Nekem most kerult fel az uj szoftver az autora Hollandiaban a markaszervizben es meg tudom erositeni a pozitiv valtozasokat, peldaul vegre mukodik a savvaltas minden egyeb kodolas nelkul :)
A napokban voltam a hungaroringi vezetéstechnikai pályán egy tréningen. 2 érdekes tapasztalat, ami az oktatókat is meglepte: bekapcsolt ESP/ABS-nél az autó akkor is bekapcsolja a féklámpát, ha te nem nyomod a féket, illetve hiába van papíron teljesen kikapcsolva a menetbiztonsági elektronika (gomb hosszan nyomva), a komolyabb hibáknál mégis belenyúl. A pályán lévő új 3-as például teljesen másképp viselkedett.
Egyébként mindekinek javaslom, hogy 1x menjen el oda, meglepő élményekkel lehet gazdagodni arról, mennyire nem tudunk vezetni :)
Ugyanez a tapasztalat Nemetorszagban, Hollandiaban es Belgiumban is. Csak akkor frissitenek ingyenesen ha konkret gond van az autoval es csak akkor ha a ConnectedDrive Service-en (ami "kulon" cegkent van itt kezelve) felkerest kapnak ra.
A garanciavesztes meg egy vicc, ezt erdemes lenne a nemet BMW customer service-nek jelenteni...
Ugye írtátok páran a múltkor, hogy jó az új szoftver megbízhatóbb stb... beszéltem a békéscsabai márkaszervizes sráccal, aki tényleg azt mondta, hogyha nem muszáj akkor tényleg nem frissítenek, mivel akkora az adatcsomag, hogy “könnyen becsúszhat” egy hiba, bár azt hozzátette, hogy ez általában a régi bmwken fordult elő inkább. És ezt még hozzátette, hogy csak akkor szoktak úgymond frissíteni, ha maga a gyár küld ki valamilyen javítószofvert, ha az előző rossz.
Kicsit rossz azért, hogy míg egy tesla magának megcsinálja a garázsodban a frissítést mindenféle emberi beavatkozás nélkül, addig a bmw márkaszervizekben ellenőrzött körülmények között nem szeret frissíteni mikor szeretnéd.
Igazából még annyit furcsállottam az egészben, hogy azt se tudták megmondani, hogy mik azok a főbb pontok amik változtak, kb úgy mint ahogy a telefonon alkalmazást frissítesz és kiírja mi az új. :D
Rákérdeztem hogy mi a helyzet a CD szolgáltatásokkal, mert kicsit olyan ez a helyzet mikor megkérded a csajodtól, hogy mikor készül el, erre az a válasza hogy “hányszor mondjam még, hogy 10 perc, felesleges 5 percenként kérdezgetned” 😄😄 Tulajdonképpen semmi érdemlegeset nem mondott, annyit tud, (bár gondolom ez is sok éve válasz) hogy a szolgáltatóval tárgyalnak...😅
Ha a kocsidra van még garancia, akkor kötelessek lennének frissíteni. Mond azt, hogy rendszeresen lefagy, vagy random vált a funkciók között, akkor kell frissíteniük. Ha nem csinálják meg akkor menj ki Érdre a Bavarian Classichoz (2030 Érd, Ercsi út 21.), ott készségesen megcsinálják! Ez is hivatalos márkaszervíz! A Wallis egy nagy kupac szar...
A Wallis Pest nekem is azt mondta, hogy "csak úgy" kérésre nem frissítenek szoftvert, ha az autóval nincs baj. Kizárólag, ha ezt a gyár kéri/javasolja valamilyen probléma esetén.
Egy furcsa észrevételt szeretnék a tulajdonostársakhoz intézni. Ma bevittem a G30-as autómat a budapesti Rack szervízbe, ahol kértem őket, hogy az autóm előéletéről adjanak ismertetést, ahol közölték, hogy a "BMW Magyarország" ezt a lehetőséget megszüntette. Ergo, mint tulajdonos, nem férek hozzá ahhoz az információhoz, amit a BMW tárol a saját gépkocsimról. Annyit javasoltak, hogy a kocsi elektronikus szervízkönyvét nézzem át az autóban... de hát ugye a kettő nem egy és ugyanaz.
Emellett kértem a szervízt, hogy frissítsék az iDrive szoftverét, mert a 2016 novemberi autómra már van újabb gyári szoftver. Erre a kérésre a válaszuk, hogy ezt csak úgy vállalják, hogy a frissítést követően esetlegesen elveszíthetem a gyári garanciáját az autónak, amennyiben a későbbi hibát az új szoftver okozza. Hát ezen röhögnöm kellett...
Van bárkinek is releváns információja a fenti két problémával kapcsolatban? Köszi előre is!
Lehet én vagyok nagyon konzervatív, de nekem ez a műszerfal nem jön be. A 3-asban lehet így lesz, de az 5-ösben túl nagy ugrás/változás a jelenlegihez képest.
Csak radikális autó-dizájn módosítás mellett tudnám elképzelni...
Na végre valami! Ideje volt túllépni a mutatós műszereken, pláne TFT kijelzőn... Érdekes az iDrive kijelzője, lehet, hogy csak a flyer kedvéért, de mintha egyben lenne a műszerfallal. :)
Tudnál küldeni egy telefonszámot, megkérdezném, hogy pontosan mit kell csinálni, hogy átállíthassam a kocsit németországiranés meg tudjam rendelni a szolgáltatást. Az emalem: majestic@hotmail.hu
Tavolrol beinditani? Ilyen opcio nekem nincs a Connected appen (Android) - te mit hasznalsz? Hogy nez ki ez a tavolrol beinditas? Nekem max a kulccsal megy a remote parkinggal... Tavolrol max a hutes-futes bekapcs megy, meg a tobbi opcio (fenyszoro, duda, nyit-zar, Remote3D)
"Minden, ami CD alapú szolgáltatás nem fog működni itthon" - ezt gyakorlati tapasztalatom alapján cáfolom. A Remote Package megvásárlásával (90EUR) minden CD szolgáltatás működik, kivéve a Remote View. A német Apple Store-ból letöltött Connected applikációval tudom távolról nyitni/zárni az autót, dudálni vele, távolról azonnal beindítani, vagy időzíteni a szellőztetést. Mindez függetlenül attól, hol van az autó.
Kizárólag a Remote View nem megy területi korlátozás miatt.
Minden amit CD alapú szolgáltatás - mint amilyen pl. a Surround View nem fog működni itthon... Ezen felül, ezekte a szolgáltatásokra elő kell fizetni, ingyen nem kapod meg, csak pl. ha Németországban veszed a kocsit, akkor is csomag részeként kapod új kocsi vételekor ha jól tudom 5 évre.