Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ábrus Creative Commons License 2016.06.16 0 0 47880

Nekem valószínűleg tavaly télen döglött meg az utolsó izzítógyertya is (2,0 hdi) azt abból vettem észre hogy reggel a céges parkolóban -6-8'C körül már kétszer kellett indítózni. Megvizsgálva kiderült hogy mind a négy halott. Előző teleken indult gond nélkül. (kb. egy gyertyával, amik az állapotukból ítélve még talán a gyárban kerülhettek bele)

Előzmény: T-Adee (47873)
stdt Creative Commons License 2016.06.16 0 0 47879

Ha Pesten jársz, megcsinálhatnád az én gépemben is.

Én tutira elcsesznék valamit :)

Természetesen fizetnék érte.

Előzmény: Tamás406 (29339)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.06.16 0 0 47878

Hello Tamás406. Kisebb erőfeszítések árán de megjavult. :) Köszönöm segítséged!

Előzmény: Tamás406 (47868)
T-Adee Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47877

A gyertyakivétel nem volt újdonság,sajnos a legvalószínűbb,hogy vmikor vki már megpróbálta kivenni,és a legszerencsétlenebb módon maga kis fűtő pöcsrész van beletörve. :-( Hf leszerelés nélkül sztem ez esélytelen...No mind1 egyenlőre mig pöccre indul a gép nem foglalkozom vele.

Előzmény: Tibcsi37 (47876)
Tibcsi37 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47876

Nos nekem is pont ez a 2.2 hdi van, meg javítom őket a 2.0-val együtt, de még nem fordult elő, hogy a porlasztó ne jött volna ki. Már csak azért is ki szoktak jönni, mert van rajtuk egy porvédő műanyag karika, ami semmi koszt és folyadékot nem enged a porlasztó és a hengerfej közé. Az izzítógyertya tényleg ragaszkodó darab, az előfordul hogy nem szeret kijönni. Az viszont megérdemli a porlasztó 150-200ezres kiszedési számláját aki akkora balfék, hogy nem vesz egy hidraulikus szerszámot 90-ért, amivel könnyedén kiszedi, vagy egy bontott hengerfejet 25-ért, plusz a 4 porlasztó 9-10 ezres darabáron. Aki ezek helyett inkább kifizeti a brutális árakat, az egy balek, azt meg is kell szivatni.

Előzmény: bananatree (47875)
bananatree Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47875

2004 óta szinte csak HDIjeim vannak (307SW 2.0 RHS, 206 1.4HDI, 807 2.2biturbo (DW12BTED), 406 Coupe 2.2(DW12ATED), családban meg van/volt még egy pár)

de az is igaz, hogy még egyik se volt 200e km fölött, és mindbe jó volt az izzítógyertya

a Coupe az első kivétel ez alól...

A 807 pl. 0 fokig tényleg semmit nem izzít, fel se villan a lámpa. 0 alatt, ha több mint 6 órát áll egyhelyben, akkor viszont igen. Minél hidegebb van, annál többet. 

 

A 807 fórumon utána tudsz olvasni, ott a (szintén) DW12ATED-ek közül jelentős számban vannak, akik belefutottak abba, hogy "cseréljünk izzítógyertyát, mert az olcsó", és lesz belőle egy 400e Ft-s motorfelújítás, mert a porlasztócsúcsokból (nem a gyertyákból) 1-2 nem jön ki, és beleszakad.

Nem én éltem át, de ott többen is elmondják a konkrét számokat, tényeket. Vannak vállalkozások, akik 150-200e-ért jönnek házhoz brutális hidraulikus céleszközökkel, de még azok sem vállalnak garanciát a kiszedésre!

 

Lehet, hogy a 406-nál szerencsésebb a konstrukció, és nem rohad bele a porlasztó.

 

De tényleg van olyan, aki állófűtéssel helyettesíti a döglött izzítógyertyákat.

(mondjuk a 807-nél egyszerűbb a dolog, mert gyárilag benne van egy kályha a dízelekben, csak éppen nem hajlandó állófűtésként üzemelni, hanem csak kiegészítő fűtés, és csak akkor megy, ha hideg van, és a motor is jár. De akár hivatalos Webasto szervizben is megoldják, vagy házilag is kivitelezhető, hogy tényleges állófűtés legyen a kiegészítőből)

 

Ha van 3 működő izzítógyertya, és jó a kompresszió, akkor én sem aggódnék. De ha (később) a többivel is lenne gond, akkor szerintem igenis járható út a külső fűtés.

_szerintem_

 

Előzmény: Tibcsi37 (47872)
Tibcsi37 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47874

Észre sem veszed hogy hiányzik. Viszont az a 100 rugó nem kicsit vad. Annyiért vettünk ismerős autójába komplett motort turbóstól. Mondanám hogy a töredékéért megcsinálom ha ki lehet pecázni és nem kell levenni a hengerfejet és a feléért ha le kell. De nem mondom, inkább maradok az elektromos zűrzavaroknál. :D

Előzmény: T-Adee (47873)
T-Adee Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47873

Köszönöm,megérkezett.

Elvileg minden stimmel. :-)

A 230V-os hálózati fűtés itthon nem(lenne) probléma,viszont a cég előtt csak utcán tudok parkolni,sajnos ott kivitelezhetetlen.3 gyertya kijött épségben,újakat be is tettem.Nem tudom 1 gyertya hiányára mennyire hisztizik a fagyosabb időkben,ezért is kérdezetem vkinek van e ilyen irányú tapasztalata? A hf le és felszerelésére és törött fej kioperálására 100e ft körüli árajánlatokat kaptam.

WTF??  :-)))

Előzmény: bananatree (47871)
Tibcsi37 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47872

Nem tudom mekkora személyes tapasztalatod van ezekkel a hdi motorokkal, de -10-ig minden gond nélkül indul izzítás nélkül is. Ez a plusz fűtés beszerelés meg egy hatalmas zöldség. Már csak azért is, mert a beszerelési költsége többszöröse a gyertyákénak...

Előzmény: bananatree (47871)
bananatree Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47871

elküldtem

 

hát ha nem szereted a FAPot, akkor örülhetsz :)

 

hidegben indulás:

0 alatt azért már akarna izzítani.

megoldás lehet, ha egy bontott webasto kályhát be tudsz rakatni, vagy vannak olyan elektromos fűtőcuccok, amit vagy a fagydugó helyére lehet berakni, vagy a vízkör egy jó pontjára be lehet kötni, és hálózati 230V-ot kell neki adni, és nem a dízelt fogyasztja, hanem a villanyórádat.

mindkét (mindhárom) megoldás melegíti a motort, pöccre fog indulni.

807-eknél pl. a 2008előtti 2.2HDI-nél "típushiba" a befecskendező beragadása (amit viszont ki kellene venni az izzítógyertya cseréhez)

ezért azoknál tudok olyan személyről, aki direkt nem is próbálja meg kicseréltetni a döglött gyertyákat, hanem a vázolt módon, állófűtéssel oldja meg a problémát...

 

Előzmény: T-Adee (47869)
T-Adee Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47870

Hdi tulajoktól kérdezném,ezek mennyire érzékenyek a téli fagyokra? Sajnos tegnap kiderült,hogy 1izzítógyertya feje bele van szakadva a hf-be :-( Miután körbekérdezetem a javítást illetően,és elmúlt a röhögőgörcsöm egyenlőre így marad.(4 hulla izzítóval is indult pöccre)

 

T-Adee Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47869

Köszönöm.

A gringo81@freemail.hu   re küldheted.

Magyarul akkor az enyémben még nincs részecskeszűrő,ha jól értem.Akkor elvileg ennek örülnöm kéne nem? :-)

Előzmény: bananatree (47855)
Tamás406 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47868

Szia Pug406ST1.816V!

 

Megjavult?

Előzmény: Pug406ST1.816V (47852)
Panesz Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47867

Most dereng, hogy amikor megvettem elvittem diagnosztikára. Ott valóban kijött valamelyik kerék jeladó hiba, de nem tulajdonítottam neki jelentőséget, mert a kontrollámpa nem jelzett.....

Most akkor megint elviszem és amit ír hibását kicserélem, kíváncsi vagyok rá.

 

Köszönöm a segítséget!!

Előzmény: Tibcsi37 (47866)
Tibcsi37 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47866

Lehetséges persze. De mindenképpen diag kell, mert pld a kormány szögadót máshogy nem lehet ellenőrizni, kalibrálni. Nem lehet távgyógyítani.

Előzmény: Panesz (47864)
bananatree Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47865

a te emiled se publikus

A ServiceBox "csak" Peugeot gyári cikkszámokat hoz, a beszállító specifikus kódok nincsenek benne.

A te autódban lévő hidraulikus egység Pug kódja: 4541.W7

 

Egyébként az autó 2004.01.07, Sochaux -i.

DAM:09850

 

Előzmény: Panesz (47858)
Panesz Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47864

Az előfordulhat, hogy vacakol a kerékérzékelő és nem jelez a kontrollámpa?

Előzmény: Tibcsi37 (47863)
Tibcsi37 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47863

Mivel ez fékerő elosztós, menetstabilizátoros abs, valószínűleg az egyik kerék érzékelő vacakolhat, akkor viselkedik így. Egy teljes diagnosztika meg szokta mondani mi fáj neki, de az biztosan nem oldja meg, ha kicseréled az egységet. Vidd el olyan helyre, ahol van gyári diagnosztika és láttak is már hasonlót.

Előzmény: Panesz (47861)
Panesz Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47862

Köszönöm szépen! ez legalább egyezik, ha vennem kell legalább ezt már tudom!

 

Köszi szépen!!!

Előzmény: Tibcsi37 (47860)
Panesz Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47861

Hát.. megpróbálom leírni! :-)

 

olyan érzés, mint amikor nem olyan mértékben fékez az autó, amilyen mértékben benyomod a pedált.

pl mész 50-el és elkezdesz finoman fékezni...már érzed, hogy löködi a lábadat, pedig nem kéne...valamint ha jobban benyomod nem fékez jobban, csak kevésbé. Aztán mégjobban benyomod és akkor hirtelen ráfékez arra az állapotra, amit igazából fokozatosan kellett volna elérnie.

Kontroll lámpák nem világítanak a műszerfalon csak akkor, ha lehúzom az egyik jeladó kábelt (mondjuk ez normális), viszont akkor ez a jelenség megszűnik.

 

Nem tudom érthető e... :-)

 

 

 

 

Előzmény: Tibcsi37 (47859)
Tibcsi37 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47860

Alvázszám szerint ezzel szerelték: ABS/ESP Hydraulic unit 96-328-335-80 Bosch 0-265-202-418

Előzmény: Panesz (47856)
Tibcsi37 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47859

De mi a baj az ABS-nek? Az esetek döntő többségében javítható, közel sem biztos, hogy cserélni kell.

Előzmény: Panesz (47856)
Panesz Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47858

VF38ERHSF81648086

 

Elvileg 2004-es :-)

 

KÖSZÖNÖM!!!!

Előzmény: bananatree (47857)
bananatree Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47857

küldj egy alvázszámot

ígérni nem tudok semmit :)

 

Előzmény: Panesz (47856)
Panesz Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47856

Szia!

 

Ha megkérlek rajtam is tudnál segíteni?

Az is kiderülne, hogy pontosan milyen típusú ABS van a kocsiban?

 

Előre is!

 

Előzmény: bananatree (47855)
bananatree Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47855

emiled nem publikus, de ha küldesz egyet, akkor válaszban elküldöm a teljes PDF-et (4 oldal)

 

Előzmény: T-Adee (47853)
bananatree Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47854

gyártás napja: 1999.01.05

organizációs szám (ORGA/DAM): 08044 89

gyártás helye:  Sochaux (FR)

 

Általános információk

TERMÉK FAJTÁJA KÜLÖNLEGES JÁRMŰ

KERESKEDELMI MÁRKA / ALKATRÉSZ TÍPUSA PEUGEOT

TERMÉKCSALÁD 406

KAROSSZÉRIA-TÍPUS KOMBI 5AJTÓS

FELSZERELTSÉG 2. SZINT

MOTORTURBO DÍZEL DW10ATED KÖRNYVÉD RENDSZ NLK

ERŐÁTVITEL BVM5

FÉNYEZÉS TÍPUSA FESTÉS: FÉM JELLEGŰ FÉNYEZETT

KAROSSZÉRIA SZÍNE EGE - FESTÉS KÍNA KÉK

BELSŐ BURKOLAT TÍPUSA DUNE "BM" VELÚR

KÁRPIT SZÍNE "FT"

SEBESSÉGVÁLTÓ (JELLEMZŐ) MECHANIKUS SEBESSÉGVÁLTÓ ML5T

MOTOR (TÍPUS) MOTORTÍPUS EW/DW

KIEGÉSZÍTŐ MONOGRAM HDI

MONOGRAM ST

 

vagyis valóban egy FAP nélküli HDI

Előzmény: T-Adee (47853)
T-Adee Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47853

Köszönöm,elsőre sikerült. :-)

Az alvázszám:VF38ERHZE80677075   Motorkód: RHZ

Tegnap voltam eredetvizsgán,érdekes,gyártási évnek itt már 1999-et írtak be...

Előzmény: bananatree (47851)
Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.06.15 0 0 47852

Köszönöm a segítséget Tamás406

Előzmény: Tamás406 (47840)
bananatree Creative Commons License 2016.06.14 0 0 47851

újra kell kalibrálni

gyújtást ráadod, ablak gombot "lefelé" benyomod és nyomva is tartod. Amikor teljesen lemegy az ablak, akkor még mindig nyomod 5 másodpercig. 

aztán felhúzó irányba ugyanez, "túlhúzni" 5 másodpercig.

Ha peched van, akkor nyomvatartás mellett sem fog lefutni, csak szakaszosan mozdul. Akkor is nyomkodni kell, és az utolsó mozduláskor továbbnyomni.

Nekem ezt többször is "gyakorolni" kellett, mert ha nem jól találtam el az utolsó mozdulást, akkor nem tanulta meg.

De 3.-4. próbálkozásra már érezni fogod, mikor jön a végső mozzanat :)

 

Előzmény: T-Adee (47850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!