Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HFT Creative Commons License 2015.07.12 0 0 5307

gyorsabb, lezserebb mozdulat? vagy egyúttal pontatlanabb is? kuplung jól kinyomva? szerintem ha kinyomott kuplunggal és pontos váltókezeléssel reccsen, akkor nézzenek rá szervizben.

Előzmény: scenicrx4 (5306)
scenicrx4 Creative Commons License 2015.07.11 0 0 5306

Sziasztok

Találkozott valaki a következő jelenséggel?:Ha 4.ből kicsit gyorsabb,lezserebb mozdulattal váltok fel,mintha picit reccsenne a váltó (ezt inkább érzem mint hallom) a többi fokozatnál ez nem jelentkezik és ha lassabban váltok sem.A kötelező szervíz még nem esedékes (8000 nél járok)de lehet hogy meg kellene nézetnem?(1.8 benzines)Esetleg tapasztaltatok hasonló problémát?

Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 5305

http://engine-codes.com/p0141_chevrolet.html

 

Egy hangyányit tényleg mintha magasabb lenne a fogyasztás.

Mindenképpen orvosolni fogjuk a problémát, csak kicsit rosszul jön ki a lépés a szabadságainkkal.

Előzmény: trawala (5304)
trawala Creative Commons License 2015.07.10 0 0 5304

P 0141 Lambda szonda fűtés áramkör (1. hengersor 2. szonda)

Lefordítva magyarra: 1. hengersor > mivel nálunk csak 1 sor van (mert nem V4-6-8-10 vagy 12, esetleg                                              csillagmotor) hanem soros 4 hengeres

                                  2. szonda > ez a leömlőtől távolabbi szonda

A fűtésének az okát már írtam. Az áramkör hibája lehet egy egyszerű kontakt hiba, vagy maga a szonda fűtése haldoklik.

szonda működése viszonylag magas hőmérsékleten indul el ("megszólalási hőmérséklet", kb. 350 Celsius fok), ezért fűtőelemet is alkalmaznak. 

Az ideális lambda érték az 1, ezt kéne elérni, de ez egy elméleti érték. Általában a szabályozási sáv lambda értéke 0,97-1,03.

A szondát legpontosabban oszcilloszkóppal lehet mérni, de ez már hosszú lenne :)

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5303)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 5303

1. hengertől = helyesen 1. jeladótól (én idéztem rosszul)

Lényegében ugyanazt az info-t adtátok mindketten.

 

Még1x megpróbálom felidézni a diagnosztika során, a laptopon látott sort:

 

P (vagy T?) ?00141       Az O2 érzékelő (...)  fűtő áramkörének hibája (1. hengersor*, 2. henger) (*ez utóbbin már elsőre is meglepődtem, de pont ezért jegyeztem meg)

 

Az 5298 hsz. utolsó 2 és fél mondata az én írói munkásságom része ...

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5298)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 5302

Na, pont ilyen válaszra számítottam Tőled ! ;-) Precíz, pontos, informatív, hasznos ... Köszönöm !

 

Lényegében Tibi barátom is ezt mondta, sőt a Lambda szondát már "látatlanban", múlt szombaton is emlegette - telefonban. Ugyanis akkor gyulladt ki az Istencsapás-lámpa. p ismeretében, ugyanis azonnal bátorkodtam hét végén is zaklatni. Amire azt a választ kaptam, hogy "Nyugi, de ha idegesít, szaladj ki, rádugjuk a computert!" (Melyik szerviz mondja ezt szombaton???)

Viszont nem értem rá, csak hétfőn, mert éppen a legkisebb fiam szülinapi zsúrjára tartottunk... nem lehetett lepattanni. Hétfőn pedig csak rohanós 5-10 percem volt, mert a betegek már ültek a váróban 50 km-re, amikor mi még hibakódokat olvasgattunk reggel. (Egyébként emlékeim szerint valami P00141 vagy P10141... valami ilyesmi volt az üzi. A 141-ben viszonylag biztos vagyok; de mondom, rohantam. Elfogadtam a relatíve megnyugtató választ.) A fogyasztás egyébként valóban, mintha kicsit növekedett volna. De annyira kicsit, hogy lehet, csak "pszichés"...

Előzmény: trawala (5301)
trawala Creative Commons License 2015.07.10 0 0 5301

A 64 ezer körüli hibaüzeneted a bal hátsó index kapcsán jelent meg. Azért írtam most, hogy egy kontakt hiba is lehetséges, mert a hibaüzenet csak (!) a probléma jellegét jelzi, nem pedig a pontos definiálása! Mivel oxigénről beszél, azt egyedül a lambda szonda érzékeli/méri/értékeli. A mért érték függvényében adagolja az üzemanyagot. Szélsőséges esetben a fogyasztás megnőhet és a katalizátor hatásfoka csökkenhet, ill. behalhat. Ehhez azonban sok-sok ezer km-t (10-15) kéne így menni.

A lambda fűtése azért kell, hogy minél hamarabb tudja az ECU szabályozni a keverékképzést. Mivel a hátsó szonda lassabban melegszik fel, jellemzően azt fűtik, noha a leömlőnél lévőt is újabban (kb.5-10 éve) szintén szokás fűteni.

Persze ha tudnád a pontos hibakódot, amit SCAN 100-al olvastak ki, az közelebb visz a problémához, de ez is csak a területét szűkiti le. 

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5299)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 5300

(A múltkor kiolvasta/törölte a hibaüzenetet), de újra előjött...

 

Ja, ez megtévesztő mondat lehetett a részemről: 

 

Nem a nagyszerviz alkalmával volt az üzenet, hanem  - persze - 3 nappal később. (Meg is ijedtem, hogy magával a szervizeléssel lenne kapcsolatban..., pont miután dicsértem. De nem.)

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5296)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 5299

... tehát az ok megvan, hiszen kiírta a számítógép. Csak a májsztró szerint nem igényel(t) sürgős beavatkozást.

 

Egyébként anno a C Vectrám "fosta" a hibaüzeneteket. Oldalakat teleszemetelt marhaságokkal, amiknek a töredékével sem volt tényleges teendő. 

 

Ehhez képest most, a computer szerint 64.000 km-rel ezelőtt volt az utolsó hibaüzenet .... Már nem is emlékszünk rá, hogy mi, de valami piszlicsári. Nekem ez tetszik...

 

Többekkel beszéltem, és egységes megfigyelésünk, hogy az autópálya mellett lerohadva szinte csak Merci-Audi-BMW-ket látunk. Valószínűleg azért, mert ott az ilyen hibaüzenetek le is tiltanak... oszt' annyi a további útnak.

Előzmény: trawala (5297)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 5298

Én kértem a törlést, mert idegelt ;-) és kb. 10 percem volt intézkedni/ ill. intézkedést kérni.

 

Szerinte semmi komoly*, de "meglátjuk, amíg hazajön pár nap múlva". Eddig neki van igaza, mert tökéletesen megy az autó. Egyetlen problémám, hogy újra felgyulladt a lámpocska.

 

*Azt mondta, hogy ha az 1. hengertől kapna rossz jelet, akkor esetleg rángathatna, mert annak a jele alapján állít be bizonyos befecskendezési paramétereket. (Tul.képpen az égési folyamat tökéletességét figyeli.)

 

De egyébként a hibaüzenet nem is magára a jeladóra vonatkozik, hanem a jeladó fűtő áramkörére, aminek télen, hideg motornál lehet jelentősége. (?)

 

Tehát kb. olyasmi komolyságú a probléma, mintha az automata párátlanító érzékelője nem működne, - nyáron.

 

Viszont nem szeretném Montenegróig oda-vissza sasolni a hibaüzenetet; Márcsak azért sem: nehogy elfedjen valami ténylegesen komoly hibát.

Előzmény: trawala (5297)
trawala Creative Commons License 2015.07.09 0 0 5297

Hát, nem biztos, hogy kitörölni kellett volna. Inkább megkeresni az okot. Talán egy kontakt hiba okozza, vagy a katalizátornál a lambda szonda rendetlenkedik.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5296)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.09 0 0 5296

Houston ! We have  a problem...

Kigyulladt az "Istencsapás lámpa".

A kiolvasott hibaüzenet: O2 érzékelő szenzor fűtő áramköre('nek hibája) 1. hengersor 2. henger (?????)

Autószerelőm szabadságon. (A múltkor kiolvasta/törölte a hibaüzenetet), de újra előjött...

 

Mi a fax ez ? A gépsárkány hibátlanul működik; Csak kisüti a szemem a hibaüzenet.

Trawala! Mit okozhat ez ?

trawala Creative Commons License 2015.07.03 0 0 5295

Jók a képek "sebész úr"! :))) Paraszolvencia/jatt volt? Egyik zsebedből a másikba? :)))

Előzmény: Hattori Hanzo69 (5294)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2015.07.03 0 0 5294

A fórum lelke a kép:

 nini: ebből meg hiányzik egy darab...

 Ez nekem fényes-fémes szokott lenni. Ha előre tudom, én is le tudtam volna fújni a régit szürke festékkel.... (ennyié')

 Operáció után.

Előzmény: trawala (5291)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.03 0 0 5293

És még Hot Chocolate dal is van róla: https://www.youtube.com/watch?v=7-m9uG50mSw

 

"I believe in miracles/
Where are you from (?)/

you sexy thing prím"

:P

 

Előzmény: trawala (5292)
trawala Creative Commons License 2015.07.03 0 0 5292

Összegezve: a Szexi-prím az a legpontosabb definíció. Meg a Szexi-prím nevében és inverzében is ami a szuperszinguláris prímek első és utolsó tagjának különbözetével is leírható. 

 

 

Na én is befejezem, mert még lila agyúnak néznek. Pedig nem :)))

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5290)
trawala Creative Commons License 2015.07.03 0 0 5291

Komolyan gondolom, hogy teljesen jó ár, még akkor is, ha a "beugróban" hirtelen kiigazítások nem lennének.

De, az egy jó iparos jó marketingjének is felfoghatjuk, nem csak árcsökkentő tényezőkét.

Korrekt viszony és ez a legfontosabb.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5289)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.03 0 0 5290

Na és mit szólsz, hogy p egyben Pierpont-, Pillai-, illetve Szexi-prím is ?

A Pierpont az O.K., hiszen valóban 2u3v + 1 alakú prím (az u,v ≥ 0 egész számokra). Elnézést, hogy a továbbiakat tegnap este, fáradtan már nem vettem észre ;-)

 

 

 

Befejeztem :-)

Előzmény: trawala (5285)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.03 0 0 5289

Igen, az össz-bekerüléssel én is elégedett vagyok. Nagyon jól karban van tartva az autó, és bármikor befordulhatok a pit-stopba ha egy kis nyöszörgés, cicergés, mormogás van (de nem nagyon van hál'Istennek).

Majd szóban elmondom egyszer a mostani szerviz (árának) hiteles történetét, mert nem minden részlet publikus. (Nem műszaki jellegű részletekről van szó.)

 

 

Most tényleg kicsit "jobban fogott a ceruza", viszont a rengeteg ingyenes átvizsgálás/ ránézés, (tavasszal már-már rendszeresnek mondható) fék-berohadás javítása, téli-nyári kerékcserék + "letárolás", váltó-bizbasz-ojajozás, háztól-házig szállítás és végül de nem utolsó sorban a felesleges kiadásoktól való korrekt (meg)óvás számomra nagyon értékesek. Az biztos, hogy a "jó lesz ez a xar minőség a parasztnak, majd kicseréljük fél év múlva", vagy a "Hű, főnőkúr: azonnal komplett garnitúrát kell cserélni, mert különben életveszélyes az autó!" típusú parasztvakításoktól - biztos vagyok benne -, hogy meg vagyok kímélve. Ugyanakkor jó előre tudom, hogy nagyjából mi lesz a következő javítanivaló és mennyire ér még rá (vagy pont nem ér rá.) Mindezt egyszerre 2 autónknál ...

Előzmény: trawala (5288)
trawala Creative Commons License 2015.07.03 0 0 5288

"csak ennyi?" A "bolondnak is megéri", ill. ez van. De, az eddigi futásteljesítménnyel osztott össz. bekerülési költségek hányadosa azért nem mutat rossz értéket.

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5286)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.03 0 0 5287

p nem jobbról csonkolható prím ! Bocsánat ! Beláttam ...

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5286)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.02 0 0 5286

Ez most egy kicsit drága volt. Oka van ennek is... Mondjuk azt, hogy most belefért, és egy kicsit "adós is voltam".

 

Anyagár, munkadíj... :  p x 1000 (HUF),

 

ahol

p egy prímszám és az egyetlen olyan páratlan prím, amelyre a 2 nem primitív gyöke a 4p2+1 polinomnak.

Valamint  p egy köbös prím, a 3. Balogh-prímpár középső tagjának második prímje, valamint (nyilván) ikerprím párt alkot a p-2 palindrom prímmel.

pő maga nem, de ikerprím párja, sőt az őt követő prím is Eisenstein-prímek, (hiszen olyan irreducibilis elemek a Gauss-egészek körében, amelyeknek az imaginárius része nulla.)

Viszont p Proth-prím, mert k ˇ 2n + 1 alakú prím, ahol k páratlan és k < 2n .

És a legfontosabb: p megegyezik az első négy prímszám szorzatának és összegének a különbségével. 

Szerintem egyébként p jobbról csonkolható prím is, de ezt nem látom leírva ... Kérlek, erősíts meg! :-P

 

Na ennyi db Mátyást fizettem...

Előzmény: trawala (5285)
trawala Creative Commons License 2015.07.02 0 0 5285

Mint volt matektagozatos azért egy feladványban a "wie viel kostet es"-t közkinccsé tehetnéd.

Az én autómban pl. a km-k összege = XVII. század világháborúja x 10 a köbön mínusz a Balogh-prímpár második legkisebb tagjával egyenlő.

Egyenlőre!

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5284)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.07.02 0 0 5284

145.000 km

Tegnap megvolt a nagyszervíz:

két első féktárcsa + fékbetétek cseréje (minden ZIMMERMANN, mint a BMW-kben ;-))

Hátul még maradhattak... 

illetve

*vezérmű szíj és görgők stb.

+ olajcsere+ szűrők

 

Most ez azé' nem volt ingyen :P (pedig az olajcserét félig-meddig magam végeztem..., mert ilyenkor, ha van időm(és volt mert tegnap ugye nem dolgoztunk) a jó duma kedvéért beállok segédinasnak.)

 

(*150E-nél lett volna esedékes, de nyaralás előtt mindent le akartam tudni/ Így magam jelentkeztem... pedig az olajcseréhez is lett volna még 1-2.000 km hátra)

trawala Creative Commons License 2015.06.25 0 0 5283

//indavideo.hu/video/Berlinben_tejszinhabbal_buntetik_a_kerekparutra_parkolo_autosokat

Előzmény: trawala (5282)
trawala Creative Commons License 2015.06.25 0 0 5282

Jó technika. Egy életre megtanulta a pasi, hova állhat és hova nem. :) Talán a németeknél a bringaútra álló autóra festették fel a bringaút felfestésének folytatását.

Mi, mondjuk egy nehezen levakarható matricát nyomunk a szélvédőre a vezetőülés elé, középmagasan. A feliraton az áll. hogy kerékpárúton áll és a bringás nem fért el. Ha bringázok, akkor a kiskancsó autós ne szórakozzon, ha meg autózok, akkor az azonos neműeket kedvelő bringás mit szórakozik. Tisztára bizonytalan vagyok időnként. Vagy nem??? Vagy de???

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5281)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.06.25 0 0 5281
Előzmény: trawala (5257)
trawala Creative Commons License 2015.06.22 0 0 5280

"A hetedik Te magad légy" (Chevrolet lopása J.A.-tól)

Előzmény: Hattori Hanzo2015 (5279)
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.06.22 0 0 5279
Hattori Hanzo2015 Creative Commons License 2015.06.22 0 0 5278

Bezony ...

Előzmény: trawala (5277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!