Hogyan jussunk be Budapestre, Tarlós úr?
2012-06-19 19:07:00Ha leteszik az autót, 200 ezer főnyi extra utas zúdulhat a BKV nyakába
- Próbált már reggel busszal, vonattal bejutni valamelyik elővárosból a fővárosba? Ha igen, talán fel sem fért az első járatra. Ha elég korán kelt, jó esetben némi közelharc árán még fel tudott úgy préselődni valamelyik járgányra, hogy egy órát zötyögve, de még időben elérje úti célját.
Belegondolni is nehéz, hogy milyen állapotok várnak majd az utasokra alig több mint egy év múlva, ha a főváros bevezeti a dugódíjat. Már a budapesti közlekedést érintő 2008-as fejlesztési terv is azzal számol, hogy a dugódíj mértékétől függően naponta 200 ezer főnyi extra utas zúdulhat a BKV-járataira, ami katasztrofális állapotokat idézhet elő a tömegközlekedésben. Pedig ebben a 200 ezerben azok még nincsenek is benne, akik a válság és az emelkedő benzinárak miatt rakták le az autót.
– Több járat esetében már most is a tűrőképesség határán van az utasforgalom. A buszok egyszerűen nem bírnák el a megnövekedett utasforgalmat – szögezte le Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke. Internetes oldalunkon a Blikk olvasói arra panaszkodnak, hogy már éjszaka sem lehet felférni a járatokra: ilyenkor egy órát kell várni a következő buszra, ami a városközpontból a peremkerületbe viszi őket.
– Óbuda, Budafok és a 18. kerület egyes részeire különösen nehéz BKV-val eljutni. Sokan ezért nem akarják letenni az autót – hívta fel a figyelmet Dorner.
Nem csoda, hogy a dugódíj ötlete után a hétfőn belengetett hídpénz ötlete is hatalmas felháborodást keltett. Tarlós István (64) főpolgármester is kénytelen volt visszakozni, egy tegnapi interjújában ugyanis már a korábban emlegetett Hungária körúti gyűrűnél szűkebb fizetési övezetről beszélt. Nagy kérdés viszont, hogy üres kasszával hogyan lehet egyszerre járatot sűríteni, P+R parkolóhelyeket létrehozni, egyúttal kiépíteni a költséges „dugódíjrendszert" egy év alatt.
– Még nagyon „cseppfolyós" minden, de járatsűrítésre és parkolóhelyek létrehozására szükség van – ismerte el Szűcs Somlyó Mária, a városháza kommunikációs igazgatója, hozzátéve: valószínűleg EU-s pénzekből fogják fedezni a költségeket.
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/hogyan-jussunk-be-budapestre-tarlos-ur-2091934