem szoktam így nyilatkozni, de a k... jó anyjukat! Egy olyan utcában, ahol még csak nem is fizetős a parkolás, mit keresne egy "közterületfelügyelő" (értsd: autósmegvágó - képberöhögő f..sz)?

Szerintem az a tény, hogy ilyen korán ott voltak, egyértelműen bizonyítja, hogy tudtak az előző napi táblakihelyezésről (noná, hogy tudtak!) és a reggeli feles után odasiettek, hogy lehetőleg minél több emberen élveszkedhessenek.

Andrew! Írd meg a fejleményeket, kíváncsiak vagyunk rá! Az nem érv, hogy amikor odaálltál, még nem volt kihelyezve a tábla?

Előzmény: AndreW77 (1820)
Carvi Creative Commons License 2006.03.06 0 0 1821

Én úgy tudom, hogy aki garázshelyett vett, az általa megválasztott lépcsőházhoz kapott ki/belépési jogosultságot.

Előzmény: Kisdinnye (1817)
AndreW77 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 1820
Sziasztok!

Tud valaki nyilatkozni arról, hogy mikor (és miért) került fel a Véső u. Árpád-híd felöli oldalára az az átmeneti megállni tilos tábla, ami miatt ma 8:40-kor egy lelkes közterületfelügyelő 8000Ft-ra megvágott? Felhívtam a központjukat, ahol a telefonos irónikus hangon megjegyezte, jó korán kelhettek a táblaelhelyezők, ha 8:40-kor már büntiztek érte... Különben azt állította, 24órával előbb szokták kirakni. Persze lakóövezetben tök logikus vasárnap délelőtt kirakni egy megállni tilos táblát, majd hétfőn fél 9-kor végigmenni és 10autót megbüntizni (ráadásul nem 1-2eFt-tal, amit az ember ejnye-bejnyének kezel és legközelebb nem áll oda, hanem egyből bicskanyitogató 8-cal). Persze lehet majd fellebbezni, amit kivizsgálnak, majd nyilván el is utasítanak. Én meg ne köpjen szembe a közterületeseket, ugye?
Mindenesetre sztem mindenki vigye el a kocsiját, aki még ott áll, este meg ne álljatok oda, mert zicher, hogy holnap is jönnek kaszálni...
Modrooka Creative Commons License 2006.03.06 0 0 1819

Szép napot!

 

Természetesen tegnap nem lett eltakarítva a hó a ház elől. (gondolom, észrevettétek)

Rá is fagyott, úgyhogy a reggel nyolc órakkor megjelenő szőke úriember a mini traktorral csak a tetejét tudta leszedni. De arra már nem fordított energiát, hogy fel is törje azt a jeget.

Felhívtam a közös képviseletet, hogy ugyanmár, mondják meg, kinek a dolga hétvégén a hótakarítás. Először a kertészt mondták, de a hölgy gyorsan kijavította magát, hogy a takarítók ( Most csak az érdekelne, hogy táélen akkor mi a francnak fizetünk kertészt)

Ezután kissé visszafogott hangon érdeklődtem, hogy ki fizeti az esetleges balesettel járó költségket, ami a sikoságtalanítás elmulasztása miatt következik be. A válasz: a társasház. Kissé elöntötte az agyam a vörös köd...s megérdeklődtem a tőlem telhető legudvariassab hangon, ha a házkezelőség nem végzi el kellő körültekintéssel a munkáját, akkor az Ő hibájuk miatt miért a társasházunk fizet...

A takarítást már meg sem említettem, mert nem szerettem volna hétfőn reggel kiabálni szerencsétlen telefonos kisasszonnyal.

 

Na szóval, tudja valaki Illy Péter mail címét? Mert a társasházét már elkértem.

 

Modrooka

Modrooka Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1818
ja, és természetesen az a bejártai ajtó mellett van....:-/
Előzmény: Modrooka (1816)
Kisdinnye Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1817

Sziasztok!

 

Aki csak garázshelyet vett annak a kulcsa úgy van programozva, hogy a

lépcsőházi kapukat, belső ajtókat nem nyitja, csak a garázskaput.

Hamanokaito, Te a "bérelt"kulcsoddal azért tudsz mert a tulajdonosok lakást is vettek.

Tényleg nagyon szomorú, a belső ajtók slendrián zárása. Volt már olyan a "C"-ben, hogy be volt csukva az ajtó, de az elektromos zár zöldet mutatott. Simán be lehetet menni a garázsból a házba.

 

Modrooka Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1816
Közben itthon felhomályosítottak, hogy az a zöld izé is elektromos....:-/
Előzmény: Modrooka (1814)
Modrooka Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1815
Én is örülök, hogy végre arcot is társíthatok  a nevek mellé:-)))
Modrooka Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1814
Kívülről szerintem sehogy, de belülröl az ajtó mellett van egy zöld bigyó, ami csak egy műanyag lemezkéve van védve. Azt kell benyomni, és állítólag akkor elenged az ajtózár.
Előzmény: hamanokaito (1813)
hamanokaito Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1813

Kulcs alatt gondolom az elektronikus bigyóra gondolsz. Valódi kulcsot még nem láttam senkinél. Nem lenne baj, ha áramszünet esetén is ki lehetne nyitni az ajtókat valahogyan ... A bigyó csak egy azonosító és mindegyikre be lehet állítani a beléptető rendszerben, hogy melyik ajtókat nyissa, a többi ajtó feljegyzi a jogosulatlan nyitási kisérletet és zárva marad. Semmi akadálya sem lenne ( ebből a szempontból ) tehát annak, hogy aki csak garázstulajdonos, az csak a garázskapun át tudjon  kimenni. Gondolom a kaput akarták kimélni a dupla nyitogatástól ( kinyit, beáll a kocsival, közben kapu becsukódik, újra kinyit, kimegy ). Akiktől a garázst bérelem, ők lakástulajdonosok is a B lépcsőházban, de amióta a saját bigyóm nyitja a garázst, azóta a másikat nem használom és nem is járok arra.

 

Van valakinek tudomása arról, hogy áramszünet esetén hogyan jutunk ki a garázsból  ?  Még a szegedi munkahelyemen láttam olyat, hogy kézzel fel lehet kurblizni a kaput ilyen esetben...  Elég nyögős, de olyankor nincs más.

Előzmény: Modrooka (1811)
Véső Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1812

Szia Modrooka!!

 

Egyetértek Veled takarításügyileg, én is felfigyeltem már, hogy a takarítás nem mindig alapos. Hasonlóan, az ajtóm előtt felszáradt sár (ahogy az ember cipővel felcammog sáros időben) csak igen nehezen akaródzott eltűnni, gondolom, nem azért, mert a tisztelt takarító annyira próbálkozott volna vele. Nem beszélve róla, hogy például a földszinten a lépcsőházi ablakok párkányán kívülről vastagon áll a por sokszor, engem zavar. De hasonlóan zavar, ha nincs felseperve a ház előtt, s a szemetet a szél fújja a bejárati ajtó előtt. Ez is gyakran előfordul. Mi több, a lift fémrészei sincsenek ápolva, tiszta ujjlenyomat az egész belső ajtó. Apró dolgok ezek, de észrevehetőek, s szerintem a munka precizitásáról állít ki bizonyítványt. De tényleg nem kötekedő jelleggel írom itt le ezeket a dolgokat, hogy csakazértisbelekössek.

 

Üdv. és örülök, hogy megismerhettelek :)))

 

Véső

Előzmény: Modrooka (1811)
Modrooka Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1811

A B lépcsőházból bárki be tud jutni a garázsba, mivel a garázsba be akaró valaki kiszakította a lemenő ajtó behúzó pántját. Egyesek meg arra se veszik a fáradságot, hogy becsukják maguk mögött kilinccsel azt az ajtót. otthon biztosan inasuk van ilyen dolgokra.

 

Amúgymeg tapasztalatunk szeint nagyon sok nem B lépcsőházinak van a kapunkhoz kulcsa, akinek van garázshelye. (Hamano, itt nem terád gndoltam)

 

Nem értem, hogy aki csak garázshelyet vett, annak miért kell kapu kucsot adni.

 

Más:

Ma szakadt a hó. Természetesen megint nem takarytották el. Este, mikor mentünk ki sétálni, hatóra körül, átelefonáltam Kolb Tamásra, aki meglepődve vette tudpomásul, hogy a takarítók még nem lezdték meg a lapátolást. Természetesen, mikor egy óra múlva visszaértünk, még semmi se történt...

 

S ahogy elnézem, a takarítás se úgy működik, ahogy a faliújságon le van írva. ca. egy hónapja vettm észre a folyosónkon egy kis sárdarabot. Direkte nem vettem fel, mert kiváncsi voltam, mikorra tűnik el...a mai napig ott van... meg a por a korlát alatt is...szóval baromira megdolgoznak azért a halom pénzért, amit kifizetünk nekik.

 

Előzmény: hamanokaito (1809)
Szürkeszamár Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1810
Annyi kerékpár áll az utcán, hogy szerintem nem a mi kamerás épületünkben fognak próbálkozni!
Előzmény: hamanokaito (1809)
hamanokaito Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1809

Csak hogy fokozzam egy kicsit a helyzetet, a biztonságos teremgarázs ügyében ...

A múltkor írtam róla, hogy rendesen kiakadtam amikor a teremgarázsban autónepper szórólapot találtam a kocsin ( Nem kívül került rá ! ).  Vagy valamelyik jogszerű garázshasználó, helyezte rá, ami kevésbé valószínü és nem is venném jó néven, hogy ilyesmivel szórakoztat vagy pedig olyan valaki aki ugyan nem lenne jogosult belépni, de mégiscsak bejutott.  Ezt is gondoljátok át a kerékpártárolási stratégia kidolgozásakor. A kocsin mégis csak jóval több gyári és plusz védelmi felszerelést lehet alkalmazni. A bringának még csak rendszáma sincs ...  

Előzmény: AndreW77 (1807)
AndreW77 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1808
Lehet, természetesen. Bár nem tudom, mekkora esélyed van rá még jó nagy ráfordítás esetén is.
Nekünk mondjuk egy jópár helyen karcolt, pár helyen be is horpadt kocsink van, úgyhogy egy-egy újabb karcot/kavicsfelverődést észre se veszek. De élénken él még bennem, amikor zsír új sílécemmel először követ fogtam. A szívem majd megszakadt. Aztán az 5. kőnél rájöttem, hogy arra használom a lécet, amire való, ráadásul próbálom óvni is... Ezzel csak azt akarom mondani, hogy vannak dolgok, amik jellegüknél fogva kopnak, ha használod és ez még akkor is igaz, ha minden erőfeszítést megteszel, hogy ne így történjen. Ha viszont az ilyen cuccokat nem használod, kár megvenni őket...
Előzmény: Carvi (1805)
AndreW77 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1807
Igen, ebben igazad van. Ugyanakkor látni kell, hogy egy-egy normális bringa értéke bőven 100eFt felett van, bringát pedig lopásbiztosan lezárni gyakorlatilag lehetetlen, mint ahogy megvédeni is igen nehéz. Ergó a bringásoknak is érdeke, hogy a garázst használók nyugodtan éljenek egymás mellett...
Előzmény: Carvi (1804)
hamanokaito Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1806
Olyan, hogy karcolásmentes övezet, nem létezik."

 

De - adott esetben milliós kiadásokat vállalva - törekedni azért lehet rá, ugye...? :)

 

 

 

Hát azt lehet, csak a siker erősen kétséges ...     :-((

 

Többek között ezért bérelek garázsbeállót és állok a bevásárlóközpontok parkolójában, ha csak lehet,  jó messzire mindentől és mindenkitől.

 

Mégis vannak karcok a kb 10 hónapos kocsimon ...

 

A személyi használatú céges autókból sem sok ússza meg felavatás nélkül pár hónapnál tovább, és nem az irodaház zárt udvari parkolójában vagy az otthoni garázsokban szerzik ...  Néha ki is kell vele menni az utcára és leállítani valahol.

Előzmény: Carvi (1805)
Carvi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1805

"Olyan, hogy karcolásmentes övezet, nem létezik."

 

De - adott esetben milliós kiadásokat vállalva - törekedni azért lehet rá, ugye...? :)

 

Előzmény: AndreW77 (1803)
Carvi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1804

"még akkor is ha a 19kerékpár éppoly kulturáltan parkolna"

 

Na, akkor semmi gond nem lenne... :)

 

De korábban olvashattad: itt a rendszámmal felszerelt gépjárművel rendelkező, jól azonosítható egyének sem mindig tudnak viselkedni, így javulást nem hozhat a közösség esetleges gyarapodása sem.

 

Fontos, hogy természetesen továbbra sem kívánok megbántani senkit, tehát továbbra sem az egyéneket, hanem magát a közösséget kritizálom, illetve a közösség anonim felelőtlenségétől tartok.

Előzmény: AndreW77 (1802)
AndreW77 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1803
Olyan, hogy karcolásmentes övezet, nem létezik. Legfőbbképpen Pesten nem. Hacsak saját egyedi garázsodba be nem zárod a kocsit. De még akkor is hálót kell felrakni a plafonra (hogy ha esetleg beázik a garázs, rá ne essen már a kocsira a vakolat) :)). De akkor meg minek autó? Abban a pillanatban meg, hogy használod a kocsit, nem a szomszéd beállón - potenciálisan - parkoló x bringás a legnagyobb veszélyforrás...
Előzmény: Fineszedző (1801)
AndreW77 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1802
:))
...még akkor is ha a 19kerékpár éppoly kulturáltan parkolna (mint említettem nem az a terv, hogy egymás tetejére hányjuk a bringákat, hanem megoldanánk azok normális tárolását/lezárását)? Pedig a bringás ritkábban nyitná rád az ajtót... Ebben is hasonlít a motorra.
Viszont nem járul hozzá a szmoghoz, sőt, a durva kerékpáros tisztítja a levegőt azáltal, hogy saját tüdejében köti meg a motorok által kibocsátott szemetet...
:))
Kevésbé viccesen: ha egy garázstulaj kiadná potom pénzért a beállóját 10embernek, hogy aki előbb érkezik az parkolhat, az is zavarna? Mindegyik kultúráltan parkolna... Lehet, hogy észre se vennéd, pedig a szomszéd beállót akkor is 10-en bérelnék. Szóval nem teljesen értem az érvet...
Előzmény: Carvi (1800)
Fineszedző Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1801

Igen, a karcolásmentes övezet nagy kincs.

Lássuk be, ha az ember fölemel egy kerékpárt, ott rövidesen meg fog karcolni egy autót. Túl szűk a garázs csíkozása, amennyire láttam. Semmi kedvem pörlekedni, áskálódni azon, hogy ki meg karcolt meg ki! :-)

Az egyetlen megoldás igazi, hogy valamelyik üzlethelyiségből csippentünk le 3-4 nm-t. Azaz nem igazán látom, it tegyünk. :-(

Előzmény: Carvi (1800)
Carvi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1800

"Azért az elvet értem, amit mondasz, bár még mindig nem látom a motor és bringa közti különbséget..." Akkor miért nem motorozol? Sokkal kényelmesebb: pl. emelkedőn nem kell tekerni... :))) No, de komolyabbra fordítva a szót...

 

Szerintem ha max. 73 tulajdonosa/használója van/lehet a közös garázsteremnek, és abban csak az autóikat tárolják, más, mintha 73×n tulajdonos/használó van akármilyen ott tárolt tárgyakkal.

 

Hangsúlyozom, nem a békés kerékpárosokkal van problémám, de valahogy én nem örülnék, ha a szomszédos beállóban a jelenleg rendszeresen kultúráltan ott parkoló automobil helyén egyszercsak megjelenne 19 kerékpár...

Előzmény: AndreW77 (1799)
AndreW77 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1799
Azért komoly üzleti véna kell ahhoz, hogy valaki egy teremgarázsban Üvegtigrist nyisson... :))
Azért az elvet értem, amit mondasz, bár még mindig nem látom a motor és bringa közti különbséget...
Előzmény: Carvi (1793)
Carvi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1798
A garázsokban nincsenek olyan közös területek, amiről a társasházi közgyűlés bármilyen tekintetben dönthetne.
Előzmény: Fineszedző (1796)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!