Szemből nézve a motort, a jobb oldalán, a váltó és a motor találkozásának közelében van az olajszűrő ház. Évjárattól és motortípustól függően kicsit különböznek, de mindegyiken kb. ott van.
Van egy problémám egy 2004-es C3-al, egy éve megoldatlan sajnos.
A hiba jelenség: világít az motordiagnosztika lámpa.
A számítógép véletlenszerű gyújtáshibára és katalizátor alul működésre hivatkozik.
A kocsi 80-90km/h-ól erőtlen, megállva rázkódik a kormány és időnként kihagy egy-egy henger. Megállás után benzinszag terjeng a kocsi körül.
Az utóbbi egy évben cserélve lett: trafósor, gyújtógyertyák, lampdaszonda, befecskendezők tisztítva vannak.
Bocsánat, hogy csak így bepofátlankodom ide, de a szerelőim teljesen tanácstalanok, én meg nem szeretném továbbra is eredmény nélkül önteni a pénzt a kocsiba. Segítségetek köszönöm.
Sajnos nekem is hasonló gondom van egy 2008-as C3 1,4 sensodrive-al. (13001 es hozzászólás). egyenlőre kuplungozták, mert már kellett azt is, de a probléma nem szünt meg. A hibakód elvileg 2 területet jelöl: vezetékek vagy a váltó beavatkozó szerv. egyenlőre még nem kezdtem hozzá, melyik lehet a hibás. sokszor 2 hétig nem jön elő a jelenség, de ma például nem tudtunk elindulni vele, mert N-ből nem váltott be egyik fokozatba se, manuálisan sem...
Ugyan gázos verdánk nincs, ellenben egy 1.6-os 16V benzines változatunk igen. A tapasztalatok alapján fogyasztása 5-6l között van 80% országút, 20% város viszonylatban, rövidebb etapokkal. A helyedben elvetném a gyengébben motorizált benzineseket, nem is fogyasztanak lényegesen kevesebbet, illetve talán nem is olyan megbízhatóak, mint az 1.6 NFU.
Érdeklődnék C3 vásárlással kapcsolatban. Van egy 2005-s Xsara Picassom (szeretjük, soha semmi gondunk nem volt vele!!!), s a párom régi 1.0-s stiftjét cserélnénk újabb, kényelmeseb gépre. Mind2 autónk LPG-s, így a swift utódot is gázosítani szeretném! Érdekelne, hogy van-e valakinek itt LPG-s C3??? Az 1,1-s és az 1,4-s motorú gépeket nézegetem, érdekelne, milyen ezeknek a szelephézag állításuk? Hidrotőkés, vagy csavaros állítású, esetleg lapkás? A kisebb mocival mennyire bírja a dombokat (esetleg klímázva), s átlagban mennyit csipeget?
egy kis segítséget szeretnék kérni: a hőmérséklet szabályzó kapcsoló nem működik, vagyis nem működtet semmit. Valószínűleg a szabályzó és a bowden között megszakadt a kapcsolat. Hogy lehet ezt kicserélni? Le kell bontani a műszerfalat hozzá?
Utoljára a váci márkaszerviz húzott ki a csávából, nem a legolcsóbb óradíjra, de csak azt fizettem, ami megoldotta a hibát. Mondjuk szívtak vele pár hétig :)
Két "aktuátor" vagy mi van a váltón. Az egyik a kuplungot mozgatja, a másik a fokozatokat váltja. Utóbbit se ártana megnézni :)
A kuplung szett is ki lett cserélve, mert ezzel indult az egész mizériám, hogy összesült a kuplung tárcsa és a kuplung kinyomó szerkezet.
Mi az a fokozatváltó egység? Csak mert eddig ilyet nekem még nem említettek.
Ha kinyomom az automata módból és én váltogatnék...van hogy nem tetszik neki az adott sebességhez a fokozat és visszarakja magát automatába...tehát ő mondja meg hogy mit szeretne :D
A végén találtál hozzáértő szervizest, vagy megszabadultál az autótól?
Lehet hülyén fog hangzani, de nem lehet ezeket visszaalakítani kézi váltóssá, hallott már valaki ilyet?
Találkoztam már ilyen problémával, elsőnek kell egy diagnosztika. Valószínűleg mechanikus hibája van a váltódnak, azért nemsegített eddig semmi amit cseréltek, viszonylag könnyen javítható.
Elsőre keresni kell egy olyan szervizt, akik nem véletlenszerűen cserélgetnek mindent, amíg jó nem lesz.
Mert ebből nekem az jön le, hogy amit eddig csináltak, felesleges volt, kuplungmozgató újonnan 100+, váltó vezérlő számítógép is 100-as körül lehet. 200, és még mindig rossz. Anno ezt én eljátszottam, átkozom is a pillanatot, hogy oda vittem ahova :)
Mondjuk lassan nem marad mit kicserélni, még van a fokozatváltó egység talán, meg mondjuk egy kuplung szett.
Ha átrakod kézi váltásra, úgy minden fokozatot tudsz kapcsolni 1től 5ig?
Nekem van egy Citroen c3, 2002-es évjárat, 63. ezer km.
Kijött egy probléma, nem működik az ablaktörlő. Elvittem szerelőhöz. A szerelő azt mondta, hogy elképzelhető, hogy nagy a baj, bal vezérléssel valami gond van. Egyelőre még agyal rajta, és nézegeti, elképzelhető, hogy más a hiba.
Várom hasonló jellegű tapasztalataitokat, vagy véleményeteket!
Van egy "fantasztikus" sensodrive váltós C3-asom váltóhibával.
A jelenség az, hogy menet közben gondol egyet és nincs kapcsolat a váltóval, a fokozat helyén mínusz jel és a hópihe. Ha ilyenkor nem állítom le az autót, akkor tolható, de amint leállítom sebességben marad. Ezután jön az akkusaru levétel, némi várakozási idő, majd váltó újrakalibrálás és a rettegés hogy vajon meddig megyünk.
A kuplung kiemelő és a váltó vezérlő cserélve lett, elektromos vezetékek újrakenve.
Találkozott már más is ezzel a problémával, és ha igen mi volt rá a megoldás?