Az s2000 fölött tuti egy Alesis effekt van (talán egy quadraverb???) Följebb egy fekete magasabb, hosszú kijeltős modul pedig egy régi Korg M1R lehet, már amennyire a képből látszik...
Az S2000-ből a monofón lecsengős basszus szól. Fölötte egy szintimodulból a zongora, vibrafon, szőnyeg, szinti. Az orgona tetején egy analó-midi keverő, kapcsolóegység. Hogy a manuálokon mi szóljon (orgona és/vagy midi), ill. azok hangereje. Van egy plusz csöves Crunchmaster előfok is a szebb hangzáshoz.
Az orgona egy Music Bertram szekrényben egy ABC-ből valamelyik. A Music Bertram csinált ilyen professzionális útitokot az L, M, ABC és Rt-khez egyaránt.
A fórumban volt már ilyen M3 amint foldbackelték éppen. Miskolcon lakik a hanxerboltban.
Jól látszik alul a rackben a fehér AKAI S2000-es sampler, ezek szerint a vibrafon stb hangmintákat abból szokta hajtani! És vajon az orgona tetején mi az a ládika baloldalt? (és az orgona tipusáról mit lehet tudni?)
Új műsor, új és kíváló dobos. Pár slágere, pl. a Rankett Blues mellett sok eddig nem hallott szám. Letisztult, könnyed játékmodor, virtuóz, színes, élvezetes volt. Jobban tetszett a korábbiaknál. Ritkaságszámba ment a nagyon kellemes hangerő. Egyáltalán nem volt bántóan hangos. A két szünetben mindeki tudott vele szót váltani. Utána megtárgyaltuk közös dolgaink. Először csak oldalt volt helyünk, kissé távolabb, vagy 2m-re a színpadtól, de a szünetben lett még hely elöl, így hát félig a színpadon a dobos mellől néztem farkasszemet Barbarával. Topiktalálkozó is volt. Floyd71 végig jegyzőkönyvezett, Ham Peet sem hiányozhatott. Különleges helyemről én is rögzítettem 3 számot. Egyet felteszek.
Jó volt ismét látni. A Take5 jazzklub nálunk kifejezettn jóll állna neki.
Eladó sorba került a nemrég elkészült Pro-Line 815-ös csövesített hangfalam. Teljes felújításon esett át, (asztalos, és műszaki szempontból) és egy 100W-os csöves végfok hajtja a hangszórókat. Egyedi lezli vezérlése van, saját kapcsolóval. Szimmetrikus bemenete van, de megfelelő csatlakozó kábellal bármilyen hangszer ráköthető. Brutális hangja miatt, egy nagyobb teremben is képes önállóan megszólalni. Akit esetleg komolyan érdekel, írjon bátran!
Még egy apró mozzanat a varázslóhoz. Az elején amikor tompának tűnt a hangzás, javasoltam, esetleg fordítsuk meg a lacikat. Erre azt válaszolta hogy az ugly és egy olyan felemás grimaszt vágott hogy azon röhögni kellett :-)
Persze a lényeget a hang fényében a fázisváltás megoldotta, maradt a lezlipozíció.
ok a külföldi nevekkel soxor gondba vagyok, de Joeyt persze le tudom írni, csak nam akartam a teljes anyakönyvet felsorolni, úgyis mindenki tudja kiről van szó...
Tube, a koncerten ellesni dolgokat, igen az más kategória, de ezt előre nem tudja az ember leszervezni, hogy pont a megfelelő közelségben, a megfelelő látószögben legyen, erre jobb az általad is ismert Bruno Micheli anyag, na persze ott nem az eredeti technikát lehet látni, hanem a "klónozottat"! :) Neked kiváltságos mindig a helyzeted, mert az ilyen bulikra meg pár Hammondra mindig van a buxába zseton, mellesleg te fél nappal a koncert előtt ott lehetsz a "sztárok szoknyája" körül, így könnyű a dolgod. De pl én anno nagyon szerettem volna Joey A38-as koncertjén egy dedikációt a CD borítómra és nem kellett volna csak egy emberséges gesztus a szervezők részéről, hogy a mesterrel találkozhassak, sőt levélben ő maga írta, hogy persze semmi akadája a találkozásnak részéről... aztán meg letagadtatta magát, hogy ő fáradt, meg nem alkalmas az idő stb.... szóval egyfelől ezek a csalódások is kiábrándítanak illetve 20-30 eddigi koncerten való részvételem alkalmával a csapnivaló hazai hangosítás (kivéve az igazán nagyokat mint Metheny, Hancock, McFerrin...) nyom sokat rá és csak azt mondom, ha nagyon tehetném se ugrálnék már akárki koncertjére. Ezt én így gondolom és punktum. Nektek azért örülök, ha jó élményekkel, tudással gazdagodhattok, én lassan kicsit belefáradok ebbe a nyomoronc világba, korom ellenére. Ez van! Sorry!
Jól áll a doktornak ez a varázsló szerep. Amit művel az orgona mögött az valóban az. De hogy magánemberként mennyire más, mennyire közvetlen, szerény!
Humoros volt ahogy beszélgettöünk. Szóba hoztam hogy kedvelem tőle a Boogaloo To Beck lemez nyitódalát. paper Tiger. Ahogy azt elkezdi!
Mondta hogy akkor egyszer játszotta a stúdióban, többet se azóta :-)
Jöttem a következő kedvencemmel, a Jimi Hendix lemezzel. Gyakran játszom azóta a példáján a Woodoo Child-ot én is orgonán.
Mondta hogy akkor egyetlenegyszer játszotta, többet se azóta :-)))
Jókkal jöttem! :-D
A végén csak megegyeztünk hogy a 70-es Mocambique lemezén a Play It Back-et, csak méltányoljuk már valamennyire. Meg párat fog játszani az Rise Up-ról. Hát a Matterapat tényleg fülbemászott.
A gitáros az ájulás volt. Nekem a dobos srác is ugyanúgy tetszett. Mellettem a dobos Márk mondta róla hogy már túlképzett :-) Ott volt a színpadon az a sárga kis dob. Tama talán? Már nem emléxem. Leszedte a két fölső tomot és rakott helyettük oda is egy pergőt. A másik pergőt meg részben letakarta egy kockás kendővel. Na ilyet sem láttam. De amit művelt aztán rajta, olyat sem!
A felvételek soha nem adják meg egy koncert feelingjét, az élő zenétől nincs jobb. Sajnos nekem is ritkán adatik meg, hogy jelen legyek egy koncerten, egyrészt az idő, másrészt az anyagiak miatt. Szerintem a fórumtagok személyes találkozása is nagy ajándék. Egyelőre az is jó, ha beszámoltok egy koncerten történtekről, mert az mindig más, ha egy vérbeli Hammond rajongó véleményét hallhatjuk. Sok jó koncertet kívánok mindenkinek, amiből valóban sokat lehet tanulni.
Más elképzelni hallgatás közben és más látni. Sokat lehet egy ilyenen még tanulni is egy mestertől. Pont a vasárnapin tapasztaltuk meg hogy mi mindent csinál az öreg ami egy felvételen alig jön át, vagy nem tudjuk esetleg értelmezni. Remélem a jövőben jobban lesz rá kereted mindenre.
Ez mind pénz kérdése... sajnos nekem ezek már extraluxus kategóriába tartoznak. (csak pislogok magamon mikor 200x-be 8-10ezrekért voltam Francesco, McFerrin, Mattheny bulikon... ma már nem tenném, nem adott annyit hogy megérje! több ha a cdt-dvd megveszi az ember, persze nézőpont kérdése...)
Addigis maradnak ők: MDB (off ugyan de megkértek hogy reklámozzam őket zenész körökben is... válság ugyanis meg stb...)
Jonathan Kreisberg gitározott és Jamire Williams dobolt. Előbbi játéka egészen fantasztikus volt. A doktor pedig mindenki nagypapája volt azon az estén, ahol ismét bebizonyosodott, olyan nincs, hogy a hammond túl hangos. lehet nagyon nagyon hangos, de túl hangos sosem. :)
Szemből a baloldali lezli volt mindössze az enyém. Meg volt elégedve.
5 éve rájöttem pont ellenkezőleg, hogy akit a szomszédban nem láthatok, azért el kell menni. Dennerleint, Brian Augert kétszer láttam Bécsben. Megérte. A pozsonyi Joey is kíváló volt. Lucky Peterson - Érsekújvár. James Taylort szintén 2 éve láttam Szegeden. Hazaérkezésünkkor mindannyiszor elégedetten nyugtáztuk hogy jó napunk volt, nagyon. És a legtöbbször nemcsak ON hanem az OFF = városlátogatás is sokat hozzátesz a szép élményekhez.
Budapest központúság. Van benne valami a nagy számok törvénye alapján, de voltam már Raphael Wressnigen Győrött, szuper volt. Meg Ten Years afteren. Az nem. Tavaly szeptemberben mehettél volna James Carterre Debrecenbe. Kolosszális volt. Érdemes a környékeden "utitársat" keresni. Pl. R. Feri?
Remek koncert lehetett! Ezek szerint az Öreg ért a hangszerhez elektronikusan is (nem hiába)! Egyébként konstatálta vmi jelzővel a "cájgodat" Tube?
Sajnálom hogy Miskolcról nem tudtunk összebeszélni utazásilag, bár lehet hogy voltak akik szólóban ott voltak nem tudom, de biztosra veszem voltak akiknek nem is hiányoztam volna... :) de ez már más történet. Az utóbbi 5 évben rájöttem hogy a messziföldre zarándoklás egy koncert miatt nem ér annyi pénzt, fáradságot, mint amennyire elillanó az ott megszerezhető élmény öröme. Jobban díjazom a helyben lévő klub-szerű dolgokat mostanság, persze tudomásul véve, hogy Magyarország elsősorban Budapestből áll, nem az "acél városból". Ahogy egy ismerősöm mondaná, az Edda itt hagyta a foga nyomát, és másnak nincs ez után gusztusa ehhez a régióhoz... :) (illetve, :( )
2010. április 13. kedd 19:30 Nyolc manuál Barbara Dennerlein (orgona) és Oláh Kálmán (zongora) estje
Ketten összesen nyolc manuálon – a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem ötmanuálos nagyorgonáján, egy zongorán és egy Hammond-orgonán – adnak ízelítőt virtuóz improvizálásból, pazar hangszeres technikából és varázslatos muzsikálásból.