nem akart meghalni, élni akart és tanítani, ő maga mondja, azért jöttem hogy hírdessek. halálával szegényebbek lettünk. a krisztrus csak annyit jelent hogy felkent, elev kis betűvel kéne írni, mert nem tulajdonnév hanem jelző. a héber mossiah vagyis messiás egyenes görög fordítása, majd Jézus halála után, aki életében sosem viselte a messiás tisztséget sőt elutasította, ráragasztották ez és kiszinezték.
krisztusi szeretet nincsen ebből is látszik, jézusi szeretet az van. már csak azért is mert krisztus az egy mesefigura, olyan mint a shrekk, csak a shrekk vicesebb.
igen ezt a mesét hozta pál arábiából ahová a damaszkuszi napszúrás után elment, s majd ezt megetette a tanítványokkal, behellyettesítve Jézussal, s kapcsolta a zsidó messiást hozzá.
Annyi bizonyos, hogy ha a Biblia irásait "szent szellem " ihlette volna, akkor egy fia ellentmondás sem lenne benne.
Mivel azonban hemzseg a sok egymást űtő "ige", ezért abban bizonyos lehetsz, hogy a Biblia betűi nem a Szent Szellemtől valók.
Ha mégis ebben hiszel, akkor egy emlékezetfogyis szent szellem a te bálványod.
Az ihlet nem Szent Szellemtől való. Ám létező dolog, hogy egy egy ember tudata kapcsoatot teremt olyan dimenzióval, amelyik túlesik a fizikai és az elme befogadóképességének határán.
Magammal szállok vitába: rosszul tudtam, nem Nagy Konstantin kanonizálta az Újszövetség könyveit - bár az ő keze is benne volt az egységesítésben.
Athansius püspök i. sz. 367-ben kelt, 39. sz. húsvéti levelében felsorolja mind a 27 újszövetségi iratot, mint amelyeket kizárólagosan szabad használni az istentiszteleteken és az egyházi életben. Athanasiusnak ez a levele az újszövetségi kánon kialakulásának és lezárulásának egyik legfontosabb dokumentuma.
Az egyházatyák, többek között ez az Atanáz alexandriai püspök, valóban keményen ollóztak, és tüntették el azokat az iratokat, amelyek nem illeszkedtek be a koncepciójukba.
a jános evangélium szerzője biztos hogy nem ismete jézust, előszőr is már keresztény dogmatika van benne, másodszor gnoszticizmus. harmadszor hellén filozófia.
továbbá 90-100 között készült, míg pl a Márk 60-70 között. eleve hiteltelen a János evangéliuma!!!
tanításai ellentmondanak sok esetben a szinoptikus evagéliumoknak.