gyorsabb, lezserebb mozdulat? vagy egyúttal pontatlanabb is? kuplung jól kinyomva? szerintem ha kinyomott kuplunggal és pontos váltókezeléssel reccsen, akkor nézzenek rá szervizben.
Találkozott valaki a következő jelenséggel?:Ha 4.ből kicsit gyorsabb,lezserebb mozdulattal váltok fel,mintha picit reccsenne a váltó (ezt inkább érzem mint hallom) a többi fokozatnál ez nem jelentkezik és ha lassabban váltok sem.A kötelező szervíz még nem esedékes (8000 nél járok)de lehet hogy meg kellene nézetnem?(1.8 benzines)Esetleg tapasztaltatok hasonló problémát?
Még1x megpróbálom felidézni a diagnosztika során, a laptopon látott sort:
P (vagy T?) ?00141Az O2 érzékelő (...) fűtő áramkörének hibája(1. hengersor*, 2. henger) (*ez utóbbin már elsőre is meglepődtem, de pont ezért jegyeztem meg)
Az 5298 hsz. utolsó 2 és fél mondata az én írói munkásságom része ...
Na, pont ilyen válaszra számítottam Tőled ! ;-) Precíz, pontos, informatív, hasznos ... Köszönöm !
Lényegében Tibi barátom is ezt mondta, sőt a Lambda szondát már "látatlanban", múlt szombaton is emlegette - telefonban. Ugyanis akkor gyulladt ki az Istencsapás-lámpa. p ismeretében, ugyanis azonnal bátorkodtam hét végén is zaklatni. Amire azt a választ kaptam, hogy "Nyugi, de ha idegesít, szaladj ki, rádugjuk a computert!" (Melyik szerviz mondja ezt szombaton???)
Viszont nem értem rá, csak hétfőn, mert éppen a legkisebb fiam szülinapi zsúrjára tartottunk... nem lehetett lepattanni. Hétfőn pedig csak rohanós 5-10 percem volt, mert a betegek már ültek a váróban 50 km-re, amikor mi még hibakódokat olvasgattunk reggel. (Egyébként emlékeim szerint valami P00141 vagy P10141... valami ilyesmi volt az üzi. A 141-ben viszonylag biztos vagyok; de mondom, rohantam. Elfogadtam a relatíve megnyugtató választ.) A fogyasztás egyébként valóban, mintha kicsit növekedett volna. De annyira kicsit, hogy lehet, csak "pszichés"...
A 64 ezer körüli hibaüzeneted a bal hátsó index kapcsán jelent meg. Azért írtam most, hogy egy kontakt hiba is lehetséges, mert a hibaüzenet csak (!) a probléma jellegét jelzi, nem pedig a pontos definiálása! Mivel oxigénről beszél, azt egyedül a lambda szonda érzékeli/méri/értékeli. A mért érték függvényében adagolja az üzemanyagot. Szélsőséges esetben a fogyasztás megnőhet és a katalizátor hatásfoka csökkenhet, ill. behalhat. Ehhez azonban sok-sok ezer km-t (10-15) kéne így menni.
A lambda fűtése azért kell, hogy minél hamarabb tudja az ECU szabályozni a keverékképzést. Mivel a hátsó szonda lassabban melegszik fel, jellemzően azt fűtik, noha a leömlőnél lévőt is újabban (kb.5-10 éve) szintén szokás fűteni.
Persze ha tudnád a pontos hibakódot, amit SCAN 100-al olvastak ki, az közelebb visz a problémához, de ez is csak a területét szűkiti le.
(A múltkor kiolvasta/törölte a hibaüzenetet), de újra előjött...
Ja, ez megtévesztő mondat lehetett a részemről:
Nem a nagyszerviz alkalmával volt az üzenet, hanem - persze - 3 nappal később. (Meg is ijedtem, hogy magával a szervizeléssel lenne kapcsolatban..., pont miután dicsértem. De nem.)
... tehát az ok megvan, hiszen kiírta a számítógép. Csak a májsztró szerint nem igényel(t) sürgős beavatkozást.
Egyébként anno a C Vectrám "fosta" a hibaüzeneteket. Oldalakat teleszemetelt marhaságokkal, amiknek a töredékével sem volt tényleges teendő.
Ehhez képest most, a computer szerint 64.000 km-rel ezelőtt volt az utolsó hibaüzenet .... Már nem is emlékszünk rá, hogy mi, de valami piszlicsári. Nekem ez tetszik...
Többekkel beszéltem, és egységes megfigyelésünk, hogy az autópálya mellett lerohadva szinte csak Merci-Audi-BMW-ket látunk. Valószínűleg azért, mert ott az ilyen hibaüzenetek le is tiltanak... oszt' annyi a további útnak.
Én kértem a törlést, mert idegelt ;-) és kb. 10 percem volt intézkedni/ ill. intézkedést kérni.
Szerinte semmi komoly*, de "meglátjuk, amíg hazajön pár nap múlva". Eddig neki van igaza, mert tökéletesen megy az autó. Egyetlen problémám, hogy újra felgyulladt a lámpocska.
*Azt mondta, hogy ha az 1. hengertől kapna rossz jelet, akkor esetleg rángathatna, mert annak a jele alapján állít be bizonyos befecskendezési paramétereket. (Tul.képpen az égési folyamat tökéletességét figyeli.)
De egyébként a hibaüzenet nem is magára a jeladóra vonatkozik, hanem a jeladó fűtő áramkörére, aminek télen, hideg motornál lehet jelentősége. (?)
Tehát kb. olyasmi komolyságú a probléma, mintha az automata párátlanító érzékelője nem működne, - nyáron.
Viszont nem szeretném Montenegróig oda-vissza sasolni a hibaüzenetet; Márcsak azért sem: nehogy elfedjen valami ténylegesen komoly hibát.
Hát, nem biztos, hogy kitörölni kellett volna. Inkább megkeresni az okot. Talán egy kontakt hiba okozza, vagy a katalizátornál a lambda szonda rendetlenkedik.
Összegezve: a Szexi-prím az a legpontosabb definíció. Meg a Szexi-prím nevében és inverzében is ami a szuperszinguláris prímek első és utolsó tagjának különbözetével is leírható.
Na én is befejezem, mert még lila agyúnak néznek. Pedig nem :)))
Na és mit szólsz, hogy p egyben Pierpont-, Pillai-, illetve Szexi-prím is ?
A Pierpont az O.K., hiszen valóban 2u3v + 1 alakú prím (az u,v ≥ 0 egész számokra). Elnézést, hogy a továbbiakat tegnap este, fáradtan már nem vettem észre ;-)
Igen, az össz-bekerüléssel én is elégedett vagyok. Nagyon jól karban van tartva az autó, és bármikor befordulhatok a pit-stopba ha egy kis nyöszörgés, cicergés, mormogás van (de nem nagyon van hál'Istennek).
Majd szóban elmondom egyszer a mostani szerviz (árának) hiteles történetét, mert nem minden részlet publikus. (Nem műszaki jellegű részletekről van szó.)
Most tényleg kicsit "jobban fogott a ceruza", viszont a rengeteg ingyenes átvizsgálás/ ránézés, (tavasszal már-már rendszeresnek mondható) fék-berohadás javítása, téli-nyári kerékcserék + "letárolás", váltó-bizbasz-ojajozás, háztól-házig szállítás és végül de nem utolsó sorban a felesleges kiadásoktól való korrekt (meg)óvás számomra nagyon értékesek. Az biztos, hogy a "jó lesz ez a xar minőség a parasztnak, majd kicseréljük fél év múlva", vagy a "Hű, főnőkúr: azonnal komplett garnitúrát kell cserélni, mert különben életveszélyes az autó!" típusú parasztvakításoktól - biztos vagyok benne -, hogy meg vagyok kímélve. Ugyanakkor jó előre tudom, hogy nagyjából mi lesz a következő javítanivaló és mennyire ér még rá (vagy pont nem ér rá.) Mindezt egyszerre 2 autónknál ...
"csak ennyi?" A "bolondnak is megéri", ill. ez van. De, az eddigi futásteljesítménnyel osztott össz. bekerülési költségek hányadosa azért nem mutat rossz értéket.
Ez most egy kicsit drága volt. Oka van ennek is... Mondjuk azt, hogy most belefért, és egy kicsit "adós is voltam".
Anyagár, munkadíj... : p x 1000 (HUF),
ahol
p egy prímszám és az egyetlen olyan páratlan p prím, amelyre a 2 nem primitív gyöke a 4p2+1 polinomnak.
Valamint p egy köbös prím, a 3. Balogh-prímpár középső tagjának második prímje, valamint (nyilván) ikerprím párt alkot a p-2 palindrom prímmel.
p, ő maga nem, de ikerprím párja, sőt az őt követő prím is Eisenstein-prímek, (hiszen olyan irreducibilis elemek a Gauss-egészek körében, amelyeknek az imaginárius része nulla.)
Viszont p Proth-prím, mert k ˇ 2n + 1 alakú prím, ahol k páratlan és k < 2n .
És a legfontosabb: p megegyezik az első négy prímszám szorzatának és összegének a különbségével.
Szerintem egyébként p jobbról csonkolható prím is, de ezt nem látom leírva ... Kérlek, erősíts meg! :-P
két első féktárcsa + fékbetétek cseréje (minden ZIMMERMANN, mint a BMW-kben ;-))
Hátul még maradhattak...
illetve
*vezérmű szíj és görgők stb.
+ olajcsere+ szűrők
Most ez azé' nem volt ingyen :P (pedig az olajcserét félig-meddig magam végeztem..., mert ilyenkor, ha van időm(és volt mert tegnap ugye nem dolgoztunk) a jó duma kedvéért beállok segédinasnak.)
(*150E-nél lett volna esedékes, de nyaralás előtt mindent le akartam tudni/ Így magam jelentkeztem... pedig az olajcseréhez is lett volna még 1-2.000 km hátra)
Jó technika. Egy életre megtanulta a pasi, hova állhat és hova nem. :) Talán a németeknél a bringaútra álló autóra festették fel a bringaút felfestésének folytatását.
Mi, mondjuk egy nehezen levakarható matricát nyomunk a szélvédőre a vezetőülés elé, középmagasan. A feliraton az áll. hogy kerékpárúton áll és a bringás nem fért el. Ha bringázok, akkor a kiskancsó autós ne szórakozzon, ha meg autózok, akkor az azonos neműeket kedvelő bringás mit szórakozik. Tisztára bizonytalan vagyok időnként. Vagy nem??? Vagy de???