Keresés

Részletes keresés

tehtube Creative Commons License 2009.10.08 0 0 10490
Minek ez a körülményekedés? Dugd rá, hadd szóljon! :-) Mindegy mit mutatnak a műszerek, hogy szól a zsintin, a lényeg az hogy B3-on hogy szóla vala?
Előzmény: szimizso1 (10489)
szimizso1 Creative Commons License 2009.10.08 0 0 10489

Délben megszólalt először a hangfal. Igaz csak egy hangfrekvenciás generátor adta a jelet, de a hangspektrumát csak ezzel lehet jól meghatározni. Tehát örömmel jelenthetem, hogy a hangfal kb. 30Hz-6.3kHz-ig működik. A 30Hz kicsit hallható, viszont a polcról kezdtek levándorolni a cuccok:-) 40Hz környékén szólal meg betyárosan, és onnantól kezdve kisebb hullámosságokkal (120Hz-ig) végig elég líneáris a hangja. Délután 6körül hoznak egy szintit, és azzal lesz jobban meghallgatva.
Csak utána dugom fel az itthoni Hammondra..

Üdv. M.
Előzmény: szimizso1 (10485)
tehtube Creative Commons License 2009.10.08 0 0 10488

Bass/chord. Előfordul 808-ban is, úgy kissé lájtosabb. Nincs nagy különbség az és a 848 között. Gyakorlatilag alul balkézzel ez a basszusmenet regisztrációja.

Ugyanez jó alul jobbkézre, harmóniákra.

A legutolsó illusztrációként betett Keresztapa videónál folyamatosan lezárja lent ütemenként a fölső jobbkézi harmóniamenetet Joey egy beszúrt staccato 16-al, a 16.-ban.

 

A röfögés az lábpedál munka. Ezt szimulálom a Bassline presettel az alsó másfél oktávan ütésérzékenységtől függően. Teljesen a lábpedál persze nem váltható ki, de néhol ahol sétál a balkéz azért használható.

Előzmény: djuice (10486)
djuice Creative Commons License 2009.10.08 0 0 10487
Köszi neked is a felvilágosítást!
Az az igazság, hogy régebben Zsolttal beszéltük hogy egy A-B-C Hammond csak kaszniban más. Aztán kiderült hogy a 110V/60Hz-re gyártott masinák dögösebben szólnak vmi miatt. Talán más azon energiaszinteken a zavarkeltés, ami a fülnek jótékonyan befolyásolja a hangképet. (ez lehet hogy már hi-fi kategória, hiszen az évjárat, laci, csövek stb inkább perdöntő)

A chorus vibátót is taglaltuk már Zsolttal, hogy nem lineárisan modulál az oktáv tartományokon, hanem másképp alul és másképp felül. Ki tudja hogyan, vagy miért és hogy pont így lett-e ügyesen pszichoakusztikailag megtervezve, vagy csak AS szabvány szerint adódott. (AS = Ahogy Sikerül) :)) Szóval ehhez le kéne hosszasabban ülni, fülelni, esetleg mérni!

Egy biztos! Ha vmi vonalból felvett hammondot (legyen az cd-ről rippelt részlet v. bármi) kikapcsolt vibrátóval és laci áljal felveszek és beengedek vmi szoftver (B4, EVB3 stb) ilyen szoftveres szimulációjára, akkor nagyon hülyén fázistolásokat szenved a hang és phaser-szerű hatást hallat. Tehát benn egy hammondban biztos vannak olyan paraméterek amiket nem mértek vagy nem is lehet mérni és nem is programozták le. Hacsak belegondolunk hogy egy leakaget v bármi egymásrahatást alkatrész szinten milyen baromi nehéz egyenletekbe felírni, mindjárt megértjük mennyire nem lesz köze 100%-ig sosem a klónoknak a valódihoz.
Hozzáteszem a próbálkozások nagyon ügyesek, csakhát még nekem semmilyen digi dologtól nem állt fel a hátamon a szőr úgy, mintha cd-n vagy élőben vki beletúr a zötyörgöbe.

A szinkron mocit értem, csak nem gondoltam hogy az van benne. :) Anno suliban 3. éves anyag volt a rövidre zárt kalickás szinkr.gépek stb taglalása az igénybevételi ábráival, meg motor, generátor, féküzem diagrammjaival. Elég is volt belőle! Bár lehet hogy így visszanézve könnyebb lenne, mint most a gőz-tenzió görbék parciális nyomásra vett függvényeinek levezetése... :)
Előzmény: ham_peet (10480)
djuice Creative Commons License 2009.10.08 0 0 10486
Valamit nem jól mondtam!
Chord bass alatt én azt a röfögős basszust értem, ami az ESI hangbankodban is el van készítve, tehát egy jól hallható (csak akkor még nem tudtam pontosan milyen beállítású) rövid akkord törés és alatta a megmaradó kitartott alap regiszter.
Tulkép én a "808 --- ---" beállítást kedvelem basszusnak és jobbkéz chordnak, bár egy manuálon itthon nem sok jelentősége van jelenleg.

Ezt a leütés 4 utánt nem értem mit akarsz vele mondani.

Sajna a szelektív memórián már rég gondolkodom hogy lehetne "cache gyorsító tárazni" és egyben "flashessé" tenni! :))
Előzmény: tehtube (10482)
szimizso1 Creative Commons License 2009.10.07 0 0 10485
Jó estét!

Végre holnap már csak a hátlapot kell felszerelni, és egy hanggenerátoros meghallgatás után jöhet a hangszeres próba. Szeretném, ha kiegyenlített, de dögös basszusos hangja lenne. Képek lejjebb.
tehtube Creative Commons License 2009.10.07 0 0 10484
Előzmény: tehtube (10483)
tehtube Creative Commons License 2009.10.07 0 0 10483
Itte egy további kíváló példa az ellenpontozásra: http://www.youtube.com/watch?v=T7SwDGTuSKY&NR=1
tehtube Creative Commons License 2009.10.07 0 0 10482

Bass/chord: 848------

Egy (nemcsak) jazz hammondosnak szinte mindig ez az alsó manuál regisztrációja amennyiben balkézzel viszi a basszust.

Amíg finom basszushangot hoz balkézzel, addig a fölső manuál szólamát lent ellenpontozza ugyanezen hanxínnel. Leütés 4 után.

Persze az ízhez hozzájön a lábpedálon a tonika negyedes finom hozzápufogtatása amely a nagybőgő húrjának megcsapását hivatott megjeleníteni. Igazi masszív lábbasszusjáték elegendő csak az előkék bejátszásánál.

JoeyDe, JOS, McGriff, GrroveHolmes, DrLonnie összes. -> Youtube

Pl: http://www.youtube.com/watch?v=iLQKyxosk30&fmt=18 (Megj: a képen A100 van eleve B3 béllel)

Leginkább pl: http://www.youtube.com/watch?v=vWvYB03Xiz8&feature=related&fmt=18

Meg: http://www.youtube.com/watch?v=eSHwLOnM-iU&feature=related

 

Egy kivétel van, amikor az orgonista lassút játszik. Akkor egy oktávval följebb kell hangolni az alsó manuált. Ez a chord: 0086--- Ilyenkor a basszus rendesen kijátssza a maga teljes és kényelmes szólamát, míg folyamatosan bele lehet kapaszkodni az alsó manuálba balkézzel.

 

Rhoda Scott és néhány társa (Dennerlein, Mike Carr) kijátssza a teljes fürge basszusfutamot lábbal de szinte mindig a basszushang lecsengését adó elektronika segítségével.

ham_peet Creative Commons License 2009.10.07 0 0 10481
namy az a100-ba = nem az A100-ba.
Előzmény: ham_peet (10480)
ham_peet Creative Commons License 2009.10.07 0 0 10480
Egy "A"-modellbe (az első hammond modell, a harmincas évekből). került B3 tudomány, namy az a100-ba, mert abban gyárilag is b3 technika van.

az A utáni, lábakon álló modellek azéert voltak mélyebbek, mert a hanggenerátor mellé bekerült egy ún. chorus-generátor is, ami gyakorlatilag egy picit elhamgolt hanggenerátor, a kettő együttes hangzásából született egy chorus effekt (BC-modell)
a későbbi modelleknél (B2, B3) már ismét kikerült a dobozból a második generátor, de a szekrényt meghagyták.
(biztos túl sok BC házat gyártottak le 1940-ben :-)

az indítómotorról:
a hanggenerátor akkor tud egyenletes hangmagasságban szólni, ha tökéletesen egyenletes fordulatszámmal forog. erre egy kis szinkron-motort tettek bele, ami viszont nem tud elindulni magától, így kellett hozzá egy indítómotor is.
mint egy önindító, ugyanúgy "behúz", megtekeri a generátort, majd amikor eléri a maximális fordulatszámot, hozzákapcsoljuk a szinkron motort, majd lekapcsoljuk az indítómotort.

a chorus-vibrato bonyolult egy forgó kondenzátor, egy rakás kivezetéssel, mint egy nagy gyújtáselosztó, mecsanikus érintkezés nélkül, a kivezetésein pedig kondik, tekercsek "ejtik" a hangmagasságot kölönböző sorrendben egymás után kapcsolva.

(ha egy kicsit jobban értenék az elektronikához, talán jobban el tudnám magyarázni, de valami ilyesmiről van szó ..:-)


modell áttekintés

üdv pet
tehtube Creative Commons License 2009.10.06 0 0 10479

Szelektív vibrátó, szelektív memória :-)))

Javaslom a Youtube-ot.

Előzmény: djuice (10478)
djuice Creative Commons License 2009.10.06 0 0 10478
Sajnálom, bizonytalanságom 2 okból ered:
1, memóriám nem terjed ki 2 évvel ezelőtt szőrmentén említett dolgokra
2, nem vagyok benne biztos, de mintha mondtál vna olyat, hogy egy A100 házba építettél vmi B3 belet, merhogy annak mélyebb a kasznia és nem fér be az ajtón, míg az A100 igen. (ezt még Pesten mondtad volt)
Továbbá biztos vagyok benne, ha az én kezemen is átment vna már pár "faszekrényes" mint nálad, akkor más képem vna a dolgokról.
Nekem még azóta is szürke homályban fészkel az az indítómotoros beüzemelés amit egyszer fent nálad mutattál, nem tudtam ui annyi idő alatt levenni a lényegét. Megintcsak sajnálom ez biztos az én "szoftverem" hibája. :) - illetve :(

A chord bass dolgot Ferkó ESI-jéből itthon is tanulmányoztam, de pl azt sem értem az eredetin akkor mi is történik, meg ahogy próbáltam rajta játszani, walking témában nagyon hülyén jött ki, pedig tudom hogy Rhoda is használja, a rózsaszín bakelitjén, tuti én nem tudom hogy kellene helyesen használni...
De pl említhetném a chorus vib nem ismeretének esetét is...
Na ezért fogok majd elkövetni egyszer végre ha elszánom magam, egy összegző honlapot minden lényeges hammond kulisszatitokról, hogy egyben lehessen mindent látni, ne orrvérzésig túrkálni egy ilyen fórumon ami szerkezetéből adódóan nem képes átfogó információt felvonultatni a témáról. Összegyűjtjük az infókat, képeket és akkor nem kell az újonnan ide tévedőknek sem elölről kezdeni mindent.
Előzmény: tehtube (10468)
szimizso1 Creative Commons License 2009.10.06 0 0 10477

Nézd meg a 10432-es hszt. Érdeklődj nála.
Előzmény: dezsoszoce (10476)
dezsoszoce Creative Commons License 2009.10.06 0 0 10476
érdekelne L100 v.M100 hammond.
tehtube Creative Commons License 2009.10.06 0 0 10475
Elnézést, nem gondoltam volna hogy a bemásoláskor normál méretű betűk így megnőnek azután.
tehtube Creative Commons License 2009.10.06 0 0 10474

Jubilejný 35. ročník Bratislavských jazzových dní sa tento rok uskutoční v už tradičných priestoroch bratislavského PKO. Tento ročník bude opä nezabudnutežným zážitkom pre milovníkov nielen klasického jazzu, ale aj funky či souljazzu.

ON: Prví deň festivalu sa predstaví nenahraditežný bubeník jazzového sveta Steve Gadd s formáciou Steve Gadd & Friends s úžasným hammondovým hráčom Joey DeFrancescom, gitaristom Paul Bollenbackom a baritonsaxofonistom Ronnie Cuberom. Bubeníka tohto mena a vežkosti ani netreba predstavova, takisto ako členov jeho kapely, iba v skratke spomenieme, že nahral viac ako 600 albumov s hviezdami akými sú Paul Simon, Paul McCartney, Al Jarreau či Tony Levin.

 

OFF: Druhý deň festivalu sa ako hlavná hviezda predstaví portugalská jazzová diva Maria João, ktorá spolu s pianistom Mário Laginhom predstaví svoju nezabudnutežnú show v podaní Maria João Quintet ovplyvnenú rodným Portugalskom – okorenenú vplyvom štýlu fado a brazílskych rytmov. Na jubilejný ročník festivalu si pre návštevníkov organizátori prichystali aj tretí deň plný kvalitného jazzu. Určite sa bude na čo teši, keďže hlavnou hviezdou tretieho večera bude slávna saxofonistka Candy Dulfer. V Bratislave sa predstaví s úplne novým, originálnym, programom a prvotriednou kapelou. Zmes funky a smoothjazzu určite nenechá žiadneho z prítomných divákov chladným a rozprúdi krv v žilách aj tým najzarytejším netancujúcim.

Cena / Price:
Prvých 100 lístkov s 10%-nou zžavou!!!
denná vstupenka v predpredaji 20 € (602,52 Sk) / na mieste 23 € (692,90 Sk)
permanentka 50 € (1506,30 Sk)
VIP permanentka 90 € (2711,34 Sk)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Steve Gadd & Friends (USA)

Steve Gadd: drums

Ronnie Cuber: baritone saxophone

Paul Bollenback: guitar

Joey DeFrancesco: hammond organ

Kein Zweifel – Steve Gadd gehört zu den einflussreichsten Drum-mern unserer Zeit, und dies seit über 30 Jahren, als er mit Chick Coreas Return to Forever Band, Al Di Meola und Paul Simon auf Welttourneen war. Gadd, 1945 in Rochester/NY geboren, ist gleichzeitig der meist kopierte Schlagzeuger der Szene; alle jüngeren Trommler der Funk-, Fusion- und Rockszene berufen sich auf den Tausendsassa Gadd. Er prägte die Jazz- und Rockszene mit seinen neuartigen Grooves und Figuren nachhaltig. Seine Präsenz in Bands wie Steps Ahead, Paul McCartney, Peter Gabriel, Eric Clapton, Michael Urbaniak, Randy Crawford, George Benson, Hubert Laws, Brecker Brothers, Paul Desmond, Al Jarreau, James Taylor, Michel Petrucciani und Tania Maria war stets von großem Erfolg gekrönt. Gadd ist nicht nur ein sehr melodiöser und virtuoser Drummer und Bandleader, er ist seit Jahrzehnten auch ein sehr gefragter Dozent an diversen Musikhochschulen der USA.

Steve Gadd bringt seine neue, hochkarätig besetzte Band mit nach Wien, mit großen Stilisten und Stars der Jazzszene New Yorks: DenGiganten an der Hammond B3, den großen Orgel-Virtuosen und Jimmy Smith-Nachfolger Joey DeFrancesco, den größte Baritonsaxofonisten der USA, Ronnie Cuber und den Meister der klassischen Jazzgitarre Paul Bollenback, der lange Zeit auch im Trio De Francescos saß. (Pressetext)

Mit Steve Gadd dürfen wir ein musikalisches „Chamäleon“ begrüßen, und zwar eines, das, egal in welchen Farben es gerade erscheint, immer superb spielt. Highlight! CH

Sitzplatz: 35.- €, Stehplatz: 25.- €

tehtube Creative Commons License 2009.10.06 0 0 10473

Kedvenc oldalam, ha netről hallgatnék eredeti hammondos muzsikát: http://www.myspace.com/keknyul

Ez hiányzott a magyar zenei életből.

 

tehtube Creative Commons License 2009.10.05 0 0 10472

Nord C2 és koncertajánló. Kaltenecker Zsolt levelét idézem:

 

"Kissé eltűntem tavaly, de mivel felfügesztettem az orgonálást, gondoltam úgyse izgatnak a koncertjeink annyira.

Viszont a nyáron kipróbáltam a Nord C2-t és azóta nem tudom "letenni". A C1 összes általad kifogásolt problémáját kijavították ( esetleg kérjünk jogdíjat a tesztért :-) ) tehát: a percussion némítja a kilencedik drawbar-t, van low és high end, az EQ ott fog ahol kell, a chorus/vibrato és a percussion gombok kézreeső helyre kerültek és új, egészen hammond-szerű billentyűzet került a cuccba. Emellett jobb lett a nyers orgonahang és a key click is és az új leslie zseniális. A hangszer feeling-je egészen elképesztő a C1-hez képest. Mellesleg én legnagyobb problémám a C1-el az volt, hogy nem lehetett a megállított leslie pozícióját a programmal együtt elmenteni. Mivel 75 százalékban így használtam a hangszert, ez baromi idegesítő volt. A C2-ben ez is lehetséges!

Szóval megint orgona, úgy látszik nem szabadulok. A K.L.B. trio visszaalakult orgonatrióvá, csak a C2-vel nyomom, nincs szintibasszus sem. Ebben persze az is közrejátszik, hogy az utóbbi évben annyira szétbindzsiztük magunkat elektronikailag, hogy most logikus lépés volt egy puritán hangszerelésre váltani. Legközelebb október 14-én a Columbuson, aztán 22-én a Take5-ben."

 

Ezt üdvözlöm, nagyon örülök neki és 14-én ott leszek.

szimizso1 Creative Commons License 2009.10.05 0 0 10471

Djuice mester!:-)

Nem tűnt még fel, hogy nehezen találni Zsolton fogást Hammond ügyben? Ez a mostani beszólásod is parádés melléfogás volt. Nálad ez periodikusan jön elő?
Előzmény: djuice (10466)
tehtube Creative Commons License 2009.10.05 0 0 10470

Kézre valóban ugyanaz. Ha csak a kézről van szó. Upgrade-hez előszeretettel is alkalmazzák a D100-Rt3 belét. De ugyanennyire fontos az ízes játékhoz a 25-ös sugaras láb is. Tehát önmagában már csak részben csereszabatos.

(egy CV-ből és egy RT3-ból jó C3-at lehet rittyenteni :-)

Előzmény: betasound (10469)
betasound Creative Commons License 2009.10.05 0 0 10469

És ha nagyon megerőltetjük magunkat, még az RT3 és a D100 is ide sorolható, mert azok meg még nagyobb szekrénybe építve nagyobb hangterjedelmű pedállal, illetve pedálhangszínválasztékkal térnek el az alap modelltől, és ezek egymástól midössze annyiban térnek el mint a C3 az A100-tól.

Előzmény: tehtube (10468)
tehtube Creative Commons License 2009.10.05 0 0 10468

Ez még a 2.10, utolsóelőtti változat. Már swell a pedál.

Azóta csak némi változatást eszközöltem, az első két preset 888+p, 8888+p esetében a vibrátó békén hagyja a perkusszív hangot, ill, a 3. a 888---8 esetében a vibrátón csiszoltam. Plusz készítettem egy olyan chord/bass hanxínt 848 ahol az alsó másfél oktávban ütéserősségtől függően a lábbasszus rápufog a balkézre, ill. teljes leütésnél átvált tiszta lábbasszusra. Ezzel a megoldással az amerikai iskola játékmódjában egy jelentős részénél ki tudtam váltani a tényleges sugaras pedálhasználatot. Na ez a három átfésült preset, plusz a trükkös bass/chord=bassline a 2.11 kölünbsége a 2.10-hez képest

 

Mint köztudott, az A100, C3, B3 abszolút ugyanaz a hangszer, csupán más formájú faszekrényben helyezték el.  Amin az ember játszik, ami szól, ott nincs különbség. Ennek a hanxercsoportnak egyben a gyűjtőneve a béhárom.

Egy hasonlattal: djuice vagy öltönyben is, melegítőben is, télikabátban is :-)

Csodálkozom hogy többéves aktív fórumozás után még mindig bizonytalanságot tanúsítasz ebben a kérdésben :-O

Előzmény: djuice (10466)
LittleBig2 Creative Commons License 2009.10.05 0 0 10467
talán klónsága miatt belefér ez a kis reklám:

Anyagi okokból sűrgősen eladó egy Nord Electro 2. 61 billentyűs változat, eredeti dobozával, megkímélt állapotban.

Irányár: 200.000.-

Csere érdekel Core 2-es, kb. 1 éves MacBook-ra.

matyooo@gmail.com, +3630/650-5044
djuice Creative Commons License 2009.10.05 0 0 10466
Tube, látom fejleszted a designt is! :) (CD bookletre gondolok, netán ez már a tehtube ver.3.0 lenne?)
Ja, és a félreértések elkerülése végett, egy B3-ról szólsz a samplingnél. Ez egy B3 bél A100 házban, mármint a fotókon?
Előzmény: tehtube (10460)
szimizso1 Creative Commons License 2009.10.04 0 0 10465

Köszönöm szépen!:-)
A 40cm-es mélynyomó, egy békebeli Eredeti BEAG gyártmányú hangszóró. Celestion koppintás az utolsó szögig. Fejlesztgették a magyar mérnökök. Készült ebből teljesen papír membrános, vászon peremű, és lágy gumi széllel. A gumiszélű kivitelnek nagyon szép mélyei vannak! Rendes hangfalban (nem reflex dobozban) a 32' hosszú 16Hz-es síp is megszólal rendesen:-)

Nagyon hejde a B3;-) Érdekes a függőágyas megoldás. Énis szeretnék egy zengetőt az enyémbe.
Előzmény: ham_peet (10464)
ham_peet Creative Commons License 2009.10.04 0 0 10464

Gratula!

Szép rend van benne! Milyen 15-ös került bele? Dögös vintédzs forma!

Most végeztem a Misi by Organmate, csöves rugós zengető installálásával.
Gondolkoztam, hogyan tudnám valamennyire rezgéscsillapítottan felszerelni a plafonra, és végül egy tarisznyát csináltam neki autentikus fűzöld filcből.
Jó sora lesz ott. :-)
Nagyon szép a hangja, nagy az öröm, bódogság.
A potijának roncsolásmentes megoldást kerestem, ilyen lett:

 

Előzmény: szimizso1 (10463)
szimizso1 Creative Commons License 2009.10.03 0 0 10463
Jó estét kívánok!

Mostanáig szereltem a lezlit:-( (elég macerás mindent újból kitalálni)
Egyelőre a hangját még nem hallatta, mert holnap csinálom meg a keresztváltóját, és még egy-két apróságot is fel kell szerelni rá. Este a lezli vezérlést teszteltem. Sokkal lassabban pörög fel, illetve áll meg a rotosonic dob. Szerintem olyan másfél, kétszeres idő kell neki, mint a dobrotornak normál esetben. Remélem ellensúlyozni fogja a hangja ezt a kis hiányosságát:-) A felső tölcsér teszi a dolgát, azzal nincs gond. Két fotót mellékelnék hátlap nélkül illetve, leendő hátlappal.

Üdv. M.
1956 Creative Commons License 2009.10.03 0 0 10462

A KeyB-B4 jó is hangszer lesz, de valószínűleg nem tartom meg.

A C1 Motion Soundon nagyon jó összeállítás, azt hiszem ez marad (vagy nem?)

 

Előzmény: djuice (10452)
betasound Creative Commons License 2009.10.03 0 0 10461

Aki teheti menjen és próbálja ki a Hangfoglaláson a Clavia új C2 orgonáját. Szerintem jobb lett! Sokkal.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!