Tuti, hogy nem üzemképes a Jag, amit Gyomán vett... Ott ugyanis a lakosság nagyobb része kisebbség, tehát az autó alu részei tuti a MÉH-ben végezték... :))
én is finoman megyek a kocsival addig mig nem melegszik. 204.000km van a 4 éves autómban.
Előzetes jóslások szerint a 150ezernél már meg kelett volna halnija a motoromnak. Furcsa mód 190 ezres szervíznél németek hüledeztek a motor állapotán, hoghy mitől ilyn jó.
Olajcsere időben, no városi forgalom /max10%/ értelmes használat. Ha már lassítanom kell akkor nem tolom neki, mert 2-3 másodperc nem visz előrébb stb.
Hidegen nem tapossuk szét, turbó nem szereti.
Autópálya után kicsit még lassan csorgunk, turbóhűtés gyanánt, stb.
A 928 nem klasszikus ormotor, hátsókerék hajtás. Transaxle, magyarul elöl a motor, hátul a váltó, tank, akksi...stb. Közel 50-50 arányú a súlyelosztása. Amikor a cimborám panaszkodott, hogy a hóban nem lehet közlekedni a BMW-vel, mert csak egyhelyben pörög a kerék, az üres /ezért könnyü/ csomagtartó alatt, addig a 28-assal vígan lehetett járni...
mert azok a porscheban ős szélleshátú germán lovak. ha már itt vagyok én valahogy kicsit viszolygok a farmotortól ,sajnos volt alkalmam kipróbállni mit tud egy faros kocsi a jeges úton ha visszaváltják. megindul a segge oszt az isten sem hozza vissza. ezért szimpatikus a 928as v8 ormotor hátsó hajtás. az én olvasatomban ez a konfig egy igazi élményautó. Talán azért gondolom így mert erősen amcsiautófertőzött vagyok. de ha jobban belegondolok teljesen fertőzött vagyok mindenféle márkával és kerékelrendezéssel:-)
Én meg nem tudom hogyan, de még Porschéban nem ültem. Majd egyszer ráveszlek, hogy mutasd meg. Amúgy érdekes lenne összehasonlítani néhány ilyen igazi autót. Nem rangsorolni, csak csodálni.
Engemet már nagyon sok fórum, nagyon sok topicjában néztek komplett idiótának, amiért leírtam, hogy én hogyan bánok az autómmal. Szerintem ez ebben a topikban nem fog előfordulni. Olvastam már hogy bánsz vele, úgy is kell. Amúgy épp tegnapelőtt láttam a nyári gumidat a gumisnál, megmutatták a mintát, hogy tudjam, mit vegyek tavasszal (amúgy is tudtam, csak lelkesek).
És teszem ezek akkor is, amikor egy HVCS a neonozott aljú csodájával leelőz és jelentőségteljes át is néz. 1.4-es Astrával vagy hasonló csodákkal nyomom, mint az állat, talán erőszakosabb is vagyok a szokásosnál. Saabban vagy pláne Maseratiban meg nem. Minek? Tudom anélkül is, ki az erősebb. Különben is, az ilyen autó nem arra való. Hadd menjen a HMCS, legyen boldog. Ha akarom, úgyis otthagyom, nekem nem fáj, ha izmozik, jókat röhögök rajta. Érdekes módon ha 200-zal közeledem feléjük, nagyon gyorsan eltakarodnak az útból.
Nemhogy elcserélnéd azt a tragacsot, valami jó kis pojleres Calibára. :))) Birom, mikor oltják egymást a csipsz tuningjukkal, meg ki tudd több lóeröt hazudni. :)) Egy biztos, volt egy öreg 928-asom, a 240 lovas, elsö verzió, az kétszer úgy ment mint a 205 lovasnak mondott Toyota Suprám.
Tudtam hogy valamit ki fogok hagyni... A Pagani Zonda S nekem még nagyon tetszik, egy baràtomat elvitték egy körre, azt mondta hogy 2 percig tartott kiszàlni annyira megràzò élmény volt...:D
En is ìgy vagyok az ilyesmivel, de még a 10 éves Volvòmmal is...:) Minek tegyem tönkre ha nem muszàj??:) Amùgy én a Porsche és a Ferrari között nem igen tudnék dönteni, mind a kettö nagyon tetszik, vann amiben az egyik jobb, példa kényelem a Ferrari javàra, de a Porsche példàul sokkal praktikusabb és olcsòbb. A Ferrarik àltalàban erösebbek, nagyon jò a futòmü, 100%-ig ki lehet hasznàlni a teljesìtményt, a 911-es Porsche 40 év csiszolàs utàn viszont elért egy olyan értéket, hogy 110%-ig lehet a képességeket kihasznàlni. Magyarul, ha Carrera, Turbo vagy 360 Modena, F430, akkor Ferrari, de ha Challenge Stradale vagy GT2, akkor bàrmikor Porsche.
KÖszi a leírást élvezettel olvastam. Az az igazság, hogy én nem hiszem, hogy valaha is veszek Ferrarit, inkább csak úgy érdekel, mint az egyik sportautó ikon. Mivel általában a "sportautó" szóról mindenkinek vagy a Ferrari vagy a Porsche jut eszébe. A Ferrari egy nagy mítosz, és bevallom még életemben nem ültem benne. Ugyanakkor, ha egyszer adódna, szívesen kipróbálnék egyet. Viszont én Porsche fan vagyok, tehát nem hiszem, hogy vennék is. A Porschén kívül ami tetszik az a Lambo, a Ferrari, a McLaren F1, Koenigsegg és a Super Seven, ami elsősorban replika formájában fordul elő. Ja a Morgan-t kifelejtettem. Meg szimpatizálok a Wiesmann-nal is.
Hát ez azért sokmindenre igaz. Előre bocsánat, hogy szétoffolom a Ferkó topicot Porschéval, de az biztos, hogy minden sportkocsi meghálálja, ha jól bánnak vele.
Engemet már nagyon sok fórum, nagyon sok topicjában néztek komplett idiótának, amiért leírtam, hogy én hogyan bánok az autómmal.
Száraz olajkarteres kenésű, léghűtéses boxermotorról van szó. Én pl kíméletesen melegítem. No ez nem azt jelenti, hogy állva járatom, amíg el nem éri az üzemi hőfokot, de egy kis ideig biztos, hogy járatom. Ha már járt egy keveset, akkor óvatosan elindulok, de viszonylag alacsony fordulatom, ameddig be nem mozdulnak a mutatók. Teljes terhelés pedig csak üzemi hőfokon. Én nagyon lassan megyek ott, ahol szar az út, hogy vigyázzak a futóműre stb stb. És teszem ezek akkor is, amikor egy HVCS a neonozott aljú csodájával leelőz és jelentőségteljes át is néz. Vasúti átjáró, kátyú, macskakő max 40. Hideg motor esetén is lassan megyek amíg nem melegszik be, persze a forgalmat nem feltartva. Amikor kiérek a pályára és meleg a motor, az olaj, akkor kezdem el élvezni az autózást :-)
Persze mondom hülyének tartanak sokan, de azért engem igazol az, hogy lassan 3 év birtoklás után az autóm semmivel se lett leharcoltabb állapotú.
Nekem fontos a megbízhatóság és napi használhatóság. És ezeket a Porsche teljesíti. Persze az emberi hülyeséget nem lehet kivédeni parkoláskor vagy akár a forgalomban, de ami rajtam múlik, azt megteszem a jó állag megőrzéséért.
Szivesen jönnék, csak az a bibi hogy Svàjcban lakom...:) A Genfi Ferrari szalonnak ismerem az igazgatòjàt, meg jòban vagyok egy Ferrari gyüjtövel, ezért van szerencsém ezekhez a kivételes jàrgànyokhoz....)
Az ùjakkal màr nincs olyan sok gond, F355 és fiatalabbal nem kell tùl finoman bànni, ami öregebb, azt felejtsd el, még hétvégi autònak sem jò...:) Az annak éri meg, akinek van 5 darab és havonta egyszer hasznàlja, vagy annak akit csak a jelvény érdekel és nem szàmit neki hogy elég szarul fog müködni, és nem valami sokàig. Az "öregebbek" kategòriàban még a Testarossa van ami jò, ugyanis az a motor nincs annyira kihegyezve, nem annyira pörgös, meg elég egyszerü szerkezet ha ezt mondhatom ìgy, viszont ne vàrj töle tùl sokat menetdinamika szemponttbol... Az E60-as ötös BMW-m sokkal dinamikusabb, jobban kanyarodik, persze ezer évvel fiatalabb. De az 575 Maranello, vagy a 612 Scaglietti példàul màr alig kényesebb mint egy "normàlis" autò, nagy, nem tùl pörgös (a V8-as motorokhoz képest) motorok. Persze ott is elég hamar jön a kuplung csere hogy ha az ember àllat mòdjàn indul manuàlis vàtòval, vagy ha mindig RACE àllitàson van az F1 vàltò. Viszont van EGY Ferrari, amit még véletlenül se vegyetek (nem véletlenül olcsò) az pedig az F348tb... Kalap szar az egész, ezer elekronikai gond van vele, példa: amikor bezàrod kivülröl bekapcsolnak a làmpàk...:) A szervìz àra viszont elég nagy, kivétel F355, nagyon sokat gyàrtottak belöle szoval jelentöse olcsobb minden hozzà.
A kétezres turbómotoros verzió persze nem a 328 nevet viselte, hanem szimplán csak GTB/GTS Turbo volt, de a kasztni teljesen azonos a 328-éval. Volt egyébként a 308-nak is kétliteres változata, szívó és turbó egyaránt, 208 néven.
Jó messze töled, hál istennek... :))) Békéscsabai vagyok /kis túlzással :) / most úgyis egy retrohotrodspeedster bogarat csinálok, az téged úgy sem érdekel.
Mindig tanul az ember... Én úgy tudom az elsö két szám a hengerürtartalomra utal, az utolsó a hengerszámra. Kivéve a 355, ott a szelepszám miatt lett 5...