Na igen, ha én megyek egy kamion mögött, látom mennyivel megy pláne ha kénytelen vagyok beállni a tempójára, mert nem lehet megelőzni. Nem véletlenül pakolják tele szlalompályákkal a főúton fekvő településeket, ahol nagy forgalom van lásd. pl. a 47-es és a 44-es útnál lévőket. Csak pár példa. Csorvás, Békésszentandrás, Öcsöd, Cserkeszőlő stb. Szükség van rájuk. A csorvási különösen durva még autóval is nehéz 50-el bevenni inkább 40 körül lehet kamionnal meg tuti még nehezebb.
A battonyai vonalon a sínvégeket elfelejtették felújítani, azok kopottan kerültek beépítésre (levágtak volna fél-fél métert a sínek végéről, meg lett volna oldva a dolog), így elég nagyok a süppedések a vonat alatt. 40-nél is elég nagyokat üt.
Vasúton hogy lehet észrevétlenül nem betartani a lassújeleket? Hiszen ott a vonatbefolyásoló meg ugye a júdásóra is.
A vonatbefolyásoló nem figyel a lassújelekre, legalábbis Magyarországon nem. Amúgy a szalagot valóban elég szigorúan meg szokták nézni, úgyhogy a lassújeleknél sem nagyon "lehet" emiatt gyorsabban menni.
Vasúton hogy lehet észrevétlenül nem betartani a lassújeleket?
Szépen.
Hiszen ott a vonatbefolyásoló meg ugye a júdásóra is. Ha gyorsabban megy akkor a vonatbefolyásoló tudtommal befékez ill. utólag is lebukhat ha megnézik a szalagot.
Hja, vonatbefolyásoló.... pláne a mellékvonalakon :))))
Érdekelne azért, hogy például, hogy egy vonatbefolyásolásra alkalmas pályán, ha a megengedett 50 helyett 60-nal mész, akkor vajon hogyan is old le...
Szalagot meg vagy megnézik, vagy nem(inkább). Nem esnek minden szalagnak neki vonalzóval.
kedves peti! ez egy ünnepélyes pillanat, engem -de talán a többiek nevében is beszélhetek- ezzel a végső érvvel teljesen meggyőztél az igazadról. az ilyen vitákat szeretem, az ésszerű érvek ütköztetését.
nem is tudom... hogy nem vettem eddig észre... mennyire összefonódnak ezek a szálak... megtiszteltetésnek veszem, hogy egy ilyen nagyformátumú ember -talán nem veszed hízelgésnek- segített kibogozni a kuszaságot a fejekben. átértékeltem, a jövőben ennek szellemében gondolkodom erről.
peti, köszönjük. sikerült. együtt megtaláltuk a megoldást. micsoda nap, micsoda este.
lapozhatunk is, ugye?
c50 topiktársank köszönöm az infót a somogyi pupik ügyében, hát kár. ugyanakkor írok is egy mélt hamarosan.
Te a taczhográfnak hiszel, én a saját szememnek. A tahógráf nem tudja, hogy hol van falu, így sohasem kell 70 alá menni, ha nincs akadály az ember előtt.
Meg esetleg az,h pl. átépítés után nem emelték fel a sebességet. Egy jó pályamester erre is gondol, van is egy jó példa rá, épp az a vonal, ahol a 10 km-es 10-es lassú volt, azt mikor átvette a mostani pályamester szó szerint a sírból hozta vissza, hiszen a 10-es lassú miatt már alig utazott rajta valaki halállistán is volt akkor a vonal. Azóta meg átépült a vona lnagy része és sikerült többszöri próbálkozás után kijárnia, h az átépített részen 40-ről 50-re emelték a sebességet. Bírná a 60-at is, csak ahhoz több fénysorompó behatási pontját át kéne helyezni, az meg sok pénz és eddig nem volt rá hajlandóság.
A battonyai vonalról (Mezőhegyes-Battonya) hallottam azt,h azt is végig átgombolták 34-es sínre és minden adott volt ahhoz,h 60-ra felemeljék akkor a sebességet és nem tették, mert nem gondolt erre a pályamester. Pedig nagy előrelépés lett volna.
Ha nem hozzáértő vagy csak tessék-lássék módon akar egy pályamester dolgozni akkor gondolkodhat úgy,h basszunk ki lassújelet abból baj nem lehet. De volt mikor azért rakták ki, mert arra számítottak, h így majd lesz felújítás. Na ez az, ami nem jött be szinte soha.
Szép. Közúton ugyebár ha kinthagyják a 30-as táblát és az út már régesrég elkészült hülye lenne bárki betartani. Próbáld csak meg, menj csak 50-el ilyen helyen is le fognak tolni az útról. Általában ilyenkor jön valaki ,aki befordítja a táblát vagy kitépi a földből és belöki a gazba, onnantól ugye olyan mintha nem is létezne. Vasúton attól ,h kitépik a lassújel táblát még nem lesz semmis pláne ha a menetleírásban ott van meg adnak róla rendelkezést is.
Munkavonat az lehet más, de hát régen mikor még főleg viciken jártak kiskocsikkal (pft jármű) akkor is ugye hivatalosan csak lassan lehet vele menni asszem vmax=30 km/h. Mégis majd minden pályamester kipróbált, h mennyit bír és bizony lazán sikerült 60-ig feltolni pláne lejtős pályán.
Talán ha nem lenne ok nélkül kirakva sok sebességkorlátozás nem szarna rá annyi mindenki. A németeknél pl. autópályán mehetsz amennyivel csak akarsz, ahol indokolt ott van korlátozás, de csak ott és azt be is tartják. Nálunk meg ott a már hónapokkal ezelőtt elkészült széles egyenes és jól belátható út és ott a 30-as tábla. Meg ugye volt olyan mellékvonal is régebben, ahol kidobtak egy 10 km hosszú 10-es lassút, nem volt indokolt végig kitenni, csak paranoiás volt a pályamester és nem szóltak neki, h ezt még nem kéne. Majdnem a vesztét is okozta a vonalnak.
Kb. 10%-al felülmér minden óra, nem is véletlenül, hiszen ez alapján számolják ki a megtett távolságot is. Az óra szerint ugye 100 ezret ment a kocsi, valójában csak kb. 90 ezret. Be lehet állítani úgy, h pontosan mérjen motoroknál pl. egy magyar vállalkozás van erre ők árulják a Speedohealer nevű cuccot, amivel a legtöbb motort meg lehet úgymond gyógyítani. Ha van GPS-e az embernek akkor simán észreveszi, az pontosabban mér ugyanis.
A dolog ennél bonyolultabb, mert ha nagyon siet, akkor több kilométer belefér neki, mint szabályosan, így egy éjszakázás kimaradhat. Így meg már könnyű a vonatnál gyorsabbnak lennie!
Hogy lehet nem észrevétlenül betartani a lassujeleket ?
Például egy előre nem látott eseménynél pl síntörésnél az esetek túlnyomó részében nincs betartva illetve a vágányzárakat megelőző un technológiai lassujeleket sem tartják be. sajnos a lassújekere nem hat a vonatbefolyásoló a legtöbb esetben.
Ez pontosan ugyanaz mikor az utszélén felejtik a Közútépítőink a 20-as táblát a melósok meg már régen héthatáron is túl vannak.
Ugyanez megitélés alá tartozik a pályan munkások dolgoznak jelzőeszkönél történő hangjelzés nélküli elhaladás is.
Ezek a dolgok sajnos tények ezek kivizsgálásával dolgozom és rettenetes rossz a technológiai fegyelem.
Szigorítani meg minek egyszerűen nem csak a jelzéseket kell komolyan venni hanem azok kitűzését is.
Ha egy hete már ott van a "Péter " és nem látnak melóst a környékén senki nem fog figyelmeztető jelzést adni. Ugyanez van ha már két hete az árokszélén van egy 20-as tábla alacsony karón mindenki elmegy mellette-kivéve mikor sünjeink direkt befészkelik magukat az ilyen helyekre. Volt olyan őrült ötlet, hogy a vonatok sebességét is mérjék trafipaxszal.
Természetesen a judásóra a szalag a tachográf mindent elárul ujabban már a GPS-is ,de a tényeken sajnos nem változtat. Szummázom ,hogy mind a vasuton,mind a közúton ugyanolyan szabályszegések vannak.
Megvizsgáltuk a menetrendnélkül közlekedő mukavonatok sebességét (TVG UDJ FKG Mérővonat !!!, permetezővonat ) kezdve azzal, hogy a munkasebességet legtöbbször még a vezetője sem tudta-tolt menet rakott menet fékezett tömeg stb még a reálsebeség sem volt betartva. Volt olyan siklás ahol az engedélyezettt sebessség többszörösével haladt a munkavonat .
Szerintem csak nagyobb fegyelem kellene a szabályok betartása mindig egyéni !
a személygépkocsik órája jellemzően 54-55-ös tempónál mutat 60-at. ezzel kb. minden autós tisztában van, lakott területen -tegyük szívünkre a kezünket- sokan, sokszor megyünk óra szerint 60-al, ha egy kamion is ennyivel megy, legalább nem tart fel.
de nem akarom ezt a kamionos off-szálat tovább fűzni, az egész onnan indult, hogy -szerinted- a kamionosok trükköznek... én nem érzem drámainak, ha lakott területen 60-al, országúton 80-al mennek, ha szerinted ezen trükközések okán veszít tért a vasúti teherszállítás, akkor:
- vagy abszolút kihegyezett a verseny, fel kell tornászni minden vonalon 5-10 km/órával a pályasebességet, és a vasút nyer
Vasúton hogy lehet észrevétlenül nem betartani a lassújeleket? Hiszen ott a vonatbefolyásoló meg ugye a júdásóra is. Ha gyorsabban megy akkor a vonatbefolyásoló tudtommal befékez ill. utólag is lebukhat ha megnézik a szalagot.
Kamionos se nagyon tud trükközni ezzel elvégre ott is van tahógráf, ami rögzít mindent, annyi játéktere azért van ,h településen belül megteheti,h nem tartja be az 50-et vagy pl. 60-as táblánál nem lassít le meg pl. vasúti átkelőknél. Szoktak is főutak mentén lévő településekről panaszkodni erre,h repedeznek a házak a kamionoktól, meg hogy döngetnek át ész nélkül a falun. Ezért szoktak szlalompályákat kirakni vagyis járdaszigetet az út közepére, így kénytelen lassítani.
Ismerek kaminost. De ha nem utazok vele, akkor is látom, hogy lakott területen 60-nal, országúton 80-nal mennek. Még mindig nem értem, hogy ehhez miért kellene szakértőnek lennem, hogy ezt észrevegyem!
petinek hite van, neked szakértelmed. öt év múlva ugyanitt, ugyanerről fogunk vitázni. az élet szép :-)
petinek: keress egy kamionos ismerőst, tölts el vele pár napot. nem csak tapasztalatszerzésnek jó, egyfajta kis kaland, utazás, buli. részemről csináltam már ilyet, ajánlom neked is.
ugyanakkor szívesen eltöltenék pár napot valami mellékvonali tolatós tehervonaton is, ha még egyáltalán van ilyen... régebben láttam fonyód-kaposvár között púpossal ilyet, na, arra pl. szívesen beneveznék.
Bocs, de vmax 80-nal szabályosan 9 óra alatt lehetetlen 720 km-nél többet menni kamionnal.
Országúton meg 630 km-nél. De valójában a forgalmi viszonyok miatt 500 km-nél többel számolni, egy településekkel, és sebességkorlátozásokkal, valamint vasúti átjárókkal és jelzőlámpákkal is számolva ennél több nem jöhetne ki.
Ez tiszta matematika, nem kell ehhez semmi szakértelem.
Nem kell ahhoz szakácsnak lenni, hogy megmondjam, hogy rossz az étel. Nem kell ahhoz traffipax, hogy észrevegyem, hogy 80-nal hajtva a kamion folyton a nyomomban van az országúton, ahol a vmax=70!