Üdv mindenkinek. Turbó nyomás szabályzó szelep csere után sem oldódik meg a gond. Az ebből leagazo csöveket milyen módon lehet kitisztitani?
Azt már nem is mondom hogy a szervo olaj tartály valahogyan leesett menet közben és a bordás szíj kodorzsolte, kifolyt az összes olaj és mivel olyan helyzetben voltam hogy nem tudtam megállni meghalt a szivattyú is. A kerék kiesett,szij hiánya miatt töltés nulla plusz olyan alkarom lett mint popeynek mire hazaértem. De hazaértem. Igaz most nagyon nagy generál.
hali adamson vegyél inkább 101 le.set nekem az sem tünt izmosnak de kc tun. varázsolt bele még párat{ rendes srác}. nekem t 4 em volt elötte megbizhatóbb, mert egyszerű, de hangos kényelmetlenebb, és kezd régimódi lenni. én már 2 hónapja vettem és állandóan szívok vele, de ha működik nagyon szerethető. sok bontott alkatrész van hozzá csak gyári szervizbe ne hordjad ja szíjas vezérmű, de a bontott motor sem drága. a gyengéje{ egy szaki mondta} a hajtókarcsapágy azt én is cserélek majd tavasszal. talán ez a modern t 4 a többi ilyen modern diesel közül .neked ha családra gondolsz min a 6 szem.kellene. üdv zoli
hali nyul szerintem beszélj kc. tuninggal mert a nagyobb léghozamú turbót össze kell lőni a verdád comúterével az előző tuning a régi turbóhoz lett belőve
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. :) Hamarosan vásárolnánk egy renault trafic 2003 1.9dci 80 gépjárművet. Mennyire megbízhatóak, mik a típus hibái? Vezérműszíjas vagy láncos a motor? Áruterítésre lenne használva, hétvégén családi autó lenne. Szervízköltségek is fontosak.
Kérdésem lenne az EGR szeleppel kapcsolatban, hogy mindenképpen érdemes elforgatni, vagy elég csak a csatit lehúzni? Eddig le volt húzva, de most kíváncsiságképpen kivettem, de a két fele a csavarfuratoknál össze van csapolva. Szét kell fúrni a csapokat az elforgatáshoz? Vagy így hagyjam? Van valakinek ebben tapasztalata? Köszi!
Már rég követem a fórumot, most én is egy kérdéssel fordulok hozzátok.
A történet a következő:
Az autóm Trafic 2003-ból 1.9 dci 100 3 személyes. Átestünk tavaly egy vadításon (Köszönet érte KC!), így nagyon dinamikus az autó minden körülmények közt. Hogy ezt fokozzam elforgattam az EGR szelep belső részét, cseréltem rajta egy turbófeltöltőt, ami változó geometriás, ugyebár mert gyárilag normál wastegate szabályzású turbo van rajta. Vettem is egy vnt-t Garrett GT17V, mert ugye az 1.9 dci lagunán stb. ilyen van gyárilag. Kipufogó csatlakozás katalizátor (kiszedve) cserével megoldva a többi passzol. Mivel előzőleg szereltem az autóba egy turbó nyomás mérő órát, így látom miként változik.
Nyilván a várt hatás nem maradt el alacsonyabb fordulat tartományban is nyomatékosabb az autó jobb a hangja is :)
A probléma hogy nem megfelelően szabályozza a turbónyomást... vagyis alacsonyabb fordulaton (1200-1500) gázt adva az órám méréshatárát meghaladja a feltöltési nyomás (2bar!!) pár pillanatig (kb. 2-3mp). Ha fordulaton nyomom neki intenzíven akkor ilyen probléma nincs 1-1,2 bar körül tartja.
A kérdés az lenne hogy ez lehet-e szoftveres probléma, (magyarul a lagunában más prog van a motorvezérlőn és más algoritmus szerint szabályoz/mér) esetleg lehet e rá megoldás?
Előzmények: A nyomás szabályzó vákuum szelep ("filmesdoboz") működik csövek tiszták, a nyomásmérő csöve is tiszta, minden bizonnyal a működik is (diagból olvasva irja megfelelően). Amivel próbálkoztam hogy a turbón a szabályzó rudazatot elkezdtem állítani hogy ne tudja leszűkíteni a geometriát nagyon, de ezzel az alacsony fordulaton felépülő feltöltő nyomásnak lőttem.
Köszi a gyors infót,nagyon részletesen leírtad az ülés projektet,a'szem kihagyom :) A jobb első ülésen a karfa le van szakadva,ezért kérdeztem.Nem néztem még utána,hogy lehet-e javítani,de ha cserélni kell a komplett ülést,akkor ár-érték arányban jót szeretnék venni. Üdv.
Valakinél nem porosodik véletlenül gyári emelő és kerékkulcs trafichoz/vivarohoz, és esetleg megválna tőle "jót jó áron" jeligével? Meg jobbos napellenző is érdekelne esetleg, jó állapotban, mert az enyém egy kicsit lóg, kb 3 cm-t, vagy javítható? Nem szeretem, ha nem tip-top a gép...
Szia! Egy pár dologban talán tudok segíteni. Nekem 8 személyes 2003-as 4 ajtós, tehát hátul felfelé nyílós ajtós traficom van.
A hátsó ablaktörlőm rossz volt vásárláskor és nem is éreztem szükségességét, úgyhogy ettől megfosztottam a gépet, a lyukat az ajtón bevakítottam (gumidugóval tehát visszaalakítható, ha kell), hogy kell-e szerintem ez egyénfüggő (a kisteher zárt, akkor se látsz ki a tiszta) az oldalsó elektromos tükrök kiválóak, a tolatóradar meg "lát" hátrafelé tolatáskor...
A dupla tolóajtó nyilván előny, csak ritka.
Az üléspadok nem állíthatóak, nekem a középső sor jobbos tolóajtó felőli ülésének a háttámlája dönthető a hátsó beszállás segítése miatt, a hátsó sor pedig felhajtogatható, így növelhető a csomagtér. Az üléssorokat egyébként csak gyorszárak rögzítik, tehát könnyen kivehetők, de nem egyszemélyes mutatvány a súlyuk miatt. Ennyi praktikussága van, szerintem nem sok, hat különálló ülést én jobban el tudnék viselni és variálni is. A forddal nem tudom összehasonlítani, azt nem ismerem.
A tolóajtón van gyerekzár.
A műszerfalnál lévő lakat gomb minden ajtót zár. A 2007 utáni vagy faceliftes modelleken a gépkönyv szerint be lehet állítani, hogy 8 km/h elérésénél automatikusan lezár. Gyújtásra teszed a kocsit folyamatosan nyomod a lakat gombot csippanásig és tudja. Az én 2003-asomban ez az automatikus mód így nem működik, de lehet, hogy csak az enyémben nem, nem tudom.
Nekem a két első ajtóban van 1-1 gyári hangszóró és a tetőkárpitban kb a 3-ik sor felett egy-egy. Szerintem jól szól, bár én botfülű vagyok, de állítható a magas és a mély illetve, hogy milyen arányban szóljon jobb és bal oldalon illetve elöl-hátul.
Nem tudom milyen hátul a menetzaj, mert még csak a bal egyben ültem, de ott én kifejezetten csendesnek találom.
A négy évszakos gumi megint egyénfüggő kérdés, ki mit szeret, ugyanolyan mint a személyautónál, csak itt C-s gumi kell. A nyári gumi nyáron jobb, a téli télen, mint a négyévszakos, a négyévszakos meg elvileg mindig elfogadható, de nem kimagasló - elméletileg. Egyébként az egész kocsi inkább személyautós vezethetőségre, mint kibusz/kiskteher, legalábbis számomra.
Szia. Én is családi autónak vettem. Direkt Tour kivitelt kerestem. Sajnos sok olyan van, amit Tournak hirdetnek, de nem az. Ebben az összes oldalablak körül műanyag kárpit van, plüssös a belső szőnyeg, elöl két szimpla ülés van, a hátsó ajtó egyben, felfelé nyílik. Ennél már csak a Westfalia kivitel királyabb. Sajnos nagyon kevés Vivaron van mindkét oldalon tolóajtó, pedig jó dolog. Sajnos az üléssorok csak a Westfaliában tologathatók, többiben csak kiszedni, illetve a hátsó sort előredönteni lehet,ezzel növelve a csomagtartót. Azt jem tudom, hogy egy sima Vivaro, aminek nem burkoltak a hátsó kerékdobjai, mennyire hangos, de a Tour teljesen halk, zörögni nekem egyedül a műszerfal teteje szokott, de jópár kipróbált autóból csak ez csinálja, de nem egyedi, mert youtubon is láttam videót a jelenségről. Nálam 6 hangszórós a hifi: 2 magas a műszerfal tetejében, 2 mélyközép az első ajtókban, 2 kissebb 1 utas hangszóró a hátsó üléssor felett. A magnó féderezhető, így a hátsó hangszórókat le tudod halkítani ( vmelyik fatökű tesztelő újságíró írta, hogy zavarta amiért hátul nem lehet külön szabályozni a hangerőt. Nem tudom, ez miért nem jutott eszébe). A gombbal az összes ajtót zárod, de nem lehet sebességfüggővé tenni. Az oldalajtókon is van gyerekzár. A hátsó ablaktörlő nagyon hasznos a felfelé nyíló ajtón. Ajánlom, hogy tetőklímásat keress, amiben működik is a klíma. A hátsó térbe az első és középső üléssor közti rácsokon jön némi meleg levegő, de ebben a T5 megoldása sokkal jobb, ahol a meleg is a tetőben lévő rácsokon jön. Én 2.5 DTI-t vettem, aminek 8 liter körül van a fogyasztása. Ha teheted nézesd át szerelővel, mert rengeteg a lerúgott példány.
Vivaro vásárlás előtt állok, végig kerestem a fórumot, de rengeteg bejegyzés van. Családi autónak szeretnénk venni a saját magunknak. (7 fős család).
Tudtok segíteni alábbi kérdeseimben:
-van-e értelme a hátsó ablaktörlőnek egy 9 személyes körbe üvegezett vivaro/trafic esetén? (Eddigi összes fedehátő és kombi autóimon szerintem volt létjogosultséga egy hátsó ablaktörlőnek). Vajon mi a helyzet a vivaro esetén hátsó ablaktörlő terén (ablakos kivitel esetén)?
-van-e létjogosultság a bal oldali tolóajtónak? (Gyorsabb ki/beszállás, esetleges több menekülési útvonal)?!
-állítható-e előre hátra valamelyest a középső és hátsó üléspad?
-Ha van bal oldali tolójtó, akkor a leghátsó sorból ki lehet-e szállni a bal oldali tolóajtón keresztül is?
-Középső üléssor sokkal praktikusabban van megoldva pl. a ford transit tourneo -nál, ahol ki lehet venni egy ülést a középső sor jobb oldali helyén. Az középső üléspadja adja a vivaro ár/érték arányában előnyét egy ford tranzit tourneo-hoz képest?
-gyerekzár van-e hátsó (tóló)ajtókon?
-A műszerfalon lévő lakat gomb lezárja-e az össze létező ajtót a vivaron, hogy a piros lámpánal ne ugorjon be senki a csomagtérbe?
-adott sebesség elérésekor a központi zár le tudja-e zárni az összes ajtót automatikusan?
-hány hangszoróval látják el ezeket a vivaro-kat?
-milyen a menetzaj az utastérben a 2. és 3. sorban?
-jól hallgatható-e a gyári rádió/CD a hátsó utasok körében?
-Van-e értelme négy évszakor gumival vásárolni? (Személyautóhoz vagyok szokva, cserélgetem télen nyáron, gondolom ezt folytatnom kell a vivaro esetén is...)
Először is köszi, és viszont kívánom, bár már olvastam egy újabb hozzászólásodban, hogy akadt egy kis gond az autóddal, ami szerintem töltés probléma lehet (de én nem értek hozzá), tehát vagy leszakadt egy vezeték a generátorról, vagy fel kell újítani a generátort.
Tempomat: kctuning.huDunaharasztiban 65 Ft beszerelve és kb. 3-4 óra
Citroen C5 ülés: Nem teljesen kompatibilis egy kicsit alakítgatni kell (más típust nem tudok, ezt elsősorban a karfák miatt vettem, az elektromos állítás, a bőr és az ülésfűtés meg hab a tortán! Brutál kényelmes!!!) A beépítés elsőre nem lett jó, de másodjára igen. A gyári ülést a sínekkel együtt leszereltem. A C5 ülés sínjei viszont szélesebbek (pedig a sínenként 4 felfogatási lyukból két helyen -gyárilag is sínenként két csavar van- fel lehetne csavarozni) ezért én úgy csináltam, a gyári üléskonzol ajtók felőli oldalára felcsavaroztam (ehhez át kellett fúrni a konzol oldalát) egy 40x40x3 zártszelvényt kb. olyan hosszút, mint a konzol, de egy picit rövidebbet, úgy hogy a teteje egy síkban legyen a konzol tetejével. Ebbe kell fúrni felülről a sín felfogató csavarok furatait, a másik sínt értelemszerűen a gyári konzol megfelelő furataiba kerülnek. A zártszelvény B oszlop felőli részébe kell felfogatni egy 10 csavarral és egy kis távtartóval (hogy ne forduljon be annyira az ülés alá) a biztonsági öveket is- mert a traficban az üléshez van rögzítve a C5-ben pedig nem. Az anyákat a zárt szelvényen belül kell csavarozni, majd (egy fényes fekete spay után) 40x40-es fekete műanyag zárt szelvény dugóval zártam le a végeket. A biztonsági öv csatija kompatibilis az övvel, de az övfeszítő miatt ki kell cserélni. A gyári üléshez egy csavar rögzíti, de a műanyag burkolatot macerás kipattintani, hogy hozzáférj. Ha megvan a furat alatti beakasztó beakasztó pöckét picit, kb egy millit beljebb kell hajlítani (kézben tartva kalival 2 határozott ütés) és egy M10 csavarral és 2-2 fakötésű 10 alátét távtartóval simán fel lehet szerelni a C5-re és be is akad a megfelelő helyre, a vezetékeit amik szín szerint azonosak összeforrasztottam (így nincs kontakthiba) és nem jeleznek az AIR BAG és SERV ikonok. Az elektromos ülés bekötését az autóvillamosságis haverom csinálta, mert én nem értek hozzá. Kell két négyes meg egy kettes csokicsatlakozó, a C5-ről levágta a gyárit (mert nem volt ellenfele) bekötötte úgy ahogy kell, meg amilyen vastag vezeték kell olyannal a négyes csokiba, annyit tudok, hogy kell egy + egy test és egy gyújtás, meg van egy hurok is a csokin, a kettes csoki kell ha akarod.hogy működjön az öv bekacsolásra figyelmeztető ikon a vezető ülésen (de ha nincs bekötve az övcsatira nem jelez egyáltalán). Az ülés alatt átfúrtam a padlólemezt a vezetékkötegeknek természetesen a lyukba raktam ezeket a lemezfuratba rakható gumiakármiket ami egyrészt védi a vezetéket az elnyíródástól másrészt szigetel. Alul meg szépen az akksira bekötöttem a + és - szálakat természetesen megfelelő biztosítékokkal lengő biztosítéktartókban. A gyújtást a szivargyújtóról kapja az alsó kárpit alatt vezettem el a vezetéket, hozzá ragsztószalagozva a padlólemezhez.
1 hónapja vagyok tulajdonosa egy vivarónak! 2007 2.0cdti 114 le.1000km után bemutattam az autószerelőmnek a szekeret,persze nem csak jókedvemből...
Egy laza nap után pestről hazafelé jövet a stop és a töltés visszajelző ikon v lámpa, egyszerre villog, aztán egyfolytában világít és elalszik,felváltva mindenféle sorrendben.Ezt persze minden fordulatszámon tudja produkálni.Géptető fel,enyhe szag..talán bakelit v gumi nem tudom,de nem rózsaillat az biztos.
Na mondom,ha még kettő felvillan ezek mellé, teljesen after karácsonyi hangulatom lesz. Aksi csere....nem jött be,mindegy talán 3 évet kibír, addig szeretném megtartani.Valakinek tapasztalat ilyen irányban?Generátor szabadonfutója esetleg?Nem vagyok hozzáértő,kisebb dolgokat elvégzek az autóimon,olajcserét csak Én csinálom.
Nem szeretném a fél autót kicserélni,bár előttem már félig kicserélték.Nem szeretnék így járni...
Vargamunka volt már ilyen irányú meghibásodással megkeresés?
Először is gondmentes kilómétereket a géphez... Tavaly decembere óta Én is tulajdonosa vagyok egy 2007-es vivarónak 2.0cdti 114le. Az előző autómban volt tempomat.Kérdésem,hol lehet és mennyiért lehet venni a vivaróba tempomatot?
Másik kérdésem,mennyire macerás beépíteni a c5-ös üléseket a vivaróba,illetve melyek azok amik "kompatibilisek"még előre?
sziasztok lendületes j.kanyarban falsot, levegőt szivhat nem gázolajat a gépezet valaki már tapasztalta ezt ? szét lehet csúszva a szivócsó a tankban v. lukas h. nem az aljáról sziv kitudja ki tudja? megáll kézipumpa nyomkod utána megy
Azt még hadd kérdezzem meg hogy a turbó nyomás szabályzó szelep melletti kicsi érzékelő amibe szintén megy egy csati meg egy cső az mi és mit csinál. Köszi
Üdv Vargamunka. Köszönöm a segítséget de a kettőnk között lévő távolság( Siófok) és az idő szűke miatt helyben kell megoldanom a problémát. Holnap indulok németbe és addig a futár nem valószínű hogy ideérne. A mai ónos eső nem igazán csábít útra.
Balesetmenteset mindenkinek. Üdv.Gábor
1.9 (2002) trafikhoz tud valaki 6 os váltót? Sos ben kellene. Heti 4000 km megyek úgyhogy jó kellene. Esetleg ha a régi leszedéssel is menne az is érdekel. 1-2 nem veszi de még a célig el tudnék menni.
"nemrég" volt kuplung cserélve a gépen kinyomó csapággyal együtt (csúszott, nem bírta KCtuning féle teljesítmény töbletet :-) ). Akkor nem mutatott semmi hibát a lenti henger.
Este még a motortér felől benyúltam kézzel, hátha találok valami leszakadt, kilazult, lötögő ... dolgot. De csak a csövön lévő nagyobb "tárcsát" és az utána a pedál felé menő vezetéket éreztem, hibát, folyást... nem.
Tudom mire gondolsz ,az a munkahenger belső résszé ,a hidraulika része a a kinyomó rúd ,ha a pedálhoz van rögzítve de nem eset le akkor remélem az a rossz mert időben sokkal könnyebb cserélni mint az alsót ...