Na, hát sokat nem tévedett az illető, aki a csigakompresszort mondta nekem, max a csigát :))), de akkor már világos a dolog.
Ez olyasmi lehet, mint az a lökéshullám-generátor, amit Amerikában már lehet kapni, pl melegvíz vagy központifűtés üzemeltetésére és az a lényege, hogy több hőenergiát termel a lökéshullámokkal, mint amennyi elektromos áram kell a megforgatásához.
(És ez nem vicc, sok helyen használják már próbaüzemben és eddig tökéletesen beigazolódott a hatásfoka, csak nem nagyon reklámozzák érthető okok miatt.)
Én is úgy tudom, hogy a comprex feltöltő az egy csigakompresszor, amit állandó hajtás működtet a főtengelyről. De persze lehet, hogy baromi messze állok az igazságtól... :))) ...csak úgy hallottam valakitől.
Ennek is állítható az ülőlap szöge, de hiába állítom a legmeredekebbre, a hosszú lábaimnak kevés :) Varrjak rá párnát? Nem lenne gusztusos :)
Hát nem plüskárpitos az ülés. Világosszürke strapabíró textília van rajta. De szerintem ha kitisztítom a kárpitot (meg az egész autót), akkor még világosabb lesz :D Mert amióta nálam van, nem pucoltam le se kívül, se belül, és már ráfért volna akkor egy tisztítás. Ezt a combalátámasztást leszámítva amúgy kényelmes, jó tömésű, ebben jobbnak tartom a GC-vel összehasonlítva. Bár a GC-mben is normál ülések vannak, amit kevesebb helyen lehet állítani és nincs annyi oldaltámasztást szolgáló sonkája, mint a jobban felszerelt GC-kben.
Valaki fejtse már meg nekem ezt a komprexet, a mazdánál sem tudták normálisan elmagyarázni, azt tudom hogy valami nyomáslengésen vagy légrezonancián, vagy mi a bánaton alapul, és hogy nagyon ki van számolva, de mi a bánat ez valójában???
Láttam egy darabot az olyan volt, mintha a szívósorban lett volna egy rezonátorlemez (mint a kipuffokban).
A plüsskárpitosnak állítható az ülőlap szöge:)))) Meg lehet hosszabb is. A GTi-ben pedíg az ülőlap oldaltámjainak a távolsága is állítható, úgy mint a háttámláé.
Az neked állítható?
Télleg milyen üléseid vannak, én még soseláttam nemplüsskárpitost...
Azt vettem észre, hogy a GD-s (GV) Mazdában rövidebb az ülőlap a GC-hez képest, vagy legalábbis nem támasztja alá úgy a combot. 20 perc után már fárasztó tartani a lábat :( Nem a plüskárpitos ülés van benne. Elképzelhető, hogy a plüskárpitos ülőlapjának más a mérete, hosszabb az ülőlapja?
Ami különbségről hallottam, az amerikai változatban van "check engine" lámpa, európaiban - ki érti miért, de - nincs, és a kábelköteg is más mögötte. Amúgy nem tudom mi különbség lehet még, azt tudom, hogy pl. a '87-'91 626 coupe (náluk MX6 1st gen. néven futott) első lámpája pl. nem passzolt, kicsit más volt az íve. Variálnak néha :) Na meg az ottani alvázszám nem passzol az európaival, így gyári alkatrészt csak hasra tudnak keresni hozzá. Az én európai alvázszámommal sem tudtak mit kezdeni az USA-ban, egyszer próbáltam, csak hasonló típusból tudtak keresgélni.
Így lejött, az email pedig nem jött, én nem blokkoltam, hacsak nem tartalmaz viagra és hasonló szavakat :) Nemrég olvastam, hogy a freemail spamszűrője miatt nem kapják meg a júzerek a normál leveleiket.
Korábban ezt írtad:
"Kerékvilág 1993. május Mazda 626 Comprex Diesel Se nem turbó, se nem lusta"
Viszont a szkennelt cikkben nincs a "Se nem turbó, se nem lusta " cím (helyette a "Nagypolgári rakétaérzés" van). Valahol az újságban szerepel így?
Az amerikai és az európai kivitel között van vmi különbség, vagy kompatibilisek egymással? Hondában tudom, hogy elég sok különbség van a két verzió között. Az amerikaiakhoz problémás az alkatrész?