Igen 50-nel simán megy,persze ha sok a biciklis az úton akiket hirtelen előzgetni kel,akkor én is visszateszen 4.-be.Valaki írta,hogy az nem jó,ha 50-nél ötbe van.Tudom ,hogy müködik a motor,évente ehhez hasonlót kb 400000db-t gyártunk :)
Igaz az OPEL motor de higgyétek ez is az OPEL-ra épült.Jó, mi már 8 szelepest nem gyártunk,de ugyanilyen blokkot,vagy majdnem ugyanilyet még igen.Egy-két menet a különbség.
Igen egyszer kb 12000km volt a 1.4-es 8 szelepesembe,és 3 felnőtt M7 padlógáz kb.20 km-en a vége kb 183km/h 180 fölött.
Ezt egyébbként autószerelő javasolta hogy a comp.-nek megkell mutatnia padlógázt is nem csak tötyögni az autóval.Én nem is igen kiméltem töbször is kihuzattam amíg le nem szabályzott.Lekopogom nekem még nem nem volt baj az autómmal.
Helllló Mindenki!!!Mivel Daewooos itt naggyából mindenki,akit érdekel ill. el tud jönni,07.30-án 18.30-19.00 között találkozunk a Daewooclubos tagokkal a Lurdy-ház hátsó parkolója mögött.Tehát aki tud,akar jönni az ott megtalál minket ill. a www.daewooclub.hu oldalon, a fórumban, a találkozó részvétel topikban jelentkezhet. ( ingyenes, kötetlen beszélgetésről van szó)
A Kalosomnak voltak az idén tavasszal hasonló kínjai. A szervíz elég tanácstalan volt. Először azt mondták: szennyezett a benzin. Másodszorra injektortisztítót tettek a tankba, harmadszorra kicserélték a négyes hengernél az injektort.
No, mindezek nem segítettek.
Mindezek után újra és újra kigyulladt. Kínomban egyik reggel kétszer lepadlóztam a gázt a parkolóban, de úgy, hogy leszabályozott a motor. Akár hiszitek, akár nem, ettől elmúlt. A szervízben amikor elmondtam csak hümmögtek.
Asszem félreértettél. Ha még mozog a kocsi, én 2.-ba rakom. Szerintem ez teljesen normális. Amúgy nekem az 1-t is simán beveszi visszakapcsoláskor. No problem.
Kizárólag autópályán, és nem huzamosabb ideig (1-1 előzésnél) mentem 140-t. Nem hinném, hogy ez ártana neki 2000 km után. Egyáltalán nem erölködött a motor.
Légy üdvözölve. :-) Bár ebben a klubban inkább a :-( a megfelelő. Nekem a héten másodszor volt ilyen gondom, ma megyek megnézetni az autót. A múltkor nem tudtak semmit sem mondani, hétfőn majd beszámolok a mai eredményről (én a Danubia-hoz járok, de ha most sem tudnak semmit mondani, akkor lehet, hogy átmegyek Vácra).
Sziasztok!
Én is belépek a check lámpások klubjába ,mivel másodszor villant fel csak most már egyfolytában ég. Kérdés akinek volt ilyen problémája melyik szervizben tudták RENDESSEN MEGBÍZHATÓAN orvosolni a problémát?
Üdv:KT
185/60R15-öt nem ajánlanék rá, mert annak más az átmérője (27mm-el nagyobb), helyette 185/55R15 ami még megközelíti legjobban az eredeti átmérő méretét (9 mm-el nagyobb), persze ez eléggi ritka méret, és drága is. Ha lefut nekem ez a garnitúra róla, én is ilyet fogok majd rátenni vszínűleg, egyenlőre ez "maradék" volt a korábbi kocsimról, és ha már van akkor el kell használni, mert majd vadi újak voltak. Felnivel ugyanez a helyzet, ha újat vennék, akkor 14"-es is elég lenne feldobni a gépet kicsit. Majd teszek fel képet is róla, mert elég jól néz ki ilyen kerekekkel.
Sebességhez annyit, 160-at már mentem az 1,2-vel.
Aki nincs ezekkel tisztában, érdemes megnézni ezt az oldalt, hasznos lehet.
Nyilván ehhez a fogyasztáshoz a vezetési szokásom is hozzájárul. Egyébként az általam mért városi fogyasztás nem sokkal több mint a gyári adat, az ugyanis az 1,2-es Kalosnál 8,4 liter (én pedig ugye 8,5-9-et mértem). Az autópályás fogyasztást én is sokallottam (a gyári adat 5,5 liter országúton), de betudtam annak a különbséget, hogy az utazósebességem 130-140 között volt azon az úton amelyiken ezt lemértem. Lehet, hogy 90 km/h-s sebességgel lehet hozni az 5,5 litert is.
Mindent összevetve nem bántam meg, hogy megvettem az autót (annak ellenére sem, hogy nekem is volt check-lámpás problémám)! Előtte egy 6 éves Ibizám volt, azt minden tekintetben veri!
Ez érdekes. Pedig 1,2-est akartunk venni, pont a várható kisebb fogyasztás miatt. Nekem az autópályás fogyasztás nagyon soknak tűnik, bár a városi sem kevés. 1,4-es motorral van 8 és 16 szelepes is? Vhol olvastam, hogy a 8 szelepes 1,4-esnek nagy a városi fogyasztása. Most már nem igazán tudom, hogy melyik lenne a jó választás városban ill. országútra.
Sziasztok!
Egy kis lelkesedést annak akinek sokat eszik a kocsija.Az enyém 6,5 nél többet sohasem fogyasztott ,de az utolsó két tankolásnál az eredmény 5,93 és 5,98-ra jött ki.Nekem ez nagyon tetszik.Pedig megyek is vele.Ami még nagyon tetszik,hogy 5.-ben simán megy 50Km/h-val (lakott területen).
Ja, és persze ami a képen levő piros Kalos-t illeti, a németeknél természetesen létezik Kalos Sport változat is. Igaz, csak optikailag más -full spoilerezés, króm kipuffvég, sport hűtőrács, könnyűfém felnik, belül nemesacél küszöbök és alu műszerfalkeretek- illetve ültetett futőműve van, de azért talán itthon is lenne kereslet rá, bár az ára azért kicsit borsos szvsz, az 1,2SE Sport 11,940Eur (kb 3milló) az 1,4SE 13,540Eur (kb3,4millió)
140 felett küldöd neki? Hát én a a guruló 1.2-sem elöbb rakom 1-esbe, mint sem 140ig küldjem :) Azért csak próbáld ki milyen az, amikor nem 2-esben koptatod szét a kuplungot, meg adod neki a gázt, hanem told be 1-be (simán benyeli, ha már elég lassan mész, ha meg nem, akkor nem fogod tudni betolni). Szokás kérdése...
Nekem 1,2-es Kalosom van, mikor mértem a fogyasztását akkor autópályán 7-7,5 litert evett, Bp-en 8,5-9-et. Ezért inkább nem is nézem a fogyasztást egy ideje.
A 8 szelepes 1.4-es 4 ajtós fogyasztásáról tudok adatokkal szolgálni:
3 hónap alatt mentem 5000 km-t, 9× tankoltam, az átlagfogyasztás eddig 6,99 liter.
A klímát nagyon sokszor használom (az összes út kábé háromnegyedében), és a megoszlás teljesen átlagos: van városi (dugóval is), hosszú távú és autópályás rész (130-150 között) is.
A legkisebb fogyasztás 6,66 liter volt (ez volt az első tankolás után, amikor az ember aztán igazán kíméli az autót:), a legtöbb pedig 7,39 liter - ezt sok pesti dugóval, és szinte állandó klímahasználattal értem el.
Érdeklődni szeretnék, hogy a Kalost jelenleg milyen motorral lehet megvenni, mivel a családunkban komoly esélyes (5 ajtós verzióban). Láttam már 1,2-es és 1,4-es motorral hirdetni, utóbbin belül 83 és 93 LE-vel (ha jól emlékszem). Mennyi a fogyasztás (országút 100 körül, illetve Bp) a különféle motorokkal?
A gumi témához annyit szeretnék írni, hogy a gyári mérettől való eltérést a peres irányba egyik gyártó sem javasolja. A futómű alkatrészek rendellenes kopása lehet a következmény, de aláírom, hogy nagyon nagyot dob az úttartáson és a kezelhetőségen. Azt gondolom, hogy ameddig az 1000 lyukak városában élünk, már aki Pesten szeli a flasztert a Kalózkával, annak az acélfelni a legjobb megoldás, az all egy Thököly-úti, vagy egy Orczy téri kirándulást követően még vagy 15 g súlyt elviselne egy kiegyensúlyozásnál, úgy megtud ütődni (tapasztalat Suzukival).
A fogyasztáson most már végkép nem tudok kiigazodni. Napi fél órás városi araszolás és döntően városi, pici országúti használatnál a legfrisebb tankolási adat 530 kilóméterre 35 liter benya, ami ha jól számolok akkor 6.6/100 A benyajelzőről meg annyit, hogy a piktogramm még nem világított, de a pirosban volt a mutató jócskán, vagy nem, mert hogy minden megállás és elindulás után (a motos leállításával ugye nullára futnak a műszerek), más, más szintet mutatott. Mint az olcsó, fedélzeti computer nélküli járgányok általában.
Nem egészen értem mit értesz normál peremen, a lényeg, hogy a gyári 175/70R13 guminak 185/60R14 és 195/50R15 a váltómérete majdnem mm pontosan. A /50 meglehetősen "peres" guminak mondható, de ilyen módon a /70 is peres, csak az alapméret. Tudtommal a /80-at nem szokták jelölni annak a hivatalos jelölése 165xR13 talán. Egyébként gumi és gumi között is van különbség, van amelyik jobban szétvekszik az úton és van amelyik jobban ballonos ugyanolyan méretben. Nekem az a Goodyear bejött, nem annyira "lapos", és legalább az előírt nyomásra kell felfújni, nem szabad hogy puha legyen, mert akkor a felninek annyi a városi kátyúk miatt. Nekem eddig szerencsém volt vele, nem ért bele semmilyen gödörbe, de ehhez azért el is kell kerülni őket, amennyire lehet. Annyit segítenek az új gumik, hogy van már felnivédő is rajtuk, tehát a felni szélénél a gumi egy kis peremmel van ellátva, amitől megvédi az odakoccolás esetén. Sajna nekem csak az egyik gumin ilyen, ami egy korábbi malőr miatt ki kellett cserélni, és azóta ez a típus is ilyen megoldással készül, a másik 3-on még nem volt ilyen felnivédő perem.