Én magam bontottam ki egy kb 1-2 évet álló járműből az enyémet. Ripityára szdtem, kitisztítottam, megjárattam, leellenőriztem, összeraktam és hurrá! Miután vízkörbe is bene van szétszedése macerás, de ha szétszeded érdemes amúgy is fagyállót cserélni (2 évente illik) és tömítéseket is a meglepetések elkerülése ellen. Amit én halottam, hogy tipikusan a motorok szoktak "beállni": dosier pumpa (üa. pumpa), légbefúvó motor, keringtető szivattyú égőkosarat ellenőrizni/cserélni. Esetleg az izzító stift és a hőbiztit érdemes még leellenőrizni, egyszóval a működését. :o)
köszi az infót, és a segitséget igy az árat tekintve asszem marad az ebay... ott most is volt egy 59 euroért villámáron...
a többieknek is köszi a jótanácsokat...! Elég jó állapotúnak tűnik amúgy a szerkezet, mintha új lenne kb., és a kocsiban sincs még 100e km (svájci)... szóval ebből gondolom, hogy esetleg ráköltöm ezt a 10-15e Ft.-ot és hátha müxik majd...
Amúgy ,még idetartozó kérdés, érdemes lenne nekem előbb esetleg szétszedni a rendszert, letesztelni, kipucolni az alkatrészeit mielőtt beinditom?
A motorblokkba építhetőt nem igazán tartom jó ötletnek, inkább a vízcsőbe építhető érdekelne szivattyúval. Nekem megfizethetetlen egy vizes állófűtés, meg azt sem tudom meddig lesz meg ez az autó, az előmelegítő jó megoldás lenne (kiegészítve egy kapcsolással hogy menjen a saját fűtőventillátora a kocsinak) mert szinte mindég tudom mikor indulok el a kocsival. És nem kellene fél órát járatnom hogy berakhassam a gyereket.
Háát utánanéztem kicsit, a 1560 as alatt kétféle szám is lehetséges, és igazából nem láttam különbséget a két vezérlő között... az egyik (a jellemzőbb) a 105.499, a másik pedig a 129.990, 12v-os elvileg mindkettő... Bizonytalanságom oka az, hogy vásároltam egy kocsit bbw-46-os állófütéssel, és egyszerüen ez a vezérlő hiányzik belőle... tulaj csak annyitt tudott róla (mert neki sem ment soha), hogy valami hiányzik az állófütésből, én szerváltam doksit hozzá és megállapitottam, hogy ez a vezérlő bizony nincs a gépemben :) ebayen van egy jópár, átlagosan 55-80 euró között mennek el, én szoktam is ott vásárolni, de ha van rá mód, és ha megfizethető inkább M.O. költöm a pénzem...
Szia! A wv tdi-ken alkalmazott megoldást tudnám ajánlani.Ott egy csőcsonkba be van épitve 4 izzitógyertya és azzal melegitik a vizet indulás után.Nem kell hozzá semmi extra cucc egyszerűen a generátorról megy,persze a dieseleken nagyobb a generátor teljesitménye.Bontóból olcsón szerezhető hozzá minden ami kell,csak az a lényeg hogy a kis vizkörbe kösd pl. a fűtőradiátor elé. üdv:Eshe
Megmondom őszintén csak kicsit beleolvasgattam az itteni topikba.
Hátha ti tudnátok vmi olcsó, de mégis jó megoldást az alábbi gondomra: adott egy egséz kisautó, 1.1-es 16 szelepes motorral. Most már kb 3-4km alatt bemelegszik szűken (fűtés nélkül) úgy hogy a hűtőrács felső részét elkartonoztam (legalább nehezebben is hűl le ha leállítom, sokkal!), de vmi olyan megoldáson gondolkoztam, ami esetleg egy kisebb pótakkuról, valahogy kicsit rásegítene a motornak, hogy amikor teljesen hideg (ilyen -5 -10 fokban), pár száz wattal melegítené a hűtővizet.
Van vkinek vmi olcsó jó tippje? (főleg a fűtőegységet illetően, az elektromos része, betáp, stb az már villamos képzettség révén nem gond)