Keresés

Részletes keresés

ivimano Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10280

 

Ehhez a cucchoz mit szóltok? Fullcső:)))

tehtube Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10279
Azt előtte egérrel kell megnyomni. A kettő együtt nem megy.
Előzmény: djuice (10278)
djuice Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10278
Köszi! Ez egyben a HQ gombot is "megnyomja"?
Előzmény: tehtube (10265)
Qqberci Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10277
A trafónál természetesen. A motornak már mind1.
Előzmény: szimizso1 (10275)
tehtube Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10276

Hogy ne mindig JOS meg JDF legyen a célkeresztben, egy nagyon hallgatható élvezetes fehér lounge muzsika B3-on. Magyarul talán szalonzenének lehet nevezni.

 

 

 

Sir Julian: Knight At The Organ 

A művész 1915-től 1977-ig keringett a nap körül.

4 lemeze jelent meg, az 1963-as Organ In Orbit egy mai kiadvány és az egész műfaj alapjául is szolgál, a hatvanas évek űrkorszak zenéjének reprezentánsa. A legjobb fehér előadó.

A feketék közül Jackie Davis és Earl Grant a műfaj legjobbjai. -> victoraudio

 

szimizso1 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10275

 

Rendben! Tekercs kezdet/végekkel kell vigyáznom?

Előzmény: Qqberci (10274)
Qqberci Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10274
Nem kell, elég a Vermona trafó.
Előzmény: szimizso1 (10273)
szimizso1 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10273

 

Előszedtem a méréshez kellő alkalmatosságokat. Íme az eredmény:

 

Nagyvasú motor: 117V/0,65A=76W, 1500RPM.

 

Kisvasú motor: 117V/0,5A=58,5W, 1500RPM

 

Hát túl nem méretezték a rotosonic motorját az már biztos!:-) Mondjuk a 4X-es áttétel valamit segít rajta. De még így is karcsúnak tartom...

 

Asszem, hogy berakom mégis azt a 117V-os trafót. Legfeljebb a legaljára fogom szerelni, és onnan madzagolom meg a tápot a motoroknak.

Előzmény: Qqberci (10272)
Qqberci Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10272
Én is most kezdem az ébredezést, megyek is a másik KV-ért...
Előzmény: szimizso1 (10271)
szimizso1 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10271

 

Tudom persze, hogy ennek így semmi értelme, hiszen a két motornak felváltva kell mennie, de olyan szép, hogy muszáj volt leírni :-))) )

 

OK! Figyelek:-) Kora reggel még el is szoktam hinni sokmindent, aztán a második kávé után szoktam elgondolkodni:-)

Előzmény: Qqberci (10268)
szimizso1 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10270

 

Ebben a hangfalban mindkét motor "lóg", mivel rotosonic-ot teker az alsó motor. A nagy hangszóró alá tették a meghajtómotort, ezért csak méretbeli különbség van a két gyors motor között.

Előzmény: tehtube (10261)
Qqberci Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10269
Nagyon reggel van még... Ez is hülyeség, szóval a 2x110-es, 20 W-os Vermona trafó elég kell, hogy legyen (de jó volna tudni a motor áramfelvételét vagy teljesítményét és akkor meg tudom mondani).
Előzmény: Qqberci (10267)
Qqberci Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10268
Lehet tovább is tupíroznia témát :-)

Ha a nagymotort áttekerik, akkor lehet a tekercselésén csinálni egy megcsapolást 117 V-nál és akkor egyszerre motor és trafó is (adózzunk tisztelettel Kandó Kálmánnak...). A kis motor a megcsapolásról táplálható és együtt kapcsolódik a nagy motorral.

(Tudom persze, hogy ennek így semmi értelme, hiszen a két motornak felváltva kell mennie, de olyan szép, hogy muszáj volt leírni :-))) )
Előzmény: Qqberci (10267)
Qqberci Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10267
Egy motorpár (egy kicsi + egy nagy) teljesítményének nagyjából a harmadát kell tudnia a trafónak.
Előzmény: szimizso1 (10266)
szimizso1 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10266

 

Az elegánsabb megoldás az, hogy egy akármilyen, 10-15 W-os, primer oldalon középleágazásos trafót kell szerezni (akár egy "békebeli", 110/220 V-os csengõreduktort) és azt a rajz szerint bekötni (elnézést a ronda rajzért).

Van ilyen trafóm. 2X110V primer, és 20-30V szekunder. Egy régi 20W-os Vermona erősítő trafója volt. Kérdésem az lenne, hogy a két nagy motort elbírná-e ezzel a bekötéssel egy ilyen trafó? Mivel nem állandó üzemben megy a gyors motor, ezért érdekelne. Persze az üzembiztonság nagyon fontos!! Aztán lehet, hogy inkább a költségkímélőbb megoldást fogom választani, és már egy meglévő 220/110V-os trafót beteszek pluszba a hangfalba. Hely van bőven, legfeljebb a roadok fognak egy kicsit anyázni mert kerekek nem lesznek a hangfal alatt:-))

Előzmény: Qqberci (10263)
tehtube Creative Commons License 2009.09.08 0 0 10265
A végére #t=12m34s  ---> t mint tájm, m mint minit, s mint s(z)ekund. A számértékek beírása fakultatív.
Előzmény: djuice (10262)
djuice Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10264
CD lesen :)

izgalmas és üdítő a végre nem csak Francescos-Jimmys hangzásvilág!
Qqberci Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10263
A két "lassú" 117V-os motorokat, meg nemes egyszerűséggel sorba kötöm:-)

Én azért ezzel vigyáznék, a következõk miatt:

A motor áramfelvétele a terheléstõl függ. Ha a két motor nem egyformán terhelõdik, akkor a jobban terheltnek nõne az áramfelvétele (lecsökken az impedanciája), de mivel az áramfelvétel nem tud nõni, a csökkenõ impedancia miatt a rá jutó feszültség kezd el csökkenni. Ennek hatására a motor nyomatéka csökken, majd megáll. Ekkor az impedanciája már egészen kicsi és szinte a teljes 230 V a másik motorra kerül, ami tiltakozását füstjelekkel fogja kifejezésre juttatni.

A helyzet kezelésére két megoldást látok, egy kevésbé elegánsat és egy elegánsabbat. A kevésbé elegánsnál mindkét motornál egy-egy soros ellenállással kell beállítani normál terhelés mellett a motor feszültségét. Hátránya, hogy a motor indítónyomatéka csökken, az ellenállás pedig fûti a dobozt, és nem is kicsit.

Az elegánsabb megoldás az, hogy egy akármilyen, 10-15 W-os, primer oldalon középleágazásos trafót kell szerezni (akár egy "békebeli", 110/220 V-os csengõreduktort) és azt a rajz szerint bekötni (elnézést a ronda rajzért).

Ha minden szép, állandósult az üzemállapot és mindkét motor a névleges fordulatszámon forog, akkor a trafó gyakorlatilag terheletlen, Indításkor, vagy ha a terhelés aszimmetrikussá válik, akkor viszont autotrafóként "kiközepeli" a hálózati feszültséget, és biztosítja, hogy egyik motor se kapjon a névleges értéknél többet, illetve, hogy mindegyik megkapja az adott teljesítményhez szükséges feszültséget. Autotrafóként jelentõsen nagyobb teljesítményt tud elvinni, mint ha külön primer és szekunder tekercselése volna, és ráadásul itt a terhelés is csak rövid ideig jelentkezik. Ugyanennek a trafónak a szekundere adhatja például a tápfeszt a Leslie vezérlésnek.
Előzmény: szimizso1 (10259)
djuice Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10262
Kicsit off:
volt már szó róla de hiába keresem nem találom a leírást...
szóval youtube-os linket hogyan kell úgy szerkeszteni beszúráshoz, hogy adott időpillanattol kezdve játsza le a részletet és HQ mód legyen egyből aktiválva?

Köszönöm!

(amúgy Leon oldalán a Killer Joet megtaláltátok?)
tehtube Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10261
Mert egyszerűen felcserélték. Persze akkor a kismotor rugóját is át kell helyezni, vagy nem foglalkoztak vele. Nekem is volt már ilyen, csak hónapokkal később vettem észre hogy az irmosabb motor pörgette a tölcsért. Kikaptam azokat, megtisztítottam, a rugókat áttettem a forgórész túloldalára, aztán sokkal jobb lett, de nem olyan lényeges. Az A38-as Rhoda Scott jutyúbos videómon még a lezli fordított motorokkal dolgozott. Lehetett hallani? :-)))
Előzmény: szimizso1 (10259)
tehtube Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10260

Szerintem sokat számít az amerikai lezlik hangjának előnyére hogy nem négyzet hanem téglalap az alapja. Az 50×50cm helyett inkább 50×75cm durván. Ez nagyobb térfogathoz vezethet egységnyi magasság esetén. Úgy annyival szól jobban. Meg annyival nehezebb.

 

A brutál magassugárzó mellett vastag dögös mély is szükségeltetik a szép hangképhez. Remélem meglesz.

Előzmény: ozjo (10258)
szimizso1 Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10259

 

Holnap viszem ezt a két motort áttekercseltetni 230V-ra.

 

 

 Jól látható, hogy az egyiknek vastagabb a vasmagja. Az lesz valószínű a rotosonic gyors motorja. Érdekes, hogy pont ez volt a magas tölcsérhez szerelve. Miért?

 

 

  A két "lassú" 117V-os motorokat, meg nemes egyszerűséggel sorba kötöm:-) Az elöző kettőt sajna nem lehet:-((

 

Bocs az offos reklámért:-)

ozjo Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10258
Ez egy Dopplertone 150-es, majd kiderül, mit is tud, elég brutál magassugárzója van, tehát teljesen ne adjam búnak a fejemet
Előzmény: tehtube (10257)
tehtube Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10257
A különbség árnyalatnyi és legalább 4-5 féle kétrészessel találkoztam. Az sem mindegy :-)
Előzmény: ozjo (10254)
Qqberci Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10256
A TG is tranzisztoros.
Előzmény: szimizso1 (10251)
Qqberci Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10255
Ez egy hibrid hangszer. Az eleje (a generátorok és a frekvenciaosztók) tranzisztoros, az erõsítõ csöves. Látszanak a blocking frekvenciaosztók tranzisztorai.

A vastagréteg ellenálláslétrák lettek gyanusak, azért néztem meg közelebbrõl. Igazi csöves hangszer volt a Szent Rita kápolna orgonája (sajnos már nincs meg és nem is tudom, hova került), ami úgy kezdõdött, hogy 96 darab ECC40...
Előzmény: tehtube (10253)
ozjo Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10254
Akkor most el vagyok keseredve, mert nálam guggol egy kétrészes Solton és már nem sok hiányzik a felélesztéséhez. Arra akartam bízni a további dolgaimat az Elka helyett.
Előzmény: tehtube (10248)
tehtube Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10253

Viszont csőtemető. Tizenkétszer oszcillátor meg frekvenciaosztó, mint a szokásos villanyorgonákban. Van ilyen is, de a Hammond a mechanikus TG-től is olyan amilyen.

Meg a további erősítőktől, hiszen a sok nem ABC-knek nincs ABC hangjuk, míg a megelőző ABC-knek is ABC hangja van.

Előzmény: szimizso1 (10251)
Gallico Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10252
SPOTLIGHT ON HAMMOND (Franz Lambert) 2 LP !

http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=152838068 

szimizso1 Creative Commons License 2009.09.07 0 0 10251

 

K100 szerintem. Persze, látszik a csöves elő, ill. végfok.

 

Hmmm.... én azt hittem, hogy a TG-je is csöves. Az sokkal izgalmasabb lenne:-)

Előzmény: tehtube (10250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!