Nálam az eta simán elviszi a 70et 4.ben, lehet játszani a pedállal :) Persze amikor van benne motor :D Dificserét én is tervezek 2,93ról 3,15re, de csak azért, hogy sperres legyen :)
Én krómoztattam több száz kiló csatlakozót a Fémépítő Kft.-nél. A minőség jó volt, ezért vittem pár apróságot a zöldikéhez: légszűrőház tartó fülek, gázkar, apró biz-basz, stabil rúd...Minden tök jó lett és olcsó is volt, de....és itt a de, ezek szép állapotban voltak, nem kellett rajta túlórázni, aki ismeri hogyan krómoznak, az tudja mi tart olyan sokáig: csiszi-csuszi.....
Szóval gondoltam elviszek 1 lököst, ami sérülésmentes, de lejött egy kis helye a króm. Láttam, hogy sok veterán motor és autó alkatrészt csináltak, amit én láttam, az kifogástalan volt. megkérdeztem, mennyi lenne. Nézegették, látták ezt bizony ki kell pótolni, stb...1 mini moris lökös 60, egy bogár 80-100, ez kb 120-150 lenne. Egy ideig kerestem a szavakat, de inkább nem álltam le vitatkozni. Annyiból veszek újat a Wallisban is...és ahoz van gumi csík is. Na itt feladtam a lökös krómozás projektet. Vettem Klokkrerholm közepet és gyűjtök a két szélére, mert az már nincs raktáron, abból eredeti kell:(
Nem is ez a cél. :-) Ám sokat megyek olyan útvonalon (városon kívül 80%-ban ilyen úton), ahol a teherautók és kamionok 80-85 km/h sebességgel közlekednek, előzni nem lehet (vagy nem érdemes) /ugye 20i/, az automata viszont a 3,91-es difivel 90-nél vált(ana) fel 4.-be és 80 km/h körül vissza 3.-ba. 4,27-es difivel ugyanez 82 és 72 körül lenne, azaz a forgalommal 4.-ben tudnék együtt haladni, nem pedig 3.-ban, mint most. A 4HP22-es váltó viszont kora (egyik egyébként jó) darabja s ezért még csak 4.-ben lockupos. Az, hogy városban esetleg hajszálnyival fürgébben szedné a tappancsait, csak hab a tortán. Természetesen autópályázáskor ez a változtatás negatívan érintené az öreg vasat, de nem hiszem, hogy autópályára kényszerülne a hátralévő 20-30 évében. :-)
És a régi cápa 7-es (nem tudom milyen E számú) 80-as, jobb, bal elektromos krómtükör, sajna tükörlap csak a jobb oldaliban van, de az füstszínű.
Lehet hogy még találok valamit, majd megírom!!
Üdv.
Szeretem a BMW-ket, volt több E21-esem is! Volt olyan 6 hengeres amit automatáról átalakitottunk manuál váltosra. Na az szívás volt!
97-ben volt 318-asom, fekete, ültetve, alufelni, körbespoiler. Gyönyörű volt, csak éppn bekajolta a 20 litert. Vittem BMW szervízbe, és még mindenhova, nem tudták megcsinálni, Végül eladtam, utána találkoztam a sráccal aki megvette, kivitték valahova a nagytétényi út mellé valami BMW dokihoz, utána jó volt.
E28-as 518 és 520-asom volt!
Az 520-as szelepszárszimeringesen, füstölve mint a kályhacső 5 személlyel elvitte a 170-et.
Holnap vszínű teszek fel egy pár képet ! Egyébként ahhoz képest,hogy több mint 3 1/2 évet állt ,nincs is nagyon széthullva a kaszni! A jobb oldala a van (e.sárv.,küszöb, ív,belső dob lemez?)rosszabb állapotban. Az ajtók alja egyáltalán nem rohad. Na,majd holnapra okosabb leszek. Azért ettől függetlenül azt mondom,hogy ezekbe autókba még van anyag!
Egyetértek, magyarországon nem lehet rendesen krómoztatni, én is évek óta beszéltem erről mindeféle veterános emberrel, aztán feladtam... Valszeg újat kell majd venni az e12re, egyszer...
Köszi szépen! Egy órával ezelött hazakerült az autó!:-) Holnap jön a karosszériás felmérni a terepet, azt indulhat a banzáj.Remélem tavaszra már üzemképes lesz a gépezet!Addig biztos lesz még sok hülye kérdésem hozzátok, amiért előre is elnézésteket kérem. Egyébként egy-két barátom szerint nem vagyok normális ,hogy megvettem egy ilyen "hulladékot"! De van olyan is aki viszont drukkol nekem,hogy sikerüljön a "prodzsekt"!
Megéri költeni rájuk. Bizony. 40-ért venni új gumikat, az megéri. Meg felújíttatni a váltót, az megéri. Meg venni egy kéket 30ezerért, az megéri. De két régi lököst 40 ezerért újrakrómoztatni magyarországon - na az nem éri meg!
Tudom, hogy az élet drága, de azért hogy egy kiscápa lököseire 40et kiadj, miközben 60-ért lehet szép kocsit találni, hát tudod Boogie példájából kiindulva: megéri?????
Nem akarlak elkedvetleníteni, de magyarba NEM lehet krómoztatni. Talán ha ott állsz mellette és végig ellenörzöd hogy elég vörösrezet tegyenek alá, akkkor. Régen volt Soroksáron a Felületnemesítô gyár, na ott tudtak. 15 éve. Ma már az épület sincs meg. A krómozás egy nagyon környezetszennyezô folyamat, ezért az EUban ahol tudják, ott akadályozzák. Sorra bezárnak, aki marad az meg dúskálhat a melóban, vagyis szarul dolgozik. Én amiket krómoztattam azt a budaörsi repülôtéren csináltattam, vadonatuj vaslemezböl készült cuccokat, azok karcosabbak lettek mint a nyers lemez volt, mert "megcsiszolták". Rezet nem raktak alá, 1 mikronos krómot rá azt kész! Mindez egy hónap, 54 telefon, és egy valag pénz volt. Szóval vegyél két szép használt lököst, és flejtsd el az ujrakrómozást, vagy vidd ki Ausztriába. A magyar motorépítôk is kijárnak, mert ebben az országban NEM LEHET rendes krómot csináltatni, csak Camping bicikli kormány minôségüt...