Majd akad erre is jobb obi! Már régóta szemeztem ezzel a géppel, de olyan elképesztő árak voltak mindig az ebay-en, amit sosem adtam volna egy ilyenért, végül is nem a munkámhoz kell, csak egy hobbi, játék. Aztán a minap megekadt a szemem ezen, 4 órával a lejárat előtt még ötvenvalahány Fonton állt, igaz, objektív nélkül. Gyorsan kérdeztem az eladót, hogy Mo-ra is küld-e, mert csak "United Kingdom" volt megadva. Hamar válaszolt, hogy igen. Persze még feljebb ment az ára, de nem lett sok. Asszem szerencsém volt. Gyönyörű állapotban van, nem sokat használhatták. BMWR12! A piros háromszög a keresőben a fénymérés eredményét mutatja, +, vagy - jellel, egyik balra, másik jobbra mutat, ha jó, akkor középen piros pötty világít. Kicsit furcsa, hogy egy nyomásra 12 másodpercig ott marad, persze ha mozgatod a gépek közben, akkor változik, tehát folyamatosan mér. Azért jobb szeretem, ha csak addig mér amíg nyomom, bár így meg a záridőt is lehet nyugodtan tekergetni, amit lenyomva tartott expogombbal együtt nehezebb lenne. Üdv
"SOKKOLÓ" fotó. Tetszik a cím megválasztásod, már az maga megér egy példaértékűt.
A Dollinát csak úgy megúntad? Érdekelne a dolog, de nem merek rákérdezni az árára. A lapon amit ajánlottál, valami csoda fotókat láttam. 100-as filmre, valami szuper.
Erről az oldalról sokat loptam, a Zorkijhoz tudást. A távmérő beállítást stb.
Érdekes nem fedeztem fel a FED gyártási számokat, figyelmetlen voltam.
Tehát 95034 sorszám az azt jelenti, hogy 1939-es.
Az obiban 44-es szám van, tehát 1944-es, és nem bevonatos, Fed feliratú. Valószínű hogy a tokban talált papír, egy javítás dátuma, talán objektív csere volt.
Egy kicsit kiélesítettem, hogy az obin jobban lehessen látni a feliratokat.
A tokban talált, igencsak viseletes papír.
A hátsó lencse cserére szorúl, valószínű a két üveg közé kerűlt pára, vagy valami más, mert kívűlről nem lehet letisztítani.
A távmérőjét is meg kell tisztítani, és be kell állítani. Ezt el tudom végezni, a redőnnyel talán a Fobesz mestereket keresem meg, elengedett a ragasztása, a felhúzó oldalon. Meglátom mit kérnek a munkáért.
van egy Super Dollina II-m, de mivel nem hasznalom eladnam, hatha vki hasznat veszi. bovebb info: http://www.wa.commufa.jp/~xylocopa/cc/super-dollina2.html mail: datee@fibermail.hu
SERIAL NUMBERS 1934 SN 000031 - 004000 1935 SN 004001 - 016000 1936 SN 016001 - 031000 1937 SN 031001 - 053000 1938 SN 053001 - 082000 1939 SN 082001 - 116000 1940 SN 116001 - 148000 1941 SN 148001 - 175000 1942 - 45 (World War Two) 1946 SN 175001 - 176000 1947 SN 176001 - 186000 1948 SN 186001 - 203000 1949 SN 203001 - 221000 1950 SN 221001 - 248000 1951 SN 248001 - 289000 1952 SN 289001 - 341000 1953 SN 341001 - 424000 1954 SN 424001 - 560000 1955 SN 560001 - 700000
Please note that these serial numbers are approximate estimate of years of production.
Elnézést, hogy ilyen sokára válaszolok, nem voltam itt mostanában, de látom, már megvan a válasz amúgy is.
Az én industar 22-m sajna nem a FED-1-hez tartozik, amikor vettem akkor bogarásztam ki valahol az interneten ezt az infót. A háború előtt gyártott FED-ekhez FED obi tartozott, olyan, mint a tied. Az Industar vszeg valami későbbi Zorkijról került az én gépemre. A háború előtt gyártott obik bevonat nélküliek, az I-22 meg bevonatos, tehát innen is tudom, hogy nem a géphez tartozik. Az obin van gyári szám, ez (az obikon igen, de a gépeken eleinte nem feltétlenül) az évjárattal kezdődött. Az enyém 55......Gondolom, 1955-ös. Sajnos a fotók se valami tűélesek vele, nem tudom, hogy azért mert szar az obi, vagy azért, amit olvastam valahol, hogy a korai gépekhez egyenként kellett kalibrálni az obikat, mert az elvtársak nem voltak képesek századmiliméter pontosra megcsinálni egyformán a gépeken az obi-film távolságot.
Esetleg tud erről valaki valamit? Be lehet ezt állíttatni az adott obihoz?