Nem bújtam még alá, a patentfogó mihez kell? Nem hagyományos hatlapfejű, vagy phillipscsavarokkal van rögzítve? A motoros antennához egy forrást küldenél? Köszi! Ez az ország egy rémálom! Most intézem a formaságokat, kgfb 58.000, forgalmi-törzskönyv 12.000, átírás kb 85.000. Örülhetek ha 150-ből megúszom azokat a formaságokat amik egy normális országban ingyen vannak. Agyrém ...
De látod hogy újra és újra rólad szól, legalább vegyél már egy kurva Explorert a sok űrsikló mellé, lesz itt olyan tél, rájössz hogy szükséged van rá! :))
Aha, eddig jutottam én is, köszi a segítséget. Böngészem a használtautó-ebay oldalakat, hogy árban mire kell készülni (eddig egy darabot sem találtam). Ahogy elnézem a sárvédő belső műanyag lemezét ígyis-úgyis le kell hozzá barmolni, azt lehet h holnap még megteszem hátha látok alatta valami érdekeset :o)
Rick4, esetleg tudsz nekem valami bíztatót mondani? (Azon kívül hogy hajrá):o)
Hát, nem jártam sikerrel. Az én antennám eltér a mellékelt fájlban láthatótól és nem lehet kihúzni azt a ragyavert szalagot sem belőle. Egyébként ma figyeltem a vilanymotor hangját a rádió ki-bekapcsolásakor, de semmit nem hallani. Tehát lehet hogy megdöglött a motorja, vagy a bánat tudja. Van ötlet esetleg?
Igaz is, bocsi. Az ár nem publikus, mert ismerősöm volt és nem piacon, nem piaci alapon vettem meg tőle. Mondjuk nem ez az elsődleges, de vidékről hoztam haza pestre és a 290km-es távon 32 liter benzint fogyasztott el a 120km/h-s tempomatos autópálya után. Igazán klassz. Bár nem pályaautónak fogom használni. Szerintetek hogyan lehet lecsekkolni, hogy a Fordos visszahívásokban szereplő tételek javítva vannak e egy adott Exploreren? itt találtam a listát: http://www.internetautoguide.com/10-12-1998-28-614/1998-ford-explorer-recalls.html
Ezt is köszönöm Neked, de asszem én elcsesztem valamit evvel a fájllal, nekem működik benne a kereső. Javaslatom: ha megnyitod a netes böngésző programodban, a "mentés másként/save as" prompt-tal mentsd el mint PDF fájl-t. Ezután ha ezt az új anyagot nyitod meg, az Acrobat felismeri, önállóan és teljes értékű dokumentumként kezeli.
Hát Ti tényleg mindent tudtok? Reggel nekiugorok ezervel, maj referálok hogy mi sikerült. Addig is belereszelem a flexvel a tompahegyű csákány elejébe a kígyónyelv fazont. Úgy néztem a fő záróanya valami ilyesmi szerszámmal szeret legyönni. Holnap annál könnyebb leszen vele dolgozni, jó éjt és köszönöm!
Antennához lehet kapni külön a műanyag szálat. Ezen az oldalon van rajz is, hogy hogy kell kicserélni. Én megpróbálnám kihúzni, letakarítani, bekenni szilikon zsírral és visszagyűrni. Szerintem működni fog. Ha nem, akkor csere. A lényeg, hogy mindez különösebb szerelés nélkül megvalósítható.
En meg mindig egy kicsit egyszerubb kerdessel zaklatnam a nagyerdemut. Mennyire lehet elterni a gyarilag (katalogusban) megadott akku teljesitmenyetol? Ugye 74Ah a gyari adat. Ha veszek bele egy 77-80Ah korulit azt meg tudja megfeleloen tolteni a generator? Vagy inkabb ha elmozdulok akkor lefele tegyem? Mert egy modernebb akku ami 70-72Ah-t tud, siman nyomja azt az inditoaramot, amit a Ford ajanl.
Teljesen egyetértünk, a fogyasztást inkább csak az érdekesség kedvéért írtam bele a kommentembe. Egy ekkora kocsi természetes hogy sose fog keveset enni.
Más.
A motoros antennám nem húzódik vissza. Sejtem hogy a fogazott polyamid szál lehet a ludas, egyik korábbi autómnál előfordult már ilyen. Nagy óvatosan körbelopakodtam már a Ford elejét, de lehet hogy jobban járok ha a sajatá kicsi eszemet kipótolja valami tapasztaltabb kolléga is a sajátjával. Közületek szedte már le a valaki az antennát? Hogy érdemes nekiszaladni a dolognak?
Én nem sajnálom az enyémtől a benzint, nyáron 14-15 télen 1 kb. literrel több, és sokat megyek. Ez teljesen ok részemről, 2 tonna, fix 4 kerék, v8, kell a kaja.
Pénznyelés alatt a magyar kókányolás következményeire gondolok, karbantartás elfelejtésére, amit az új gazdi szokott nagy örömmel kifizetni :)
Én beletoltam már 1 év alatt 1 milkát, újabban nem is számolom inkább.
És kívülről még nem is látszik semmi...
Ennek ellenére eszem ágában sincs eladni vagy lecserélni, bár egy kb. 10 éves 5 ajtós 4x4-es 5.7-es benzin-gázos Chevy/GMC Suburban-ért lehet odaadnám. Hátul osztott oldalra nyíló ajtók, targoncával pakolható... No de ki a franc cserélné el egy Fordért :)
Ezt az autót egy barátomtól pár napja vettem, de korábban is több alkalommal vezettem. Van itt a közelben egy hosszú-keskeny tanyám "nadrágszíjtelek", (a lovat kétszer meg kell itatni míg felér rajta), persze domboldal és agyag. Amikor '98-ban a haver ezt a kocsit elhozta a Petrányitól egy szép fagyos napon ide jöttünk ki kipróbálni. Először lendületből mentünk egyet kettőt le-föl hogy jó tömör és síkos legyen a hó, aztán orral a dombnak felfelé megálltunk hogy kipróbáljuk hogyan tud elindulni. Az emelkedő 10-15 fok közötti lehet, úgyhogy kiszállni már biztos nem tudtunk volna, gyakorlatilag egy kemény lefagyott tükör volt alattunk amit finoman tovább síkosított a nap melege, mintha lezsíroztuk volna a jeget. És basszus majdnem elindult sima hátsó kerékkel! Aztán átkapcsoltunk 4x4-be és szépen lassan úgy felsétált mintha jégről meg kaptatóról sose hallott volna. Nem kellett a LOW, elég volt a HIGH is és ezek után akár megrakott utánfutóval is bármilyen időben, simán nekivágnék ugyanennek a kísérletnek. Persze azok a gyári gumik (már nem tudom milyen márka volt) szintén nagyon jók lehettek.
Megjártuk egyébként Franciaországot oda-vissza átlag 130-as tempóval (éppen azért kellettem mellé pótpilótának mert másfél nap volt az útra) a fogyasztásunk 16 liter volt. Észak-Lengyelországot télen 13 literrel, és egyszer húzott vele haza Németországból 2,5 tonnás hajót 11(!) literátlagfogyasztással. Ez utóbbit máig nem érti senki, de így volt.
Szóval nekem mondhatnak bármit a benzinárakról én kedvelem ezt a kocsit és bár sejtelmem sem volt hogy egyszer az enyém lesz most hogy itt áll az udvaromron, még jobban szeretem. Ugyan van még egy automata kombi TDI Passatom ami tényleg egy tökéletes autó és tip-top álapotban van, mindig költögettem rá. De kettőt sajna nem tudok tartani, ezért valamelyiknek mennie kell (nem az Explorer lesz az) :o)
Biztos a hegyek teszik. Már kipróbáltam a Naszályban. Persze csak óvatos tapogatózásnak nevezném a terepjárásomat. Jobban féltem a kocsit, (meg hogy nem tudok kimászni belőle) hogy nagy dágványba vigyem
Hajrá Dunakanyar! Nem váci vagyok, de egész közel, Tahitótfaluban lakom. Úgy látszik a Pilis környékiek ellenállhatatlan vágyat éreznek az Explorerek iránt.
Pár hónapja vettem egy 99-es évjáratút. Elég láma gazdája volt, így megmardt minden eredetiben, csak kicsit lelakott állípotban. De most már és 2 hét szellőztetés után már egész elfogadható. A szokásos dologkat kell rendbetenni (futómű, lánc).
Az tény hogy most már nem adnám el könnyen. Nekem tökéletesen megfelelő autó. Minden van benne ami kellhet. Klíma, elektromos ablak, elektromos tükör. Bár abból csak a jobbos működik és a fűtés pedig egyikben sem.
Tényleg gyárilag domborúak a külső tükrök? Mert amik most vannak azok elég gyanusak, hogy csak sima sík tükrök. Eléggé nem látni bennük semmi.