Ez valoszinuleg azert van mert gyorsulasnal mindenki padlozza az autot. A loeroben gazdag autok igenlyik a progetest/fordulatot (pont azert hogy az alacsony nyomatekot kompenzalja) tehat ez a gyakorlat jol mukodik, probald meg nem leszabalyoztatni az autot, de azert taposd ki a belet. Ahol inkabb nyomatek van, ott ez nem mukodik (tudom magamrol), figyelni kell hol valtassz.
Hadd ne kelljen ebbe így belegondolnom! Ugye 10 sebeséges autó jelenleg még nincsen. Viszont e szerint az elmélet szerint legjobban a CVT-s váltós autóknak kellene gyorsulniuk, de nem azt teszik. Tehát valszeg igazad van!
"Gyorsuláshoz nyomaték - lehetőleg egyenletes, végsebességhez teljesítmény. ilyen egyszerű"
Gondolom nem úgy érted, ahogy írtad. Mert eszerint a 2.0-ás 110 lovas HDi-nek le kellene gyorsulnia a Civic Type-R-t. Mert előbbinek 250 Nm nyomatéka van, utóbbinak meg csak 196. De ezlőbbi 11 körül van százon, utóbbi meg 7 körül. Viszont érdekes módon a lóerők kb. így aránylanak egymáshoz: 110 a 200-hoz.
Továbbá ha megnézel más példákat, ottis azt látod, hogy azonos tömegű autók közül az erősebb gyorsul jobban, nem a nyomatékosabb.
mi is folytattunk ilyen vitat az 1.8T forumon (leven hogy ott nyomatekbol tobb van mint loerobol). Szemely szerint azon a velemenyen vagyok, hogy a 0-100 gyorsulashoz (hungaroring gyorsulasi verseny es egyebek) nem feltetlenul kell aszfaltszaggato nyomatek (sot az meg is neheziti az indulast ha nincs 4x4 vagy legalabb hatsokerekhajtas) viszont az auto rugamassagahoz, varosi/kenyelmes kozlekedeshez jobb ha inkabb nyomatek van es nem Le.
Szerintem normál autó esetén az alábbi adatok a leglényegesebbek (természetesen a súly és Cw értéken kívül): max. teljesítmény és nyomatékgörbe. Ezekből már szinte minden kijön. És persze jó tudni a sbességfokozatok számát is. Az áttételezés már kis hibával kiszámítható, ha az autó nem extrém dolgokra van hangolva (például WRC-k 180-as végsebességgel).
Ecceru! Termeszetesen teljesitmeny kell.
De egy adott autoban, adott valtoval stb... ha megnoveled a nyomatekot, de a max. teljesitmenyt nem, akkor is jobban fogsz gyorsulni.
Ellenben ha a max. nyomatekot nem noveled, de a teljesitmenyt igen, nem biztos, hogy jobban fogsz gyorsulni.
!!Attetelek!!
Ket szam (max. nyomatek, max. teljesitmeny) nem mondd sokat. Ettol meg lehet igazi tetu is az auto, meg gyors is.
A nyomatekgorbe (ebbol szarmaztathato a teljesitmenygorbe a fordulatszam fuggvenyeben) es az attetelek adjak a gyorsulasi kepesseget.
Elindult egy vita a Honda topicban kb. a 20 ezres hozzászólás hozzászólás óta, ami arról szól, hogy mi kell a gyorsuláshoz (0-100), teljesítmény vagy nyomaték. Én persze a lóerő pártján vagyok! :-))))
Ez a topic az összes ilyen és más technikai jellegű kérdések megválaszolására szolgál.
Addig is két link, amit érdemes elolvasni mielőtt valaki túl határozottan szól hozzá a témához: