Viccet félretéve: igaz, hogy még más volt a nevünk, de megfordultál már többször is a csapatban, most én magyarázzak? :) És azt remélem, hogy ilyen még a jövőben is lesz (ha nincs ellenedre)!
A lényeg amúgy az benne, hogy pont fele annyiba fog kerülni mint a nord Stage és szvsz ugyanazt tudja! (Hangfoglaláson lesz hívatalosan bemutatva. Megy rá vki? - már nem emiatt!)
Vasárnap voltunk a párommal Debrecenben Spirit of Pink Floyd koncerten.
Hammond sajnos nem volt, de az alsó szintin (szerintem Yamaha S90 volt)
feküdt egy kis doboz, gondoltam az tuti egy vk8m, vagy hasonló modul.
a felsô szinti egy roland xp30 volt...
késôbb feltûnt, hogy a billentyûs mellett a földön hever egy apple notebook (nyilván plugin hangszerekkel), a kis doboz a szintin pedig csak egy kis keverô.
a billentyû legtöbbször sajnos halk volt, az orgonát csak párszor lehetett tisztán kivenni, akkor jól szólt. a shine on you elején a nagyon profi szônyeg hangszín, egyszercsak elhallgatott - kis kapkodás után újra szólt :-)
a koncert felénél valszeg leállhatott a notebook, billentyûs nem nagyon tudta uralni a helyzetet, a fôroad csinált vele valamit, így a szám felétôl megint ok volt :-)
összességében nagyon jó volt a koncert, brutál hangerô volt, mivel elöl, a negyedik sorban ültünk, nekünk túl hangos is. (a párom a második számnál elmenekült a terem végébe.) gitáros csaszi játszott a laplsteel-en, és lenypmta a great gig-et hangról hangra.
profi soundok a basszusgitárra, gitárra, állat dob, nagyon jó hangja van az énekesnek is.
Amit írtál, soxor így is kétmanuálosként használod... Kár bonyolítani az életet, kínlódni szétcsúszó ötoktávosokkal amik messze is vannak egymástól. Neked kétmanuálos kell. Ebben most a C1 a legolcsóbb 1700Eu-s árával. 2000-es limitet írtál.
Kár mindenféle billentyűzetet használni manuálonként amik ráadásul nincsenek is waterfall távolságban egymástól (6cm) A két manuál meg játékodat is elősegíti, annyival jobban együtt van így cucc egyben.
Szintit meg használsz külön, nem kell bal kézzel a jobb fület vakarni.
Más. Újabb házi midi switch :) De most egy stílusosabb kapcsolóval operáltam. :) (Holland bútorról loptam le...., feleségem jóváhagyása mellett.) ;) Erre azért van szükség, mert a Triton masterkeyboard funkciói sem 100%osak, és ha játék közben hirtelen szükségem van a második manuálra (úgy, hogy a Triton a master, Hammond a slave - fordított esetben erre nincs szükség, ott az XB SPLIT gombja), akkor csak egy kattintás és Olé... :)
Persze ez a legnagyobb gond (a pénz mellett :( ), hogy nem lehet kipróbálni a hangszereket. Zsákbamacska...
Kivétel, hogy a fórum pár tagja, már többször is felajánlotta, hogy készséggel segít egy élős hallgatózásban... :)
Az XK €1359,- ára a legkedvezőbb, olyan 370e Ft körüli. Absolute-ék C1-ese majd' 500e forint, electro 3 meg 478e. Mivel midivel már így is 2 manuálosként használom sokszor az XB-t; az electro-t, XK-t is így használnám. (Néha jó a Hammond hanxínhez layerként egy-két Mellotron-os vonós, kórus szund'.)
Nem tudom, hogy a mai válság idején foglalkoznak-e beszámítással a hangszerboltok? Pécs mellett, Tajtiék 4-5 éve még átvettek 'régi' keyboardot, és így x Ft-tal kevesebbet kellett cash-ben letenni a pultra. Egy 2002-ben vásárolt, szobában használt XB-1-ért, karcmentes állapotban mennyit lehetne kérni?
A billentyűzet az, amin néha úgy érzem, kicsúszik a kezem alól. (Pedig eredeti Hammond billentyűt még nem próbáltam...) Az összemidizett billentyűzetek használatakor azt vettem észre, hogy sokszor szívesebben játszom a Triton Le billentyűzetével a Hammond-on, mint a sajátján.... Ezért gondolkodtam ilyen lépcsőfokon is, mint Fatar VMK-161 organ plus + XB-1, majd egy jobb hangkártya (SB LIVE helyett) és a laptopom, aztán Fatar + NI B4 II - és mindehhez a Pro-145, amit kincsként kezelek. ;) Az egymanuál' még meg is felelne nekem. Nem vagyok egy jazz spieler, pedig szeretem nézni-hallgatni, ahogy a mesterek tekernek... :) 2. manuálnak megfelelne továbbra is a Triton Le. A Fatar, úgy 105e forint körül van, tehtube is sokat dícséri az ő keybedjüket, és neki van mihez viszonyítani...
Mondjuk ezzel a setuppal, mindig ott a lehetőség egy jobb szoftverrel még élethűbb élményt produkálni.
Emléxem az indavideo-s XK tesztre, és igazán jónak tűnik. Ha testközelből hallanám, lehet, hogy elmúlnának a szuzukis' félelmeim....
Mindig ez a 3 v. 4 regiszter a 3. soft/fast perkával simán. Ez bármilyen klónon jól átjön, főleg mikrofonos felvétel visszahallgatása esetén. Szóval becsapós, könnyű feladat, az L100-nak sem téma. Vesszőparipám a c3 vibrátó és a vastag hangkép blues v. full regisztrációval B3 módra. C3 chorus vibrátóban a C1 elég korrekt, sír, kiélesedik, csupán hangképének kissé az alja és teteje hiányzik, vagyis a dög. Ok, ez a többiben sincs meg maradéktalanul. Egy külső eq-val szerintem helyretehető. A belső sajna rossz helyen emel ki, nem eléggé a széleken.
A DB5 pl. igen szép, vastag hangképű. A billentyűi kissé lusták és a vibrátója kívánnivalót hagy maga után. Ennek ellenére muzikális, szerethető.
Ezt pl. a XB-nél nem tapasztaltam. Olyan játékhangszer benyomást keltett kéznek, fülnek egyaránt.
A héten próbáltam egy XK3-at helyzetbe hozni. Vagy 3 órát állítgattam, mire elfogadható hangképet sikerült kicsikarnom belőle. Ez is gond. Nem alapból, elsőre hozta, keményen bele kellett túrni. Ehhez képest a C1 előnyben van és korrektebb.
Viszont szerencse hogy brutális mélységig programozható, ami persze nem minden.
Állítható minden "hangkereke" hangossága, hanxíne, remegése. Az eq-ja elég jó, jó helyen szabályoz. A keyclick is megfelelő. A műlacija továbbra is szerintem a legjobb. Ebben a Hammondok a vezetők, kár hogy külön effektként nem árulják. A perkája már csak tűrhető, üt, de nem elég dinamikusan. A c vibrátója viszont rossz helytől kezd remegni, mégha megfelelő mértékben ki is fényesedik, hangosodik. Árban meg? Túl drága és dögnehéz.
Más előadó játéka által egy klónt nehéz megítélni a beállítások és az épp aktuális hangtechnika miatt. Legjobb 1, otthon, 2. zenekarban. Végezetül nem árt ismeretségben lenni egy B3/122-vel sem a viszonyítás kiindulási alapja végett :-)
Szerintem is a C1 egész jó vétel, olcsóbb mint a vk8 vagy az electro, és mégiscsak 2 manuál. Az xb1 nél nagyságrendekkel jobbnak hallom az xk1-et, még az m3 mellett sem olyan rossz.Mindezt annak tükrében mondom hogy az xb1 miatt nagyon kerülöm a suzukit. Talán kicsit vékony a hangja, de eq-zással biztos lehetne finomítani rajta.
Sajnos ez az egész nagyon szubjektív, kinek ez tetszik, kinek az. Persze legjobb lenne kipróbálni mindet, de hogyan? Fülhallgatóval? Hát az nekem nem mond szinte semmit. Rockzenénél meg külön probléma, ki kell hogy szóljon a nagy kavalkádból. Ezt viszont hogy ítéljem meg? Csak saját lezlin, próba közben tudnám. Ahhoz el kéne hozni a boltból és megpróbálni.Valószínű megengedik:))
Sőt, ahol hammond klónokat árulnak, ott kéne állni legalább valami olasz lezlinek ahhoz hogy mondjon rá valamit a játékos.Hát ilyen sose lesz.
Csak érdekességképp: Mikor Tajtinál próbáltam db3-at és db5-öt hihetetlenül műanyag hangú gagyinak tűnt. Valami kompaktládán szólt.Posaunist fórumtárs videóján viszont egész szépen muzsikál,lezlivel.Magyarul, érdemben nem tudtam megitélni,a feltételek hiányoztak. Pedig vagy félórát nyomkodtam.
Másik eset:Gidó játszott a vk7-en(vagy lehet vr760ja volt akkor még) vonalból. Hát annál a hangi élménynél eldöntöttem nekem ilyen nem kell. Másnak meg bejön. Talán azért húzok a nord-ok felé mert párszor hallottam zenekari környezetben és egész kellemes volt.
Ami legésszerűbb:használtan megvenni, ha nem tetszik viszonylag kis veszteséggel megválhatsz tőle.
Nagyon szép munka!A faanyagnak van jelentősége? Rétegelt lemez, vagy miből alakítottad ki?
Kipróbáltam egy-két dolgot a soltonnal: Barkácsoltam kupakot.Így már ha rátolom a magasakat, nem bánt annyira. A hangváltót már régebben 800Hz-re hangoltam, most kicseréltem az eredeti kondikat ilyen szürke MKT-ra ez is elég sokat dobott a hangján.Így már egész kellemes.
A lezli a gitáros mögött kissé balra látható eléggé felemelve. A zongora is abból jön.
Viszont nem tudtam mexokni a billentyűzetét.
A waterfallt meg nem kellett megszoknom :-)
Ja, most látom 2000eu értékhatár. Abba a Hami nem fér. Ha az összeg kitöltése valamelyest számít, értékarányosan most ez a legjobb szerintem: Hitspace C1 ami 460e. Hibái ellenére. Persze sokkal inkább rágyúrnák egy Hamira és várnék addig amíg össze nem jön :-) Az végleges megoldás, nem marad ott a bogár a füledben hogy jól választottál-e? A hardver fix, tökéletes, a mai hangkártyák kíváló minőségűek és ennél még jöhetnek jobbak, a programok meg fejlődnek, de vasat már nem kell venni többé.
A vk7-em még mindig eladó, ha érdekel írj a benkodavidjanos@gmail.com címre!
amúgymeg megvettem ezt:
holnap elkezdjük qqbercivel a 125ös csöves 147végfokának áttelepítését az új 760ba, ezzel megalkotva a szegényember fullos lezlijét premecz módra hasábburgonyával! :) a végeredményt mindenképp közzéteszem, de ha jó lesz, akkor októberben sok koncerten lesz már hallható!
az electro 3 amúgy szét tudja osztani a jeleit, leften megy az orgona, righton a többi zongorák, szal működik vele a lesliezés és a vonalazás egyszerre, persze a stereo zongorák, rhodes-ok árán, ami azért egy korrekt kompromisszum.
A felvétel a siroki mocis találkozón készült a keverőről, (így az arányok nem a legmegfelelőbbek) az XK1 + Allsound (kicsit átépítve) 1-1 SM57-tel monóban mikrofonozva. A dal címe: Emberi szóval
Szerintem az XB-1és XK-1 között is óriási különbség van. Gyakorlatilag teljesen másik hangszer. És én rock zenére használom M3 helyett. És nekem megfelel.
emlékeztetőül. Az Xb-vel ezt nem tudtam megcsinálni.
Amúgy szívesen látnék ilyet más klónnal pl VK7-el is ha valaki lenne szíves... Különben csak érzésekről meg benyomásokról beszélgetünk és az két embernél soha nem ugyanolyan.
Attól függ, mennyit szánsz rá. Meg lehet nagyobb, vagy kicsi, könnyű? 1 v. 2 manuál? Rockra még mindig a legjobb a VK7 és a legolcsóbb is. Tele van jobbnál jobb torzítóval, ring modulátor, gombnyomásra oda-vissza wheel brake, jó zengetők, mi kell még? Ja, igazi swell pedál erős loudnessel, brutál leakage, key click külön on-ra, off-ra. A perkája üt, az egész hanxer dinamikus. A kicsit erős c3 sem vészes ebben az esetben, de rendesen sírni ez sem tud. VK8 úgyszintén, de ennél kevésbé sokoldalú.
Korgot, XB-XK-t DB-t inkább ne.
Bemutató C1-et nagyon olcsón kínálnak a Hitspace-ben. Tűrhetően jól sír, kevésbé üt.
Valóban, inkább Hamichordot VB3-mal, mint KeyB-t! Ámbár én Jimmy Smith felől közelítek már.
electro 3 felejtős minden szempontból annyiért! (orgonája visszalépés a C1-től, mellotronhoz meg luxus fél misiért stupid-samplerként >>> Emu Esi4k = 40e. erre a célra!) :)
Főleg rock zenében használva, melyik mai klónt lenne érdemes...? (Motion Sound Pro-145 lezlivel, digitális lezli't figyelmen kívül hagyva) kb. €2000-s értékhatárral....
C1, electro 2, electro 3, VK-8, CX-3 (II - nem tudom, hogy még kapható-e újonnan...?), XK-1-et hallgatva a neten (tudom, erre igazából nem lehet építeni) Vase III tonegenerator ide vagy oda, nagy különbséget nem hallok az XB-1-emhez képest... főleg igazi lezli'n ez (XB) még jobban is szól.
mokusmisi álom Hamichord-ját, KeyB/Diversi-ket most direkt nem soroltam fel, persze a befutó nálam is a Hamichord lenne...