Nekem valószínűleg tavaly télen döglött meg az utolsó izzítógyertya is (2,0 hdi) azt abból vettem észre hogy reggel a céges parkolóban -6-8'C körül már kétszer kellett indítózni. Megvizsgálva kiderült hogy mind a négy halott. Előző teleken indult gond nélkül. (kb. egy gyertyával, amik az állapotukból ítélve még talán a gyárban kerülhettek bele)
A gyertyakivétel nem volt újdonság,sajnos a legvalószínűbb,hogy vmikor vki már megpróbálta kivenni,és a legszerencsétlenebb módon maga kis fűtő pöcsrész van beletörve. :-( Hf leszerelés nélkül sztem ez esélytelen...No mind1 egyenlőre mig pöccre indul a gép nem foglalkozom vele.
Nos nekem is pont ez a 2.2 hdi van, meg javítom őket a 2.0-val együtt, de még nem fordult elő, hogy a porlasztó ne jött volna ki. Már csak azért is ki szoktak jönni, mert van rajtuk egy porvédő műanyag karika, ami semmi koszt és folyadékot nem enged a porlasztó és a hengerfej közé. Az izzítógyertya tényleg ragaszkodó darab, az előfordul hogy nem szeret kijönni. Az viszont megérdemli a porlasztó 150-200ezres kiszedési számláját aki akkora balfék, hogy nem vesz egy hidraulikus szerszámot 90-ért, amivel könnyedén kiszedi, vagy egy bontott hengerfejet 25-ért, plusz a 4 porlasztó 9-10 ezres darabáron. Aki ezek helyett inkább kifizeti a brutális árakat, az egy balek, azt meg is kell szivatni.
2004 óta szinte csak HDIjeim vannak (307SW 2.0 RHS, 206 1.4HDI, 807 2.2biturbo (DW12BTED), 406 Coupe 2.2(DW12ATED), családban meg van/volt még egy pár)
de az is igaz, hogy még egyik se volt 200e km fölött, és mindbe jó volt az izzítógyertya
a Coupe az első kivétel ez alól...
A 807 pl. 0 fokig tényleg semmit nem izzít, fel se villan a lámpa. 0 alatt, ha több mint 6 órát áll egyhelyben, akkor viszont igen. Minél hidegebb van, annál többet.
A 807 fórumon utána tudsz olvasni, ott a (szintén) DW12ATED-ek közül jelentős számban vannak, akik belefutottak abba, hogy "cseréljünk izzítógyertyát, mert az olcsó", és lesz belőle egy 400e Ft-s motorfelújítás, mert a porlasztócsúcsokból (nem a gyertyákból) 1-2 nem jön ki, és beleszakad.
Nem én éltem át, de ott többen is elmondják a konkrét számokat, tényeket. Vannak vállalkozások, akik 150-200e-ért jönnek házhoz brutális hidraulikus céleszközökkel, de még azok sem vállalnak garanciát a kiszedésre!
Lehet, hogy a 406-nál szerencsésebb a konstrukció, és nem rohad bele a porlasztó.
De tényleg van olyan, aki állófűtéssel helyettesíti a döglött izzítógyertyákat.
(mondjuk a 807-nél egyszerűbb a dolog, mert gyárilag benne van egy kályha a dízelekben, csak éppen nem hajlandó állófűtésként üzemelni, hanem csak kiegészítő fűtés, és csak akkor megy, ha hideg van, és a motor is jár. De akár hivatalos Webasto szervizben is megoldják, vagy házilag is kivitelezhető, hogy tényleges állófűtés legyen a kiegészítőből)
Ha van 3 működő izzítógyertya, és jó a kompresszió, akkor én sem aggódnék. De ha (később) a többivel is lenne gond, akkor szerintem igenis járható út a külső fűtés.
Észre sem veszed hogy hiányzik. Viszont az a 100 rugó nem kicsit vad. Annyiért vettünk ismerős autójába komplett motort turbóstól. Mondanám hogy a töredékéért megcsinálom ha ki lehet pecázni és nem kell levenni a hengerfejet és a feléért ha le kell. De nem mondom, inkább maradok az elektromos zűrzavaroknál. :D
A 230V-os hálózati fűtés itthon nem(lenne) probléma,viszont a cég előtt csak utcán tudok parkolni,sajnos ott kivitelezhetetlen.3 gyertya kijött épségben,újakat be is tettem.Nem tudom 1 gyertya hiányára mennyire hisztizik a fagyosabb időkben,ezért is kérdezetem vkinek van e ilyen irányú tapasztalata? A hf le és felszerelésére és törött fej kioperálására 100e ft körüli árajánlatokat kaptam.
Nem tudom mekkora személyes tapasztalatod van ezekkel a hdi motorokkal, de -10-ig minden gond nélkül indul izzítás nélkül is. Ez a plusz fűtés beszerelés meg egy hatalmas zöldség. Már csak azért is, mert a beszerelési költsége többszöröse a gyertyákénak...
megoldás lehet, ha egy bontott webasto kályhát be tudsz rakatni, vagy vannak olyan elektromos fűtőcuccok, amit vagy a fagydugó helyére lehet berakni, vagy a vízkör egy jó pontjára be lehet kötni, és hálózati 230V-ot kell neki adni, és nem a dízelt fogyasztja, hanem a villanyórádat.
mindkét (mindhárom) megoldás melegíti a motort, pöccre fog indulni.
807-eknél pl. a 2008előtti 2.2HDI-nél "típushiba" a befecskendező beragadása (amit viszont ki kellene venni az izzítógyertya cseréhez)
ezért azoknál tudok olyan személyről, aki direkt nem is próbálja meg kicseréltetni a döglött gyertyákat, hanem a vázolt módon, állófűtéssel oldja meg a problémát...
Hdi tulajoktól kérdezném,ezek mennyire érzékenyek a téli fagyokra? Sajnos tegnap kiderült,hogy 1izzítógyertya feje bele van szakadva a hf-be :-( Miután körbekérdezetem a javítást illetően,és elmúlt a röhögőgörcsöm egyenlőre így marad.(4 hulla izzítóval is indult pöccre)
Most dereng, hogy amikor megvettem elvittem diagnosztikára. Ott valóban kijött valamelyik kerék jeladó hiba, de nem tulajdonítottam neki jelentőséget, mert a kontrollámpa nem jelzett.....
Most akkor megint elviszem és amit ír hibását kicserélem, kíváncsi vagyok rá.
Mivel ez fékerő elosztós, menetstabilizátoros abs, valószínűleg az egyik kerék érzékelő vacakolhat, akkor viselkedik így. Egy teljes diagnosztika meg szokta mondani mi fáj neki, de az biztosan nem oldja meg, ha kicseréled az egységet. Vidd el olyan helyre, ahol van gyári diagnosztika és láttak is már hasonlót.
olyan érzés, mint amikor nem olyan mértékben fékez az autó, amilyen mértékben benyomod a pedált.
pl mész 50-el és elkezdesz finoman fékezni...már érzed, hogy löködi a lábadat, pedig nem kéne...valamint ha jobban benyomod nem fékez jobban, csak kevésbé. Aztán mégjobban benyomod és akkor hirtelen ráfékez arra az állapotra, amit igazából fokozatosan kellett volna elérnie.
Kontroll lámpák nem világítanak a műszerfalon csak akkor, ha lehúzom az egyik jeladó kábelt (mondjuk ez normális), viszont akkor ez a jelenség megszűnik.