Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
Így igaz én majdnem egy évig mikor még suliba jártam mindig lejárt bérletet mutattam a sofőrnek (az érvényes mögötte volt) és egy év alatt egy sofőr szúrta ki, h hoppá. Volt olyan is, aki elkérte és sokáig nézte és visszaadta, h ok, rendben van. Talán ha háromszor kérték el, h megnézzék jobban, így is csak egy sofőr szúrta ki. Legtöbbször csak mutatni kellett felszálláskor a sofőr meg vagy megnézte vagy nem de mivel csak egy mp-ig látja nem tud rajta sokat nézni, ezért nincs sok rételme elsőajtózni. Egyébként ellenőröknek is odanyomtam párszor a lejárt bérletet és bizony elég sokan elfogadták, olyan is volt, aki miután megkérdeztem, h ez így jó-e megnézte tüzetesen és közölte, h igen. Egyetlen egyszer vette észre, h már lejárt de megmutattam az érvényeset és kész. Egy év alatt egy sofőr és egy ellenőr vette észre, h tavalyi lejárt bérletet mutatok neki, döntsétek el ez most jó vagy rossz arány-e és, h mennyire nehéz a dolga annak, aki bliccelni akar.
Bp-n a karámőröknél ( Keleti és Nyugati pályaudvaron) meg a metrónál befelé jegyet nézőknél még rosszabb a helyzet, ott gyakorlatilag mindennel átengednek csak mutass valamit. 1000x lyukasztott jegy, boltban kapott blokk, személyi stb. Egyszer karámőrnek a Keletiben adtam egy Békéscsaba-Kecskemét jegyet ( nem direkt csak véletlenül az akadt a kezembe a másik helyett) rá volt írva a jegyre is, h Békéscsaba Kecskemét és Cegléden át. Elkérte, és nézte vagy 6 mp-ig ( közben már kijöttem a peronzáron kívülre) majd köszönettel visszaadta, h ok. Ha netán ki is szúrja, h nem jó akkor mit csinál? Már kijöttem a peronzáron kívülre, mit csinál? Visszazavar? :) Arról nem is beszélve, h 5-6 mp eltelt mi van ha nem várom meg, h visszaadja hanem megyek tovább, mire rájön, h hoppá már rég eltűntem a tömegben ( reggeli csúcsforgalom a Keletiben, 2 mp elég ,h elvegyülj a tömegben.
én, ha a két város közötti szolgáltatási színvonal-különbséget nézem, arra jutok, hogy a budapesti a kulturáltságot tekintve lényegesen, nagyon sokkal rosszabb (ezt az összevetést -szinte - bármelyik vidéki megyeszékhellyel megtehetjük). ha a hálózatot, akkor persze igazad van, de hát ez a városnagyság függvénye is.
Hát egy 3-4 évvel ezelőtt volt neki egy vázfelújjítása akkor kapott ZRT-s fényezést is ,de szerintem nagyon más még nem volt rajta felújjítva ,mert még gumipadlós ha jól tudom ;-)(tehát magyarán csak részleges felújjítást kapott eddig szerintem) de nem is lesz már valószínű felújjítva hanem már inkább selejt lesz. A másik meg a BPF-025-nek új reklámja van és a zsaru reklám június 15.-ig bisztos rajta lesz tehát addig bisztos nem lesz leselejteve ;-)
Én személy szerint azokat is megértem, akik nem így dolgoznak, ugyanis az ilyesfajta szabályok betartása napjainkban csak egy felesleges nyűg. Aki akar, az úgyis bliccel, fénymásolt bérlettel, hátsó ajtón felszállva, 50x kilyukasztott jeggyel, más bérletével, hagy ne mondjam a módszereket. Nem ez itt a lényeg, hanem a következő.
Tanulóbérletek árai:
- Kecskemét: 1820 Forint - Budapest: 3550 Forint
Utóbbi helyen 30 napos bérlet van, több száz viszonylaton használható a város határain belül, sőt még éjszaka is. Előbbi helyen 30 körüli viszonylaton használható a bérlet, és nem 30 napos, hanem hónap elejétől következő hó elejéig vehető igénybe.
Nem tudom érzitek-e az ár/érték különbséget? És azt, hogy az utóbbi években drágult a szolgáltatás, de a színvonal csak csökkent? Ígértek itt már mindent, monitort, ahol lehet majd követni a buszt, chipkártyás bérlet és jegyrendszert, fiatalodó járműparkot, racionalizált hálózatot, de mi lett ebből az egészből? Járatmegszüntetések, leharcolt autók, folyamatos járatkimaradások. Én speciel már ahova csak lehet, inkább gyalog megyek, vagy taxiba ülök. Igaz a taxi drága, de nem mocsokban utazok, és ha hívom, akkor itt van a ház előtt, nem várok rá feleslegesen 10-20 perceket.
A csütörtöki nap buszos dolgozója legyen az ANX-458 vezetője, aki az egyik reggeli 1-es járaton nem engedte a hátsó ajtón felszállni az utasokat. Csak egy megállóhelyen tudtam követni az eseményeket, ott a leghátsó ajtón szöktek fel, majd a sofőr intézkedett:
-7 db. bérlet rendben volt -1 db. bérletre rákerült az igazolvány-szám -1 fő utas leszállt, vagy az első ajtóhoz kellett mennie jegyet venni(nem láttam jól).
Még jó, hogy vannak, akik lelkiismeretesen végzik munkájukat, megértik, hogy nekik is több juthat, ha több a fizető utas. És a többi utassal szemben is igazságos.
Felújjításos infók: - 2 db EAG E95-ös felújjítás alatt(az egyik a GDJ-213 másik az nem tom.) - A DUD-026 is felújjítás alatt (új rendszámát még nem lehet tudni) - És a lényeg!!!!!: GBW-510-et végre felújjítják!!!! kb. májusra vagy június elejére lesz kész!!!!!!! ;-)
OFF: Főleg az ajtóvezérlésnél. De egyébként ha azt nézzük, hogy honnan lépett ide a Volán, akkor ez egy ugrás, bár én aztán nem szeretem a Rábát, de a 280-as és 260-as kocsik után akármennyire is fájt a szívem, már meg kellett ezt lépni.
Hát most jó kérdés mi csinálja a Budapest-Tass járatot ugyanis már a BPF-100 és a BPF-036 sincs meg mert seljtek! :( De kb. így van Halason is a KNL-242 ,mert az is szinte üresen rohangál!!!
Attól függ honnan nézed, mert 70 millió éve még a dinoszauruszok voltak a királyok!!! A Contact kicsiny 266-okhoz szokott szemünknek fejlődés, olcsó és nem ráz...
Simán befordulnak, a 3tengelyesek Körösön a Tisza Volánnak jár arra több ilyen 15méteres busza pl: Rába Contact(HXU-119), Carrus-Vega(KBS-695) Volvo-E95(HPD-081)