Vagy még bármelyik más jeladó. Beszívott levegő hőfok, motorhőfok, turbónyomás. De inkább turbónyomás jeladó. Annak a kiesése miatt jelentősen csökkenhet a teljesítmény.
Üdv!318tds-en kigyúlladt egy lámpa,sárga és a befecskendező figurát ábrázolja.teljesítmény elment.Mi lehet a baj ?Jeladós csúcs,vagy HDK fej?Vagy akármelyik is?
Motorvezérlőt és hozzá tartozó motortéri kábelköteget is, mivel a vezérlő lábkiosztása nem volt ugyanaz, plusz rá sem lehetett dugni az eredeti csatira.
Potist alakítottam HDK-ra. :) Nem fullad, de klímával alapjárat picit döcögős, érződik, hogy ingadozik picit. Klíma nélkül észre sem veszek semmit, olyan sima a járása alapjáraton. Lehet koccintani kellene picit csak a fedelen.
Viszont érdekes, hogy mi tud elromlani a HDK fedélben? Mivel ez pont a potis hibáit küszöböli ki, hogy nincs érintkezésmentes az állás visszajelzés. Nincs csúszka, kopó érintkező felület. Aztán mégis el tud romlani. Kiváncsi lennék mi romlik el benne, mit cserélnek egy felújítás során.
Lecseréltem azt a vacak átlátszó gyári csövet is a szűrőhát és adagoló között és meg is oldódott a levegősödés. Szivárgás sehol nem látszott, aztán reggelre mégis lelevegősödött. Már egy nap állás után is első izzításra pöcc. :)
Pár éve már hogy kiderült, tud szarakodni így az is. De ha ez vígasztal, a potis is ugyanezt tudja.
Megakadt a szemem azon a 128 fokos coolant temperature-n... érdekes.
Olyat még nem csinált hogy tekered a kormányt, és attól áll le?
Tulajdonképpen késik a reakció a terhelésre. Én már tudom, mikor kell alapjárat fölé emelni a gázpedállal egy kicsit hogy ne álljon le. De hogy tényleg a fedél okozza-e, azt nem tudom. Már soha nem fog kiderülni gyári új fedelek hiányában.
Reggelente egyszer előfordul, hogy kiérek a kereszteződéshez, elindulok, váltok kettőbe és nincs gáz. Ilyenkor befecsi lámpa kigyullad. Kuplungot kinyomom, gázfröccs, gáz visszajön, kuplung fel és megyünk tovább. Sőt van olyan is, hogy hidegindítás után pöccintek egy gázfröccsöt, majd a fordulat visszaeséskor leesik alapjárat alá is, onnan szedi össze magát, vagy éppen le is áll. De mindezt csak egyetlen egyszer hidegindítás után. Utána soha. Érdekes.
Akkor motorvezérlőt is cserélni kell, ami sajnos biztos problémás lesz, lévén az egyik E36 volt. Ne legyen igazam egyébként, lehet sokat kéne böngészni mindkét eredeti autó elektromos rajzát.
Évekkel ezelőtt, itt vagy az E34 fórumon volt ez részletesen tárgyalva, de nem lesz könnyű rátalálni.
Sokan inkább keresnének mechanikus adagolót, TD esetében ez nem dráma, akkor csak fordulatszámmérő nem fog működni. Egy jó HDK-s adagolót pedig nem nehéz eladni.
Ha kívülről teljesen egyformák, akkor mehet a csere.
Egyébiránt felmerül a kérdés, mikori évjáratok, potis, vagy HDK-s fejjel vannak szerelve, EWS(ha jól emlékszem) volt-e bennük, mert akkor a motorvezérlővel valamit csinálni kell... stb.
Tapasztaltabb kollégák segítségét kérem. Eddig azt hittem én az vagyok. :)
Szopó roller van. E34 525tds. Sokan ismeritek.
Eldőlöget egy ideje a vízhőfok mutató.
-Nem fújja fel a rendszert, nem nyomja ki a vizet, nem bugyborékol, nincs olaj benne.
-A hűtő kiválló állapotban van kívül-belül.
-3. féle termosztátot raktam bele. Vadi új , majd régi Behr, és régi, de hibátlan Calorstat.
-Infrással mérve a legmelegebb pont amit mérni tudok az egyes henger porlasztója tövében 90 fok, ilyenkor van eldőlve a mutató. Közép állásban 80-85 fok.
-ha a termosztát kinyit végre, akkor béke van.
-Forróságban, dugóban, folyamatos pályázásnál semmi gond.
-Ha félreállok pisálni, leállítom, indulásnál egyből eldől, és úgy is marad míg végre a termosztát ha kedve van kinyit, és onnantól jó.
-A kis cső pisil ahogy kell a kiegyenelítőbe.
Kérdéseim.: -Tud úgy szar lenni a vízpumpa, hogy a járókerék tuti nem hagyta el a tengelyt? Mondjuk buborékokat gyárt(kavitál) és a termosztát ezért nem vízben áll hanem bugyborékokban?
-Szarakodhat ilyen módon a vízhőfok jeladó?
-Vegyem ki a termosztátot, mit csinál nélküle?
-Vegyem ki a vízpumpát is, hátha ragyavert lett a kereke?
Olyan kérdésem lenne,hogy adott egy e34 524TD,amin rossz az adagoló teljesen.
Egy e36 325TDS-ből megmaradt nekem egy adagolóm és a motorvezérlő is.
Arra gondoltam hogy esetleg valahogy nem-e lehetne megoldani azt,hogy beleteszem az e36-os adagolót és motorvezérlőt hogy működjön a dolog,vagy csak elég az adagolót betenni ?
Esetleg milyen módosításokat kéne véghezvinni hogy működjön a dolog ?
e34 524TD adagolóról az információk ami benne volt :
e36 325TDS adagolóról az információk amit bele tennék:
Keresek e39 525 tds hez, hosszbordás szíj feszítő himbát, valamint klímahűtő ventillátort, a 4 vezetékest! Ha valakinek van írjon, vagy hívjon legyen szíves!
Üdv.Nincs köztünk az a fekete színű Tds-es srác akivel ma Cegléden pár másodpercre beszélgettem a piros lámpánál? A nevét el felejtettem megkérdezni...
93-as, euro2-es, elvileg van alatta katalizátor. Mindenképpen leveszem és kiherélem, aztán meglátom mit csinál. Mióta most jobban nyomom neki, mintha javult volna, most nem érződik a lomhaság. 2000-es fordulattól érezhetően megindul.
Fura dolgot művel ez az autó. Most úgy érzem lomha lett. Ma hazajöttem, előttünk üresben lepadlóztam és egy jókora kormot lőtt ki. Utána már nem füstölt. Szerintem kezd eltömődni a katalizátor. Nem is érzem, hogy amikor elkezd tölteni a turbó akkor meglódulna.
Nem hiszem, hogy az lenne. Az nem rázná a kasznit induláskor. Diffi nem lehet, mert nem zúg, vagy kardán, vagy féltengelyre tippelek.
Sebességváltó kar rudazathoz felújítókészletet ebay-en keressek, vagy itthon is kapni? Annyira szar, annyira lóg, azt se tudni melyik sebességbe teszem. Nagyon elcseszett egy kontsrukció ez. Az Opelemben a getrag240-es váltón olyan pontos a kapcsolás, ott nem mozdul egy millit sem, ott pontosan tudom mit hová, itt meg mintha lekvárt kavarnék. Van amikor 4-ből nem 5-be, hanem 3-ba teszem.
Induláskori remegésre visszatérve. Észrevettem tegnap, hogy álló helyzetben, tettem 1-be és ahogy betettem, hátulról egy mély, tompa koppanó hang hallatszott. Utána betettem hátramenetbe és akkor is. Valami hátul lóg az már biztos.
Köszi szépen mindenkinek, alakulnak a dolgok, jelen esetben az adaoló életre kelt, legalábbis hangot ad gyújtásnál, amit a többi szerelő szét gányolt azt helyre tudtam hozni résolajcsöveket mindet kicseréltem, adagoló, szűrő csöveit is, biztosítékokat átnéztem mindenhol, már csak a reléknél van gubanc. Ha szembe állunk a vezérlőkkel akkor a legfelső fehér ami kattog ha bedugom, akkor ad hangot adagoló gyújtásnál, amúgy nem. Másik kettő sem gyújtásra sem ki be dugdosásra nem reagál. Egy narancs meg egy barna. Másik oldalt biztosítékoknál ahol a többi relé van, ott is szerintem kesze kusza minden. Főtengely jeladó kábele eléggé érdekes a hajlítgatom valami nedv is jön ki belőle meg eléggé lötyögős a csatinál, bár sokat nem láttam, max ha kiszedném. Attól se indulhat? Igazából a legidegesítőbb az egészben, hogy a legnagyobb akksi ami befér oda, az 10-15 indítás után megint töltő egész éjszakára, szóval próbálkozások száma véges :D
Motorvezérlő mellett van a főrelé, az izzítórelé és az üzemanyag szivattyú reléje. Ha a szivattyú nem megy az adagoló akkor is fel tudja szívni az anyagot, csak ugye levegősödés után nehezebben kapja el. A fedelet úgy állítanám, hogy kb fél állásba tenném, próbálnám indítani. Ha nem indul, akkor mindig kocogtatnám a szélvédő felé, majd próba. Ezt addig, amíg el nem kapja. Ha beindult, akkor várj míg melegszik kicsit, aztán próbáld úgy állítani, hogy jól vegye a fordulatot, majd szépen vissza is ejtse alapjáratra. Ha nem ejti a fordulatot vagy magas az alapjárat, akkor sokat kap, előre felé kocogtass. Ha nehezen pörög fel, vagy esetleg nincs is gáz, akkor kevés, szélvédő felé kocogtass, de tényleg csak kicsiket, mert nagyon érzékeny. Géppel em egyszerűbb, mert egy apró koccintásra elmegy az egész. Épp csak picit legyenek meglazítva a csavarok, akkor nehezebben mozdul, de finomabban is lehet állítani.