Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RockKéró Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1888

Károsanyagkibocsájtás miatt??? ezt nem értem! mitől bocsájt ki kevesebb károsanyagot a motor ha pörög?????

Ezt magyarázd el nekem, lszi!!!

Előzmény: sznuni (1887)
sznuni Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1887
Szerintem az AC csere nem megoldás.Olvastam egy fórumon,hogy a károsanyagkibocsájtás csökkentése miatt pörög fel a motor.Állítólag egy szoftver frissítés elég lenne neki.Ezt mások mondták,én csak továbbítom.
Előzmény: RockKéró (1886)
RockKéró Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1886

az enyém rángatni nem rángat csak az alapjárat ingadozik 800 és 2000 között vagy nem is ingadozik, hanem, megyek 2000-es fordulaton és kiteszem üresbe és ott marad fenn. Remélhetőleg a benzinadagoló motor csere után megszűnik a probléma!

 

Tapasztalta már valaki ezt a hibát???

Előzmény: sznuni (1884)
RockKéró Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1885

az igazán megfelelő gumiméret nyáron egy 1,4 -hez az a 185/R14. Szereintem ha valaki Pesten közlekedik Kalos Úrral akkor a futómű, gömbcsuklók, stb. megóvása érdekében érdemes 14 v. 15 cserélni a felniket még újonnan. A gumisok 80% becserélik, magyarán 10-15e Ft. plusz kell ráfizetni.

Na és a komfort érzetet össze sem lehet hasonlítani! Nem szed össze a kocsi minden aszfalthibát!

Üdv, RK.

Előzmény: gyasza (1880)
sznuni Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1884

Az én kalosom (1,4) is rángat mint mindenkié.Szerintem a jelenséggel nem igazán lehet mit kezdeni.Az Astrámban ilyen nem volt.Számomra is furcsa egy kicsit a rángatózós közlekedés,de ellenszer nincs.Gondoltam arra, hogy a hengerenkéti befecskendezés miatt van,mert az Astra központis volt,és máshogy viselkedik.De nem tudom.Az egyik megoldás az ,amit már írt valaki:kicsit kihuzatni és gurulni.Ez bevált nálam is.

ZoLiiii-nak írnám még,hogy csak és kizárólag ez a zörgés hallatszott a kinyomócsapágytól,az opelembe kicserélés után se szünt meg teljesen,csak halkult.

Előzmény: bautom (1883)
bautom Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1883

Áprilisban már hozzászóltam rángatás ügyben és úgy látom nem egyedi a problémám ,bár "hasznos"tanácsok hangzottak el hogyan kell a lábat tartani a gázon.Minden sebessségben 2000ford körül rángat.Több dolgot cseréltek de a helyzet különössebben nem változott.Szerintem ez nem szokás kérdése,városi forgalomban nagyon zavaró.9750km van benn március óta,amit úgymond a bejáratás sem old meg.(1,2-es röl van szó).A fogyasztástól sem vagyok elragadtatva

Legutóbb 1600km-t mentünk ahol mértem a fogyasztást 5fő 98-cas 7,9l.Velünk jövő 1,2-es opel 6,1l.Várom véleményeteket.

Előzmény: gyasza (1877)
sznuni Creative Commons License 2004.07.13 0 0 1882

Kedves zoliiii!

A zörgés részben csökkent a kalosban ,de nem javították ki.Mondván az első 2000 -es szemlén csak ellenőrzés folyik.A cserét az opelemen hajtottuk végre,otthon és nem garanciába.A kaloson nem is fogom megcsinálni,majd bekopik.

Előzmény: ZoLiiii (1876)
mephysto Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1881
Nekem 175-ös van rajta. Ezzal is kaptuk. A 185-ös valóban az 1.4-es mérete.

Olvasd el ezt: Kalos téli méret
Előzmény: gyasza (1880)
gyasza Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1880

Nekem 2700-nál van a 100.

 

Jah közben felmerült egy kerék kérdés. Az 1.2-est más mekkora gumikkal kapta? Én 155-ösökkel, pedig a katalógusban 175 ös volt írva az 1.2-eshez, 185-ös az 1.4-eshez.. Nektek mekkora?

Előzmény: mephysto (1878)
mephysto Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1879
Opelnál is. Elég egy nagyobb emelkedő, egy felüljáró, vagy egy erősebb fékezés és már is nyersz, vagy veszítesz egy kis benyót. Persze csak rövid időre, vagy a következő hasonló szituációig :)
Előzmény: Sarkany (1873)
mephysto Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1878
Nekem valahol 120-130 között, fordulat szám 3500 és 4000 között... ennél többet is bírna, de valszeg sosem fogom kipróbálni. Ezt még jól bírja. Amúgy amit szeret az kb 3000-es fordulat 90-100 között szerintem. Ez mehet hosszabb távon is. A hangja is normális még ilyenkor.
Előzmény: Kalóz Zoli (1871)
gyasza Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1877

Üdv!

 

Ezek szerint másnál is rángat.. Tibor : "Azért érdekelne a műszaki oldala is a jelenségnek!" Szólj ha megtudtál valamit!

 

Négyesi : Már én sem tudom mit akartam azzal a mondattal. Most hogy visszaolvastam, elég furán fogalmaztam meg..

Talán az a jelentése, hogy : Akkor megpróbálom nem úgy nyomni, hogy rángasson :)

Előzmény: uno alufelni (1859)
ZoLiiii Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1876

Légyszi írd le a részleteket is!Még a garancia idején cserélték,"csak" azért mert zörgött,vagy más miatt?Neked hogyan produkálta  a zörgést,illetve utána megszünt?

Előre is köszi.

Előzmény: sznuni (1866)
ak_ Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1875

Üdv

Rángatás ügyben: az 1.6-os Lanosnál a kábelköteg néhány gyenge minőségű csatlakozója okozta a bajt. A jeladóktól jövő vezetékek csatlakozói a kábelkötegben elkezdtek oxidálódni, amitől elkezdett ingadozni a jelszint és így a szegény számítógép nem tudta kitalálni, hogy mennyi benzint adjon. Nálam a csatlakozók összeforrasztása, kollégámnál a kábelköteg cseréje segített.

ChristianID Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1874

Hello!

 

Én épp nemrég autókáztam ki majdnem teljesen a tankot (bár nem szántszándékkal...), mindenesetre 638 km-t autókáztam el vele, mikor egy kúthoz értem... ekkor már szerencsétlen üza. szintmérő teljesen 0-n volt, sőt, 0 alatt  :)

 

Mindenesetre 41,5 liter ment bele, így kb. még vagy 3 liter volt benne (persze nem akartam nullára futni az AC miatt).

 

Egyébként most 21.000. van benne, de még semmi problémám nem volt (kivéve a régebben már leírtat) vele, nem bántam meg a vételt.

 

Bye

 

Chris

Előzmény: RockKéró (1869)
Sarkany Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1873

Azt tapasztalta már valaki, hogy a benzinszintmérő nem teljesen korrekt információkat mutat.

 

Tapasztaltam már, de azt is tudom, hogy ebben a kategóriában egyik autónak sem erőssége a műszerek pontossága. 

Hasonlót észleltem a Ford és a Seat márkák esetében is...

Előzmény: RockKéró (1869)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1872
"és 100-nál ha középre állíom a volánt és elengedem, akkor kifejezetten jól érezhetően megyek az árokba, szép lassan elkezd jobbra húzni? Rosszul rakták fela kormányt, nem jó a futómű beállítás, vagy mi? A gumikban azonos a nyomás, nem járdáztam a kocsival még soha, csak a budapesti utak."

Az utak gyengén jobbra lejtenek, hogy lecsorogjon róluk a víz.
Akkor kezdj aggódni, balra húz. :)
Előzmény: Geraszimov (1868)
Kalóz Zoli Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1871
Szasztok!Srácok,1.2-es Kalossal mennyi a sebességrekord?
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1870

Igen, igen, Én is megfigyeltem már, hogy középtartományban "nagyon fogy" aztán a tetejénél meg az alsó negyedben nem annyira.. De Istenbizony egyszer kiszárítom és elmondom a tapasztalatokat...

RockKéró Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1869

Azt tapasztalta már valaki, hogy a benzinszintmérő nem teljesen korrekt információkat mutat.

 

Milyen elven működik a szintmérője????

 

Teljesen be vagyok tojva néha, hogy mennyire eszi a benyót és kiderül, hogy még jócskán van a tankban ...

Legutóbbi eset is ilyen volt: a benzinlámpa már égett vagy 20 km óta amikor tankolni tudtam és alig ment bele 33 liter benzin a gépbe!!! Akkor hol van a maradék 12 liter.

 

OFF.

a matiz pont fordítva volt, ott símán leautóztam 350 km és még mindig telit mutatott az óra, majd hirtelen leesett negyedtankra ...

ON.

 

Előzmény: Négyesi (1847)
Geraszimov Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1868

Sokkal korábban szó volt már róla, hogy a pedál ugrál az ember talpa alatt, én 40-50 km/h -nál tapasztalom, hogy ugrándozik a pedál a talpam alatt, Ti tapasztaltatok ilyet? A rángatás nekem is megvan, de van egy határozott fordulattartomány, ahol 3. 4. fokozatban rángat, de ilyenkor az én fülem és érzésem szerint, már szeretnéa motor, ha visszakapcsolnál. Tapasztaltatok olyat, hogy 2-ben való lassú menet után a kuplung kinyomását követően úgy 8-10 másodpercig ingázik a fordulatszám, mielőtt beállna a normál alapjáratira? Nekem csinálja a kis 1.2-es? ÉS egy utolsó kérdés, húzott-e félre valakinek az autó. Én úgy érzem, - korábban már írtam róla - , hogy a kormány nincs teljesen középen, és 100-nál ha középre állíom a volánt és elengedem, akkor kifejezetten jól érezhetően megyek az árokba, szép lassan elkezd jobbra húzni? Rosszul rakták fela kormányt, nem jó a futómű beállítás, vagy mi? A gumikban azonos a nyomás, nem járdáztam a kocsival még soha, csak a budapesti utak.       

Előzmény: mephysto (1862)
sznuni Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1867

Szia!

A Dunánál Opelt vásároltunk,de ott korrektek voltak.A Daewoo-nál én akartam venni autót aztán máshol vettem,mert elfelejtkezett rólam az üzletkötő.De a barátom ott vette a Kalost és azt mondta hogy oké a csapat.Hogy mire figyelj? Arra hogy ne magyarázzanak sokat.Azért,mert olyankor elvonják a figyelmed a kérdésekről. Javaslat:Nézz meg mindent működik-e(üléstámla dönthető-e,lámpák világítanak,a kapcsolók mindegyik műkszik-e,pótkerék megvan-e és azonos méretű a fentlévő kerekekkel,amit mondtak extrákat benne van-e stb.)Még sorolhatnám,de a lényeg nézz meg mindent hisz te vagy a vevő.  Üdv:sznuni

Előzmény: miki 01 (1861)
sznuni Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1866

Szia!

Nekem arra a zörgésre azt mondták,hogy a kinyomócsapágy csúszóhüvely zörög.Az opelembe is ez a váltó volt,és az is így zörgött,amíg ki nem cseréltem.Elvileg az.De nem csinál galibát.

Előzmény: Négyesi (1857)
uno alufelni Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1865
Srácok! Olyan mint üléshuzat,aki vett rá, milyet, hol,menyiért?Én is szeretnék rá a csemete végett. Irjatok!Nem akarom megvenni a szalonban 19000-ért.
sznuni Creative Commons License 2004.07.12 0 0 1864

Szia!

Az ablakemelő konzol külön beépíthető.Én már leszedtem a kárpitot.Ha jól láttam külön konzolon van,amit csavarok rögzítenek.Ez egy kókányolás és átverés.Az a baj hogy mostmár nem biztos hogy reklamálhatsz.Az autót átvetted és aláirattak veled egy papírt,hogy átvizsgált állapotban átvetted. Üdv:sznuni

Előzmény: krebstar2000 (1820)
Négyesi Creative Commons License 2004.07.11 0 0 1863
Erről írtam én is az (1849)-es ben.
Előzmény: Sarkany (1860)
mephysto Creative Commons License 2004.07.11 0 0 1862
Sziasztok!

Szerintem az 1-es 2-es probléma, illetve a rángatás is szerintem amolyan szokás kérdés. Mégpedig az előző autó utáni szokás. Nekem halálom volt az Astránál, hogy szintre csontra meg kellett álnom, hogy betoljam 1-be. A Kalos pedig ahogy tolom (nem eröltetem) 1-be és közben lassítok, eccer hopp benyeli mint kacsa a nokedlit. Szóval nincs ezzel gond. A rángatás? Ki lehet tapasztalni mikor csinálja és lehet úgy vezetni, hogy ne jöjjöb elő. Szintén szokás kérdése. Amúgy ez sem jellemző szerintem. Kijelentem, hogy a Kalos egy jó konstrukció, de lelke van :)

Hajrá 1.2! :)

minden jót...
miki 01 Creative Commons License 2004.07.11 0 0 1861

Sziasztok!

Három hete rendeltünk egy négyajtós kalost a Daewoo Dunánál. Akkor három-négy hetet igértek. Most úgy néz ki a jövő héten meglessz. Kérdésem mire kell figyelni az átvételnél? Van-e valakinek tapasztalata ennél a szervíznél? 

Előre köszönöm.

Sarkany Creative Commons License 2004.07.11 0 0 1860

Azért tűnt fel a rántgatás, mert nem alacsony fordulaton csinálja, hanem 2000-nél..

 

Valamennyi forgó gépnek van un. kritikus fordulatszáma. Ezt - pl. gőzturbináknál - a gyártó meg is adja, avval a céllal, hogy ezt a fordulatot kerülni kell. (A jelenség lényege, hogy a kritikus fordulaton a forgórész ki akarja magát "tépni" a csapágyazásból, morog, remeg az egész szerkezet.)

Gépkocsik esetében még nem láttam olyant, hogy ezt a gépkönyvben megadta volna. a gyártó. Lehet, hogy esetedben erről van szó...

Előzmény: gyasza (1856)
uno alufelni Creative Commons License 2004.07.11 0 0 1859

Gyasza!

 Már azt hittem csak az enyém csinálja,ezt a rángatást.

Igazából amikor városban gurulsz , meg a gázon pihenteted a lában,olyan finoman nyomod neki,valahogy így tudnám leírni.Én olyankor kicsit meg huzatom aztán kilököm üresbe,és mivel rohadt jól gurul a Kalos,így egész nyugodtan lehet vele sétakocsikázni,mert ugyebár kb ilyenkor rángat.Tényleg nem azért csinálja mert ötödikben 20-al mész.Azért érdekelne a műszaki oldala is a jelenségnek!

Az enyémben már van 300km.A 2,5 éves fiam nem akar kiszálni belőle,nagyon tetszik neki is a gép.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!