Keresés

Részletes keresés

ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.26 0 0 9440

Kedves geológus

 

Magam részéről ennél a pontnál kapcsolódtam a beszélgetés folyamába :

(9376)

 

Sajátosnak nevezhető elképzelésemet továbbra is tartom.

Szerintem ahhoz , hogy a rovást alaposan megismerjük ismernünk kell az akkori ember eszejárását .

Mindent az természeti jelenségeken és a csillag bölcseleten keresztül vezettek le . Erről szentül meg vagyok győződve .

Több oloyan könyvem van és sok olyan könyvet olvastam már ami a magyarság mesékben rejlő ős kúltúrályáról szól .

Szőtteseinkben meseszerü könnyedséggel ábrázolják a szexulatistól  kezdve az élet minden apró rezdülését .

Meséninkben rejlő csillagos nyelvezet és a hadak útjáról szóló meséink olvasása és megértése valószinüleg jelen , világi  állapotában okoz fejtörést a kutatónak .

 Eleinknek minden bizonnyal természetesebb volt mint számunkra.

Egy kicsit elrugaszkodva a racionális igaznak vélt valóságtól keresem azt az utat a rovás felytegetésben ami számomra jelent valami .

 

Te , a saját igazadat sem tudod másképpen igazolni, pusztán összehasonlitásokon keresztül. Ezen keresztül alkotsz véleményt .

 

Úgy érzem, ezt én is megtehetem .

Üdvözlettel : Ép-It-Ész

Előzmény: Geológus (9439)
Geológus Creative Commons License 2011.11.25 0 0 9439

Kedves építész!

 

Melyik igazamra gondolsz?

Előzmény: ép-it-ész (9435)
Geológus Creative Commons License 2011.11.25 0 0 9438
Geológus Creative Commons License 2011.11.25 0 0 9437
Geológus Creative Commons License 2011.11.25 0 0 9436

Kedves ketni!

 

A kérdésed jogos, de nehéz rá válaszolni. Ugyanis nincs kitől tanulni, nekünk kell megoldanunk a feladatokat.

 

Persze azért akad néhány eset, amikor meg tudjuk oldani a kérdést, s erre tudok is egy példát: a karcagi rovásírásos karika esetét.

 

Ezt nemrég ásták ki hiteles ásatáson s a lelet ma a szolnoki múzeumban pihen.

 

Talán hárman ugrottunk neki az elolvasásának, de csak két megoldás született.

 

Az egyik Hakan Ajdemir tollából, aki betűzve szerette volna elolvasni, de nem sikerült értelmes dolgot kihoznia belőle (mindenféle átlátszó ferdítésekhez folyamodott).

 

Én egy szójelekből álló feliratot vélek látni a karikán s nekem egyezik a dolog más leleteken látott hasonló szövegekkel.

 

Azaz, egy olvasat akkor jó, ha érthető, normális szöveget ad, aminek vannak párhuzamai. Ez segít azt is eldönteni, hogy mikor kell egy jelet betűként, vagy szójelként/szótagjelként hasznosítani.

 

Üdv!

 

Karcagi rovásírásos karika ősvallási mondókával

 

 

Előzmény: ketni (9434)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.25 0 0 9435

Hali

 

 

Örülök, hogy egyáltalán szóba állsz ,, velünk ,,!

 

Ezt a kijelentésedet megy egyszerüen visszautasitom :

 

 

Valamit meg kellene értenetek: megalapozott tudás nélkül csupán semmit sem érő találgatásra vagytok képesek.

 

Megint az a ,, tudós ,, gőg .  

Amikor az ezoterikus vonásait kivántam ,, volna ,, megosztani az olvasókkal szinte kiröhögtetek . 

 

TI IS CSAK TALÁLGATTOK ÉS A VÉLT ÖSSZEFÜGGÉSEITEKET OLVASGATJÁTOK.

Mivel tudod az igazadat alátámasztani ?

cs

Előzmény: Geológus (9433)
ketni Creative Commons License 2011.11.25 0 0 9434

Valóban csak találgatok, de értem amit mondasz az írás ősvallási eredetéről. Sőt, teljes mértékben igazad is van ebben!

 

Engedd meg, hogy kérdezzek valamit, hátha tanulok a válaszodból!

Honnan tudható, hogy egy szövegben, ha szerepel benne a Du/Ten -Isten régi nevei- akkor azt annak is kell minden esetben értelmezni? Honnan tudható biztosan, hogy nem csak mint "közönséges" szótagjelként kell elolvasni? Ez a jel, jelösszetétel csak szakrális értelmű lehet-e, egy kizárólagosan lefoglalt jelentésű, szentséggel bíró jel és más nem?

Hogy eredete szerint az, az egyértelmű és nyilvánvaló.

 

Tudom, nézzek utána, ne legyek lusta.

Egy útbaigazítást azért elfogadnék, mit keressek, hol nézzek utána, melyik írásodban?

(Gondolom máshol hiába is kereskednék, sajnos. Már megbocsáss, ezt úgy értem, hogy egyszerűen ennek nincsen könyvtárnyi szakértője én meg nem vagyok kutató.)

Geológus Creative Commons License 2011.11.25 0 0 9433

Hasonló szerkezetű ligatúra van elég, de ti a párhuzamokat sem ismeritek.

 

Valamit meg kellene értenetek: megalapozott tudás nélkül csupán semmit sem érő találgatásra vagytok képesek.

Előzmény: Geológus (9431)
Geológus Creative Commons License 2011.11.25 0 0 9432
Geológus Creative Commons License 2011.11.25 0 0 9431

Az a ligatúra középen a Du/Dana és a Ten szójelekből áll. Du/Dana az ősvallás főistene volt.

 

Az emléke fennmaradt az Enedubeliánus névben (ez az isteni triász neve volt), valamint a "Dana verjen meg!" mondásban.

 

Ha nem ismeritek a székely szójeleket és az ősvallást, akkor semmi esélyetek a székely írásemlékek némelyikének elolvasására.

 

Előzmény: ketni (9430)
ketni Creative Commons License 2011.11.23 0 0 9430

 

á P P a P    DeTNeSZ   TSOLKiM

 

 

Elég önkémyesek ezek a feloldások.

Ezzel az erővel a fenti is lehe.

Ha az elején az átdöfött "O" alsó hegyeszsögű metszeti része az "S", akkor megdöntött szárral ugyan, de a "T" is ott van benne.

Ha tovább önkényeskedünk, akkor a "NT" szára egyben "SZ" is, ha már egyszer a "D"-nek is lehet ugyan ez a szára. Így a "NT" tengelye nem kettő, hanem három hangban is szerepeltethető.

 

Nem értek hozzá, csak belekotyogok.

ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.22 0 0 9429

Hali

 

 

"Miklós derzsi pap"

 

 

Valahogy nem jön ki , nem tudom összerakni .

 

Keresem az  I betüt és az M után következő K val nem tudom összehozni .

Mi lehet a magyarázat ?

cs

Előzmény: Geológus (9428)
Geológus Creative Commons License 2011.11.22 0 0 9428
ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.21 0 0 9427

Köszi a kiigazitást

cs

Előzmény: Afrikaans8 (9426)
Afrikaans8 Creative Commons License 2011.11.21 0 0 9426

"kollégálya nem hagyott rovást a számára a nagy fánál, hogy merre hajtott ... Felnőttképzéssel foglalkozván logikus, hogy csupa felnőtt ember vesz körül . Csodák csodályára isszák a rovással kapcsolatos szavaimat és akarják a rovást"

 

Derék becsűletess okoss magyarember lehetc   .  Kivánom hogy fojtasd a megkezdet nagy szerü munkát csak igy továb a mekkezdet uton !!

Előzmény: ép-it-ész (9425)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.21 0 0 9425

Hali

cca 18 éve csináltunk egy ló istállót Vác mellett . Pontosan nem tudom a helyszint beazonositani , de láttuk a templom tornyát és a fő úttól kb 1 kmre volt bejjebb .

Ott találkoztam ezekkel a juhászokkal .

Az egyik panaszkodott , hogy a kollégálya nem hagyott rovást a számára a nagy fánál, hogy merre hajtott !

 

Akkoriban nem érdekelt a rovás, pedig az ács szakmában van olyan szakmai elnevezése a fa kötésének , hogy ROVÁS .

Tehát itt is tovább él valamilyen szinten .

Az iskolában , amikor a fa kötéseket tanuljuk, rovással is leirom a mondókámat .

Felnőttképzéssel foglalkozván logikus, hogy csupa felnőtt ember vesz körül . Csodák csodályára isszák a rovással kapcsolatos szavaimat és akarják a rovást .

Óriási szükség van rá .

Ki kell tárni a kapukat és kötelezővé kell tenni már az álltalános ikolákban is .

Lehet , hogy egyszer eljön ez az idő is .

Vajon minek kell történnie ?

cs

Előzmény: Geológus (9424)
Geológus Creative Commons License 2011.11.20 0 0 9424

Csak számokat írtak a rováspálcákra. Ez tavasszal a számadó juhász által átvett állatok számával egyezett meg. Hosszában kettéhasították a rovásbotot s a felét a juhász, a felét a gazda tette el. Ősszal, amikor az állatokat visszakapta a gazda, csak ennek a darabszámnak az ellenőrzésére volt alkalmas a rovásbot, semmi többre. A szaporulatot és a veszteséget ebből kiindulva számolhatták el - de erről részléeteket nem tudok.

 

A lényeg az, hogy rovásírást nem használtak, csak számrovást. Az egyetlen halasi rovásemléken kívül (amit néhányan vitatnak) nincs jele annak, hogy a juhászok használták volna a közelmúltban a rovásírást. Én örülnék a legjobban annak, ha kiderülne, hogy ez egy tévedés, mert a juhászok ismerték a rovásírást is és fennmaradt valahol mégis egy sor rovásírás-emlék.

Előzmény: ép-it-ész (9422)
abani Creative Commons License 2011.11.20 0 0 9423

off

mail ment!

on

Előzmény: najahuha (9409)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.17 0 0 9422

Hali

Szerinted a szaporulatot és a veszteséget hogyan  ,, irta ,, le - rótta le ?

Erre volt külön jelrendszerük ?

 

Téli legelőről amikor átmentek egy másikra vagy amikor legelőről legelőre vándoroltak akkor hogyan hagytak - hagynak egymásnak információt ???

Tekintsünk el a 15 éves múltú mobiltól .

cs

Előzmény: Geológus (9421)
Geológus Creative Commons License 2011.11.16 0 0 9421

Ha a juhász csak a számrovást érti, akkor abból nem következik az, hogy a rovásíráshoz is ért.

Előzmény: ép-it-ész (9420)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.16 0 0 9420

Hali

Lehet az számrovás is többek között.

Egy a lényeg : nem halt és nem halhatott ki.

Tehát ha a juhász érti a számrovást érthet mást is .

cs

Előzmény: Geológus (9417)
Geológus Creative Commons License 2011.11.16 0 0 9419
Geológus Creative Commons License 2011.11.16 0 0 9418

A tudósok pedig sokfélék. Nem mindenki olyan hülye, hogy a többinek a véleményétől tenné függővé a sajátját. Van persze olyan is, de az nem tudós.

Geológus Creative Commons License 2011.11.16 0 0 9417

Modoros, vagy nem modoros, nem kellene összekeverned a számrovást a rovásírással.

 

http://www.facebook.com/groups/346593286723/

Előzmény: ép-it-ész (9416)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.13 0 0 9416

Elég modoros ez a tapintat .

Csak nyugodtan vegyél komolyan .

Amit a tudós társadalomról tudok az nem pusztán információ .

 

 

Számadó juhásszal pedig beszéltem , beszélgettem . Csodáltam azt a tudományt amihez nekem halvány lila gőzöm sem volt. Ez ma már másképp van . Én is rovom a jeleket, sokat olvasok erről a témáról .

Mástól és máshonnan is szerzek információkat és utánnanézve , tapasztalva lesz ebből tudás .

szerintem

cs

 

Előzmény: pokobra (9415)
pokobra Creative Commons License 2011.11.13 0 0 9415

Honnan fantáziálod ki, hogy mitől fél a tudós? Miért kellene komolyan vennünk azt, amit írsz? Semmi okunk sincs rá.

Előzmény: ép-it-ész (9413)
pokobra Creative Commons License 2011.11.13 0 0 9414

Kedves építész!

 

Nem tudok arról, hogy a Vác környéki pásztorok rovással számolnának el. De ha így lenne is, az akkor is csak egy számrovás. A viták meg a rovásírásunk körül bontakoztak ki - s a két rendszer összekeverése igen nagy hozzá nem értésről tanúskodik.

 

Az egyik Gizike, a másik gőzeke.

Előzmény: ép-it-ész (9411)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.11 0 0 9413

Hali

Mi az hogy KOMOLYAN VEGYÜNK ??

Mi ez a királyi többes ?? hiszen ezt a levelet egyedül irtad .

Tudóssal az a baj , hogy attól fél ha kilóg a ,, sorból ,, kiközösitk a többiek , mert nem fúj velük egy kását .

Annak van tekintélye aki irt egy pár könyvet a többiek meg ott lihegnek mellette .

Szerintem a bölcs elődeink inkább a csillagösvényből meritettek ( és ez a tudás akkor nem volt ezotéria !!! ), mint ahogy azt az  akkademia társulat éves közgyülésén elhangzottakon csámcsognak úgy, hogy egy saját épkézláb gondolatuk lenne .

szerintem !

cs

Előzmény: Geológus (9383)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.11 0 0 9412

Hali

Olvastam Én is.

Kicsit öntömjén szaga van .

Sajnos a ,, tudós ,, társadalomra jellemző módon bontakozik ez a témakör is . Mint amikor a feltaláló barátomat gúzsbakötötte a professzora és csak akkor találmány a találmány ha egy ,, Nagy ,, név kapcsolódik hozzá , még akkor is ha csak a hejjesirást javitgatta .

cs

Előzmény: abani (9388)
ép-it-ész Creative Commons License 2011.11.11 0 0 9411

Hali

Bocsánat, hogy megint beleokoskodok a rovásirás tudók bölcs körébe.

Olvastam a beszúrt linkekhez tartozó cikkeket és egy kicsit elgondolkodtam azon , hogy az a számadó juhász, aki a mai napig rovással számol el a reá bizott birkákkal Vác környékén vajon mit szólna ahhoz a tudományos vitához ami itt kialakult .

 

Ő nem szól semmit csak alkalmazza a ráörökitett tudást .

Hiszen bizonyos  ,, szabályok ,, településenként változtak .

Ez a Magyar Adorján féle irásokból tudom .

 

Talán másképp lenne ?

Előzmény: pokobra (9400)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!