Fémből készült autó és motormodellek számára nyitott topik, legyen az bármilyen gyártó és méretarány, vagy versenysorozat, és minden más szóba jöhet ami az autó vagy motorversenyzéshez kapcsolódik.
Igen ez az! :-) Ilyenem van nekem is. Külső papírdobozt adott hozzá? Ugyanezt a verziót elérhető IXO-ban vagy IXO-Altayáb-an is, de azok több szempontból nem kor és valósághűek sajnos. Ezen stimmel minden. Ez a gép élőben is gyönyörű, és a GP-k történetének egyik legeredményesebbje. Meg a márka is. De aztán megfojtották őket az előretörő japánok, aztán ki is vonult a gyár a GP-ből a 70'-es évek végén. Agostini-vel meg ezzel az MV-vel is lejátszódott az, ami Rossival meg a Honda RCV-vel. Sokan azt állították hogy ezen a gépen mindenki tudna nyerni. Pedig ez közel sem volt igaz, ahogy Rossi esetében sem. Már akkor is voltak ilyen dolgok.
Néhány érdekes kép a gépemről:
Ez meg egy videó, 3 hengeres 500-as MV-t felébresztik. :-) Az a hátsó fehér rugóstag viszont iszonyat gány, típusidegen. Nagyon rontja az összépet.
Ettől már csak ez a dúrvább, az 500-as 6 hengeres. De nem volt megbízható. Mekkorát szól az a 6-os megafon áááááááá!! :-))))) ISTEN!!!
Így van Zoli. :-) Csak nehogy megkérdezzem tőlük hol hajt az Alfa. :-) Menne a Google, így is van ott néhány Google gyanús szöveg. ;-) Ati meg csak tetézi a vitát, azzal hogy hülyének néz mindenkit, enyje bazmeg.......
Örömmel olvastam NRG hogy megint tudatlan voltál :) ! Az F1-ben és a WRC-ben is automata váltót használnak ! Találtam is egy képet például a 307 WRC automata váltójáról. Nem kioktatni szeretnélek, csak azért írom hogy máskor nehogy kellemetlen helyzetbe kerülj a tudatlanságod miatt ! Jól mutatja a példa is ezen a Francia autón, hogy mennyire furán viselkedik ez a túlűberelt rally autó ezzel a váltóval. Economy fokozatból minden kanyarban át kell tenni D-be, ilyenkor kitör az autó háta, de csak a gázt kell nyomni közben nem igényel tudást. Amúgy jól látható a képen, hogy az autón egy aszfaltos murva gumi van. Ha legközelebb ilyen topikba írsz ahol nagyon nagy tudással rendelkező emberkék vannak, kérlek print screen-el másold be más írását, így nagyon okosnak tűnhetsz és nem teheted rossz helyre a vesszőket sem. Tudom hogy lelkes vagy meg minden, de sem az F1-hez, sem pedig a WRX-hez nem értesz igazán :))))))))))))))))))))))))))) Remélem nincs harag !
Most lett vége a mókának. Igazából az LMP1-eseknél nem lett változás, Sarrazin idejével élen zárt az egyik 908-as. Mögötte 3 Audi, de nagyon kicsivel lemaradva... Ezek mögött 3 908-as, őket változatlanul a Pescarolo Judd követi. Az Astno Martin-ok elég gyengén muzsikáltak eddig. LMP2-ben a Strakka Racing zárt az élen, Leventis 3.42.615-ös idejével. Az Oak Pescarolo-kat itt előbbre vártam. A GTE Pro-ban szorosan vannak az arcok! :-)) A BMW-k egész jónak tűnnek, első helyen M3 GT-vel Andy Prialux zárt 3.58.426-al. Harmadik is BMW-s lett, Augusto Farfus 3.59.321-et futott. Köztük a második helyen van beékelődve a jó öreg Fisichella, Ferrari 458-al, 3.58.989-es idővel. Az első hármat két Corvette követi, utánuk Porschék, de lepkefingnyi a különbség, itt bármi lehet. GTE Am-ben két Porsche és egy Aston az első 3, de ha jól láttam a vége felé egy tréleren vitték be a boxba ezt az Gulf AMR Aston-t.
Hát skacok, gyorsak az Audik. Pillanatnyilag első három helyen zsinórban Audi, a legjobb kör 3.27.939, a legjobb Peugeot-os kör eddig Marc Gené-é a 4-ik helyen, ez 3.28.796. A két nagy gyártót egy Pescarolo Judd követi, ebben Collard legjobb köre 3.35.456. A GT-knél BMW és Porsche-knak vannak a legjobb idejei.
Hoppá és mire ezt leírtam a Peugeot-os Sarrazin ugrott az élre 3.27.033-al. :-)
Gondoltam is hogy tetszeni fog az 500-as Gilera. Nekem is megvan. Te szereted a naked gépeket, na hát ez naked. :-) De tényleg nagyon szép kidolgozású, megkockáztatom, az egyik legszebb 1/22-es Protar. Nagyon kemény gépnek számított ez akkoiban. Sor4-es blokk keresztben, hengerenkénti Dell'Orto-k, Marelli gyújtás, ha jól tudom 70 lovas volt, és 250 km/h-t tudott. Elől-hátul dobfék... :-)) És érdekes, de léghűtéses volt. Az 1955-ös verzió kapott egy teljes burkolatot. Én a helyedben megtartanám a Protar gépeket, mert nagyon ritkán lehet ezekhez itthon hozzájutni, szerencsés voltál. Ja, és főleg hogy ennyiért vetted őket! :-)
A protar eddig ezt a 3 féle Gilera-t gyártja, legújabb kiadású az 1950-es Umberto Masetti gépe. Ez a név akkoriban olyan volt mint ma Valentino Rossi. Szeretnék még egy ilyet, és a burkolt 55'-öst.
Ezek pedig lentebb olyan 1/22-es Protar-ok, amik még nagyon hiányoznak nekem, és nem azért mert ritkák meg drágák, ( sajnos azok...de nagy szerencsével ki lehet szúrni jó vételt, idehaza viszont 1% esélye van... ) hanem mert legendás gép mindegyik, mérföldkövek a mindenkori MotoGP-ben. Nemrégiben egy ilyen Leslie Graham 500-as AJS a veterán kelt el potom pénzért, lekéstem róla, azt hittem agyvérzést kapok. Zsír új, külső papírdoboz is volt hozzá. A Geoff Duke Norton sem egyszerű, láttam már ebay-en 5-6 rongyért elkelni ilyet..... Az MV Agusta-k nekem főleg kötelezőek lennének. (a 67'-es 3 hengeres, Agostini féle 500-as van meg nekem ) A többiről nem is beszélve...
:-) Nemsoká lesz még szabadedzés, holnap meg időmérő, ott kiviláglik majd ki hogy áll. Nekem hivatalból az Audinak kellene szurkolnom, de jobb szeretném ha a Peugeot visszavágna a tavalyi óriási szégyen után. De nehéz lesz, az Audi nagyon ott van. Ja, és örülnék még ha pl. valami csoda folytán a Pescarolo csapat dobogón végezne, de ennek kicsi a valószínűsége. Mindenki az Audi-Peugeot csatára kíváncsi ahogy látom.
"Én nem értek hozzá".............. Ati nana! :-) Azért te tényleg mindenhez okosan hozzá tudsz szólni, ezt már a másik fórumon is láttam / láthatta mindenki. Csak neked a fontossági sorrendben a rally az első. De az is tény hogy az LM az totálisan más, ezzel nem mondtam újat. A rally-ban pörög ezerrel az esemény, na Le Mans nem az a verseny. :-) De érted az a hangulat, meg a legenda, és amikor már elkezdesz belepunnyadni éjjel 3-kor a párnába, akkor kiesik es esélyesnek kikiáltott trió. Tavaly pl. amikor elkezdtek hullani a Peugeot-ok......... Ááááá.
Én nem értek hozzá,ezért nem is szólok LM témákba.Néha belenéztem régebben,de azt tudni kell nézni,szeretni kell,mert egyébként csak egy káosz az értetlen szemeknek.
A nevek nagy részét ismerem,végül is ki nem,de tényleg ennyi.
Jaja holnaptól beindul, de közben itt is leszek. :-) Tudom hogy titeket nem nagyon hoz tűzbe, de legalább a rajot, vagy egy éjszakai órát nézzetek bele, kúrva nagy feeling még TV-n keresztül is! :-) Most olyan helyzet van hogy halvány gőzöm nincs hogy az Audi vagy a Peugeot fogja nyerni az idei futamot. Nagyon egyforma az eddig nyújtott teljesítményük. Nem merek tippelni sem.
A mai nap utolsó világosban futott szabadedzését Audi nyerte, 3:27-es idővel. A Lola Aston Martin szarul kezdett, már motort kellett cserélni az egyik autóban.
Ati, ezeket még nem láttam! :-) Így képek alapján nagyon patentek, úgy látom ezeket is átdolgozták egy picit. Vékonyabb antenna és sárvédőgumik stb........ És igen, ott a dohányreklám, nyílván akkor lesz hozzá matricaszett mellékelve. Az új kiadású Stratosokkal is Dunát lehet már rekeszteni. Találtam még két autót ami érdekesebb lehet nekünk:
Fiat 124 Abarth 1975 Portugál Rally Alen / Kivimaki
Ford Escort MKII RS1800 1980 Monte-Carlo Rally Vatanen / Richards
Egyébként most megy az Eurosporton a Le Mans-i félóra, épp megy a szabadedzés, mai vendég Michael Waltrip.
Kértem a gyerkőcöt, hogy csináljon egy fotót a "maradékokról", hogy berakhassam ide és akkor egyértelmű lenne a helyzet. Azóta is küldi... :-) A Protarok részletesebbek. Főleg az öreg Gilera tetszett. Marha jó a blokkja, mindene látszik és szép részletes. Majd meglátom mi lesz velük. Lehet, hogy később áldozatok lesznek az 1:24 oltáron. :-)
Nekem a Baumgartner szó hallatán áll fel a szőr a hátamon. A három celebversenyző közül szerintem ő a legtehetségtelenebb és ezzel a legkevésbé méltó arra, ahogy kezelték.
Látom elhoztad az öreg "Horhe" gépét. :-) A többi amit megvettél melyikek? Kicsit csodálkozva olvastam hogy vettél Protar-t is, mert mint ha azt említetted volna hogy 1/24-nél akarsz maradni. Ezek szerint megtetszettek az 1/22-esek is, nem csodálom.
Lehet hogy én is meg fogom most keresni, mert vennék 2-3 modellt. Feltéve ha megvannak amiket kinéztem. :-)
Majd tegyél már be fotót az újakról! Én is teszek majd be fotót az enyémeimről, már el is készítettem a képeket, csak most elő kell kerítenem a PC-s kábelt, mert elmászott valahová. :-)
Hááát Ati nem tudom, néhány dologban tudnék vitatkozni, de nem teszem. Esetleg annyit, hogy ezek a WTCC autók azért közel sem szörnyetegek, tehát szerintem közülünk akárki el tudná vezetni, ha nem is versenytempóban, de simán körbe tudnánk menni pl. a Hungaroringen kellő gyakorlás után. Tehát nem egy Gr.B vagy rallycross, hanem 4 hengeres, 1.6-os turbó pöcsökszőrű meg tán van néhány 2 literes TDi még. Azért ezek nem az autósportok non plus ultrái, lássuk be. Hiába kb 300 ló, ezktől sok utcai sportkocsi is bikább már jóval. Csak összehasonlításképpen most pl. Le Mans-ban 650 lovas V8 meg V6 TDI-k is futkosnak, na ott már van féknyom a gatyában. Félre ne értsetek, a WTCC-ben is tudnak vezetni az arcok, de szerintem egyik sincs pl F1, rally, hegyi, vagy komolyabb LMP1-es endurance versenyzők közelében.
Amúgy meg vannak még itt valóban tehetséges hazánfiai pl. motorkerékpársportok terén, csak ugye erről sincs nagy reklám. Kispataki Viktor, Rizmayer Gábor, Rosivall Ágoston, Bitter Sándor stb.... ezek közül egyik sem dobálózik milliókkal, mégis jó eredményeket érnek el Endurance VB-n GSX-R kupában stb.... Felkapva sincsenek. Sőt, Bitter Sándor az Ír utcai bajnokságban versenyez, olyan ember csapatában mint Ryan Farquar, tudom hogy nektek nem sokat mond ez a név, de a csávó Man szigeti, meg Ulster TT menő no comment..... Az Ír pályák is mind utcai halálpályák, 300-al túrják a szűk kétsávos kis utakon kőfalak mellett ..Ulster, Tandragee, Cookstown stb.... Bitter motorja egy Superstock 1000-es ZX10-es, aminek a teljesítménye 220 lóerő körüli. Ja, és legutóbb a Tandragee 100-on 2-ik lett Superstock kategóriában............... Történelmi eredmény, és kuss volt róla, még sok motoros médiában is. Szóval vannak itt komolyabb gyerekek is a magyar technikai sportokban, csak most "Norbizni" divat, mintha mindenki vele őrzött volna disznót. Előtte "Talma" volt a divat, előtte meg a Burnbauer-Krakkauer "Zsolti". Sok tehetséges fiatal van, csak kevés segge alá kap fel a hátszél. Norbinak odakapott, kíváncsi vagyok mi lesz belőle. De hogy nem az őstehetsége miatt van ott hol van, ez olyan biztos mint ahogy itt ülök.
Még az is tetszett nekem amikor valamelyik Zengős arc azt mondta a retek klub telefonos kapcsolásában hogy ők a WTCC-ben nem milliárdokkal dobálóznak csak 100 milliókkal.
:-))))) Én azt mondom rendezzünk nekik gyűjtést, szegényeknek. Na mindegy, hagyom ezt az egészet. :-))
A korábban említett nehéz eset emberünk most nem is volt olyan nehéz eset. :-) Vettem tőle egy-két Protart, meg IXO-t is, mert jó áron adta. Persze a számomra kötelező Altayák közül is hoztam párat. Íme az egyik kedvenc: