Az addig rendben is volna, hogy kanyarog az út, de mi marad akkor a nagy sportosságból, ha jön egy emelkedő azon a hegyiúton? Egy alulmotorizált roadstertől valószínűleg kihullana a hajam...
Hat, nem tudom. Magat a Z3-at kevesse ismerem, de altalaban a Roadsterekben(egy S7 replicat sikerult vezetnem, es egy regi Miatat) nem marad el a portos elmeny, amint elkezd kanyarogni az ut. Es oda valok. Mert hat szukek, kicsik... Nem utazasra valok igazan. A sport meg nem merul ki a gyorsulasban/vegsebessegben. Ennek ellenere a Z3 a hathengerssel az igazi.
Ez eddig rendben is volna, de számomra egy ehhez hasonlóan sportos autóban furcsán hat egy ilyen motor... Nem azért, mert 280-nal szeretnék menni, hogy a fejemet letépje a szél, hanem a sportos érzést hiányolnám, amely a gyenge motor miatt elmarad...
Boro: a roadster mar tortenelmileg is olyan jarmu, ami nyitott, ket uleses, es kb. ennyi. A roadstereket megnezve a konnyu epites, jo kezelhetoseg, es nem a nagy teljesitmeny a jellemzo. Gondoljunk csak a Super 7-re....
Nem kell rögtön a végletekre gondolni (Viper 8.0 liter V10). Azt viszont SZVSZ jogosan várom el egy roadstertől, hogy jobb legyen a tömeg-lóerő aránya, mint a nem száguldozásra gyártott családi autómnak (természetesen emelt kompresszornyomás nélkül). A Z3 esetén számomra az elfogadható szint a 3.5 literes, vagy annál nagyobb motornál jelentkezne.
Még a 3-ast is 2.5 literes alapmotorral kínálják Felénk... Kisebb motorral már csak játékautó. ;-))
Hat az azert erosen fugg a V motor milyensegetol is. Mert akkor mondhatjuk, hogy egy V8 kell kb. egy B2 futaskulturajahoz.:)) Javaslom kiprobalni a Puch500-at engem ugyancsak meglepett...
Jaaj, nem kell a duma :))
Persze a kispolák meg negyed V8, meg ilyenek :)
Bár nemn értem ezt a sorötöt, hogy tudják azt egyensúlyba hozni...szvsz egy sormotor soha nem fog olyan egyenletesen, és szépen járni, mint egy V motor.
sornégy az fél V8, sorhat az fél V12, nem nagy kunszt, ilyet mindenki tud csinálni. az igazi a soröt, azt már nem mindenki tudja összehozni, a Chrysler is csak úgy, hogy kettôt egymás mellé rak belôle, mintha V10 lenne. bezzeg a Volvo...
:-)))
A 2.8 az roadsternek szerintem tökéletes, 3.5-4 liternél nagyobb motor nem illik bele, sôt talán még a 3 liter is soknak mondható, mert a roadster lényege, hogy könnyű legyen a kocsi. Egy 8 literes V10-zel meg mindennek mondható, csak könnyűnek nem.
Persze a Vipernek is megvan a maga varázsa, csak nem ugyanaz, mint a könnyed, elegáns, mondhatni filigrán roadstereknek. A Viperben az a szép, ahogy brutális. De nem ugyanaz a kategória...
Mondjuk Jim Ames is jót mosolyogna a Viperen egy 21 literes Fiat Mephistopheles kormánya mögül, de hát AZ is más tészta.
***
Az angoloknál van valami kategória, ha "Klasszikusnak" minôsítenek egy kocsit, akkor az mindenféle adó- meg biztosítási kedvezményeket, no meg nagyobb megbecsülést élvez. Nem tudom pontosan, hogyan megy ez, de az biztos, hogy nagyon nagy dolog, ha egy kocsi "Classic" besorolást kap.
A Mazda Miata most kapta meg a címet, külön kiemelték korszakalkotó szerepét a sportkocsik (roadsterek) reneszánszának elindításában :-)
"Amiért szó érhetné a Z3-at, az a 4 darab henger: ennek sem a hangja, sem a járáskultúrája nem az igazi. Hat henger lenne a jelszó..."
Így van... Azt azért hozzáteszem, hogy egy 2.8 literes BMW roadsteren is csak mosolyogni tudok. Számomra ennyi kevés volna az üdvösséghez - még ha roadster, akkor is... Az 1.8-asra meg már nem is mondok semmit.
Egyrészt nem feltétlenül kell egy roadsterben 300 lóerônek feszülnie ahhoz, hogy élvezetesen vezethetô legyen. Ott elsôsorban az útfekvés, a motor hangja és a feeling a mérvadó. 120 óerôvel is nagyon kiélezve lehet autózni az arra alkalmas terepen. Sok jelenleg is futó hillclimb versenyen 1.0-1.4-es kis motorokkal szerelt méregzsákokkal nyomulnak, nem is akárhogy.
Másrészt meg ugye manapság minden autógyárnak van induló modellje, azaz egy adott modellbôl olcsón megszerezhetô, fapados és kis motorral szerelt változata.
Amiért szó érhetné a Z3-at, az a 4 darab henger: ennek sem a hangja, sem a járáskultúrája nem az igazi. Hat henger lenne a jelszó...
A Volvonak természetesen VAN 6 hengeres motra, ráadásul teljesen saját fejlesztés. Nem 2.4-es ugyan, hanem 2.8.-as (S80 T6, 272 LE) és 2.9-es (S80, 2.9, 200 LE). Mind a kettô soros 6 hengeres, és igen jó kis motor.
A régebben a 700-asokban futó 6 hengeres dízelmotor a VW-tôl származik, míg a 2.8-as benzines V6 a Renault-tól. A 900-asokban volt még egy 2.5 S6 is...
A kisebb modellekben (S60, V70, korábban 850) soros 5 hengeres motrok dolgoznak, 126-265 LE teljesítménnyel.
A még kisebb modellekben (S40, V40) meg 4 hengeres soros motrok találhatók 90-200 LE-vel.
meg kell védenem a Z3-at, van azért abból is emberes motorral szerelt. Pl. 2.8i 142kW, 2.0i 110kW régebben, most meg a 2.2i 125kW és a 3.0i 170kW.
Bár az 1,8-ast nem értem igazán én se, igaz, hogy azért megfutja majdnem a 200-at, és 10 mp alatt van százon, de miért nem hathengeres???
Johnblow,
5-er Kft, Billy: "5 liter alatt úgyis minden motor kompromisszum". Ebben minden benne van. Persze azért a 4 hengeres bömbik se olyan rossz autók abszolút mértékben, sőt, csak akkor van hiányérzeted, ha 6/8 hengeres után próbálod.
Gaijin
Egy kis megjegyzés:
"minimum egy 6hengeres 2,4-es Volvo-t vettem volna " jol hangzik, de ez pont akkora baromság mintha én mondanám neked hogy én inkább egy 5 hengeres 327-est vettemvolna. Remélem érted a poént a Volvonak nincs "saját" hathengeres motra, föleg 2400 köbcentis:)
Naja, ez az amiről beszéltem. Te vettél egy 1,8as 4 hengeres AUTÓT. Ami nem is sokban különbözik a többi autótól, merthogy nem is igazi Béjemvé.
Az első bömbim nekem is 318-as volt. De miután lett 6hengeresem is, azután tudtam meg, hogy mi is az igazi különbség.
Jah bocsi elfelejtettem mondani hogy nálam NEM volt feltétel hogy bélyemvé legyen.
Sőt! A Bajor motorművek termékei sosem tartoztak a kedvenceim közé :))
Innentől kezdve azt hiszem jobban érthető miért 1.8 és 4 henger.
Egyetlen feltételem volt, méghozzá az hogy max 250E HUF legyen.
Diesel- ben 1.9-2.0 literes,
Benzinesben 1.5 (Pl. Seat Ibiza) vagy ha 1.5 felett akkor max 2L
Szerintem egyáltalán nemvolt rossz választás a 318i.
Futottak még:
Citroen BX 1.9D
Opel Rekord 2.0E
Opel Ascona 1.8E
Seat Ibiza 1.5 GLX
Volvo 240
És majdnem egy E21 320 de az karbis volt :(
Van a bömösnek a kabrio (Z3, v. ZX3??) verziója. Na, akkora orra van, hogy nosza, aztán ott szégyenkezik vmi 1,8-as motorral.
Igazán nem értem, biztos így is megy, de szerelhetnék nagyobb motorral is. (Ha már eccer béjemvé..) Kinézetre sokkal többet sejtet a gép...
Ez olyan seatleonos utánérzés nem? (Sportos design, 75 lovas motor) brrr :(
Cabrio320i,
Nekem volt M10 318i-m, gyönyörű állapotban, de azért adtam még egy esélyt a négyhengeresnek, vettem egy 318iS-t. Na akkor döntöttem el, hogy többet nincs 4 hengeres. Először 340i V8-at akartam építtetni, de az nehézségekbe ütközött, így maradt a 335i. Ha már mindenképpen 4 hengeres bömbi kell, hogy legyen, M10-est vennék újra, megmókolnám 2 literesre és rátennék két kibelezett dupla torkú karburátort, persze meghagynám injectorosnak. Talán egy kisebb tengely is bekúszna.
Gaijin
az lehet, az enyém kat-os, meg nehéz is (300 kilóvan nehezebb mint a sima 320i) de az elöző kocsim egy ugyancsak 1991-es 316 coupe volt és köze nincs hozzá... főleg azért, mert a 20-as 140-220-ig ugyanúgy gyorsul, az e30 316 meg alig vánszorog fel 200-ra...
Nemtudom.. de 4000-4500 nál ez is elkezd húzni mint az ökör, és szinte levágja a fordulatszámmérőt.
És hozzá az a hang ami akkor jön.. háát.. teccik :)
Persze azért nem olyan mint egy 6 hengeres...
Jah ebben még nincs katalizátor csak injektor :)
Katalizátor sokat visszavesz a teljesítményből.