A tűzteret többször próbáltuk. 1012 C fok, félelmetes efektekkel tarkítva. Megoldva a begyújtás, fölfűtés problematikája, de technikailag és kivitelezésében javítani kell. A porleválasztásra egy másik módszert dolgoztam ki, holnap, holnapután próba. A tüzelőanyag bejuttatását, folyamatosságát egy puffertárolón keresztül jelenleg készítjük. Ha a tűzteret nagyából összekalapáltuk jön a turbinás próba.
"Cél: a behulló törek még így is csomós ezt széttörné, továbbá a kiégéshez szükséges tartózkodási időt növelném így. Illetve a hatás-ellenhatás fékezése, hiszen az égés során táguló gázok nem csak a turbina lapátra hanem a kompresszora is hatnak sztem."
Minek kell hogy a kompressorra hassanak a gázok.Amunkaturbinára kell hatniuk.
Az tény hogy ha a 400 csőbe terelőket készítesz akkor az nálad visszafogja a kiáramló gázt ,ez nem jó! Az axiál keréknél a lapátoknál van egy dőlésszög és ezért építenek elé egy álló lapátsort hogy megfelelő irányba érje a munkaturbinák lapátait a kiáramló gáz!Igy teljes hatásfokot kihazsnálva hozza mozgásba az axiál turbinakereket .
Nem tudom mennyire zavarja a hamu a turbina kereket.
Sziasztok! Köszönöm a képeket! Ma egy -szerintem- sikeres próbán vagyok túl. Az égést próbáltam optimalizálni ventillátoros üzemben. A ventillátort kicseréltem egy nagyra, sajnos műszaki paramétereket nem tudok róla, csak hogy 1,1 kilós a vill motor. A lényeg a füstgáz hőfok fölment 600 fokra, 160-as nyíláson 4-5 m-re lövelt ki a füstgáz (a csúcsrobbanás vagy 20m). Az égés rossz volt és még így is.
A levegő szabályozókat holnap marjuk, pénteken beépítjük. A levegő elosztását mindenképp meg kell oldani ez az egyik tanulság. A másikról kérdés. Mit gondoltok arról, hogyha, a kazáncsőbe (400-as) 3,4-5 db ventillátor lapát szerű, álló légterelőket helyeznék el úgy, hogy a tűztérben fölfelé (előre) haladva csökkenő légellenállásúak lennének (dőlésszög vagy lapát db változtatással elérve). Cél: a behulló törek még így is csomós ezt széttörné, továbbá a kiégéshez szükséges tartózkodási időt növelném így. Illetve a hatás-ellenhatás fékezése, hiszen az égés során táguló gázok nem csak a turbina lapátra hanem a kompresszora is hatnak sztem.
Csigás üzemanyag tápellátó .Scud rakétában.A második kép a centrifugál kompressor.láthatod belül szivja és kifelé nyomja a centrifugális erőt kihasználva.
Sok gázturbinánál alkalmazzák olyanoknál ami hátul szivja be a levegőt
és a légcsavar mögött nyomja kifelé 90 fokban elforditja a gázsugarat igy könnyebben áramlik kifelé a csonkon a forro gáz.
Nos.Holnap teszek fel csigás sűrítőkerékről neked képet hogy tudd hogyan néz ki.
Irtad a szabad turbinát. Az uj hajtóművek 2-3 tengelyesek,ez úgy néz ki hogy tengely a tengelyben és ez a két tengely egy harmadikban van befűzve. Ezek végein találhatóak a munkaturbinák ,kompresszorturbinák,magasnyomú oldal ,alacsony nyomású oldal ...stb.Ezek egymást mozgásba hozzák ,de nincsennek összekötve merev rtengelyekkel.Függetlenül egymástól tudnak forogni (szabad turbina) gázdinamikai kapcsolat van köztük.A gáz áramlása hozza mozgásba a megfelelő tengelyt.
Köszönöm a tanácsokat, remélem sikerülni fog, mármint a képek. Ma nekiláttunk a tűztér átalakításának. Teszünk rá még 6 db állítható levegő zsalut, minden levegőzsalu egy 40X50X250-es hasáb, 22-es furóval hosszában kifúrva és az 50-es oldaláról 10-es maróval átmarva. Az égéslevegő előmelegítő (külső köppeny) tetején menetes szárral állítható. A tűztérbe elhejezünk az alján egy spirális támasztóláng gyűrűt, a begyújtáshoz, ha szükséges támasztólángnak. Az indításhoz egy kiszuperált olajégő (nem a legkisebbek közül) ventillátor egységét rakjuk fel, elé egy zsalus reteszelőt, hogy kizárhassuk. A hamuzóra egy 200-as csövet heggesztünk föl,hogy az indításnál minél kisebb legyen a légellenállás. Terv, először ventillátoros fölfűtés, majd utána váltunk át turbinára. Írtatok radiálcentripetálsűrítőturbinakerékről és csigásról is nem tudum mi között mi a külünbség (a leírtak megértésével nincs gond, csak nem látum magam előtt a k28-on kívül mást, ja és a kézben lévő axiális sűrítő kereket, meg a szabad turbina ?axiális? járókerekét.
A szerkesztőablak alján van 4 szövegmező, meg felettünk a licensz listája
Az "új kép" mögött kell bebrowolni a képfájlt, lehet neki feliratot adni, de ez mindegy
majd, és itt jön az index csele, a feltöltést követően az ablak alján megjelenik minden képfájlhoz egy link, illetve egy sor, azzal a szöveggel hogy beszúr
oda kell manőverezni a hozzászólásban ahova a képet szánjuk, legörgetni az egérrel ide, és a beszúr felirattal beszúrni a képet
Sok-sok minden nincs ott feltüntetve,de engem nem is érdekel mert mint mondottam nem abból a könyvből dolgoztam.Az nagyon nem tartalmaz olyan dolgokat amit kellene neki.De rettenetesen sok buktatóval fogsz még találkozni .Persze talizhatunk ,gyere fel Pestre.Ja köszi a turbófeltöltőt amit ígértél.
Igazából arra lennék kiváncsi hogy hogy mekkora a nyomásod a tűztérben,ha tudod mérd meg.Igazából amit sokan figyelmen kívül hagynak :
A turbófeltöltő radiál sűrítő kerekekből áll,ezek nagy levegő mennyiséget képesek szállítani viszont nincs nagy nyomásuk.Az axiál turbinalapát,kerék kismennyiséget szállít de nagy nyomást képes elérni magas fordulaton,nem véletlen alkalmazzák
gázturbina kompresszor felöli oldalon (is).Igazából arra lennék kiváncsi hogy a tűzteredben mekkora nyomás áll a rendelkezésedre ha ventillátort használsz.
Azt is kikellene számolnod szerintem hogy az a tüzelőanyag mennyiség a nagy tüztérben nem veszik e el.Ezt ugy értelmezd hogy egy modell gázturbina 3-4 perc alatt 2 L üzemanyagot megzabál ,ami nem kevés.Ehez lehet viszonyítani ezt 80-90 mm átméröjű tüztérhez nagyon nagy mennyiség.A másik ami nekem nagyon gyanús,ugye a gázturbináknál a kompresszorházban mindig nagyobb a nyomás mint az égőtérben ,különben a friss levegő nem jutna be és nem jönne létre az égésed!
Namármost gondoljuk át, van egy "hamuzód"ezt valahol üritened kell nem lehetséges esetleg hogy ott elszökik a nyomásod és ezért nem lesz önfentartó a cumó?Vagy nem lehet hogy a szalma nem képes ekkora energiát leadni?!
A tűzteret, ami 2m magas kívűről hűti a köpenycső fölső pontján bevezetett levegő. A tűztér tetejéről visszafordul az égéstermék a tűzcsőbe és a tűzcső alatt elhelyezkedő utóégetőbe hullik a hamu, ahol a maradék szén kiég. Szóval szerintem elég hosszú, de szivesen tennék föl képeket ha tudnék.
Mivel nekem nem jelent meg a kép, ezért elköldtem Emilben. A lényeget érintve. Valóban 2 méter a kiégés és másik 2 az utóégetés. Az elméletem szerint az apró szalma kigázosodik, utána a gáz begyúlad, utána hamuszórás. A maradék széntartalom az alsó méteres tartályban kiég. A tartályból a hamut szakaszosan kifúvatnánk. Ventivel működik, turbóval nem. Azt gondolom, hogyha olyan érzékeny az égés, mint gáz vagy olajégők esetében akkor első lépésben optimalizálnom kell az égést ventivel, majd kapcsolom a turbót. Egy tűztér két üzemmód. Lehet, támasztó lángot kellene beletennem.
Mi ujság a fruttinka utcában? Sajna nem voltam már régóta fenn. Telefonálni nem tudok mert szegény lg ke970em fulladás általi halált ért. Talizhatnánk valamikor.
ja a rajzon nincs feltűntetve a tengejház végén levő bemélyités hossza ahol arugó foglal helyet, + a rugó hossza sincs megadva. A turbinakereket melyik oldalról rendelted meg?
szerintem abban a turbinában nincs ideje elégni a szilárd tüzelőanyagnak, ez talán akkor működne, ha a kompresszor és a munkturbina között van vagy 2 méter távolság, ahol a bekerült szerves anyag az áramló közegben még a munkaturbina előtt eléghet
Sok hajtómű jóval több levegővel dolgozik mint amit felhasznál. (gázturbina)
Ha kevés a levegő nem lesz jó az égésed és nem is lesz meg a megfelelő levegő áramlás a hűtéshez.Ha megnézel egy kisfilmet(you tube) ott is inditásnál felszalad a hőmérséklet 700-800 C fokra utána 5-600 ig visszahül.Van hogy hideg időben visszahül 300 C fokig is.Xantia jól irta teszel rá egy szelepet és elzárod a beáramló levegőt,vagy a kiáramló levegőt zárod el úgy hogy az ne jusson be az égőtérbe.
De az égőtérből kiáramló forró levegót is megcsapolhatod és nem engeded rá a munkaturbinára.
Mivel szalma üzemű a ketyere és elég lassan és az üzemanyagod így a szalma bevitelével mennyiségével nagyon nehéz szabályozni a ketyeréd.
Látom megtaláltad a "kályhacsöves" topikot! Ott többnyire hozzáértők írogatnak,legyen bármilyen elméleti kérdésed,ott megválaszolják.Nekem is segítettek(köszönet BJaninak) már többször.Még fogok tőlük én is kérdezni,ha el jön az ideje...
Én nagyon örülök neki,hogy nem indult be a ketyere,ugyanis nem írtad hogy milyen szabályozást/korlátozást tettél a turbóra! Ha az a nagy vasdarab bemelegszik,és a turbó elindul,nincs az az isten hogy megállítsa,forog ameddig szét nem robban! Írták itt a WG-t(megkerülő szelep),de szerintem a legegyszerűbb módszer a levegő korlátozása.Egy egyszerű pillangó szelep a kompresszor elé,amit vész esetén akár kézzel is lehet zárni.Nincs pelépő levegő,és leáll a folyamat...
A turbót meglepően nagy fordulatra kell pörgetni hogy "elinduljon"! Már a "fütyülés" is lassan eltünik,amikor a folyamat önfenntartóvá válik.Ha kompresszorral próbálkozol,akkor elég sokáig tart az inditás,vagy nem is sikerül (próbáltam).A legjobb módszer a lombfúvó! Az beíndítja biztosan! Akár a tesc..ban is vehetsz,és nem is túl drága.
A tűztér elrendezése döntő tényező,ha a levegőelosztás nem jó,akkor bizony lehetnek bajok.Te mi alapján,és hogyan vezeted be az égőtérbe a levegőt?
Én itt lakom a "szomszédban",és ha egyszer szívesen láttok,akkor lemennék megnézni a ketyerét,mert nagyon érdekel...Vihetek lombfúvót...:-)))
Hát kipróbáltuk a ketyerét. Az átütő siker elmaradt. A csiga eltömődött, a tűztér megtelt elégetlen anyaggal, szóval nem működött. nem értem miért műlödik ventillátorral és miért nem működik turbóval. Hozzáteszem a ventillátoros tüzelés esetében a külső jegyek alapján nem volt tökéletes az égés, de hát a venti tolta be levegőt. A turbina esetében a beáramlott levegő és a tüzelőanyag keverékének kell a folyamatot beindítania. Létezik kritikus keverési arány? A TI tűztereitek mennyire érzékenyek az arányokra? Mit mérjek?
Ma összeraktuk a turbót, hát a labirinttömítést nem lehet kinyomni 30 baron, de mostmár értem, mi mit csinál a turbóban. Holnap remélem ki tudom próbálni az egész rendszert. Olajszivattyú, hűtő nyomásszabályzó, csövezés rendben. Égőtér fogadásra kész. Néhány műszert bekötünk és próba. Nézegettem a Capstone 30-asat. Azt írja 130-as turbinaátmérő, 95e 1/min, 2,5 bar nyomás és 30 kW teljesítmény villamos oldalról. Ezt szeretném megcélozni. Holnap esetleg már sejthetem mekkora ábrándokat kergetek.
A nyomasviszonyok szorzodnak ha tobb lepcsoben toltesz.
Traktorpullingnal 3 lepcsoben toltottek mar 30 eve es joval 10 bar feletti nyomasokkal.
A tobb lepcsovel jobb hatasfokot tudsz elerni mert 2.5-os nyomasviszony(1.5 bar nyomas) felett mar altalaban csokken a hatasfoka a centrifugal kompresszoroknak.
Foleg a regi dizajnosoknak.
De ket lepcsoben a 2.5*2.5=6.25-1=5.25 bar nyomast tudsz jo hatasfokkal elerni.
Tobb lepcsonel a kipufogo oldal a kritikusabb mert a masodik lepcsos turbina kisebb turbinahaza miatt nagy megkerulo kell ra. Versenyautokhoz 60-asnal nagyobb WG nemigen van , akkor abbol kell lehet tobb is, de az nem olcso.
En nem gondolkoznek ekkora rendszerben, egy k36 lehet megvan 200lovas is...
Lehet legcsavaros gyari kisebb gazturbinat kene szerezni, azt azzal kiserletezni, kulso egesterrel. Lejart uzemorasat talan meg tudnek is.
Nem azt irtam, hogy ekkora nyomassal hasznalja, de ekkorat biztosan kibir.
Az ujabb gyarilag felhuzott, meg euro 4-es kamionok meg uzemszeruen jarnak 2 bar felett, es ezeket meg megcsippezik... Es ugyis elmegy 1milkm-t.
Most nem vagyok otthon de erdekessegkepp rakok fel cikket, regen jart az ATZ- MTZ cimu ujsag. Abban meg durvabb dolgok, meg kompressor map-ek is vannak.
Egy turbo meg minnel nagyobb annal nagyobb nyomast kibir.
Raktunk T3/T4 hibridet 1.9-es dizelre, WG nelkul 3.5 bar felett fujt kaland nelkul.
Azt semmi baja nemlett a csiganak, pedig kinai volt...
De mint irtam a megszallott dizeltunigosok kicsi (kompresszor nagyatmero 60mm) kis gizda (5mm-es tengelyatmero a kompresszornal) is fujatnak 3 bart(meg tobbet) es nem 10mp-ig.
Mit kell forognia annak a szerencsetlen kicsi csiganak ehhez, raadasul ezek valtozogeometrias turbok, amiknel ekkor mar sokkal magasabb a turbina oldali nyomas, nem ritkan 4 bar felett.
Szoval nagy tartalek van ezekben a cuccokban , de az nem jelenti, hogy nem kell korultekintonek lenni.