A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Igen, nyitva volt. 1 mp-n belül voltunk, és az AVM-en világított a DRS felirat. Szépen megvártuk a Tüzoltóság utáni DRS vonalat, és onnan nyílt a szárny :o) A Célegyenesben már P1 volt :o)
Viszont kéne szólni a szervezőknek, hogy elég szar az útburkolat a célegyenesben, jó lenne már egy új aszfaltréteg, vagy jelöljenek ki egy másik pályát :o)
08-80-n érdekes megoldást láttam: kettes ajtó előtt félig visszakerült a régi táblatartó, konkrétan a 2 függőleges tartója és arra van ráragasztva az új táblatartó. Van még ilyen más kocsin is vagy óbuda alkotta?
A 00-68 című igényességet pedig meg lehet tekinteni a zörsön, társát, a 01-26-t pedig Kökin.
Hát mondjuk vizszintes úton Én sem tudom elképzelni ennek az értelmét, Autpályán, Mondjkuk az M1-M7 bevezetőjén mindkét irányban érthetőnek tűnik, mert olyan a lejtése, hogy sebesség tartásnál többet fogyaszt mint gurulásnál és jobban tud gurulni.
"A 435-ösöket már így gyártották, hogyha a csengőt megnyomod csak az összajtóval vagy az elsőajtónyitóval tudsz közben ajtót nyitni.Egyébként, ha végiggondolod nem olyan nagy hülyeség, mert így a csengő lenyomása után már nincs lehetőségük új ajtót kinyitni a fel-le "ugrálásra" ezzel is megosztani a sofőr figyelmét."
Humarci
"és vannak olyan kocsik amiknél csengő után is tudsz nyitni... és nem is egy kocsi ilyenés az unikum ahol vagy szórakozás vagy beleszarás de nyitóval nem csinál semmi, míg a vészcsengővel nyitsz :O"
ksly435
"Talán az ex-récseis kocsik...Abban a garázsban kötöttek át jópár kapcsolót a megfelelő műszerfalelrendezés érdekében, ha jól emlékszem..."
Eredetileg az ajtócsukó törölte a nyitás engedélyezést, de a műszerfal átalakításakor az autóbuszvezetők kérésére az indításjelzőre átkötése is bekerült a technológiai utasításba.Csak -mint már említettem- nem mindenhol hajtották végre az utasítást.(Egyébként az indításjelzőre átkötni igen bonyolult munka, talán 1 percig is eltart :-))) )
Az IKARUS a 415 és 435 típusokat az EU előírásainak megfelelően, külső vésznyitóval is felszerelte. De nálunk "természetesen" a kedves utasok visszaéltek vele, a megállóban már becsukott, vagy csukódó ajtókat visszanyitották. Olyan is volt, hogy a piros lámpánál várakozó busz utasa az ablakon kihajolva nyomta meg a vésznyitót, és szállt le a buszról. Ezért elrendelték a vésznyitók megszüntetését. Átkötöttük vészcsengőnek, így azért maradt egy vészjelzési lehetőség. (Ezek után amikor a "kedves" utas megállón kívül fel akart szállni a buszra, és megnyomta a gombot, nem nyílt ki az ajtó, csak a buszvezetőnek jelezte a kísérletet. És ugye, legszebb öröm a káröröm!!! :-))) )
Délutánosok körében meg is értem, mert 20 nap alatt a 20 kocsiból 15-nél vagy rossz az átf mérő vagy sokat számol.
A D-N-D feltehetően az adagoló hibája miatt szokott előferdülni, mert annyira nem kap gázolajat alacsony sebességnél, hogy egyszerűen megálláskor leáll a motor.
Anno fél éve volt rá példa, de mostmár egyszer sem látsz tőlem ilyen. Ellenben legutoljára a 08-23-ason láttam egy kollégát, ahogy éppen Betthoven - Für Elise zongorakoncertjét gyakorolta a váltógombsoron. De érthető volt ezen ténykedése is. Az a kocsi az nem lusta. Szimplán és egyszerűen baszik menni.
feleannyira nem bízok meg benne, mint a I3-83-ban.
A 383 esetében már annyira kiismertem a kocsi minden tulajdonságát, reakcióját hogy becsukott szemmel elvezetném. Hát ez nem igaz a 353-ra, mivel össze-vissza járkál az úton, teljesen kiszámíthatatlan.Nem tudom mi lehet a hátsó hídjával, már gumi lett rajta cserélve, már mindenét átnézték, de érdekes, ha belemész egy kátyúba, vagy a belső sávból a buszsávba valamint a buszsávból besorolsz a 3. sávba érdekes dologokat művel. Instabillá válik a hátulja, ahol stabilan kellene vezetnie a nyomvájúnak, ott jobbra-balra járkál a segge.
Azt nerm mondanám ré, hogy külsőre le lenne amortizálva, mert azért nagy vonalakban össze lett rakva, de vannak olyan dolgai, amiket nem szeret az ember.
Nem. 53-as korában, még a nagyobb leállítása előtt szerettem a hangját is. De most a váltótól kezdve a motor gyengeségéig annyira egyszerű kocsi, mint egy pont.
Semmi élet nincs a motorjába, megtakarítani nem lehet vele és olyan igénytelen az egész.
"Anno pl. a 04-36 is tudott ilyet. Leesett az alapjárat, onnan tudtad, hogy bekapcsolt a sport-fokozat, onnantól kezdve elinduláskor a személyautókat is lazán lehagytad, dízelmozdonyt idéző korommennyiség kíséretében. :o)"
A héten a 04-39 produkálta ezt a jelenséget. Álló helyzetben, sebességben annyira leesett az alapjárat, hogy az adagoló úgy érzékelte, hogy áll a motor, ezért gázadásra az indítótöltést adta.
Előjele itt csak annyi volt, hogy indulás előtt, még parkfék-állapotban kellett egy kisebb gázfröccsöt adni. Ha füstölt, akkor lehetett használszni a KERS-t :o) És nagyon ment!
Anno pl. a 04-36 is tudott ilyet. Leesett az alapjárat, onnan tudtad, hogy bekapcsolt a sport-fokozat, onnantól kezdve elinduláskor a személyautókat is lazán lehagytad, dízelmozdonyt idéző korommennyiség kíséretében. :o)
Lehet, mert körönként csak 1-szer, max 2-szer lehetett használni :o) Aztán mindíg újratöltött. Mind1, utolsó körben, a célegyenesben hozott nekünk egy P1-et a 18-40-el :oD