Egy "A"-modellbe (az első hammond modell, a harmincas évekből). került B3 tudomány, namy az a100-ba, mert abban gyárilag is b3 technika van.
az A utáni, lábakon álló modellek azéert voltak mélyebbek, mert a hanggenerátor mellé bekerült egy ún. chorus-generátor is, ami gyakorlatilag egy picit elhamgolt hanggenerátor, a kettő együttes hangzásából született egy chorus effekt (BC-modell) a későbbi modelleknél (B2, B3) már ismét kikerült a dobozból a második generátor, de a szekrényt meghagyták. (biztos túl sok BC házat gyártottak le 1940-ben :-)
az indítómotorról: a hanggenerátor akkor tud egyenletes hangmagasságban szólni, ha tökéletesen egyenletes fordulatszámmal forog. erre egy kis szinkron-motort tettek bele, ami viszont nem tud elindulni magától, így kellett hozzá egy indítómotor is. mint egy önindító, ugyanúgy "behúz", megtekeri a generátort, majd amikor eléri a maximális fordulatszámot, hozzákapcsoljuk a szinkron motort, majd lekapcsoljuk az indítómotort.
a chorus-vibrato bonyolult egy forgó kondenzátor, egy rakás kivezetéssel, mint egy nagy gyújtáselosztó, mecsanikus érintkezés nélkül, a kivezetésein pedig kondik, tekercsek "ejtik" a hangmagasságot kölönböző sorrendben egymás után kapcsolva.
(ha egy kicsit jobban értenék az elektronikához, talán jobban el tudnám magyarázni, de valami ilyesmiről van szó ..:-)
Sajnálom, bizonytalanságom 2 okból ered: 1, memóriám nem terjed ki 2 évvel ezelőtt szőrmentén említett dolgokra 2, nem vagyok benne biztos, de mintha mondtál vna olyat, hogy egy A100 házba építettél vmi B3 belet, merhogy annak mélyebb a kasznia és nem fér be az ajtón, míg az A100 igen. (ezt még Pesten mondtad volt) Továbbá biztos vagyok benne, ha az én kezemen is átment vna már pár "faszekrényes" mint nálad, akkor más képem vna a dolgokról. Nekem még azóta is szürke homályban fészkel az az indítómotoros beüzemelés amit egyszer fent nálad mutattál, nem tudtam ui annyi idő alatt levenni a lényegét. Megintcsak sajnálom ez biztos az én "szoftverem" hibája. :) - illetve :(
A chord bass dolgot Ferkó ESI-jéből itthon is tanulmányoztam, de pl azt sem értem az eredetin akkor mi is történik, meg ahogy próbáltam rajta játszani, walking témában nagyon hülyén jött ki, pedig tudom hogy Rhoda is használja, a rózsaszín bakelitjén, tuti én nem tudom hogy kellene helyesen használni... De pl említhetném a chorus vib nem ismeretének esetét is... Na ezért fogok majd elkövetni egyszer végre ha elszánom magam, egy összegző honlapot minden lényeges hammond kulisszatitokról, hogy egyben lehessen mindent látni, ne orrvérzésig túrkálni egy ilyen fórumon ami szerkezetéből adódóan nem képes átfogó információt felvonultatni a témáról. Összegyűjtjük az infókat, képeket és akkor nem kell az újonnan ide tévedőknek sem elölről kezdeni mindent.
Jubilejný 35. ročník Bratislavských jazzových dní sa tento rok uskutoční v u tradičných priestoroch bratislavského PKO. Tento ročník bude opä nezabudnutežným záitkom pre milovníkov nielen klasického jazzu, ale aj funky či souljazzu.
ON: Prví deň festivalu sa predstaví nenahraditežný bubeník jazzového sveta Steve Gadd s formáciou Steve Gadd & Friends s úasným hammondovým hráčom Joey DeFrancescom, gitaristom Paul Bollenbackom a baritonsaxofonistom Ronnie Cuberom. Bubeníka tohto mena a vežkosti ani netreba predstavova, takisto ako členov jeho kapely, iba v skratke spomenieme, e nahral viac ako 600 albumov s hviezdami akými sú Paul Simon, Paul McCartney, Al Jarreau či Tony Levin.
OFF: Druhý deň festivalu sa ako hlavná hviezda predstaví portugalská jazzová diva Maria João, ktorá spolu s pianistom Mário Laginhom predstaví svoju nezabudnutežnú show v podaní Maria João Quintet ovplyvnenú rodným Portugalskom okorenenú vplyvom týlu fado a brazílskych rytmov. Na jubilejný ročník festivalu si pre návtevníkov organizátori prichystali aj tretí deň plný kvalitného jazzu. Určite sa bude na čo tei, keďe hlavnou hviezdou tretieho večera bude slávna saxofonistka Candy Dulfer. V Bratislave sa predstaví s úplne novým, originálnym, programom a prvotriednou kapelou. Zmes funky a smoothjazzu určite nenechá iadneho z prítomných divákov chladným a rozprúdi krv v ilách aj tým najzarytejím netancujúcim.
Cena / Price: Prvých 100 lístkov s 10%-nou zžavou!!! denná vstupenka v predpredaji 20 (602,52 Sk) / na mieste 23 (692,90 Sk) permanentka 50 (1506,30 Sk) VIP permanentka 90 (2711,34 Sk)
Kein Zweifel Steve Gadd gehört zu den einflussreichsten Drum-mern unserer Zeit, und dies seit über 30 Jahren, als er mit Chick Coreas Return to Forever Band, Al Di Meola und Paul Simon auf Welttourneen war. Gadd, 1945 in Rochester/NY geboren, ist gleichzeitig der meist kopierte Schlagzeuger der Szene; alle jüngeren Trommler der Funk-, Fusion- und Rockszene berufen sich auf den Tausendsassa Gadd. Er prägte die Jazz- und Rockszene mit seinen neuartigen Grooves und Figuren nachhaltig. Seine Präsenz in Bands wie Steps Ahead, Paul McCartney, Peter Gabriel, Eric Clapton, Michael Urbaniak, Randy Crawford, George Benson, Hubert Laws, Brecker Brothers, Paul Desmond, Al Jarreau, James Taylor, Michel Petrucciani und Tania Maria war stets von großem Erfolg gekrönt. Gadd ist nicht nur ein sehr melodiöser und virtuoser Drummer und Bandleader, er ist seit Jahrzehnten auch ein sehr gefragter Dozent an diversen Musikhochschulen der USA.
Steve Gadd bringt seine neue, hochkarätig besetzte Band mit nach Wien, mit großen Stilisten und Stars der Jazzszene New Yorks: DenGiganten an der Hammond B3, den großen Orgel-Virtuosen und Jimmy Smith-Nachfolger Joey DeFrancesco, den größte Baritonsaxofonisten der USA, Ronnie Cuber und den Meister der klassischen Jazzgitarre Paul Bollenback, der lange Zeit auch im Trio De Francescos saß. (Pressetext)
Mit Steve Gadd dürfen wir ein musikalisches Chamäleon begrüßen, und zwar eines, das, egal in welchen Farben es gerade erscheint, immer superb spielt. Highlight! CH
Nord C2 és koncertajánló. Kaltenecker Zsolt levelét idézem:
"Kissé eltűntem tavaly, de mivel felfügesztettem az orgonálást, gondoltam úgyse izgatnak a koncertjeink annyira.
Viszont a nyáron kipróbáltam a Nord C2-t és azóta nem tudom "letenni". A C1 összes általad kifogásolt problémáját kijavították ( esetleg kérjünk jogdíjat a tesztért :-) ) tehát: a percussion némítja a kilencedik drawbar-t, van low és high end, az EQ ott fog ahol kell, a chorus/vibrato és a percussion gombok kézreeső helyre kerültek és új, egészen hammond-szerű billentyűzet került a cuccba. Emellett jobb lett a nyers orgonahang és a key click is és az új leslie zseniális. A hangszer feeling-je egészen elképesztő a C1-hez képest. Mellesleg én legnagyobb problémám a C1-el az volt, hogy nem lehetett a megállított leslie pozícióját a programmal együtt elmenteni. Mivel 75 százalékban így használtam a hangszert, ez baromi idegesítő volt. A C2-ben ez is lehetséges!
Szóval megint orgona, úgy látszik nem szabadulok. A K.L.B. trio visszaalakult orgonatrióvá, csak a C2-vel nyomom, nincs szintibasszus sem. Ebben persze az is közrejátszik, hogy az utóbbi évben annyira szétbindzsiztük magunkat elektronikailag, hogy most logikus lépés volt egy puritán hangszerelésre váltani. Legközelebb október 14-én a Columbuson, aztán 22-én a Take5-ben."
Ezt üdvözlöm, nagyon örülök neki és 14-én ott leszek.
Nem tűnt még fel, hogy nehezen találni Zsolton fogást Hammond ügyben? Ez a mostani beszólásod is parádés melléfogás volt. Nálad ez periodikusan jön elő?
Kézre valóban ugyanaz. Ha csak a kézről van szó. Upgrade-hez előszeretettel is alkalmazzák a D100-Rt3 belét. De ugyanennyire fontos az ízes játékhoz a 25-ös sugaras láb is. Tehát önmagában már csak részben csereszabatos.
(egy CV-ből és egy RT3-ból jó C3-at lehet rittyenteni :-)
És ha nagyon megerőltetjük magunkat, még az RT3 és a D100 is ide sorolható, mert azok meg még nagyobb szekrénybe építve nagyobb hangterjedelmű pedállal, illetve pedálhangszínválasztékkal térnek el az alap modelltől, és ezek egymástól midössze annyiban térnek el mint a C3 az A100-tól.
Ez még a 2.10, utolsóelőtti változat. Már swell a pedál.
Azóta csak némi változatást eszközöltem, az első két preset 888+p, 8888+p esetében a vibrátó békén hagyja a perkusszív hangot, ill, a 3. a 888---8 esetében a vibrátón csiszoltam. Plusz készítettem egy olyan chord/bass hanxínt 848 ahol az alsó másfél oktávban ütéserősségtől függően a lábbasszus rápufog a balkézre, ill. teljes leütésnél átvált tiszta lábbasszusra. Ezzel a megoldással az amerikai iskola játékmódjában egy jelentős részénél ki tudtam váltani a tényleges sugaras pedálhasználatot. Na ez a három átfésült preset, plusz a trükkös bass/chord=bassline a 2.11 kölünbsége a 2.10-hez képest
Mint köztudott, az A100, C3, B3 abszolút ugyanaz a hangszer, csupán más formájú faszekrényben helyezték el. Amin az ember játszik, ami szól, ott nincs különbség. Ennek a hanxercsoportnak egyben a gyűjtőneve a béhárom.
Egy hasonlattal: djuice vagy öltönyben is, melegítőben is, télikabátban is :-)
Csodálkozom hogy többéves aktív fórumozás után még mindig bizonytalanságot tanúsítasz ebben a kérdésben :-O
Tube, látom fejleszted a designt is! :) (CD bookletre gondolok, netán ez már a tehtube ver.3.0 lenne?) Ja, és a félreértések elkerülése végett, egy B3-ról szólsz a samplingnél. Ez egy B3 bél A100 házban, mármint a fotókon?
Köszönöm szépen!:-) A 40cm-es mélynyomó, egy békebeli Eredeti BEAG gyártmányú hangszóró. Celestion koppintás az utolsó szögig. Fejlesztgették a magyar mérnökök. Készült ebből teljesen papír membrános, vászon peremű, és lágy gumi széllel. A gumiszélű kivitelnek nagyon szép mélyei vannak! Rendes hangfalban (nem reflex dobozban) a 32' hosszú 16Hz-es síp is megszólal rendesen:-)
Nagyon hejde a B3;-) Érdekes a függőágyas megoldás. Énis szeretnék egy zengetőt az enyémbe.
Szép rend van benne! Milyen 15-ös került bele? Dögös vintédzs forma!
Most végeztem a Misi by Organmate, csöves rugós zengető installálásával. Gondolkoztam, hogyan tudnám valamennyire rezgéscsillapítottan felszerelni a plafonra, és végül egy tarisznyát csináltam neki autentikus fűzöld filcből. Jó sora lesz ott. :-) Nagyon szép a hangja, nagy az öröm, bódogság. A potijának roncsolásmentes megoldást kerestem, ilyen lett:
Mostanáig szereltem a lezlit:-( (elég macerás mindent újból kitalálni) Egyelőre a hangját még nem hallatta, mert holnap csinálom meg a keresztváltóját, és még egy-két apróságot is fel kell szerelni rá. Este a lezli vezérlést teszteltem. Sokkal lassabban pörög fel, illetve áll meg a rotosonic dob. Szerintem olyan másfél, kétszeres idő kell neki, mint a dobrotornak normál esetben. Remélem ellensúlyozni fogja a hangja ezt a kis hiányosságát:-) A felső tölcsér teszi a dolgát, azzal nincs gond. Két fotót mellékelnék hátlap nélkül illetve, leendő hátlappal.
A Motion Sound fölött lezli látszik az Emu ESI4000 sampler. Az egy nagyon jó hangú mintavevős szintetizátor agy. Nincsenek benne "gyári" hangminták, bekapcsolás után be kell, lehet tölteni bármilyen rögzített hangot amiből a szintetizátor részével szabadon alakíthatja azt.
Kellő hangközökben (2-3/oktáv) levettem az ESI-vel a jellemző hangszínbeállítások mintáit egy Hammond B3-ból. Tiszta száraz CD minőségű vonaljel felvétel.
A mintákat megloopoltam, ami azt jelenti hogy a végüket kér pont között körbe-körbe-játssza le, tehát végtelenné lett, vagyis addig szól míg nyomom a billentyűt.
Utána az egy csoportba tartozó hangmintákat kiosztottam a billentyűzetre=hangszínek.
Jött a vibrátó már utólagos LFO programozása. Itt egy trükk-kel összehoztam a chorus vibrátót. A lényeg hogy ne nyávogjon hanem sírjon.
A végén a szűrővel babráltam hogy a hangerő függvényében változzon a hanxín.
Nekem nagyon bevált. További előnye, hogy a nem orgona hangokat is egyúttal ide töltöm be. Persze azok más kimeneten jönnek elő, s mennek a Motion S sztereó bemenetére, míg az orgona meg a csöves előfokos lezlibejáratra.
A Motionon keverem össze a zongorákat és a kimikrofonozott lezlit, amit egyből sztereóban küldtem a keverőre. A videón a hang a digitális keverőből való, de utólag multiband compressorral még igazítottam a hangzásarányon.
Más. Ma+holnap összerakom a lezlit működő állapotúra. Remélem nem lesz semmi, ami meghiúsítaná a tervem. Jövő héten esetleg szánnál egy kis időt egy mustrára/megdöngetésre?:-) Matyót is hívom ha, kész leszek. Természetesen más ráérő érdeklődőt is szívesen látok egyeztetés után.
Gratulálok Zsolt ! Az ''Orgonád'' nagyon jól szól, a szólód stilisztikusan is remek, és számomra eddig ez a legjobb banda, akikkel eddig hallottalak ! /Hogy tudtad ilyen jól rögzíteni a B3 at ? lenyűgözően eredeti / Üdv !
Az augusztus 23-i koncertünkből összehoztam egy számot. Egymanuálosként használtam a cuccom most, úgyis van két szólógitár, basszgitár. Tehtube's B3. A mélyeket, magasakat erősen visszavettem a középállástól is, így szerintem kissé McDuffos a hangzás. A youtube sokat rontott a hangminőségen.
Korla Pandit -ról minden. Ha nem is kizárólag Hammondon játszott, a rendkívül részletes emlékhonlapján sok korabeli szép hammondos fénykép is található.
Érdekes fazon. Fehérnek hittem, indiai maszkjával szinte fehérnek adta el magát, pedig apja fekete lelkész volt. Így még közelebb áll Earl Ganthoz.
Ne értsd félre, csak önmagához képest. Egyébként tényleg nem rossz, de bosszantó hogy kis butaságok mellőzésével sokkal jobb is lehetne.
A múlt héten ilyen B3-hoz igazító kalibráció volt az XK3-mal is. Ok, ott fülre, emlékezetből, nem az orgonámmal.
Zsolt egy saját száma az a furcsa regisztrációjú, ill. egy általánosabbal (amin jól kijön a c3) emlegettük a Manit. Mindkettő akkor a műsorán volt.
Az a Nokia meg akkor még a holdban volt. Ez egy Sony D8 kamera. Na ezért is méltatom az N93-at. Sokkal jobb a hangja, bírja a hangerőt, arányos a hangképe. Ja, és abszolút nem foglal helyet, mert belebújt a telefonomba :-)
Ilyen Yamaha, Korg digizongikra nincs egy Hammondhoz hasonló fórum?
Ugyan a kívánság jó régen volt, de inkább később, mint soha! :) Köszönöm szépen hogy gondoltál rám! Megjegyzem, a mostani koncerten Kalti nem ilyen picassoi stílusban orgonált, tényleg az sajnálhatja, aki nem volt ott!
Ja! Az ominózus kifejezést, amire fel korábban kételkedtem "benned" Tube a C1-el kapcs, is sikerült rögzítened 3:07-nél. :))) Mindegy, már tudjuk miről volt szó... :) Amúgy ezt a volt Nokiáddal követted még el?
Másik: ESI4000-et most vittek el az orrom elől 20ezerért!!!!!!! Ezt a pechet, simán dupla áron el lehetett vna passzintani utánna... Hát ilyen a szerencse! (igen, a balszerencse) :(
--
Yamaha KX88-al volt már vkinek itt közelebbi ismertsége fiúk-lányok? Mi a vélömény, használható? (mármint zongi mecha, én ui csak futólag láttam 10 éve)
Hello, Feri! Csak nem beleszerettél "Piroskába"? :)) Lassan egy klón múzeumod lesz otthon. :) Arra lennék kíványcsi, hogy akkor az átalakított KeyB-t a B4-el párhuzamosan fogod nyüstölni a C1-el, vagy más koncepcióid vannak?
A paletta teljességéért én mindenképp ajánlok neked egy Korg digi Cx3-at is meghallgatás szintjén, bár a lacija sztem kísértetiesen azonos lesz a G4 effekt pedállal. Egy-két próbát azért megér ha közelébe jutsz egynek!
Majd ha kialakultak már nálad a dolgok, felugranék szétnézni, ha még áll az ajánlatod! :)