Ember! Én igazán béketűrő és - talán mondhatom - türelmes vagyok, de mi a szarnak szenvedsz itt a különböző alkatrészekkel?
Eldöntötted, hogy elmész a Fanóhoz, aki segít. Érteni nem értesz hozzá.
Látatlanban elég ritkán lehet az ilyen jellegű dolgokat megszakérteni.
Tessék elmenni egy kva (szervizeink bocs!) szervizbe, ahol olyan emberek dolgoznak, akik tanulták, tanulják, gyakorolják a kályhával kapcsolatos dolgokat, és rendelkeznek a szükséges dokumentációval.
Még így is előfordul, hogy olyan esettel találkoznak, amivel az azt megelőző 5-10-15 évben nem, de akkor is tudnak hová fordulni.
Végre volt egy kis időm előszedtem a trabi állófűtésemet (typ 211 asszem). Izzít, benzint kap, venti táplál kipufogó fehéren és intenzíven füstöl, picit még morog is de stabilan az égés nem óhajt elindulni.
Bekapcsolás után vízker szivattyú, izzítóstift, égéstápláló ventilátor és az autó saját ventilátora elindul. Utána kinyit a mágnesszelep, a kályha üag szivattyúja üag-ot szív és a kályha és elindul az égés.
A lángképződés után az izzítóstift kikapcsol.
Ezután kb 20 mp-cel az égéstápláló levegő ventilátor több fokozatban eléri legmagasabb teljesítményét.
Ha nem képződik láng, a készülék újra elindul. (próbálkozik szegénykém)
Elkezdődik az automatikusan szabályozott fűtőüzem.
Ha a hőmérséklet eléri a 78 C-ot, a fűtés energiatakarékos üzembe áll át.
Kikapcsoáskor az égés véget ér, és elkezdődik az utánfutás. A vízker szivattyú, a kocsi saját ventilátora és az égéstápláló lev vent tovább működnek, hogy a kályhát lehűtsék (utánfutás).
Az utánfutás kb 120 mp. Utánfutás alatt a kályhát újraindítása megengedett.
30 perc után a fűtőkészülékben lévő üag elfogy. Ha a jármű motorját még kb 2 percig járatjuk, akkor ez a "tartalék" utántöltődik.
Lehet, hogy kicsit ponyva a megfogalmazás, de még ebéd előtt le akartam nektek fordítani.