Ma végre ihletet kaptam hogy hogyan tovább.Ott akadtam le hogy miként kerüljön fel a membrán a gyári hengerre.A projekt pihent egy ideig míg végre rájöttem.A múltkor a legfelső bordát leszedtem róla hogy kapjak egy sík felületet,amire rá lett volna hegesztve egy alu lemez és arra ment volna a membránház.Ez nem jött össze.Ma négyzet alakúra vágtam a kiálló részt és lereszelgettem a széleit.Erre kerül majd egy vaslemez keret ami olyan vastag mint a kiálló rész,és olyan méretű hogy kicsit (mondjuk 10mm-el körben túlérjen a kálló részen.A szívócső furatait felfúrtam hatos menetűre.A keretre kerül egy olyan vastagságú és méretű vaslemez mint ami az eredeti felső borda volt.Középen lesz egy négyzetes felbővített szívónyílás méretű nyílás..A keret meg az új borda össze lesz hegesztve és két hatos csavar fogja fel.Meg utána körben négy átmenő csavar az egészet lefogja ha szükséges.A vaslemez bordára kerül a szintén vaslemezből készült membránház,aminek a szélén lesz a 4 darab hatos furat amivel összefogatom a membránházat,a membránt és a szívócsövet.Képeket mellékelek hogy hol tartok.Haladna ez jobban is ha nem lenne ilyen meleg a műhelyben.De este amikor már hül a levegő akkorra már fáradt vagyok,meg az asszonyka is vár :D
Köszi! Simsonálison nem voltál? Rohadt jó volt. Volt egy másik majdnem ugyanolyan gyári Schwalbe, majdnem olyan mint az enyém, fehér csak kicsit szarabb.
Ahogy nézem ez még nullkilométeres, legalábbis nagyon keveset meehttek vele, mert belül a porcelán is tiszta. Van itthon mostmár 5 db, a Mustang nagyon jól megy vele.
Amúgy ma vele menetm ki méhbe 50-es utazóban, 12-es lánckerékkel nagyon energikus, és fürge kis gép, de rég hajtottam már... :)
És nem ereszti az olajat, jó sok (kókány) fbs ráment...
Ja, és netuddmeg, mi kultusza van újabban a pedálos moszkvicsoknak, egy olyat, aminek mindene megvan, és nem kell sokat kalapálni, szóval olyanért 50-60 000-et el mernek kérni... egy olyan értékű cuccra már csak illik szórógittezni. :)
"mert gondolom nem akarja se restaurálni, se élete végéig használni a passatot"
Hátőőőő, lévén hogy 28 éves autó, minimális dukkózással, valami ilyesmi volt a tervem... :)
Új autót biztos, hogy nem fogok venni jó ideig, meg amúgysem, ezzel meg nem sietek, pár évig még nem lesz rajta rendszám, és ha már költök rá, legyen istenesen megcsinálva, és ezt az autót szerelő többet nem fogja úgy látni, hogy én ne lennék ott, elegem van már belőlük. (ld. önindító)
Én is utálom a gányolást, a szilikonozást azért írtam tyernek, mert gondolom nem akarja se restaurálni, se élete végéig használni a passatot, és szerintem nem is érdemes túl sok energiát fektetni bele. Én azt a mentalitást sem értem, amit pl. tesóm csinál, hogy pl. régi, 30 éves pedálos autót fel akarja újítani keresztlányomnak, de ő már szórógittezni akar, meg autófestékkel lefújni. Nahát ez egy baromság, egy ilyen játékra mi a szarnak ennyi pénzt költeni meg energiát belefektetni? Úgyis 2-3 évig használja a gyerek, egy flakon valami fújós festék elég lenne rá, nem kell túlbonyolítani. Ugyanígy az omegájára talált ki ilyen faszságokat, hogy belevarr egy kisebb V8-at, és majd hogy fog menni. Mi a szarnak? Egy rakás szar már az az autó, lakatoltatni kéne, motorja 300.000-en túl van, generáloztatni kéne, minden kontakthibás benne, a diffije szar, most kéne vagy 700-at rákölteni, hogy rendben legyen. Szóval egy oldtimer-re érdemes költeni, érdemes szépen megcsinálni, de szerintem egy használati autóra, amit max néhány évig használna az ember, nem érdemes sok pénzt és energiát fektetni.
Tudom miről beszélsz.A robogómba az előző tulajnak tett a szerelő a gyári méretű tág főtengelycsapágy helyett egy szélesebb orosz normál csapágyat amit előtte leesztergáltak méretre.A melegedéstől szorult és szépen elnyalta a főtengely felfekvő részét.A gilera motoromnál meg az ügyes szaki az olajszintjelző két vezetékére kötötte az akksi két pólusát izzó nélkül.Így ha kifogyott volna az olaj lett volna egy szép zárlat.
Ne vedd magadra, nem konkrétan neked szólt ez a kijelentés, sokkal inkább ennek a mentalitásnak amitől megőrülök, hogyha valami elromlik akkor összebarkácsolják, ahelyett, hogy becsületesen megjavítanák. Akárhányszor valami használt motort elkezdek szétszedni, vagy rendbe rakni ezzel találkozok, általában a hibák java része is a szakszerűtlen szervizelésből ered, Yamahámon is a hibáknak túlnyomó része az előző gazdák igénytelenségéből ered, például rossz a kipufogó rögzítés miatt tört szét a rezonátor a hátsó dobnál, ha tett volna rezgéscsillapító gumit a váz és a kipufogó közé (mint gyárilag is van), akkor 20 perces melóval meg spórolt volna nekem egy fél délelőttös CO-zást és egy csomó szívást. Vagy egy másik motorba amit szintén csináltam, egy robogóba, az ökör túl nagy akkumulátort vett, nem vissza vitte, és vett egy kisebbet, hanem kivágta a belső műanyag oldalát az ülés alatt, és most a kosz sokkal jobban feljut az ülés alá. És ez a ragasszuk be a tetőablakot ötlet, ez szintén ilyen volt...
Nekem is csinálta régebben egyszer, nem tudom már, mivel csináltam meg, de alul a kuplungpálca végén lévő hernyócsavart állítsd be úgy, hogy éppen kotyogjon a kiemelőkar (bowden nélkül), majd jól húzd rá az anyáját, a bowdent meg csak utána lődd be, elvileg így jónak kell lennie. Máshogy menetközben nem mozdulhat el.
Joe! Szerintem emberhiba lehetett a dologban... nem figyeltem oda eléggé.
Helló! Azt nem tudjátok hogy mitől csinálja azt a kuplung, hogy egyszercsak elkezd kúszni, tehát hiába húzom a kuplungot, nem old eléggé, és a motor el akar menni alólam, ha meg visszatartom akkor lefullad, de aztán egy idő után abbahagyja. Mi okozhatja ezt a hibát? Jó lenne megcsinálni mert eléggé idegesítő. Előre is köszi.
Valahogy nem tetszik nekem az a elölről hátulra megoldás,meg ugye hátrébb kerülnek a lábtartók is nálam.Csehektől vettem az ötletet.Én úgy csináltam hogy a váltókaron levő furatot végig egyenletes átmérőjűre furattam,és került bele egy vállas persely ami felfekszik a deknire.