Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Baliszoft Creative Commons License 2003.03.05 0 0 11
"erősebb gyorsul jobban, nem a nyomatékosabb."

Ez valoszinuleg azert van mert gyorsulasnal mindenki padlozza az autot. A loeroben gazdag autok igenlyik a progetest/fordulatot (pont azert hogy az alacsony nyomatekot kompenzalja) tehat ez a gyakorlat jol mukodik, probald meg nem leszabalyoztatni az autot, de azert taposd ki a belet. Ahol inkabb nyomatek van, ott ez nem mukodik (tudom magamrol), figyelni kell hol valtassz.

Előzmény: HondaVuk (9)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.05 0 0 10
Hadd ne kelljen ebbe így belegondolnom! Ugye 10 sebeséges autó jelenleg még nincsen. Viszont e szerint az elmélet szerint legjobban a CVT-s váltós autóknak kellene gyorsulniuk, de nem azt teszik. Tehát valszeg igazad van!
Előzmény: Törölt nick (8)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.05 0 0 9
"Gyorsuláshoz nyomaték - lehetőleg egyenletes, végsebességhez teljesítmény. ilyen egyszerű"

Gondolom nem úgy érted, ahogy írtad. Mert eszerint a 2.0-ás 110 lovas HDi-nek le kellene gyorsulnia a Civic Type-R-t. Mert előbbinek 250 Nm nyomatéka van, utóbbinak meg csak 196. De ezlőbbi 11 körül van százon, utóbbi meg 7 körül. Viszont érdekes módon a lóerők kb. így aránylanak egymáshoz: 110 a 200-hoz.

Továbbá ha megnézel más példákat, ottis azt látod, hogy azonos tömegű autók közül az erősebb gyorsul jobban, nem a nyomatékosabb.

Előzmény: -Shelby- (6)
Baliszoft Creative Commons License 2003.03.05 0 0 7
VUK,

mi is folytattunk ilyen vitat az 1.8T forumon (leven hogy ott nyomatekbol tobb van mint loerobol). Szemely szerint azon a velemenyen vagyok, hogy a 0-100 gyorsulashoz (hungaroring gyorsulasi verseny es egyebek) nem feltetlenul kell aszfaltszaggato nyomatek (sot az meg is neheziti az indulast ha nincs 4x4 vagy legalabb hatsokerekhajtas) viszont az auto rugamassagahoz, varosi/kenyelmes kozlekedeshez jobb ha inkabb nyomatek van es nem Le.

Előzmény: HondaVuk (-)
-Shelby- Creative Commons License 2003.03.05 0 0 6
Gyorsuláshoz nyomaték - lehetőleg egyenletes, végsebességhez teljesítmény. ilyen egyszerű
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.05 0 0 5
Szerintem normál autó esetén az alábbi adatok a leglényegesebbek (természetesen a súly és Cw értéken kívül): max. teljesítmény és nyomatékgörbe. Ezekből már szinte minden kijön. És persze jó tudni a sbességfokozatok számát is. Az áttételezés már kis hibával kiszámítható, ha az autó nem extrém dolgokra van hangolva (például WRC-k 180-as végsebességgel).
Előzmény: avantage (4)
avantage Creative Commons License 2003.03.05 0 0 4
Ecceru! Termeszetesen teljesitmeny kell.
De egy adott autoban, adott valtoval stb... ha megnoveled a nyomatekot, de a max. teljesitmenyt nem, akkor is jobban fogsz gyorsulni.
Ellenben ha a max. nyomatekot nem noveled, de a teljesitmenyt igen, nem biztos, hogy jobban fogsz gyorsulni.

!!Attetelek!!

Ket szam (max. nyomatek, max. teljesitmeny) nem mondd sokat. Ettol meg lehet igazi tetu is az auto, meg gyors is.

A nyomatekgorbe (ebbol szarmaztathato a teljesitmenygorbe a fordulatszam fuggvenyeben) es az attetelek adjak a gyorsulasi kepesseget.

grego Creative Commons License 2003.03.05 0 0 3
Én nem a lóerő pártján vagyok mert az USA-t juttaja eszembe:)))

Nekem kiloWatt a lényeg:))) Az európaibb

Előzmény: HondaVuk (-)
grego Creative Commons License 2003.03.05 0 0 2
Szavazzunk és mindenki hozzon mégegy embert:)))
Előzmény: HondaVuk (1)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.05 0 0 1
Már vártam, hogy ki lesz az a héjja, aki lecsap a 0-ra! :-))
Előzmény: Herbie_ (0)
Herbie_ Creative Commons License 2003.03.05 0 0 0
0:)
Előzmény: HondaVuk (-)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.05 0 0 topiknyitó
Elindult egy vita a Honda topicban kb. a 20 ezres hozzászólás hozzászólás óta, ami arról szól, hogy mi kell a gyorsuláshoz (0-100), teljesítmény vagy nyomaték. Én persze a lóerő pártján vagyok! :-))))

Ez a topic az összes ilyen és más technikai jellegű kérdések megválaszolására szolgál.

Addig is két link, amit érdemes elolvasni mielőtt valaki túl határozottan szól hozzá a témához:

http://www.vettenet.org/torquehp.html
http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!