E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
"Teremtőt a teremtmény számonkéri amiatt, hogy egy régóta szenvedő ember megmentésével lehetőséget adott az élet ellen munkálkodó bukott angyaloknak az egészségtelen élelem elpusztítására?"
Qrvára nem érted a dolgot. (A bibliabúzaság súlyosan rongálja a morális alapokat.)
Ha valaki egy ÉRZŐ LÉNYT "teremt", "alkot", vagy csupán megszül, ő abban a pillanatban elveszíti felette az összes hatalmát: NINCS JOGA AZ ÉRZŐ LÉNYT SEMMI MÓDON SÉRTENI VAGY BÁNTANI.
Csakhát ez az erkölcsi alapelvünk hosszú történelmi szellemfejlődés során alakult ki, és például az ókorban nem ismerték az akkori erkölcsökkel élő emberek. Az a visszás, amikor egy modern korunkban élő ember is ókori hibás és hiányos erkölcsi álláspontot hangoztat, mert valami buta mesekönyvben ezt az ostobaságot olvasta.
Érdekes modern biológiai ismeret, hogy a sertések nemcsak hogy érző lények, de egész intelligens állatok is. Egyáltalán nem "egészségtelen" élelem! Amikor egy disznó él, akkor nem "élelem" b@zmeg, hanem egy érző teremtmény! Ezt fogd fel a kis agyaddal!
Az evangélium Márk szerint: fej: 5 : 1-43 v (1-2, 4-14, 16-17, v)
A gadarai megszállott. 1 Átértek a tó túlsó partjára, a gadaraiak vidékére. 2 Amint kiszállt a bárkából, a sírok felől egy tisztátalan lélektől megszállott ember jött szembe vele…4 Már sokszor megbilincselték és láncra verték, de széttépte a láncokat, összetörte a bilincseket. Senkinek sem sikerült megfékeznie. 5 Éjjel-nappal állandóan sírboltokban és a hegyekben tanyázott, kiáltozott, és kövekkel ütötte-verte magát. 6Amikor messziről meglátta Jézust, odafutott hozzá, a földre vetette magát előtte, és 7 hangosan kiabált: „Mi közöm hozzád, Jézus, a magasságbeli Istennek Fia? Az Istenre kérlek, ne gyötörj!” 8Mert ráparancsolt: „Menj ki, tisztátalan lélek, ebből az emberből!” 9 Meg is kérdezte: „Mi a neved?” „Légiónak hívnak – válaszolta –, mert sokan vagyunk.” 10 Egyúttal nagyon kérte, ne zavarja el őket erről a vidékről. 11 Ott legelészett a hegyoldalon egy nagy sertéskonda. 12 „Küldj a sertésekbe – kérték –, hadd szálljuk meg azokat.” 13 Megengedte nekik. Erre a tisztátalan lelkek kimentek (az emberből), és megszállták a sertéseket. Erre a mintegy kétezer sertésből álló konda a meredekről a tóba rohant, s vízbe fulladt. 14 A kanászok elfutottak, s elvitték a hírt a városba és a tanyákra. Az emberek jöttek, hogy megnézzék, mi történt……16 A szemtanúk elbeszélték nekik, mi történt a megszállottal és a sertésekkel. 17 Arra kérték, hagyja el határukat.
Lábjegyzetek
5,1-20 (Vö. Mt 8,28-34Lk 8,26-39 ) A történet helyét a Genezáreti-tó keleti partján keresik, egy Moká Edló nevű helyen. A meggyógyított a Tízvárosban – autonómiával rendelkező tíz város szövetsége – hirdette a gyógyulást. A vidék nagyjából pogány volt, s így érthető, hogy a gadaraiaknak ily nagy disznókondájuk volt.
28Amikor a túlsó partra, a gadaraiak földjére ért, két megszállott ment elé, akik a sírboltokból jöttek elő; annyira veszedelmesek voltak, hogy senki sem mert azon az úton járni. 29És egyszerre felkiáltottak: Mi dolgod velünk, Isten Fia? Azért jöttél ide, hogy idő előtt meggyötörj minket? 30Tőlük távolabb egy nagy disznónyájat legeltettek. 31Az ördögök pedig ezt kérték tőle: Ha kiűzöl minket, küldj a disznónyájba! 32Ő pedig ezt mondta nekik: Menjetek! Akkor azok előjöttek, és belementek a disznókba. És íme, a meredekről a tengerbe rohant az egész nyáj, és beleveszett a vízbe. 33A legeltetők pedig elfutottak, és a városba érve elhíreszteltek mindent, azt is, ami a megszállottakkal történt. 34Ezután az egész város kiment Jézus elé, és amikor meglátták, kérték, hogy menjen el a határukból.( Máté 8,28-34)(Márk 5,1-17)( Luk. 8,26-37.)
A Teremtőt a teremtmény számonkéri amiatt, hogy egy régóta szenvedő ember megmentésével lehetőséget adott az élet ellen munkálkodó bukott angyaloknak az egészségtelen élelem elpusztítására? Merthogy a Biblia szerint az Atya Isten Jézus által teremtette a Földet, és a rajta élőket, így ő a Teremtő. Persze, aki ezt nem hiszi el, az miként hiszi el a megkritizált történetet? Talán létezik erre a kérdésre egyszerű válasz: Amibe bele lehet kötni, azt igaznak fogadják el a kételkedni akarók, de azokat a részeket figyelmen kívül hagyják, amik megmagyaráznák a félreértett részeket. Ez két dolgot jelenthet: Vagy tudatosan teszik ezt, védeni próbálva tévedéseiket a hiúság miatt, vagy kevés az ismeret.
És szerintem nem a kételkedéssel van a baj. Még maga a Biblia is azt vallja, hogy meg kell vizsgálni a dolgokat, és nem szabad mindent elhinni alapos kutatás nélkül. De ha valaki számára bizonyítottá válik egy dolog, ám mégis inkább a hazugsághoz ragaszkodik, hiszen fél tekintélye elvesztésétől, az már nagy baj, mert így egyre keményebb lesz a lelke, és bezárja önmagát azon hazugságai közzé, amelyek nem az életbe, hanem a halálba vezetik őt.
"A tanítványok... mondván: Kicsoda üdvözülhet tehát? Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges... Sok elsők pedig lesznek utolsók, és sok utolsók elsők." (Mt. 19:25-26,30)
A hívői gondolkozásba belefér hogy elhiggye az "ördögök", "sátán", "démonok", "szellemlények", angyalok" létét.
Egy hiedelem világot.
Tényként képes kezelni, valósnak véli létüket.
A mi korunkban nem kezelnék "ördögűzős" cselekedetnek ha egy olyan történet esne meg, történne, mint az evangélista írásában.
Teljesen más okokat tételezne fel egy bíróság, ha valaki kondákat hajt vízbe. /gázzal, infrahang segítségével... ilyesmit tételeznek fel "eszközként"
Hiszen korunk embere számára, aki korhűen gondolkozik a mítosz sztorija: KÉPTELENSÉG abban a formában.
Ám az akkori babonás, mélyen vallásos egyszerű emberek, elborzadhattak az efféle varázslás által történő károkozás láttán.
Olyan félelem járhatta át őket, hogy még a nyilvánvaló elkövető ellen sem mertek fellépni.
Igen, de a bűncselekmény megtörtént ott a történetben!
A hívők, a már lent vázolt okokból szintén szemet hunynak afelett, hogy Jézus bűncselekményt követett el a varázsereje által, (mert ők elhiszik) és az sem menti fel, hogy a megriadt népek inkább kérlelték, húzzon el.
"A tulajdonosok minden esetre annyira megrémültek a szellemi erő ilyen hatalmas megnyilvánulásától, hogy nem követeltek kártérítést a tulajdonuk elvesztése miatt, és könyörögtek Jézusnak, hogy hagyja el a környéket. Az emberek tehát ledöbbentek, de mégsem bántak meg semmit - nem akartak többet Jézus Krisztusból."
Itt az elfogult hívő arra lukad ki: "Ez jól mutatja szívük keménységét és azon vágyukat, hogy megmaradjanak a bűnben."
NEM. ITT A TÖRTÉNETBEN JÉZUS A BŰNÖS, AKI KÁRT OKOZOTT (jelentőset) ÉS MINTHA MI SEM TÖRTÉNT VOLNA, ELHÚZOTT.
A szerencsétlen rémült károsultak meg ottmaradtak, megfélemlítve, a jelentős kár rendezése nélkül, szennyezett vízzel amin felfúfúvódott disznók úsztak, még a levegőt is bűzzel szennyezve. NEM, AZ Ő VÁGYUK AZ ANYAGI KÁRTÉTEL LETT VOLNA, DE OSTOBA HIEDELMEIK MIATT ELÁLLTAK ATTÓL.
Ha egyáltalán igaz a történet...
Azt meg tartom, hogy nagyon benézték ezt az ókori mítoszgyártók.
" Ám, ha nem is élt ott, azt bekellene látnia, hogy disznók ördögűzéses, varázslásos manipulása Jézus részéről, megfosztotta a tulajdonosokat a birtokukban lévő disznóktól."
Hova, kihez fordulsz jogos kárpótlásod miatt, ha kiűzöm egyik macskámból a tisztátalan lelket, és aztán megengedem a társainak is, hogy mind költözzenek beléd, te meg belemész, belefúlsz a tengerbe? Melyik bíró mond ki emiatt engem bűnösnek?
Valamit nagyon benéztek, szerintem.
Kérlelték Krisztust, hogy menjen onnan el.
Ha a történet igaz, akkor igaz.
- ez nem függ attól, hogy ezerévek múltán mit gondolsz arról.
Hiszen a "szeplőtlen bárány" nem ölhet disznókat, százával, ezrével!
Pedig egy józan ítélőképessűgű ember, világosan látja, miféle tömegmészárlás és állatkínzás történt ott!
Ami még környezetszennyező is volt! Bizony, mert később az oszladozó és felfújt disznó tetemek szennyezték a vizet.
Lehetetlen felmenteni ez alól a mítosz főszereplőjét.
Csak ugye totál szembe megy ezekkel:
"A Biblia világossá teszi viszont, hogy Jézus Krisztus, noha hozzánk hasonlóan mindenben megkísértetett (Zsidók 4:15), soha nem követett el bűnt (2Korinthus 5:21, 1János 3:5). Péter apostol világosan fogalmazott: „ő nem tett bűnt, álnokság sem hagyta el a száját" (1Péter 2:22). Valóban, mivel Jézus Krisztus Isten, nem képes vétkezni."
Nem a néni követte ott el a bűncselekményt amikor ott élt.
Vagy egyáltalán, ez milyen védekezés?
Élt már előtte a Biblia valamelyik helyszínén?
:-O
Ám, ha nem is élt ott, azt bekellene látnia, hogy disznók ördögűzéses, varázslásos manipulása Jézus részéről, megfosztotta a tulajdonosokat a birtokukban lévő disznóktól.
Ha a mítoszában sirályokba, vadkacsákba, vagy valami növénybe űzte volna a démonokat, akkor nem okozott volna jelentős, igen jelentős, anyagi kárt.
És ráadásul a vízbe fojtás, az állatkínzás is, amit jó lelkű ember nem követ el!
Az Újszövetség itt olyan történetet tartalmaz, ami alapján egyáltalán nem nevezhető bűntelennek Jézus.
A szerzők nem említenek felelősségre vonást, vagy erős bűnbánást sem!
Roppant rossz fényben tünteti fel Jézust! BŰNÖSNEK!
Jézus tehát miután kizavart egy ördögöt egy emberből, majd megengedte annak társainak, hogy azok beköltözzenek egy kétezres disznótömegbe, és azok disznócsordában utazva belementek belefullasztani a disznókat a tengerbe.
Ez az, ami rongálás és állatkínzás a tényállásod szerint?
Az állatkínzást kifelejtettem, de ez is megtörtént.
Tehát a keresztényeknek nem azon kéne morfondírozni hogy itt nem történt meg a bűncselekmény hanem azt kéne magyarázgatni hogy megtörtént a bűncselekmény, de ehhez joga volt Jézusnak.
És van még egy megoldás.
Mondhatják azt is a keresztények, hogy ez az eset nem történt meg, hanem csak kitaláció.
Az önmagában nem bűncselekmény, hogy odavesztek a disznók.
A disznók részéről nem bűncselekmény hogy odavesztek vagy hogy öngyilkosak lettek, hanem Jézus részéről történt bűncselekmény, hiszen anyagi kárt okozott.
Tehát nem a disznók odaveszése a bűncselekmény hanem a disznók oda-veszejtése
De ha te nem tudod megkülönböztetni az odaveszés és az odaveszejtés szavakat akkor már nem is tudom hogy mit mondjak.
De tudod mit?
Segítek.
A pénz nem követ el bűncselekményt ha ellopódik,
de ha valaki ellopja a pénzt akkor azzal bűncselekményt követ el.
Tehát nem a disznók követtek el bűncselekményt és ne ebből az irányból próbáld a dolgot megközelíteni. Jó?
[9] És megkérdezte tőle: Mi a neved? Az így felelt: Légió a nevem, mert sokan vagyunk. [10] És nagyon kérte őt, hogy ne űzze el őket arról a vidékről. [11] Ott a hegyoldalban egy nagy disznónyájat legeltettek, [12] ezért a tisztátalan lelkek azt kérték tőle: Küldj minket a disznókba, hadd menjünk beléjük! [13] Ő megengedte nekik, a tisztátalan lelkek pedig kijöttek, és belementek a disznókba; a nyáj, mintegy kétezer állat a meredekről a tengerbe rohant, és belefulladt a tengerbe.
Összefoglalhatnád a szerinted idevágó súlyos bűncselekmény megvalósításának pontjait, amely alapján Jézus elítélendő bűnös.