Plux16-tal kevesebb funkciót lehet kapcsolni mint a Plux22 dekóderrel. Talán a DigiToolsnál tudnak segiteni hogy melyik CV-ben lehet visszaállítani a fülkevilágítást.
Kár hogy DT-nél nincs felrakva TT csörgő CV lista mint a H0-hoz.
Ebben a videóban azt mutatom be, hogy miként készítettem egy gombbal indítható menetrendet a Csörgős ingavonatomhoz TrainController-ben. Azt szerettem volna megvalósítani, hogy a klasszik Fuggerth Csörgős ingaszerelvényemet egy gombbal indítható legyen úgy, hogy indulás előtt a mozdony felkapcsolja a megfelelő fényeket, és hangot, majd elinduljon.
A feladatot természetesen máshogy is meg lehet oldani, én az itt bemutatott módszert választottam. - https://youtu.be/HFBE_pJ2xnw
Azt én is tudom hogy az F23 kapcsolja a fülkevilágítást akkor ha a menetfény világit mert csak együtt működik. Az F21-F22-vel lehet lakapcsolni az A-B oldali világítást. Én azt átállítottam hogy csak zárfényt lehessen lekapcsolni. Talán ott állítottam el valamit. Biztos lehet a CV-ben állítani a fülkevilágítást is. Mert H0-hoz kiadott CV listán CV138 és CV142-ben lehet állítani a fülkevilágítást
Köszi neked is és V63-017-nek is. Egyelőre még csak nézelődök a lehetőségek között, aztán tényleg üzemeltetés közben dől el, hogy mi lesz. Még új vagyok a digitális modellezésben, így most még vannak fontosabb tanulnivalók is, de azért nem árt, ha utána járok, hogy egyáltalán milyen lehetőségek vannak.
Köszi a példát! Igen ez az, ami miatt minden adott mozdonyt külön kell megvizsgálni, hogy egyáltalán lehetséges-e. Lehet első körben maradok mindennel úgy, ahogy vannak, aztán majd üzemeltetés közben ha nem tetszik, akkor keresek megoldást.
Azért nem írtam konkrét szerelvényt, mert több eltérőről lenne szó. A világítás panel már eldöntött, az ESU-tól lesz beszerezve dekóderes 50708 azokhoz a vagonokhoz, amikben nincs gyárilag beépített (mivel nem Magyarországon élek, így nálam nem adna plusz előnyt, ha otthoni gyártótól akarnám beszerezni).
Szerelvény példára egyet írnék mondjuk, Roco SBB IC2000 emeletes vagonok, fix szerelvényként összeállítva, a mozdonyok lennének csak cserélve. Viszont akkor ugyebár vagy minden mozdony azonos címet kell, hogy kapjon, vagy csere esetén a funkciódekódereket kell mindig az adott mozdonyhoz igazítani. Nincs valami olyan megoldás, amivel ez utóbbit nem kell mindig elvégezni?
Ha nem kell az ezerféle fényfunkció, illetve a kapcsolható zárfény se fontos akkor hagyd őket meg az eredeti nyákkal. Ha mindenképp kellenek ezek akkor ne a gyári nyákokat nézd, mert azok egyrészt drágák, másrészt kevés gépben csereszabatosak a régivel, hanem nézz körül pl.: Csíkos-műhelynél.
Sajnos pl a Roco-nál én a Taurusoknál azt tapasztaltam hogy komolyabban hozzányúltak a beltérhez a pluxx-osításnál, nem lehet csak úgy egy nyák cserével megoldani. Még a régi és új pluxx mozdonyuk talán cserekompatibilis, de nagyon lutri hogy melyiknél lehetne megcsinálni.
A NanoS-88 központ és a Train Controller 10 program tud-e együtt dolgozni? Vannak-e kritikusan fontos beállítások a szoftverben, annak érdekében, hogy jól működjön?
Nem egészen egyértelmű, milyen szerelvényről van szó.
Ha sima kocsikba van világítás, és csak dekodert akasz, arra bármilyen funkció dekóder jó, vagy hazai gyártású, de még az aliexpresszes is. Ha világítás panel is kell, akkor szintén hazai gyártó az egyik legegyszerűbb megoldás.
Ha nem rendezgeted át a vonatokat, akkor egy címre programozott funkció dekoderekkel egyszerre kapcsol az egész szerelvény.
Jó lenne kapcsolható zárfény is, bár igazából nem nagyon szeretnék nekiállni átkötögetni. Azon agyaltam, hogy amennyiben az adott gyártónak van már újabb kiadású adott modellje is, akkor összehasonlítva a két modell alkatrészlistáját, megrendelni az új foglalatot és beépíteni a régi modellbe (amennyiben a modell nem lett belsőleg nagyon átdolgozva, akkor elvileg gond nélkül el kellene férnie benne (ld. Roco 63030 vs. 72105), bár nyilván ez is bőséges átépítéssel járna.
Gondoltam rá igen, bár akkor ahhoz már áramvezető kuplungok is kellenek, ami anyagilag nem érné meg túlzottan. Az elképzelés valami Jägerndorfer High End Railjethez hasonló lett volna, hogy egy dekóderrel kapcsolni mindent, bár erről már lebeszéltek.
Ez nem egy egyszerű kérdés. Átépíteni max úgy tudod ha komplette új panelt csinálsz hozzá pluxx vagy mtc foglalattal. Ha kapcsolható zárfényt szeretnél akkor az a 8 tűssel is sok esetben megoldható némi átkötogetéssel/forrasztással.
A szerelvényvilágításnak mi köze lenne a mozdonyhoz? Onnan akarod vinni a funkciókimenetet?
Próbáltam a neten infókat keresni, de sajnos nem jártam sikerrel, nem találtam semmi konkrét leírást/választ a bennem felmerülő kérdésre. Dekódervásárlás előtt állok és itt jön a képbe, hogy van jó pár mozdonyom 8 tűs foglalattal. A kérdésem az lenne, hogy megérné-e ellátni/átépíteni ezeket a mozdonyokat 21/22 tűs foglalattal/ra? Tehát tud-e annyival többet egy 21/22 tűs dekóder, mint egy 8 tűs, hogy megérné? (A célom dekóderes utastér világítással ellátott szerelvények összeállítása áramvezető kuplungok nélkül, hang nélkül.)
Pontosítás: a CV-ket nem a MultiMaus tárolja, hanem a dekóder. A MM csak egy nevet köt össze egy címmel, illetve azzal az infóval, hogy 14/28/128 lépéses módban kell-e kiküldenie a parancsokat. Minden egyebet a dekóder tárol. Ugyanúgy fog gyorsulni-lassulni, és ugyanúgy fogod tudni kapcsolgatni a funkciókat akkor is, ha átviszed a haverodhoz, hogy megjárasd az ő asztalán (az ő vezérlőjével).
Na miután eljárt a szám, keresgéltem egy kicsit, azt írja a manual: Your multiMAUS® settings as well as the entries in the loco library will be preserved during the update. Tehát a beállítások és a mozdonykönyvtár bejegyzései megmaradnak.
Egyszer már megbeszéltük, hogy a német kereskedő egy ideje már 27% Áfát kénytelen felszámítani, ha Magyarországra szállít. Viszont az valóban igaz, hogy Magyarországra történő szállítás esetén lenyelik az ÁFA különbözet egy részét, vagy egyes esetekben a teljes különbözetet és németországi áron szállítanak.
Azt valószínű elírták, a képen jó van....csak nem csomagolják át...?!
Az a fura, hogy ha házhoz kérem Németországból, vagy ettől a cégtől, akkor több mint 1000Ft-al többe kerül az utóbbinál. A távolságot tényleg legyőztük a fényposta működik :)