Egyébként már így is kicsit néha unalmas a nagyvasúti személyforgalom mondjuk itt a 70-es mentén. Van Flirt, van KISS, elvétve még Fecske inga, meg az EC-k. A tehervonatok viszont mindig üde színfoltok az ezer féle magán géppel.
Jo meglatas. Egy motorvonatot nem lehet modulalni mint egy mozdonyos vonatot.
A masik ami eszembe jutott az elsivarosodas. Reszleteiben mennyire izgalmas a kulonbseg motorvonatok kozott...? Csak a palya szam? A magyar modellezo szerintem ma szerencses hogy meg van valtozatossag a palyakon.
A MAV-Start eseteben remenytkelto hogy a jovot a FLIRT, a KISS es a mozdonyos IC+-ok jelentik, no meg a miszterikus Bz-t felvalto valami (Volan busz?). Aztan jonnek a szabad-piacu maganvasutak. Van remeny valtozatossagra. Es ne feldjuk a tehervonat mindig velunk lesz bevinni egy kis szint.
De vannak nyugat-europai oszagok ahol nem lesz vagy mar nincs mozdonyos szerelveny, az egyen-motorvonatok szazaval jelennek meg teljesen kivaltva azokat. Ezek lesznek aztan a terepasztalokon csak?
Az ár az egy dolog, vagy áldoz rá a hobbista, vagy sem. Én ott is látok problémát, hogy ezek mekkora pályán férnek el? A legtöbb házi kis terepasztalon legfeljebb egy Desiro futhat.
Ez szerintem már most is kezd probléma lenni. Lásd Flirt és KISS. Az egyik legnagyobb Flirt flotta van hazánkban (MÁV + GySEV), és a 10 évvel ezelőtti 250+250 darabos eresztés óta egy darab új nem készült (és azok is csak a M&H közbenjárása miatt), pedig látva a használt árakat azért lenne rá igény, kár kékben, akár zöld-ságrában. A gyártó viszont tojik bele (még Svájci vonalon is).
A KISS ugyanez pepitában. Átalakítani nem éri meg (mert a vége lehet fél milliónál sem állna meg), a gyártó meg nem foglalkozik vele. De még ha foglalkozna is, egy 6 kocsis szerelvény lehet olyan 250 ezer környékére jönne ki. Ez meg rengeteg pénz, főleg egyszerre.
Még a kisebb/rövidebb motorvonatoknál talán jobb a helyzet.
Szeretnek feldobni egy temakort hatha lesz hozzaszolas.
Mit jelent a vasutmodellezok szamara az a teny hogy a szemlyszallito vasutak nagyban atternek a motorvonatok alkalmazasara?
Aki hatos es kesobbi korszakban szeretne modellezni a jovoben, mekkora akadalyt jelent majd beszerezni egyaltalan szerelvenyt ha keszitenek egyaltalan kivant tipusokat, es igenyes kivitelert leperkalni 150-200 ezer forintokat (ket-harom mozdony arat? Nem elsosorban ICE vagy TGV-re gondolok hanem regionalisra.
Milyen belepesi gatat jelenthet majd kezdo vasutmodellezo szamara?
A dekódert szeretném elkerülni, ennek az egésznek a fő előnye, hogy olcsó, kevesebb, mint ötöd árra jön ki, mintha ESU digitális paneljával oldanám meg a világítást, ami amúgy nagyon tetszik, van is néhány, de azért 10-15 kocsit ellátni ilyennel elég durva összeg.
Néztem ezeket a funkciódekódereket, azzal együtt már majdnem ugyanannyira jön ki egy kocsi.
Rendelni tervezek a https://www.fohrmann.com/de/modelleisenbahn-werkzeuge/ oldalról. Ha valakinek szüksége lenne valamilyen itt kínált termékre, kérem a zsocate (kkuukkaacc) gmail (ppoonntt) com postaládába küldje a jelentkezését a jövő hét szerdáig!
Ha már váltó: ez valami létező állomás? Nagyon fura, hogy az egyik vége egyvágányos, a másikon meg egy ilyen komoly váltókörzet van, párhuzamos menetek lehetőségével. Meg a bázeli is elég fura helyre került, nem látom, hogy hogyan lehetne rajta nagyobb sebességű menetet beállítani, leszámítva, hogy egy gép a csonkáról 60-nal tud kijárni kitérőbe :)
Mennyire lenne szükséged? kb 5-10 darabot tudok adni - megegyezünk. Farkas Zoltán-féle egyszerű 4 kimenetes. Annyi szépséghibája van, hogy a vezetékeket fel kell rá forrasztani.
Ő is már csak az FB-n van fenn, a honlapja is megszűnt:
vasutmodellelektronika.hu
Gaspar DCC-val nem tudom mi van. Az utóbbi időben nem tudtam elérni. Ha valaki tud róla valami hírrel szolgálni, kérem jelezze.
Kedves benbe! Tudnál javasolni boltot, gyártót, típust - ahol valóban olcsó, egyszerű funkciódekódert (max. 4 kimenettel) lehet kapni, vagonvilágítás kapcsolásra? Nekem eddig csak min7-10 e Ft-os darabokat sikerült lelnem... Előre is köszönöm (emilem publikus)
Szevasztok! Egy furcsa segítségre van szükségem. Van egy Roco Szergejem, a 130-as, teljes narancs festésű. Tapadógyűrűket kell rá vennem, de ma a kapkodásban elfelejtettem lemérni, mekkora kell. Most két hétig nem tudok hozzá férni, de ezalatt szeretném megvenni a gyűrűket webshopban. Elárulnátok mekkora kell rá? Előre is köszönöm!
Ez legtöbbször (igen kevéssé hatékonyan) úgy van megoldva, hogy az egyik forgóvázból az egyik sínszál, a másikból a másik sínszál potenciálja kerül a világításra, így elég az egyik vezetékbe beiktatni a kapcsolót. Sokkal kényelmesebb azonban egy bipoláris reed-relével kapcsolgatni. A legjobb megoldás egy olcsó világítási funkciódekóder, összességében azzal kevesebb munka van, így a pár ezer forintos ára munkaórában visszajön.