Keresés

Részletes keresés

xantia99 Creative Commons License 2009.10.05 0 0 1020
Előzmény: xplod (1019)
xplod Creative Commons License 2009.10.05 0 0 1019

Mit csinálok vele?

Ha áramszünet lesz ,beröffentem a kisszobában és erről táplálom a lakásom áramellátását:)))))))))))

 

Előzmény: xantia99 (1017)
xplod Creative Commons License 2009.10.05 0 0 1018

Köszi de ezeket ismerem.

Nem a repülőgépről kell ,azokat pakolom eleget ismerem kivül belül.

Kimondottan a segéd hajtóműről kellene fénykép minden irányból és leírás .Nyomás,fordszám,üzemanyag pumpa nyomása...stb

Ha van légyszives fotozd le ,cserébe letakaríthatod a hajtóművet megengedem

:DDDDDDDD

Előzmény: xantia99 (1017)
xantia99 Creative Commons License 2009.10.05 0 0 1017
http://www.hunaf.hu/rovatok/fegyverek/an26/an26/

Nem néztem el,itt írja,tök mindegy mert van AI-9 infóm is.Lefotózom és felrakom ide,de esetleg mélen is küldhetem.Persze az ugy sokkal drágább...:-)

Mit akarsz csinálni vele?
Előzmény: xplod (1016)
xplod Creative Commons License 2009.10.04 0 0 1016

Elnézted!AN-26 ost irtam.

Amit te linkeltél az TU-154 segédhajtóműve!

 

Erről van szó.

http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/AI-9.htm

 

Ha erről van infód az kellene.Sehol nem találtam róla.

Beszélünkmég?

:DDDD

Előzmény: xantia99 (1014)
xantia99 Creative Commons License 2009.10.04 0 0 1015
http://www.repulomuzeum.hu/Hajtomuvek/TG-16.htm
Előzmény: xantia99 (1014)
xantia99 Creative Commons License 2009.10.04 0 0 1014
Na jóvan....Többet nem is szólok hozzád...:-)))

TG 16M-nek hívják.Ha kell,van róla egy csomó infóm,metszet,leírás.
Azt írja,hogy a tüz.any.legnagyobb nyomása 24 bar.
Előzmény: xplod (1013)
xplod Creative Commons License 2009.10.03 0 0 1013

Nem akarom elkiabálni de lehet lesz egy AN-26 os  segédhajtóművem,ahoz kellene!

 

Előzmény: xantia99 (1012)
xantia99 Creative Commons License 2009.10.03 0 0 1012
8 bar a max,mert a szivattyút meghajtó motor nem tud többet.Üzemszerűen nem mérem,egyszer kiváncsiságból tettem be egy órát.

Csak nem indul a ketyere?
Előzmény: xplod (1011)
xplod Creative Commons License 2009.10.03 0 0 1011
Nem,az üzemanyagra lennék kiváncsi.
Előzmény: xantia99 (1010)
xantia99 Creative Commons License 2009.10.02 0 0 1010
Szia!

Ha a kenőolajat kérdezed,akkor az 3 bar hidegen,2 melegen.
Előzmény: xplod (1009)
xplod Creative Commons License 2009.10.02 0 0 1009

xantia!

 

A te gázturbinádnál  mennyit nyom a servó szivatyud?

Bar?

padisah Creative Commons License 2009.09.30 0 0 1008
vajon túlélték a legutóbbi kisérletet? ;)
Előzmény: xplod (1007)
xplod Creative Commons License 2009.09.30 0 0 1007
Na ,hogy álltok a szalmatüzelésű erőművel?
Előzmény: 4kkm52jc (1006)
4kkm52jc Creative Commons License 2009.09.14 0 0 1006
Sziasztok!

A tűzteret többször próbáltuk. 1012 C fok, félelmetes efektekkel tarkítva. Megoldva a begyújtás, fölfűtés problematikája, de technikailag és kivitelezésében javítani kell. A porleválasztásra egy másik módszert dolgoztam ki, holnap, holnapután próba.
A tüzelőanyag bejuttatását, folyamatosságát egy puffertárolón keresztül jelenleg készítjük.
Ha a tűzteret nagyából összekalapáltuk jön a turbinás próba.

Üdv RZ
padisah Creative Commons License 2009.09.03 0 0 1005

ki kéne próbálni a gépet szalma helyett átmenetileg liszttel

az összetételben szintén szénhidrát, annyira nem tér el a szalmától, viszont sokkal finomabb porrá van őrölve, amennyire a szalmát lehet, vagy érdemes

 

ha azzal műxik, akkor látszik, hogy valóban az égés ideje a probléma, hogy nincs ideje a szalmának elégni

 

ha azzal sem, akkor máshol a probléma

 

 

Előzmény: 4kkm52jc (1003)
xplod Creative Commons License 2009.09.03 0 0 1004

"Cél: a behulló törek még így is csomós ezt széttörné, továbbá a kiégéshez szükséges tartózkodási időt növelném így. Illetve a hatás-ellenhatás fékezése, hiszen az égés során táguló gázok nem csak a turbina lapátra hanem a kompresszora is hatnak sztem."

 

Minek kell hogy a kompressorra hassanak a gázok.Amunkaturbinára kell hatniuk.

Az tény hogy ha a 400 csőbe  terelőket készítesz akkor az nálad visszafogja a kiáramló gázt ,ez nem jó! Az axiál keréknél a lapátoknál van egy dőlésszög és ezért építenek elé egy álló lapátsort hogy megfelelő irányba érje  a munkaturbinák lapátait a kiáramló gáz!Igy teljes hatásfokot kihazsnálva hozza mozgásba az axiál turbinakereket .

 

Nem tudom mennyire zavarja a hamu a turbina kereket.

Előzmény: 4kkm52jc (1003)
4kkm52jc Creative Commons License 2009.09.02 0 0 1003
Sziasztok!
Köszönöm a képeket!
Ma egy -szerintem- sikeres próbán vagyok túl. Az égést próbáltam optimalizálni ventillátoros üzemben. A ventillátort kicseréltem egy nagyra, sajnos műszaki paramétereket nem tudok róla, csak hogy 1,1 kilós a vill motor. A lényeg a füstgáz hőfok fölment 600 fokra, 160-as nyíláson 4-5 m-re lövelt ki a füstgáz (a csúcsrobbanás vagy 20m). Az égés rossz volt és még így is.

A levegő szabályozókat holnap marjuk, pénteken beépítjük. A levegő elosztását mindenképp meg kell oldani ez az egyik tanulság.
A másikról kérdés.
Mit gondoltok arról, hogyha, a kazáncsőbe (400-as) 3,4-5 db ventillátor lapát szerű, álló légterelőket helyeznék el úgy, hogy a tűztérben fölfelé (előre) haladva csökkenő légellenállásúak lennének (dőlésszög vagy lapát db változtatással elérve).
Cél: a behulló törek még így is csomós ezt széttörné, továbbá a kiégéshez szükséges tartózkodási időt növelném így. Illetve a hatás-ellenhatás fékezése, hiszen az égés során táguló gázok nem csak a turbina lapátra hanem a kompresszora is hatnak sztem.

A hamu mennyire zavarja a turbinát?
Üdv RZ
xplod Creative Commons License 2009.09.02 0 0 1002

Szia megint itt.

Kerestem neked képet.

Csigás üzemanyag tápellátó .Scud rakétában.A második kép a centrifugál kompressor.láthatod belül szivja és kifelé nyomja a centrifugális erőt kihasználva.

Sok gázturbinánál alkalmazzák olyanoknál ami hátul szivja be a levegőt

és a légcsavar mögött nyomja kifelé 90 fokban elforditja a gázsugarat igy könnyebben áramlik kifelé a csonkon a forro gáz.

 

Előzmény: 4kkm52jc (998)
xplod Creative Commons License 2009.09.02 0 0 1001

Egykis ízelítő!Alakul:))

 

 

xplod Creative Commons License 2009.09.02 0 0 1000
Alsó kép Axiál
Előzmény: 4kkm52jc (998)
xplod Creative Commons License 2009.09.02 0 0 999

Szia.

Nos.Holnap teszek fel csigás sűrítőkerékről neked képet hogy tudd hogyan néz ki.

Irtad a szabad turbinát. Az uj hajtóművek 2-3 tengelyesek,ez úgy néz ki hogy tengely a tengelyben és ez a két tengely egy harmadikban van befűzve. Ezek végein találhatóak a munkaturbinák ,kompresszorturbinák,magasnyomú oldal ,alacsony nyomású oldal ...stb.Ezek egymást mozgásba hozzák ,de nincsennek összekötve merev rtengelyekkel.Függetlenül egymástól tudnak forogni (szabad turbina) gázdinamikai kapcsolat van köztük.A gáz áramlása hozza mozgásba a megfelelő tengelyt.

Radiál sűrítőkerék (kompressor)                 Axiál turbina kerék

 

Előzmény: 4kkm52jc (998)
4kkm52jc Creative Commons License 2009.08.31 0 0 998
Sziasztok!

Köszönöm a tanácsokat, remélem sikerülni fog, mármint a képek. Ma nekiláttunk a tűztér átalakításának. Teszünk rá még 6 db állítható levegő zsalut, minden levegőzsalu egy 40X50X250-es hasáb, 22-es furóval hosszában kifúrva és az 50-es oldaláról 10-es maróval átmarva. Az égéslevegő előmelegítő (külső köppeny) tetején menetes szárral állítható.
A tűztérbe elhejezünk az alján egy spirális támasztóláng gyűrűt, a begyújtáshoz, ha szükséges támasztólángnak.
Az indításhoz egy kiszuperált olajégő (nem a legkisebbek közül) ventillátor egységét rakjuk fel, elé egy zsalus reteszelőt, hogy kizárhassuk.
A hamuzóra egy 200-as csövet heggesztünk föl,hogy az indításnál minél kisebb legyen a légellenállás.
Terv, először ventillátoros fölfűtés, majd utána váltunk át turbinára. Írtatok radiálcentripetálsűrítőturbinakerékről és csigásról is nem tudum mi között mi a külünbség (a leírtak megértésével nincs gond, csak nem látum magam előtt a k28-on kívül mást, ja és a kézben lévő axiális sűrítő kereket, meg a szabad turbina ?axiális? járókerekét.

Kicsit elcsüggedtem. Üdv RZ
padisah Creative Commons License 2009.08.30 0 0 997

 

ehol az ábra, megkaptam levélben, kicsit megszabtam hogy ne lépje át az index kb határait

padisah Creative Commons License 2009.08.30 0 0 996

A szerkesztőablak alján van 4 szövegmező, meg felettünk a licensz listája

 

Az "új kép" mögött kell bebrowolni a képfájlt, lehet neki feliratot adni, de ez mindegy

 

majd, és itt jön az index csele, a feltöltést követően az ablak alján megjelenik minden képfájlhoz egy link, illetve egy sor, azzal a szöveggel hogy beszúr

 

oda kell manőverezni a hozzászólásban ahova a képet szánjuk, legörgetni az egérrel ide, és a beszúr felirattal beszúrni a képet

 

 

 

 

Előzmény: 4kkm52jc (993)
xplod Creative Commons License 2009.08.30 0 0 995
Sok-sok minden nincs ott feltüntetve,de engem nem is érdekel mert mint mondottam nem abból a könyvből dolgoztam.Az nagyon nem tartalmaz olyan dolgokat amit kellene neki.De rettenetesen sok buktatóval fogsz még találkozni  .Persze talizhatunk ,gyere fel Pestre.Ja köszi a turbófeltöltőt amit ígértél.
Előzmény: braniac (989)
xplod Creative Commons License 2009.08.30 0 0 994

Igazából arra lennék kiváncsi hogy hogy mekkora a nyomásod a tűztérben,ha tudod mérd meg.Igazából amit sokan figyelmen kívül hagynak :

A turbófeltöltő radiál sűrítő kerekekből áll,ezek nagy levegő mennyiséget képesek szállítani viszont nincs nagy nyomásuk.Az axiál  turbinalapát,kerék kismennyiséget szállít de nagy nyomást képes elérni magas fordulaton,nem véletlen alkalmazzák

gázturbina kompresszor felöli oldalon (is).Igazából arra lennék kiváncsi hogy a tűzteredben mekkora nyomás áll a rendelkezésedre ha ventillátort használsz.

Azt is kikellene számolnod szerintem hogy az a tüzelőanyag mennyiség a nagy tüztérben nem veszik e el.Ezt ugy értelmezd hogy egy modell gázturbina 3-4 perc alatt 2 L üzemanyagot  megzabál ,ami nem kevés.Ehez lehet viszonyítani ezt 80-90 mm átméröjű tüztérhez nagyon nagy mennyiség.A másik ami nekem nagyon gyanús,ugye a gázturbináknál a kompresszorházban mindig nagyobb a nyomás mint az égőtérben ,különben a friss levegő nem jutna be és nem jönne létre az égésed!

Namármost gondoljuk át, van egy "hamuzód"ezt valahol üritened kell nem lehetséges esetleg hogy ott elszökik a nyomásod és ezért nem lesz önfentartó a cumó?Vagy nem lehet hogy a szalma nem képes ekkora energiát leadni?!

Előzmény: 4kkm52jc (992)
4kkm52jc Creative Commons License 2009.08.29 0 0 993
Sziasztok!

A tűzteret, ami 2m magas kívűről hűti a köpenycső fölső pontján bevezetett levegő. A tűztér tetejéről visszafordul az égéstermék a tűzcsőbe és a tűzcső alatt elhelyezkedő utóégetőbe hullik a hamu, ahol a maradék szén kiég.
Szóval szerintem elég hosszú, de szivesen tennék föl képeket ha tudnék.

Üdv Rigó Zoltán
4kkm52jc Creative Commons License 2009.08.29 0 0 992
Sziasztok!

Mivel nekem nem jelent meg a kép, ezért elköldtem Emilben.
A lényeget érintve. Valóban 2 méter a kiégés és másik 2 az utóégetés. Az elméletem szerint az apró szalma kigázosodik, utána a gáz begyúlad, utána hamuszórás. A maradék széntartalom az alsó méteres tartályban kiég. A tartályból a hamut szakaszosan kifúvatnánk.
Ventivel működik, turbóval nem. Azt gondolom, hogyha olyan érzékeny az égés, mint gáz vagy olajégők esetében akkor első lépésben optimalizálnom kell az égést ventivel, majd kapcsolom a turbót. Egy tűztér két üzemmód.
Lehet, támasztó lángot kellene beletennem.

Üdv Rigó Zoltán
4kkm52jc Creative Commons License 2009.08.29 0 0 991
Sziasztok!

Az ábrám nem jelent meg.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!