A Hammond billentyűzete is azért olyan jó mert messze van a csuklópont az erőtől. Szintibillentyűknél ez többé-kevésbé a látható rész után közvetlenül következik, ez is egy komoly hátrányuk. Még a mai waterfalloknak is.
Ezért olyan jó a Fenderkapcsoló is, mert az elvi forgási központja lényegesen messzebb van a kéztől, nagyobb utat jár be. Ez jóval precízebb, kellemesebb kezelést eredményez.
Nagyon szép munka, gratulálok!
Azon gondolkozom hogy a félhold íve közel áll a 110-es PVC lefolyó ívéhez. Az alsó-felső húrmetszet közé ilyet befaragni?
ha minden a terv szerint halad, jövő hét végén eladósorba kerül a VK8 modulom, ha a szaktársak közül valakinek épp egy ilyenre van szüksége, a benkodavidjanos@gmail.com címre írhat. beárazva még nincs, de nagyon olcsó lesz, az tuti! ;) amúgy a terv első megvalósulása lesz remélhetőleg az okt. 30.adikai a38-as duplabuli, amelyen egyszerre debütál az új leslie és egy új hangszer is, amely minden valószínűség szerint az egyik piros C lesz.
A délután sem telt el hiába. A lezli vezérlés kapcsolójának készítésével foglaltam el magam. Először is egy "zenész álló" három állású kapcsolót kellett keresnem, ami bírja a sok száz kapcsolást, és a durva bánásmódot is. Nem mellesleg ne égjen be az érintkezője szíre-szóra. Lehetőleg olcsó legyen, és a lezli stop is megvalósítható legyen :-) Nem ragaszkodtam a Fender gitárokba való kapcsolóhoz, inkább egy robosztusabb ipari kapcsolót választottam. Igaz a szárára kellett esztergálnom (a képen látható gomb, nem végleges:-) egy gombot, hogy kényelmes legyen a kapcsolás minden helyzetből, és ne repüljön el egy hirtelen kapcsoláskor. A hagyományos félhold formát választottam a kapcsoló házának, -de a végleges megoldásban- egy univerzális felszerelhetőségű kapcsolóház megalkotása a cél. Első nekifutásra így néz ki. Természetesen polírozva lesz majd! Aztán antikolódhat használat közben:-)
Visszatértét a Hammond hangzáshoz Zsolt a továbbiakban azzal indokolta, hogy a Nord C2 kipróbálása ihlette meg, annyival jobban szól számára a C1-nél, amit egy ideje már el is adott.
Kis C1 - C2 összehasonlító. A színe is más piros. Jól látni hogy a gombok elrendezésének összevisszasága kezd tisztulni.
Mi következhet a C3-ban?
Pl. baloldalt az XB5, DB5 mintájára manuálonkénti presetek, wheel brake szimuláció, csöves előfok?
Azt nem tudom megitélni, hogy megnyúlt-e, mert nincs eredeti új szíjam. Szerintem az előző tulajnak sem volt, így valami másból tehetett egy hasonló méretű darabot ebbe a lezlibe. A szíj teljesen por száraz. Olajosságnak még a híre sincs rajta, és a szövése sem kopott. A motor szíjtárcsa van nagyon kifényesedve, és azon csúszik meg. Lenne itthon gyantás ékszíj csúszásmentesítő spray-m, de nem fújom be vele, mert a koszt is összeszedné nekem. Egyébként a feszesebb -nem csúszós- beállításnál hajlamos volt egy rövid "fék csikorgást" belevinni a műsorba:-) A hangjára én is kíváncsi vagyok nagyon! Sajnos még nem sikerült felhoznom a negyedikre, mert nem akadt segítőm. Talán hétvégére sikerül alkalmas társat találnom:-)
Átkerült a színpad a hajó orrába, ami akusztikailag is előnyös.
Aki kihagyta (mindenki?), sajnálhatja. Néhány számot megismertem a két évvel ezelőtti műsorból, de azt sem úgy játszották. Sokkal jobban. Változatosabban, ízesebben. Meg több még nem hallott zene volt. Pörgősebb, feszesebb lett minden. Hosszabb motívumok gyakran hardrockos elemekből épültek. Már extrém virtuóz és hosszú unisonos progresszív rock futamokból sem volt hiány. Az egész némi modern és free jazz ízzel meg lett még fűszerezve. Szerintem leginkább Okumoto stílusához áll legközelebb. Viszont az egész nekünk kicsit hangos volt. Nem túl vészesen, csak az optimálishoz képest.
Kifejezetten ajánlom október 22-én a Take5 meglátogatását.
A Nord C2-vel való futó találkozás kellemesre sikeredett.
Zsolt írta hogy más a billentyűzete. Szerencsére nem kínai mint az új XK-kban. Maradt Fatar, csak az olaszok valahogy könnyebbé és gyorsabbá tették. Ez nagyon jó, mert a korábbi kissé kemény, nehéz volt egy bejáratott B3 billentyűzethez képest.
A fedélzete az átcsoportosítással sokkal jobban használható. Így tulajdonképpen rendben van. A perka úgy működik ahogy kell. On, soft, fast, 2-3 és végre némítja az 1' regisztert. Vagyis kiválasztható hogy így működjön. Az EQ mélyebben és magasabban működik, vastagabb hangkép alakítható ki. Kritikánkat Davidovics Hitspace Ádám még két éve elküldte a Claviának, lehet hogy levelünk is segítette a fejlődést. A többit nem volt most módom megvizslatni, de Zsolt szerint az új C2 lezliszimuláció magasan veri a szintén kiválasztható korábbi C1-ét. Az meg hogy a stop rögzíthető állású, páratlan szogltatás.
Igazából a hangja még nem értékelhető teljesen számomra. Azt hallottam hogy vastagabb, a mélye jobban ott van ahol kell lennie. Most egy picit vagy a magas, vagy a keyclickből egy kis többlet nekem még hiányzott. Meg némi csöves karcosság. Kíváncsi vagyok hogy a lehetőségek belső állítgatásaival és más cuccon, mit lehet a továbbiakban kihozni belőle?
Semmi baja a szíjnak azon a két okon kívül amit magad írtál le :-)
Megnyúlt=hosszú, és síkos=csúszik.
Egy új, picit rövidebb, zöldes gömbszíjjal ami tapadósabb felületű, lehet hogy plusz alkatrészek beépítése nélkül lett volna megoldás. Az is válhat hibaforrássá.
(és lesz egy szíj tartaléknak)
Az biztos hogy nem szabad túl feszesre húzni, mert a csapágyazásnak gyorsan vége. A 10/7mp-es átmenetek itt jónak számítanak.
Egyszerűbb lett volna szíjat cserélni, de ennek a szíjnak semmi baja sincs, csak a hosszát egy kicsit nagyobbra vették:-) (valahol nem is baj) Ezzel a megoldással nem az volt a cél, hogy citerahúr feszes legyen, hanem a meghajtó szíjtárcsán nagyobb felületen feküdjön/tapadjon a szíj. Sajnos ez az optimum, mert felpörgéskor a motor teljesítménye szab határt, fékezéskor meg a lassú motor tengelye, és a dörzskerék gumigyűrűjének a tapadása. Muszáj hagyni, hogy csússzon mindkét helyen, mert a túl feszes szíj a motor csapágyát teszi tönkre, (lásd Matyó alsó gyors motorja) ez a 60-70W-os motor amúgy sem tudná gyorsabban felpörgetni ezt a nagy dobot. Fékezéskor meg a dörzs gumi kopna jobban, és semmi kedvem garanciába hetente állítani a kis motor dőlés szögén állítgatni. Szerintem egy közel 3kg-s darabot teljes fordulatról 7" alatt megállítani nem rossz idő! Legfeljebb ennyivel hosszabb lesz a szám, ha gyorsból lassítva lesz vége:-)
Tegnap megint szét szedtem a lezlit, mert elégedetlen voltam a dobrotor felpörgési/megállási idejével. Sajnos az eredeti szíj hosszabb a kelleténél, ezért a motor leghátsó állásánál is eléggé lógott a szíj. Ezért készítettem egy feszítő görgőt. A motor tartó lemezre egy "U" profilra hajlított lemezzel szereltem fel a helyére elöször vas a vason alapon. Így nagy csapágyhangja volt a hangfalnak. Ezen egy furaton átfűzhető gumigyűrűvel vetettem véget. Viszont annyira lazára kellett húzni az anyát, hogy a terelő görgőt csak a jó szándék tartotta a pozícióba:-) Nem bíztam ebben tartós használat mellett, és egy vaspálcával kitámasztottam elmozdulás ellen. A végeredmény magáért beszél: felpörgési idő 10", leállás teles fordulatról lassúba 7". A keresztváltón is módosítottam, remélem előnyére:-) Holnap a lezli kapcsoló felszerelését kell valahogy megoldanom. Illetve egy komplett kapcsoló házat kellene csinálnom, amit bárhová fel lehet szerelni majd. Így nemcsak hammondhoz lehetne használni....
"nov 08 - Dr Lonnie Smith, Szeged" Ez lehet hogy érdekelne! (jelenlegi állás szerint 80%-ban) Részletek? (honnan milyen útvonalon menne a karaván, esetleg más menn-e Miskolcról, mit tudsz róla? visszaút stb... BELÉPŐ + egyéb költségek?)
október 30-án az a38-on debütál az új Leslie-m, a 760+125 verzió, egyelőre még titok(számomra is:)), hogy mivel lesz megszólaltatva. Paso+Soultramps koncertek lesznek, tehát ska-reggae és funk. továbbá november 20. billy rotten bistro soultramps
Nalátod! Ami neked triviális, az másnak nem feltétlenül... Mellesleg ez nem orgonista hanem énekes, nem latinamerikai hanem európai, nem bossa a műfaja hanem mindenféle érzelgős táncdal... (de nem ez volt a "feladat kiírás") :))
Köszi a reklámot! :) Nekem is megvan a teljes album, nem kell letöltenem, ezt csak megmutatás ügye miatt raktam fel. (meg hogy a havertól jött egy jó ötlet a feltöltési helyet - data.hu - illetőleg, gondoltam kipróbálom) Nekem mondjuk meglepő, hogy a nagy brazil bossa szerző Antonio Carlos Jobim és más ősbrazil előadók mint Astrud Gilberto stb énekhangilag mennyire "harmatos" hangúak! Esetleg ismertek tökösebb hangú előadókat e műfajban?