A keményforrasztás igen kemény, nem összehasonlítható a lágyforrasztással. A régebbi bicikli vázakat is keményforrasztással erősítették össze (muffokba forrasztották a csöveket).
Erről ugyan nem olvastam, de feltételezem, hogy keményforrasztás. Réz tartalmú fémeket nem nagyon lehet hegeszteni. A szemüveg kereteket is keményforrasztással készítik. Nagyon apró lángot használnak hozzá.
Ugyanaz a patináló is. Nekem van még belőle. Ha kéred, ugorj be napközben hozzám, szívesen odaadom. Kb 3-4 óra amíg rászárad - sima vizes oldat. A vitrinben megnézheted a sínszálakat, hogy milyen lett tőle. Érdemes a fémen egy próbát tenni, milyen lesz.
Nincs gond nagyobb sebességnél sem, bár én lassan szeretem járatni őket, főleg az állomáson.
Egy szálból kiépíteni szerintem macerásabb. Ott végig kell forrasztgatni az összekötőket a munkavezeték és a feszítő között, na azt elég macerás szépre és masszívra megcsinálni. Itt gyárilag van, szerintem pont-hegesztve, nagyon masszív, nem törik el.
Akkor az lenne a gyenge pont végig mindenhol.
A tartókarra szemet hajlítok és még rá is forrasztom az oszlopoknál, azzal viszont nincs probléma. Simán átmegy rajta a pantográf.
A színét majd besötétítem. Még keresem rá a vegyszert, amivel a sárgarezet megtudom feketíteni és
agresszív lötty, viszont könnyen beszerezhető. Festeni nem akartam, mert vastagabb lesz tőle.
Megmaradt makett öntőkeretből csináltam gyertyánál melegítés+széthúzással, a hajómodelleknél szokták így csinálni a köteleket, de kb sose sikerült ugyanolyan vastagot húzni.
Amúgy valóban hófehér a műanyag.
Gondoltam a festésre, de annyira egy kis gyenge valami, hogy még az arbrush is elfújná.
A nagyobb gond, hogy nem lett egyenes, szóval szerintem ezzel kár tovább szenvedni.
Kisfaludy még nem mondta el a legfőbb optikai trükköt. A vezetéket le kell festeni sötét/feketés színre. Ettől optikailag vékonyabbnak fog tűnni a szál. Próbáld meg elsőre ezt - biztos van otthon valami fekete modell festéked.
Az áramszedő fennakadás problémája egy dolog miatt fordulhat elő: ahol találkozik a két munkavezeték ott kell szépen megoldani az áthaladást, ott ne legyen akadás. Máshol nem lehet probléma. Ha fullkakaón nyomatod a sebességet, akkor érdemes lehúzni a szedőt - úgyse látszik, hiszen gyorsan megy - ha pedig normál sebességen mennek a vonatok, akkor nem lesz gond.
Valami ilyesmit szeretnék, nem kérdés, hogy így az igazi, lehet, hogy megpróbálom mégiscsak úgy megcsinálni, hogy ténylegesen érintkezzenek a szedők, meg a vezeték.
Sok horror sztorit olvastam a letépett áramszedőkről, ezért mentem el ebbe az irányba, hogy inkább akkor ne érjenek össze.
Ezerszer jobban néz ki, a videódon.
Tegnap még lőttem néhány kisebb videót, alig látszanak a vezetékek, de még így is elég bántó, alig várom, hogy nekieshessek.
Én Sommerfeldt -et használok. Itt a videón 0,7 es van fent. Sok darabos modulnál jó, mert csak rátologatja az ember a tartókarra gyorsan és még forrasztás nélkül is elviseli a pantográfot. Viszont vaskos. Van nekik vékonyabb is, én is
beszereztem alul 0,5 felül 0,4 mm vezetéket. Külön szálba is van, ez még mindig elég merev a pantográfos járatáshoz. Megpróbálom majd ezt is mennyire lehet nyüstölni. Nekem tetszik ha az alagutaknál le meg fel
nyomkodja a pantográfot a vezeték. Érdekesebbé varázsolja a menetet.