De nem azért kapott a Discovery fújjolást mert új volt, hanem mert gyenge. A gyenge sorozat akkor is gyenge lesz akár Spock van benne, akár új szereplők.
Persze érthető hogy miért csinálják, ezzel lehet bevonzani a közönséget, a régi, ismerős, szeretett karakterek. De ez csak ennyire elég: bevonzza az embereket, hogy aztán megmaradnak-e az más kérdés. Én már kezdek megcsömörleni Spocktól. Ráadásul az ő karakterét képtelenség lesz fejleszteni, mert a már meglevő történetek zárt keretekbe szorítják.
Hogy mi volt még? Igen, a holoátvitel, az átlátszó plexi kijelzők/pultok/falak, a nagy animált kilátóernyő, a kopasz gnóm klingonok.
Valaki azt találta ki rá, hogy ez már egy megváltozott idővonal, a Kapcsolatfelvételben látott borg időutazás miatt. De szvsz mégiscsak jobb lett volna, ha a 25. századba teszik a sorozatot.
A Discovery kísérleti technológiákkal dolgozott (a hajtómű tuti az volt), a hajó elvesztésével a technológia is odaveszett, nem is sikerült reprodukálni soha.
Ezért nincsenek a későbbi ST-kben spórahajtóművek.
Mi volt még, a holografikus képátvitel? Nah azt nem kellett volna...
Az Archer-féle Enterprise-zal nem volt különösebb bajom a kaszán kívül, talán csak a temporális háborút kezelték rosszul. Ott nagyjából sikerült jól kezelni a TOS-nál régebbi technológiát, ami a Discoveryről nem mondható el. De mindig megvan a veszély abban, ha előzménytörténetettel jönnek.
Azért örültem neki, mert a Discovery talán egyetlen jó 'dolgát' vinné tovább egy szimpatikus kapitánnyal és első tiszttel (akik szvsz kis túlzással egyedül jobbak volt, mint a teljes DSC legénység Lorca kivételével). A cím szerint visszatérnének a felfedezésekhez is, ami jó alap lehet. S remélhetőleg nem cseszik el, mint a Discovery-t azzal, hogy a későbbiekben soha nem látott technológiákat, eseményeket és átdizájnolt fajokat mutogatnak.
Persze a legjobb az lett volna, ha a Nemesis utáni időket folytatják, akár meglevő könyvek rajzfilmes adaptációinak formájában, akár új ötleteket megvalósításával is. Ez utóbbinál bevonnám a munkába a STO játék készítőit is: jó ötletek ott is vannak és egy egységes idővonal jót tenne mindkét oldalnak, s akkor nem esnének olyan hibákba, mint a Picard-sorozatnál.
Amilyen lett a Discovery sorozat, inkább a jövőben, folytatásként kellett volna megcsinálni, mint ahogy a végén, pont a jövőbe küldték el a Discoveryt. Talán tanultak a hibájukból, ezért a változás. Anson Mount Pike szerepében remekelt, jó választás volt. Ezt a szálat meglovagolva, valószínűleg sikeresebb lesz az új sorozat. Sajnos így már Spock nélkül nem megy. Spock karakterét már túl sokan játszották el.
"Mi kell még?" Részemről: valami új. Köszi, de Spockot most már eleget láttam, imádtam, tök jó volt, most már elég. Pike sem érdekel már annyira. Minden a nosztalgiáról szól, bővíteni kellene az univerzumot, nem ugyanazon a pár karakteren nyammogni évtizedeken át. Új karakterek, új történetek - ez kellene.
Koszonom a magyarazatot - ha elobb olvasom, talan nem haborodok fel annyira. Igy valamennyire ertheto (bar szamomra akkor sem elfogadhato) a magyarositas...
A tukorforditas (ami valoban nem minden esetben szerencses) itt pontosan ugyanolyan lett volna, mint az eredeti (amit a hozzaszolasomban mar le is forditottam). Remelem, nem komolyam vedelmezed azt iszonyatos bargyusagot a mozdonyvezetokkel. Mozdonyvezetok...!!! atyavilag! Milyen hulyenek kellett lenni annak, aki ezt rakta a magyar szovegbe - es vajon mennyi ilyen idiotasag lehet meg Az Orville-ben...?
Lehet, nekem kimaradt, en mar csak megrekedtem ott, ahol a zene vegetert: a progressziv rocknal. Ami ugye saccperkb a 80as evek kozepe. Ami utana jott az nekem dekodolhatatlan, arra sem vagyok kepes, hogy megkulonboztessem ezeket a dalokat egymastol.
Tudom, elvetve vannak meg zenekarok, akik kepesek valami ujat is eloallitani ;)
Amúgy a Wikipedia pontatlan, '90-ben még senki nem hallott a Végzet Gyermekeiről, a kilencvenes évek végén, kétezresek elején annál inkább. Világsztárok voltak, a popkultúra részei lettek.
Régen láttam már a sorozatot, valamiért nem maradt meg bennem a jelenet. Most is csak az angol szöveget figyeltem.
Igazad van, nagyon frappáns az LGT-s megoldás, ahogy anno a Nemezisben az L5 név is az volt. Megkövetem a szinkront készítőket.
#23053-#23055: Hirtelen ötlet volt a részemről, nekem is utána kellett néznem a forrásnak. De ezért vannak profi fordítók, hogy egy ilyen helyi (itt: amerikai) kultúrára való utalást megpróbáljanak átültetni magyarra.
A jelenetbe egy egyértelműen felismerhető zeneszöveg kellett, az eredeti Destiny's Child szöveg fordítását senki sem ismerte volna fel. A helyette használt LGT szöveg meg majdnem ugyanarról szól és itthon közismert, vagy legalábbis nagyon ismert, mert a Rapülők is játszotta és egy időben a csapból is ez folyt. A mozdonyvezetős poén az LGT-re utal (gy.k. LGT = Locomotiv GT, az együttes egész pályafutása alatt a vonatot/mozdonyt, mint a zenekar logoját használta). Az eredeti 15 szerzős poén (igen az) egy beszólás a modern zeneiparnak, ahol a semmitmondó kommersz zenéket üzleti alapon egy csomó ember csinálja (szó szerint): egy a dallamot, egy a dobgép prograozást, egy a szinti-prüttyögtetést, stb.
Ez a beszólás egyébként szépen ülne a mai sorozatkészítési módszerekre is: számold csak meg hány "executive producer" van felsorolva a Discovery főcímében...
Summa summarum szerintem ez a szinkron-megoldás zseniális. És tegyük hozzá, a 70-es, 80-as évek magyar rockzenée is az, amiből lehetett meríteni.
Ahhoz előbb érteni kellene az eredeti szöveget/szövegkörnyezetet, hogy az honnan jöhet. Lehet, hogy van valami ilyesmi vicc az USÁban, ahogy a redditen írják, s akkor számunkra egyszerűen nem lefordítható. De esetleg meg lehetett volna próbálkozni játszani a dalszerző együttes Destiny's child nevével, például úgy, hogy a 'végzet gyermekei írták'. De erre mostanság kevés idő van/lehet a szinkronban.