Egy kis kulturalodas a megismetelhetetlen prog rock korszakbol, Dánia kb 2 lemezes bandaja az Ache 1 perctol ajanlomf erosen figyelni, ha valaki turelmetlen:-)Ache
Az még hagyján hogy a negyedére lecsökkentettem a minőségét (640×480->320×240) , de a hang még tűrhető maradt. A youtube azonban azt is tovább rontotta :-(
Hogy a fenébe csinálnak olyan jó és nem nyávogós minőséget?
"A Roland RD300-ból néha jóízű Hammond hang is előjött" Nocsak! Miből lesz a cserebogár! Ha jól tudom, nem nagyon favorizálod e japán márkát, ráadásul a VK7-es tonewheel set sincs benne, csak a nagyobb 700-asban. :)
Nem fórumlátogató a C2 tulaj, nincs nete sem! C1-et próbálta tavaly, de elvette a kedvét hogy egy értelmes ember nem akadt a HSP standon, aki megmutatta volna neki a hangszert. Mivel azonben merőben más felület egy szabvány B3-hoz képest, így 3 hang után ott is hagyta. :) A C2-ről vmi német zenemagazinban olvasott, a demó cdn volt pár nóta és ez ingerelte fel a kíváncsiságát, a hangfoglalás meg pont kapórajött neki hozzá. (most már volt aki tudta is kezelni a haxert...)
A koncertleírásodhoz kapcsolódóan, valóban nem azenei élménnyel van akkor elfoglalva az ember, ha "paparazzizik". Mondjuk manapság már elég jó fényérzékenységűek a masinák, de pár éve mikor felkérésre videóztam egy tanszaki koncertet egy művházban, kemény küzdelem volt a gyenge világítással megbírkózni, mondanom se kell, hogy a hang 0 minőségű volt (keverős felvétel pedig semmi). A téma közepén valaki felkapcsolt egy reflektort, hogy láthatók legyenek a színpadon lévők, onnantól kezdve folyamatosan túlexponált képek következtek (csöbörből vödörbe) Tehát nem bakkfitty hányás az operatőrködés sem mint mesterség és valóban sok hazai koncertfelvételt tesz tönkre, a bár történelmi múlttal rendelkező MTV közreműködéssel készülő, de gyatra operatőri munkának betudható hozzáállás. (lásd: nem a lényeg van a képben és stroboszkóp-szerű jelenetváltások) Itthon mindezt még megfejelik egy 0 szakmai tudású hangosító személyzettel is! (szándékosan nem hangtechnikust írok, sőt inkább hangipari segédmunkást kellene...)
Ha kisebb részlet kerülhetne föl a youtubera (pl. a legjobb szám v megszólalás erejéig) a Diversi klónos szösszenetből, megköszönnénk a hangja megfülelése céljából!
Nem volt nagy durranás a koncert? Akkor, ott az első sorokban a székek előtt a 95 kilómmal kucorogni a parkettán, közben operatőri munkát végezni, sokat elvett az élvezeti értékéből.
Azóta végighallgattam, és azt mondom, megérte. Nagyon jó koncert volt. Virtuóz, szellemes, hangulatos. Ami ott kicsit, üresebbnek tűnt, pl. a minimális hanxerelésű Bye madár, azt is jól megfogták: Kezdődik seprűzéssel, mikörben orgonistánk szordinált trombitával hozta szólisztikusan a dallamot. Az első kör után balkézzel+láb elkezdte a basszust is. Szóval lazán, játékosan.
A felvételen, az orgona is jól meglehetősen szól. Kicsit vehette volna karcosabbra a hangját, de Joeynél jellemző a lemezfelvételeinél is az elég tiszta hangkép. A keverőnél egy picit jobban megnyomhatták volna a hangját.
Sajna sok időnk nem volt beszélgetni. Hatalmas 3 tengelyű emelt turnébusszal jöttek a helyszínre és mikrobusszal vitték be a belvárosi szállodába őket. Néhány üdvözlés, parola kora délután, aztán rohantak. Utána meg mi inkább várost néztünk, hamár kint voltunk. A végén meg késő volt 1/22 felé, így nem kapta meg tőlem a júliusi akciójuk dvd-jét sem.
Ahogy néztem a videót, feltűnt a szlovák rendező jó ízlése. Az átlagosan buta magyar gyakorlattal ellentétben nem váltogatták a képeket 2mp-ként, nem az orrukra zoomoltak, legtöbbször jó oktató videó szemszöből készült képet tett mögéjük. Szóval érdemes lesz vadászni valamikor tél közepe-végefelé az Stv-n.
További fellépők:
- Elsőként az osztrák Bella Wágner csapatával. Funk-rockos stílus. A Roland RD300-ból néha jóízű Hammond hang is előjött. Persze ehhez kellett egy megfelelő osztrák billentyűs.
- Másodjára Scott Kinsey group, USA. Kicsit zavinulos meg world-ös etnó énekes egy hangnemben való hosszú kavarásukat átengedtük a közönség többi részének. A piroskák eléggé fakón belemaszatolódtak a hangzásba.
- Az átszereléskor a B teremben a bájos, szőke norvég Caroline énekes, helybeli gitárossal és herflissel kellemes pihentető műsort adott.
- Oskar Rózsa és csapata (SK-USA) filmzeneszerű kortárs fúziós műsora nekem bejött. Néha jazz, néha After Crying-féle prog. A Rhodes szintén egy hosszabb piroskán próbált átjönni. Ellenben két igazi zongora volt kihangosítva, ami helyett ide a digiváltozat szeintem szerencsésebb lett volna.
Egy haverom nemrég volt fenn a hangfoglaláson, keresztbe hosszába kivesézte az új C2-t. Annyival jobban tetszik neki, mint a C1 hogy meg is rendelte, pedálsorral együtt! (persze ebbe nagyban szerepet játszottak a sípos orgona presetek is) Kíváncsi vagyok mennyivel másabb a C1-nél, ami a B3 szekciót illeti.
Akkor nem volt nasgy durranás a koncert? Joey is kezd a reklámnak élni lassan. Ilyen nagyszabású koncertet (csak a fél glóbusznyi kivetítőről gondolom) klónnal lefolytatni... hááááát....
Tegnap megvolt a pozsonyi Steve Gadd - JoeyDe koncert. Elég későn (1/41) jutottak kezdéshez, ez a szervezők ügyetlensége. Több egyéb fesztiválkoncerten ott az óra a színpadon befelé, hogyha a zenész tovább zenél, akkor azért meghatározott összeget/perc FIZET.
Sztenderdekből, nagyon laza előadásmóddal nyomták. Pl. Bye Bye Blackbird, Back At The Chicken Shack. A lazaság továbbá nagyon szellős hanxereléssel párosult.
A hardver vonalból Key-B duó. Rossznak nem volt rossz a hangja (kivéve a nyávogós v3-at, mert az igen), de igazán jó sem. Amit a Key-B soloval itthon megtapasztaltam, pont azt kaptam. Van mélye, magasa, jó keyclick, de akkor is szűk a hangkép, mintha egy csövön át néznénk előre. Jól lehetett hallani a legerősebb korábbi kritikámat, hogy a legfelső oktáv lassan szólal meg, fut fel.
Felvettem az egész anyagot onnan, ahol a fényképeket is készítettem, vagyis elölről, középről. Nem volt könnyű látni, mert túlzásba vitték a hivatalos kamerák és operatőröxámát. (színpad előtt 2 álló, 2 gém, bent 2 vállon, hátul 3) Viszont megtudtam hogy elég kompletten le szokták adni ezeket a koncerteket néhány hónap elmúltával a szlovák tévében.
Tulajdonképp kétirányú tiltás kell: ha a mûszercsatlakozón jön a betáp, akkor az nem kerülhet ki az Amp 3-4-re, ha pedig a Hammond táplál, akkor az sem juthat ki a mûszercsatlakozóra.
A legnagyobb gondot az okozta, hogy szerelhetõ, szervizelhetõ legyen a szerkezet, vagyis a hátlapot le lehessen fektetni ugyanúgy, mint az eredeti 760-asnál. Mostanra kialakult szépen, folyt hétfõn köv...
Eladó egy kifogástalan állapotban lévő Viscount DB3-as digitális Hammond orgona-klón, Budapesten kipróbálható, megtekinthető. Tartozékok: User Manual, adapter - továbbá konténer, expression pedál és állvány külön megegyezés szerint. Irányár: 150 000 Ft. +36 20 318 45 24
Viszonylag ritkán találkozni a szintén veterán Gene Ludwiggal aki most szép A102-vel nyomja. Tehette volna föl jobb minőségben is sajna. De az orgona hangja nagyon ott van!
Sonka úr hozzászólásában az a hevederes szállítóakármi a Roll Kari Doll.
Szóval ha a 230V műszercsatlakozójáról megy a villany, akkor valami letiltja az Amphenol 3-4-et? Ügyes!
Ráférhet minden a hatosra, ahogy nekem meg is van, csak kicsit trükkösen. Ráadásul az enyém 122-es, tehát szimmetrikus. 1,6: jel, 2: test, 3,4: 127V, 5: ha +12v=gyors, ha -12V, lassú, ha 0V stop a laci.
tehtube! Köszi, hogy ott voltál ma Misinél, örültem neki! Nagyon nagy királyság ez a hevederrel rögzíthető szállítmányozási-erőátviteli-logisztikai gépezet a hangszeren!:) Persze annyira föl voltunk spanolva mindannyian, hogy persze hogy ott maradt Misinél a hátizsákom, meg a másik táskám... Már a próbateremben voltunk, mikor fény derült a dologra, így küldenem kellett érte egy csomagszállítós taxit... De ez semmit nem vett el életem egyik legszebb napjából. Beüzemeltük a próbateremben, és már leslie nélkül, a Yamaha énekmotyón úgy szólt, hogy lefostuk a bokánkat. Csak azt a pár beragadós billentyűt kell bejáratnom valahogy jövő péntekig. De nagyon várom már, hogy hallhassam a 145-ös lacival! Holnap szépen lesuvickolom kívülről, gyönyörű lesz! Bár már most is gyönyörű!
Ja, majd el felejtettem mondani, a többieknek, csak, hogy tudják, miről hadoválok itt összevissza nagy örömömben: mai nappal boldog Hammond-tulajdonos lettem! Misi bácsitól megvettük az M3-asított M2-est! Akit esetleg érdekel, jövő pénteken, azaz okt. 30-án lesz az első éles bevetésünk a Wigwamban. Minden egyéb infó a www.cryfree.hu weboldalon. És mindenkinek köszönjük az egész zenekar nevében a gratulációkat, a Jon Lord szereplés kapcsán. Bár igazából nekem volt a legkisebb részem az egészben, de felejthetetlen élmény.:)
Az Amphenolon annyi van, amennyi ráfért, vagyis a 125-ös eredeti funkciói (Hálózat, jel, Leslie ki/be). A 3 jack meg a hálózati csati értelemszerûen többet tud, csak azt kellett megoldani, hogy ha a hálózati csatlakozóról jön a 220, akkor az ne szaladjon ki az Amphenol tüskéire, mert állítólag egészségtelen...