Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Még csak próbálhatom de ma 3 indításból mikor a készenléten belül történt 3-szor visszatért a rádió nem kellet kivárni az androidos betöltést. Várok a gyújtást ráadását követően kb. 3-4 másodpercet kb. ennyi kell amíg az üzemanyag szivattyú zúgása elhallgat. Nem akarom elkiabálni de lehet, hogy ezért volt, hogy néha visszatért készenlétből néha meg újra töltötte az androidot, mert volt olyan, hogy beültem és indítottam és olyan is hogy eltelt egy kis idő a gyújtás ráadása és az indítás között, de messze menő következtetéseket még nem lehet levonni 3 indításból. Pipa, ez volt a gond már sokadjára kipróbálva és mindig visszajött készenlétből, nem tölti újra az androidot!
Gombok háttér világítása problémám is megoldódott. Úgy gondolom a CANbus-al van a gond mert ha a képen látható csatlakozóval is összekötöm úgy, hogy a piros vezetéket kikötöm a csatlakozóból csak a narancs van bekötve akkor működik (állítólag a kettő együtt nem használható), hogy a világítás kapcsolóval kapcsolja fel illetve le a gombok háttér világítását. Ez is pipa!
Ha másnak nincs véleménye, akkor a sajátomat az alábbiakban tudom összegezni.
Volt hozzá szerencsém. Visszaolvasva, néhány hozzászólás foglalkozik a hardverrel, többek között pl. 473., 477., 630. Beépítés nélküli ellenőrzésem tapasztalata szerint elsősorban a kezelőszervek tűntek gyengének. Emlékezetem szerint főként a forgatógomb volt elég gagyi, továbbá, hogy milyen meggondolásból, azt nem tudom, de a Key1 és Key2 helyett csak Key1-gyel rendelkezett.
A működésében, beleértve az előre telepített IGO navigációt is – a próba idején – nem találtam problémát.
Összességében a szükséges és kellő áttekintés után úgy döntöttem, hogy megválok tőle. Helyette egy FUNROVER fejegységet vettem.
Az ára után elképzelhető, hogy fennakad a vámon, ami plusz 27 %-os ÁFA-t jelent. Úgy viszont már – emlékeztetve a fent írottakra – egy kissé drágállanám!
Akkor már inkább a 744. sz. hsz.-ban említett készüléket venném jobban szemügyre, hiszen hasonló paraméterekkel rendelkezik. Németországból szállítva, még a szállítási költséget is beszámítva sem haladja meg az SWM8802 árát, Vámmentes, és 1 hét alatt Magyarországra ér.
Nagyon szépen köszönöm a sok segítséget! Azt hiszem belevágok, szerencsére az ebay, aliexpress vásárlást volt már alkalmam begyakorolni, a dolog ezen részétől nem is féltem sohasem.
Véleményem szerint – a vázolt igényeknek – megfelel a választandó fejegység, s Németországból szállítva kb. 1 hét alatt megérkezik, s alig több, mint 100 € az ára. Természetesen minden vásárlás esetén fennáll a kockázat, de eddigi vásárlásaim kapcsán, összességében kedvező a véleményem.
Csupán a saját igény és tapasztalat alapján tudok nyilatkozni. A 743. sz. hsz-ban látható fejegységek mindegyik 1GB RAM-mal rendelkezik. A korosabb EinCar felbontása pedig csak 800 x 480 pixel.
Csupán a számomra szükséges applikációk vannak telepítve, s a készülékek által kínált funkciók: rádió, IGO navigáció, videó lejátszás (micro SD, USB), tolató- és frontkamera, wifis OBD II., kormányvezérlés, telefon kihangosítása stb.
Egyidejűleg, általában mindkettőn használom a rádiót, navigációt és az EinCar (Hondában) esetében még az OBD II-t. Ezek közül háttérben fut a rádió és a navigáció. Évek óta korrekt működésűek.
Megjegyzés: mindegyiken az eredeti firmware van, ugyanis a nem mindig kedvező tapasztalatok miatt nem szoktam frissítgetni. Így viszont stabil a működésük.
Ez kimondottan saját vélemény és tapasztalat! Mások elképzelhető, hogy másként vélekednek. Mindenkor a legjobb ár/érték arányra törekedtem!
Mindenképp slim kivitelű készüléket keresnék. Találtam is egy ígéretesebb jelöltet, ettől már csak a szokásos 1 Gbyte memória tart vissza. Bár nem akarok túl sok alkalmazást egyszerre futtatni, lehet elég is lenne nekem ez:
A rádió nem lényeg, a fontos az lenne, hogy egy Waze, meg egy zenelejátszás fusson egyszerre gond nélkül. Várhatom ezt egy ilyen 4 magos, 1,2 GHz processzortól, 1 Gbyte memória mellett szerinted?
Részben érintettként, engem is érdekel az állomáskijelzés kérdése, ami ismertetőt (szöveg video) felleltem, mindet elolvastam, megnéztem, de nem jutottam egyértelmű következtetésre. Egyes esetekben a kívánalom szerinti, másutt pedig a frekvenciajelzés dominált. Hogy aztán ez hogyan/mivel érhető el, arra nem találtam semmi érdemleges információt.
Az egyik fejegységeim (EinCar) különösebb „bűvészkedés nélkül” hozza a kívánt kijelzési módot, csak azon adók esetében íródik ki frekvencia, amelyek nem sugározzák a Radio Data System-et, ugyanis annak alapján íródik ki a csatorna neve, továbbá az éppen játszott szám stb.
A FUNROVER fejegység már másként jelzi az állomásokat. Különösebben nem izgat, hiszen minden szükséges információ látható.
De nem gondolnám, hogy az lenne a hiba forrása, már azért sem mert a világítás felkapcsolására és lekapcsolására működik az összes egyéb gombok háttérvilágítása.
Nekem a rádióval kapott átalakító csatlakozóban van a narancssárga. Meg kellene nézni nálad is. Ha van műszerfal fényerőszabályzód, nincs letekerve ugye?
Nem emlékszem a gyári csatlakozóban hogy van a világítás vezeték holnap megnézem. Mindenesetre az a lényeg hogy a narancssárga vezetékre kell kötni. Elképzelhető hogy a lábkiosztás máshogy van de az biztos hogy benne van. Rá kell mérni a narancs vezetékre hogy van e benne 12volt a lámpa felkapcsolása után. És meg kell nézni a gyári csatlakozóban melyik az a szál. Lehet hogy a csatlakozó előtt el kell vágni és a narancsra kötni. A kormánytávvezérlő vezetékkel is ezt kell tenni mert az a gyári csatlakozóban benne van de a rádióval kapott átalakítóban külön szálakon megy.
Nem volt azért haszontalan... Egyből fel is merült bennem egy kérdés... Mennyire használható telefonálásra így egy ilyen, vagy hasonló készülék, ha kb. 1-1,2 méterre van a számtól a mikrofonja? Esetleg egy külső mikrofont vajon be lehetne forrasztani a gyári helyett egy hosszabb vezetékkel?
Én ez alapján kötöttem. Itt a narancssárga vezetékre kellett kötni azt a vezetéket amiben a világítás felkapcsolásakor 12v van. Bekötöttem a kormánytávvezérlőt is és működik
Megnéztem az OSD-t. A general és a factory setting az angol nyelvű a menü többi része magyar. Úgy látom ami az android beállításokhoz kell az magyar ami a rádio beállításokhoz az angol.
A telepített AIDA64 minden információt megad a hardverrel, a telepített alkalmazásokkal stb. kapcsolatban.
A csekély tárfelhasználáson kívül fogyatékosságként említhető meg még, hogy nincs RDS (rádió), továbbá külső mikrofon csatlakoztatási lehetőség. Sajnos, a Sygic térképek számára fenntartott tárhely aránytalanul sok. Nem tudom, hogy jelenleg oda van-e feltöltve az IGO térképállománya, mert ha az lehetséges, akkor a felhasználható 1,57 GB-ra egyéb applikáció is telepíthető lenne.
A fejegység két USB (hátoldali) bemenettel rendelkezik. Meg kellene próbálni, hogy lehetséges-e pl. az IGO telepítése pendrive-ról, mert az esetben térképeket onnan olvassa be.