Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Boró12 Creative Commons License 2001.05.23 0 0 966
Akarom mondani BMW Z3 2.5 roadstert...
Előzmény: tcaoe (964)
Boró12 Creative Commons License 2001.05.23 0 0 965
Én a BMW Z3 325 roadstert néztem meg és az 1300+ kiló...
Előzmény: tcaoe (964)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.22 0 0 964
Hat, azert nem alulmotorizaltak azok annyira.:) A tobbseguk alulrol veri az 1 tonnat, es ahhoz a 100-180 LE mar nem keves.
Előzmény: Boró12 (963)
Boró12 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 963
Az addig rendben is volna, hogy kanyarog az út, de mi marad akkor a nagy sportosságból, ha jön egy emelkedő azon a hegyiúton? Egy alulmotorizált roadstertől valószínűleg kihullana a hajam...

Boró

Előzmény: tcaoe (962)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.22 0 0 962
Hat, nem tudom. Magat a Z3-at kevesse ismerem, de altalaban a Roadsterekben(egy S7 replicat sikerult vezetnem, es egy regi Miatat) nem marad el a portos elmeny, amint elkezd kanyarogni az ut. Es oda valok. Mert hat szukek, kicsik... Nem utazasra valok igazan. A sport meg nem merul ki a gyorsulasban/vegsebessegben. Ennek ellenere a Z3 a hathengerssel az igazi.
Előzmény: Boró12 (961)
Boró12 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 961
Kedves tcaoe!

Ez eddig rendben is volna, de számomra egy ehhez hasonlóan sportos autóban furcsán hat egy ilyen motor... Nem azért, mert 280-nal szeretnék menni, hogy a fejemet letépje a szél, hanem a sportos érzést hiányolnám, amely a gyenge motor miatt elmarad...

Boró

Előzmény: tcaoe (960)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.22 0 0 960
Boro: a roadster mar tortenelmileg is olyan jarmu, ami nyitott, ket uleses, es kb. ennyi. A roadstereket megnezve a konnyu epites, jo kezelhetoseg, es nem a nagy teljesitmeny a jellemzo. Gondoljunk csak a Super 7-re....
Előzmény: Boró12 (959)
Boró12 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 959
Kedves fargo!

Roadster-ügyben:

Nem kell rögtön a végletekre gondolni (Viper 8.0 liter V10). Azt viszont SZVSZ jogosan várom el egy roadstertől, hogy jobb legyen a tömeg-lóerő aránya, mint a nem száguldozásra gyártott családi autómnak (természetesen emelt kompresszornyomás nélkül). A Z3 esetén számomra az elfogadható szint a 3.5 literes, vagy annál nagyobb motornál jelentkezne.

Még a 3-ast is 2.5 literes alapmotorral kínálják Felénk... Kisebb motorral már csak játékautó. ;-))

Boró

Előzmény: fargo (954)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.22 0 0 958
Hat az azert erosen fugg a V motor milyensegetol is. Mert akkor mondhatjuk, hogy egy V8 kell kb. egy B2 futaskulturajahoz.:)) Javaslom kiprobalni a Puch500-at engem ugyancsak meglepett...
Előzmény: CaddyLacee (957)
CaddyLacee Creative Commons License 2001.05.22 0 0 957
Jaaj, nem kell a duma :))
Persze a kispolák meg negyed V8, meg ilyenek :)
Bár nemn értem ezt a sorötöt, hogy tudják azt egyensúlyba hozni...szvsz egy sormotor soha nem fog olyan egyenletesen, és szépen járni, mint egy V motor.
Előzmény: fargo (956)
fargo Creative Commons License 2001.05.22 0 0 956
sornégy az fél V8, sorhat az fél V12, nem nagy kunszt, ilyet mindenki tud csinálni. az igazi a soröt, azt már nem mindenki tudja összehozni, a Chrysler is csak úgy, hogy kettôt egymás mellé rak belôle, mintha V10 lenne. bezzeg a Volvo...
:-)))
Előzmény: CaddyLacee (955)
CaddyLacee Creative Commons License 2001.05.22 0 0 955
Eh.
Kezdünk nagyon offok lenni!
Meg mi ez a sornégy, sorhat? Ejnyemá, ezek nem motorok :)
V8, na az már igen! :)

fargo Creative Commons License 2001.05.22 0 0 954
A 2.8 az roadsternek szerintem tökéletes, 3.5-4 liternél nagyobb motor nem illik bele, sôt talán még a 3 liter is soknak mondható, mert a roadster lényege, hogy könnyű legyen a kocsi. Egy 8 literes V10-zel meg mindennek mondható, csak könnyűnek nem.

Persze a Vipernek is megvan a maga varázsa, csak nem ugyanaz, mint a könnyed, elegáns, mondhatni filigrán roadstereknek. A Viperben az a szép, ahogy brutális. De nem ugyanaz a kategória...

Mondjuk Jim Ames is jót mosolyogna a Viperen egy 21 literes Fiat Mephistopheles kormánya mögül, de hát AZ is más tészta.

***

Az angoloknál van valami kategória, ha "Klasszikusnak" minôsítenek egy kocsit, akkor az mindenféle adó- meg biztosítási kedvezményeket, no meg nagyobb megbecsülést élvez. Nem tudom pontosan, hogyan megy ez, de az biztos, hogy nagyon nagy dolog, ha egy kocsi "Classic" besorolást kap.

A Mazda Miata most kapta meg a címet, külön kiemelték korszakalkotó szerepét a sportkocsik (roadsterek) reneszánszának elindításában :-)

Előzmény: Boró12 (952)
Boró12 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 952
Kedves fargo!

"Amiért szó érhetné a Z3-at, az a 4 darab henger: ennek sem a hangja, sem a járáskultúrája nem az igazi. Hat henger lenne a jelszó..."

Így van... Azt azért hozzáteszem, hogy egy 2.8 literes BMW roadsteren is csak mosolyogni tudok. Számomra ennyi kevés volna az üdvösséghez - még ha roadster, akkor is... Az 1.8-asra meg már nem is mondok semmit.

Boró

fargo Creative Commons License 2001.05.22 0 0 951
Egyrészt nem feltétlenül kell egy roadsterben 300 lóerônek feszülnie ahhoz, hogy élvezetesen vezethetô legyen. Ott elsôsorban az útfekvés, a motor hangja és a feeling a mérvadó. 120 óerôvel is nagyon kiélezve lehet autózni az arra alkalmas terepen. Sok jelenleg is futó hillclimb versenyen 1.0-1.4-es kis motorokkal szerelt méregzsákokkal nyomulnak, nem is akárhogy.

Másrészt meg ugye manapság minden autógyárnak van induló modellje, azaz egy adott modellbôl olcsón megszerezhetô, fapados és kis motorral szerelt változata.

Amiért szó érhetné a Z3-at, az a 4 darab henger: ennek sem a hangja, sem a járáskultúrája nem az igazi. Hat henger lenne a jelszó...

Előzmény: marcsello (948)
fargo Creative Commons License 2001.05.22 0 0 950
A Volvonak természetesen VAN 6 hengeres motra, ráadásul teljesen saját fejlesztés. Nem 2.4-es ugyan, hanem 2.8.-as (S80 T6, 272 LE) és 2.9-es (S80, 2.9, 200 LE). Mind a kettô soros 6 hengeres, és igen jó kis motor.

A régebben a 700-asokban futó 6 hengeres dízelmotor a VW-tôl származik, míg a 2.8-as benzines V6 a Renault-tól. A 900-asokban volt még egy 2.5 S6 is...

A kisebb modellekben (S60, V70, korábban 850) soros 5 hengeres motrok dolgoznak, 126-265 LE teljesítménnyel.

A még kisebb modellekben (S40, V40) meg 4 hengeres soros motrok találhatók 90-200 LE-vel.

Előzmény: 2FAST4U (945)
borgasz Creative Commons License 2001.05.22 0 0 949
és akkor még nem beszéltél az M Roadsterről a maga 321 pacijával...:)

Borgasz

Előzmény: marcsello (948)
marcsello Creative Commons License 2001.05.22 0 0 948
Happy_Hunter,

meg kell védenem a Z3-at, van azért abból is emberes motorral szerelt. Pl. 2.8i 142kW, 2.0i 110kW régebben, most meg a 2.2i 125kW és a 3.0i 170kW.
Bár az 1,8-ast nem értem igazán én se, igaz, hogy azért megfutja majdnem a 200-at, és 10 mp alatt van százon, de miért nem hathengeres???

marcsello
BMW E30 323iA

Előzmény: Törölt nick (942)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.22 0 0 947
asszem a hathengeres motort a vw LT tip kisteherautóból vették át. az elég jó kis motor volt. (legalábbis, ha diesel-ről beszélünk)
Előzmény: 2FAST4U (945)
Gaijin Creative Commons License 2001.05.22 0 0 946
Johnblow,
5-er Kft, Billy: "5 liter alatt úgyis minden motor kompromisszum". Ebben minden benne van. Persze azért a 4 hengeres bömbik se olyan rossz autók abszolút mértékben, sőt, csak akkor van hiányérzeted, ha 6/8 hengeres után próbálod.
Gaijin
Előzmény: johnblow (941)
2FAST4U Creative Commons License 2001.05.22 0 0 945
Sztavrosz!

Egy kis megjegyzés:
"minimum egy 6hengeres 2,4-es Volvo-t vettem volna " jol hangzik, de ez pont akkora baromság mintha én mondanám neked hogy én inkább egy 5 hengeres 327-est vettemvolna. Remélem érted a poént a Volvonak nincs "saját" hathengeres motra, föleg 2400 köbcentis:)

johnblow Creative Commons License 2001.05.22 0 0 944
Naja, ez az amiről beszéltem. Te vettél egy 1,8as 4 hengeres AUTÓT. Ami nem is sokban különbözik a többi autótól, merthogy nem is igazi Béjemvé.
Az első bömbim nekem is 318-as volt. De miután lett 6hengeresem is, azután tudtam meg, hogy mi is az igazi különbség.

JB

Előzmény: Törölt nick (943)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.22 0 0 943
Jah bocsi elfelejtettem mondani hogy nálam NEM volt feltétel hogy bélyemvé legyen.
Sőt! A Bajor motorművek termékei sosem tartoztak a kedvenceim közé :))
Innentől kezdve azt hiszem jobban érthető miért 1.8 és 4 henger.
Egyetlen feltételem volt, méghozzá az hogy max 250E HUF legyen.
Diesel- ben 1.9-2.0 literes,
Benzinesben 1.5 (Pl. Seat Ibiza) vagy ha 1.5 felett akkor max 2L
Szerintem egyáltalán nemvolt rossz választás a 318i.
Futottak még:
Citroen BX 1.9D
Opel Rekord 2.0E
Opel Ascona 1.8E
Seat Ibiza 1.5 GLX
Volvo 240
És majdnem egy E21 320 de az karbis volt :(

(Sztávrosz E21 318i '82)

Törölt nick Creative Commons License 2001.05.22 0 0 942
Van a bömösnek a kabrio (Z3, v. ZX3??) verziója. Na, akkora orra van, hogy nosza, aztán ott szégyenkezik vmi 1,8-as motorral.
Igazán nem értem, biztos így is megy, de szerelhetnék nagyobb motorral is. (Ha már eccer béjemvé..) Kinézetre sokkal többet sejtet a gép...
Ez olyan seatleonos utánérzés nem? (Sportos design, 75 lovas motor) brrr :(
johnblow Creative Commons License 2001.05.22 0 0 941
Szerintem az a szó, hogy Béemvé, az minimum 6hengert takar. Alatta csak szükségmegoldás, gyenge kompromisszum.

JB

Cabrio320i Creative Commons License 2001.05.22 0 0 940
Na, ismerjük be, az is nem olyan, mint a négyhengeres bmw-k.. az m3-at sem venném egy kalap alá a többi négyhengeressel...
Előzmény: Gaijin (939)
Gaijin Creative Commons License 2001.05.22 0 0 939
Cabrio320i,
Nekem volt M10 318i-m, gyönyörű állapotban, de azért adtam még egy esélyt a négyhengeresnek, vettem egy 318iS-t. Na akkor döntöttem el, hogy többet nincs 4 hengeres. Először 340i V8-at akartam építtetni, de az nehézségekbe ütközött, így maradt a 335i. Ha már mindenképpen 4 hengeres bömbi kell, hogy legyen, M10-est vennék újra, megmókolnám 2 literesre és rátennék két kibelezett dupla torkú karburátort, persze meghagynám injectorosnak. Talán egy kisebb tengely is bekúszna.
Gaijin
Előzmény: Cabrio320i (937)
Lymphater Creative Commons License 2001.05.22 0 0 938
Bocsánat, ellnézést.
Előzmény: Cabrio320i (933)
Cabrio320i Creative Commons License 2001.05.22 0 0 937
az lehet, az enyém kat-os, meg nehéz is (300 kilóvan nehezebb mint a sima 320i) de az elöző kocsim egy ugyancsak 1991-es 316 coupe volt és köze nincs hozzá... főleg azért, mert a 20-as 140-220-ig ugyanúgy gyorsul, az e30 316 meg alig vánszorog fel 200-ra...
Előzmény: Törölt nick (936)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.22 0 0 936
Nemtudom.. de 4000-4500 nál ez is elkezd húzni mint az ökör, és szinte levágja a fordulatszámmérőt.
És hozzá az a hang ami akkor jön.. háát.. teccik :)
Persze azért nem olyan mint egy 6 hengeres...
Jah ebben még nincs katalizátor csak injektor :)
Katalizátor sokat visszavesz a teljesítményből.

Sztávrosz (E21 318i '82)

Előzmény: Cabrio320i (935)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!