Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gyasza Creative Commons License 2004.07.17 0 0 1949

Üdv!

 

Tudom már párszor elhangzott a cím, de nem vagyok képes újra megtalálni, hogy hol volt róla szó.. Hol rendeltétek a "pánikvasakat" ? (kapaszkodó). Mert most már rendelnék én is, plusz még kéne egy hátsó ablak leolvasztó gomb. Azt is lehet ugyan ezen a helyen rendelni? Itthon Baján még csak most épül a Daewoo és nincs semmi hozzá, de majd megnézem Sexárdon.

Ha valaki hülyén néz, hogy minek kell nekem olyan gomb, akkor azért mert : Ajándékba kazettás magnót kaptam, és hozzá szeretném kötni az mp3 lejátszómat. Adapter kazetta magában nem vált be, mert iszonyat hangosan tekeri. Apám megcsináná, hogy ne pörgesse, hanem lehessen egy gomb segítségével váltogatni hogy mp3-at hallgassak, vagy kazit. Hogy pontosan hogy lesz, azt nemtom, mert nem értek annyira hozzá, lényeg hogy kéne még egy olyan gomb, mint a hátsó ablak leolvasztó, mert azzal nézne ki jól. Egy mezei kis kapcsoló eléggé érdekesen ficegne ott... Ugye lehet rendelni azt is pluszban??

KODI Creative Commons License 2004.07.17 0 0 1948

Hahó! 183km/h-nál leszabályzott vagy nem bír többet? Mennyit fogyaszt a géped? 20Km-en keresztűl mentél enyivel?

 

Kodi

Előzmény: Négyesi (1940)
Négyesi Creative Commons License 2004.07.17 0 0 1947

Távol álljon tőlem hogy bárki is ki oktassak,de van egy néhány mondat /m.rész/ami nagyon félrevezethet egy kezdő autóst.

 

Nord: "Hát 50-nél én is csak egy esetben használom 5-ben az autót: lejtőn lefelé guruláskor..."

Nemtudom hogy a pár méteres pesti lejtőkön miért kell 5.-et használni.fölfelé talán 5.-el tudsz menni?Nem jobb volna a motorféket használni lefelé?

 

demaging2"A Kalost azért lehet 5.be ilyen lassan vezetni,mert ennél a típusnál hosszúra hagyták az 5.et. :)"

Ez teljesen nem így van.Nord ezzel kapcsolatba leírta a frankót.

                       "Persze mindenki úgy vezesse ahogy jónak gondlja. :) "

Ebben teljesen igazad van,abban az esetben ha nem érdekel az autód.

                        "nem is használtam más fokozatot mint 1.-3.-és az 5.-et :) "

Ennyire nem lehetsz lusta.A vezetés szépségétől fosztod meg magad,szerinted tévedésből van 2.és 4. seb.fok.

Sziasztok.

nord Creative Commons License 2004.07.17 0 0 1946

Kedves demaging2,

azért gondolom sejted, hogy a nap mint nap történő használat nálam sajnos nem Svájc kies vidékein történik. :)) Azzal ugyanis én is tisztában vagyok ott kissé máshogy kell menni.

 

 

A Kalost azért lehet 5.be ilyen lassan vezetni,mert ennél a típusnál hosszúra hagyták az 5.et.

 

Ööööö, lehet, hogy én tudok valamit rosszul?

Szerintem a "hosszúra hagyott" sebességfokozat pont az ellenkezőjét jelenti.

Vagyis minél hosszabb egy fokozat, annál alacsonyabb fordulatszámon dolgozik felfelé (mondjuk 130-nál nem 4ezret, hanem csak 3,5ezret pörög a motor).

Ez a kisebb fogyasztás, alacsonyabb zaj miatt optimális, de ennek az az ára, hogy az 5. fokozat alacsonyabb sebességen (pl 50-nél) kevésbé használható.

 

Ezért is "vezették be" először a dízeleknél, majd mostanság már néhány benzinesnél is a 6-at, hogy egy rövidebb ötödik városban is használható legyen, de azért autópályára is maradjon egy hosszú fokozat. (Persze ezt azoknak ajánlják elsősorban, akik imádnak váltogatni, mert így logikusan meg tudták rövidíteni a 6. alatti fokozatokat - ez viszont azzal jár, hogy a használható fordulatszám-tartományban egy-egy fokozat kevesebbet használható.)

 

Üdv.

Előzmény: demaging2 (1945)
demaging2 Creative Commons License 2004.07.17 0 0 1945
Nord! Ha majd igazi lejtővel találkozol,akkor ne tedd ezt.(pl. Svájc hegyeiben)Lejtőn lefelé olyan a sebesség fokozat mint felfelé!!Persze ez nem vonatkozik a pesti pár méteres lejtőkre :) Tudom,hogy néha ki kell huzatni a motort,hogy rendesen kiégjen,de a motor hangjáról felismered ha kinlódik.A Kalost azért lehet 5.be ilyen lassan vezetni,mert ennél a típusnál hosszúra hagyták az 5.et. :) Na meg ha jó a nyomatékja akkor . Persze mindenki úgy vezesse ahogy jónak gondlja. :) Párszor vezettem egy bizonyos fajta Alfát,ott nem is használtam más fokozatot mint 1.-3.-és az 5.-et :) Nem kívánt mást az autó. Na üdv! Azért ma én is kihúzatom a motort ;)
Előzmény: nord (1944)
nord Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1944

Hát 50-nél én is csak egy esetben használom 5-ben az autót: lejtőn lefelé guruláskor...

 

Amúgy azt vettem észre, hogy már vízszintes úton is 1500 fordulat alatt kínlódik a motor, ezért aztán nagy átlagban 60 alatt 4-est, 40 alatt hármast használok.

 

Üdv.

Négyesi Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1943

És még is 5.seb fok 50 km/h :-(

Lehet hogy gyártjátok de nem igazán tudod mi a kellemes a motornak!!!!!

Előzmény: demaging2 (1942)
demaging2 Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1942
Igen 50-nel simán megy,persze ha sok a biciklis az úton akiket hirtelen előzgetni kel,akkor én is visszateszen 4.-be.Valaki írta,hogy az nem jó,ha 50-nél ötbe van.Tudom ,hogy müködik a motor,évente ehhez hasonlót kb 400000db-t gyártunk :) Igaz az OPEL motor de higgyétek ez is az OPEL-ra épült.Jó, mi már 8 szelepest nem gyártunk,de ugyanilyen blokkot,vagy majdnem ugyanilyet még igen.Egy-két menet a különbség.
Előzmény: gentry (1931)
Négyesi Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1941

Én azért javaslom melegen hogy legalább 4.be rakd vissza.

Ha nem ez az első autód biztos nem kell magyarázat. Szia.

Előzmény: demaging2 (1929)
Négyesi Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1940

Szia Kodi!

 

Igen egyszer kb 12000km volt a 1.4-es 8 szelepesembe,és 3 felnőtt M7 padlógáz kb.20 km-en a vége kb 183km/h 180 fölött.

Ezt egyébbként autószerelő javasolta hogy a comp.-nek megkell mutatnia padlógázt is nem csak tötyögni az autóval.Én nem is igen kiméltem töbször is kihuzattam amíg le nem szabályzott.Lekopogom nekem még nem nem volt baj az autómmal.

Szia Négyesi

Előzmény: KODI (1923)
sznuni Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1939
Helllló Mindenki!!!Mivel Daewooos itt naggyából mindenki,akit érdekel ill. el tud jönni,07.30-án 18.30-19.00 között találkozunk a Daewooclubos tagokkal a Lurdy-ház hátsó parkolója mögött.Tehát aki tud,akar jönni az ott megtalál minket ill. a www.daewooclub.hu oldalon, a fórumban, a találkozó részvétel topikban jelentkezhet. ( ingyenes, kötetlen beszélgetésről van szó)
Sarkany Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1938
A Kalosomnak voltak az idén tavasszal hasonló kínjai. A szervíz elég tanácstalan volt. Először azt mondták: szennyezett a benzin. Másodszorra injektortisztítót tettek a tankba, harmadszorra kicserélték a négyes hengernél az injektort. No, mindezek nem segítettek. Mindezek után újra és újra kigyulladt. Kínomban egyik reggel kétszer lepadlóztam a gázt a parkolóban, de úgy, hogy leszabályozott a motor. Akár hiszitek, akár nem, ettől elmúlt. A szervízben amikor elmondtam csak hümmögtek.
Előzmény: kallayt (1934)
banya23 Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1937
Asszem félreértettél. Ha még mozog a kocsi, én 2.-ba rakom. Szerintem ez teljesen normális. Amúgy nekem az 1-t is simán beveszi visszakapcsoláskor. No problem. Kizárólag autópályán, és nem huzamosabb ideig (1-1 előzésnél) mentem 140-t. Nem hinném, hogy ez ártana neki 2000 km után. Egyáltalán nem erölködött a motor.
Előzmény: mephysto (1921)
gentry Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1936
Légy üdvözölve. :-) Bár ebben a klubban inkább a :-( a megfelelő. Nekem a héten másodszor volt ilyen gondom, ma megyek megnézetni az autót. A múltkor nem tudtak semmit sem mondani, hétfőn majd beszámolok a mai eredményről (én a Danubia-hoz járok, de ha most sem tudnak semmit mondani, akkor lehet, hogy átmegyek Vácra).
Előzmény: kallayt (1934)
sznuni Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1935
Hellló!Próbáld meg a váci szervízt.Keresd Schekk Kornélt :06/27-502-040
Előzmény: kallayt (1934)
kallayt Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1934
Sziasztok! Én is belépek a check lámpások klubjába ,mivel másodszor villant fel csak most már egyfolytában ég. Kérdés akinek volt ilyen problémája melyik szervizben tudták RENDESSEN MEGBÍZHATÓAN orvosolni a problémát? Üdv:KT
ZsozsoElit Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1933

185/60R15-öt nem ajánlanék rá, mert annak más az átmérője (27mm-el nagyobb), helyette 185/55R15 ami még megközelíti legjobban az eredeti átmérő méretét (9 mm-el nagyobb), persze ez eléggi ritka méret, és drága is. Ha lefut nekem ez a garnitúra róla, én is ilyet fogok majd rátenni vszínűleg, egyenlőre ez "maradék" volt a korábbi kocsimról, és ha már van akkor el kell használni, mert majd vadi újak voltak. Felnivel ugyanez a helyzet, ha újat vennék, akkor 14"-es is elég lenne feldobni a gépet kicsit. Majd teszek fel képet is róla, mert elég jól néz ki ilyen kerekekkel.

 

Sebességhez annyit, 160-at már mentem az 1,2-vel.

 

Aki nincs ezekkel tisztában, érdemes megnézni ezt az oldalt, hasznos lehet.

 

http://www.gumibolt.hu/valto.htm

Előzmény: RockKéró (1915)
gentry Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1932

Nyilván ehhez a fogyasztáshoz a vezetési szokásom is hozzájárul. Egyébként az általam mért városi fogyasztás nem sokkal több mint a gyári adat, az ugyanis az 1,2-es Kalosnál 8,4 liter (én pedig ugye 8,5-9-et mértem). Az autópályás fogyasztást én is sokallottam (a gyári adat 5,5 liter országúton), de betudtam annak a különbséget, hogy az utazósebességem 130-140 között volt azon az úton amelyiken ezt lemértem. Lehet, hogy 90 km/h-s sebességgel lehet hozni az 5,5 litert is.

Mindent összevetve nem bántam meg, hogy megvettem az autót (annak ellenére sem, hogy nekem is volt check-lámpás problémám)! Előtte egy 6 éves Ibizám volt, azt minden tekintetben veri!

Előzmény: mn1 (1930)
gentry Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1931

KODI!

Engem is sokkolt, ezért mostanában nem nagyon mérem. Padlózni nem padlózom két lámpa közt, de szeretek dinamikusan vezetni.

demaging2!

Ötödikben 50-nel??? Mennyi ott a fordulatszám? Én 50-nel hármasban szoktam menni (zömmel Bp-en közlekedem és még négyesbe is ritkán kapcsolok fel).

 

 

mn1 Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1930
Ez érdekes. Pedig 1,2-est akartunk venni, pont a várható kisebb fogyasztás miatt. Nekem az autópályás fogyasztás nagyon soknak tűnik, bár a városi sem kevés. 1,4-es motorral van 8 és 16 szelepes is? Vhol olvastam, hogy a 8 szelepes 1,4-esnek nagy a városi fogyasztása. Most már nem igazán tudom, hogy melyik lenne a jó választás városban ill. országútra.
Előzmény: gentry (1919)
demaging2 Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1929
Sziasztok! Egy kis lelkesedést annak akinek sokat eszik a kocsija.Az enyém 6,5 nél többet sohasem fogyasztott ,de az utolsó két tankolásnál az eredmény 5,93 és 5,98-ra jött ki.Nekem ez nagyon tetszik.Pedig megyek is vele.Ami még nagyon tetszik,hogy 5.-ben simán megy 50Km/h-val (lakott területen).
Előzmény: Grg (1928)
Grg Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1928

Ja, és persze ami a képen levő piros Kalos-t illeti, a németeknél természetesen létezik Kalos Sport változat is. Igaz, csak optikailag más -full spoilerezés, króm kipuffvég, sport hűtőrács, könnyűfém felnik, belül nemesacél küszöbök és alu műszerfalkeretek- illetve ültetett futőműve van, de azért talán itthon is lenne kereslet rá, bár  az ára azért kicsit borsos szvsz, az 1,2SE Sport 11,940Eur (kb 3milló) az 1,4SE 13,540Eur (kb3,4millió)

 

Előzmény: mephysto (1925)
Grg Creative Commons License 2004.07.16 0 0 1927

Ez a Chevroletes kinézet:

 

Aveoként:

 

 

 

És Kalosként, ahogy pl. már Romániában adják:

 

 

 

Bár a Mephysto által emlitett képen a 4 ajtósról származó hűtőrács van, de

azért remélem, ha nálunk is áttérnek Chevrolet névre, akkor fenti változatot adják majd :)

Előzmény: mephysto (1926)
mephysto Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1926
Láthatóan 5 ajtós, de ezexerint Keleten ilyen "pofával" adják. Sajnos pontosan nem tudom az okát...
Előzmény: KODI (1924)
mephysto Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1925
Érdekességek:

Kalos sport maszkkal



Tacuma gallytörővel

Forrás: DAEWOO Club.de
KODI Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1924

Ez most 4-ajtós vagy 5-ajtós?

 

Kodi

Előzmény: mephysto (1922)
KODI Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1923

Kipróbálta már valaki mennyi csúcssebesség a kaloson?

 

Kodi

Előzmény: mephysto (1921)
mephysto Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1922
A Kalos WRC feeling miatt... van ez így :)

Kalos egérpad
Előzmény: KODI (1920)
mephysto Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1921
140 felett küldöd neki? Hát én a a guruló 1.2-sem elöbb rakom 1-esbe, mint sem 140ig küldjem :) Azért csak próbáld ki milyen az, amikor nem 2-esben koptatod szét a kuplungot, meg adod neki a gázt, hanem told be 1-be (simán benyeli, ha már elég lassan mész, ha meg nem, akkor nem fogod tudni betolni). Szokás kérdése...
Előzmény: banya23 (1913)
KODI Creative Commons License 2004.07.15 0 0 1920

Lámpától lámpáig padlóztad a verdát, hogy 9-lityit fogyaszt! Az egy kicsit sokkoló!!!

 

Kodi

Előzmény: gentry (1919)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!