Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
A szerkesztés után papírra kinyomtattam a feliratokat, és rátettem a kocsira, hogy kb. arányos-e. 1-2 javítás után már annak tűnik.De ha valaki valamit jobban lát, akkor nyugodtan szóljon!
(A vonalvastagságok nyilván mások lesznek majd a matricára történő nyomtatás után.)
Ha nem is Corelben (mert azt nagyon nem ismerem), hanem AutoCad-ben, de valahogy összehoztam... Az Onyx és a Century 725 Cn Bt volt érdemes a többszörös kísérletezésre. Úgy néz ki, hogy a betűtípusok huzogatása, nyomorgatása után a Century lett a jobb:
A felső az Onyx, de az valahogy túl kövér lett megszélesítve.
Az alsó a Century 725 Cn Bt, ami kicsit zsugorítva, de 1-1 többlet szóközzel jól közelít.
De az egyenességre figyelj, mert a kocsi teteje kicsit hullámzik. (Ezek a makrós képek kiválóan kihozzák a hibákat, én is sokszor keseredtem el, amikor megláttam a modellemet jól kinagyítva.)
Készülgetnek a poggyászkocsik. A MÁV-osnál gyakorlatilag már csak az ajtók melletti kapaszkodók hiányzanak. A DV-s Da meg - leszámítva a lépcsőket, amiknek a fotomaratására várok még - szerkezetkész.
Na, ameddig szárad a Da 6101-es kocsi oldalán a raktér lépcsője, addig beteszek 1-2 képet róla:
A DV-s meg így néz ki, már jól beillesztett kapaszkodóval:
A zsinórtartók majd mások lesznek, mert gitárhúrból csak ilyen nagy szemeket tudtam hajlítani.
Sziasztok! Olyan modellező társat keresek aki vállalná MD motorvonat kezdeményem motorkocsijának és vezérlőjének festését illetve az egyik Bx kocsi pályaszámának módosítását. Sajnos akire számítottam ebben a munkában visszamondta. Én pedig nem értek a festéshez és feliratozáshoz. A részletek megbeszélése érdekében kérem, hogy nyilvános emilemen keressen a reménybeli partner! Köszönöm!
Köszi a hozzászólást. Első körbe megpróbálom a csigatengelyt kicsit megemelni mivel semmi fixálás nincs benne. Mikor csak egyik forgóvázat cserélte ki nagyon halk volt. Tehát lehet csak egyikkel van gond de még én se nagyon foglalkoztam vele. valamikor szánok rá időt.
Hogy mennyivel jobb mint a régi, hát nem tudom. Lehetne is akár.
Mint írtam, az enyémben van tengelytáv hiba. Gyanítom a tiedben is ugyan ott van, ugyan az a hiba.
Ha van ambíciód, esetleg megméricskélhetnéd a tengelytávokat egy tolómérővel.
m*(z1+z2)/2 a képlet, m értéke 0.5 mm . Mindenhol van ráhagyva 0.1-0.15 mm, kivéve az ikerkerék és az azt követő között. Külön-külön berakosgatva a fogaskerekeket, érződik is, hogy ott szorul. Ez okozza a zajt. Ha nálad is ez áll fenn, lehet érdemes volna jelezni a bácsinak, hol rontotta el...
Azt gyanítom, hogy a fröccsöntés után kerülnek bele a furatok, aztán ha van a CNC masinán egy elszámolt program, akkor lehet hogy elég sok ilyen hangoskodó forgóvázat gyártott már, bár könnyen javítható lenne a hiba.
Itthoni tevékenykedésem közben teljesen véletlenül felfedeztem, hogy van Nitrohígító Extra elnevezésű hígító itthon, ami a címkéje szerint 25-35% etil acetátot is tartalmaz, és az előzetes próbák alapján teljesen jól lehet ragasztani vele a polisztirolt. Szerintem ezt minden kisebb városban lehet kapni. Rewell ragasztót is vettem, azt is kipróbálom majd ha lesz időm.
Sikerült beépíteni az új forgóvázakat. Halkabbnak nem lett túl halk de viszont nem tud átugrani meg nem reccsen mint az eredeti. A Fülkén módosítani kellett mivel még a régebbi gyártásból való és akkor még nem volt módosítva az új forgóvázhoz. Majd az idő és a bejáratás eldönti mennyivel jobb mint a régi forgóváz.
Köszönöm. A feljavító készlet egységes az eredeti forgóvázzal nem volt gond de az új fejlesztésű forgóváz másabb kialakítású és méréseim szerint bő 1 mm-el magasabban van a csiga. Megpróbálok ma levenni a fülkeimitáció belsejéből hátha segít. A forgóvázat megemelni nem szeretném mert akkor meg lehet hülyén nézne ki a gép. Azért írtam ki valaki tuningolt-e fel V43-ast ezekkel a dolgokkal van-e tapasztalata. Ma próbálok szerelni és képeket készíteni.
'Rugózhatsz' még sokáig, de ha a lendkerekes motorral és lassító elektronikával próbálkozol talán beleszeretsz a csigahajtásba. Ne légy konok mérnök úr! Ragasztásod nagyon profi. Üdv Rizmajer
Megjött forgóváz. Majd kicsit járatom normális pályán is. Finomabbnak tűnik bár egyik kicsit hangosabb. A fő problémám, hogy a csiga bő egy milliméterrel feljebb van mint az eredeti konstrukciónál. Sajnos a posch-modell féle feljavító készlet is beszerelésre kerül ahhoz hozzáér a csiga. Van pár ötletem. De majd teszek fel képet a szerelésről. Más esetleg szerelt már be ilyen feljavító készletet a V43-asba? Kíváncsi lennék a tapasztalatokra és az összeférhetőségre. Előre is köszönöm.
AZÚR vegyszerbolt, Bp. József körút. De lehet hogy előfordul Kecskeméten is. Gumiragasztó-lemosóként keresd. Etli-acetát a "hatóanyag". 1 liter kb. 1e Ft. És rettenetesen büdös. Van sztirolból dolgozó ismerősöm aki szerint mi már csak a szipuzásért modellezünk... :-)
Megboldogult kezdő időszakomban készítettem egy "öttengelyes" kasznit. A tető elég buta megoldással "összerétegezve" készült (sok oldószerrel), késöbb formára csiszolva. Kb. 2-3 héttel a ragasztás után a tető nagysugarú "kifli formát" vett fel.
A ragasztásnál én kétféle módot alkalmazok. "Nagyobb" felületnél (mondjuk egy félnullás akkuláda felragasztásánál) kicsit "felkrémesítem" a felületeket az oldószeres ecsettel. (Több oldószert használok és rányomom az ecsetet.) Kisebb felületnél (mondjuk két 0,5-ös él derékszögű találkozásánál) a ragasztandó felületeket szárazon illesztem és ecsettel "befuttatom" közé az oldószert.
Mindkét esetben olyan gyorsan kell dolgozni, hogy az oldószer ne párologhasson el "célbaérés" elött...
Ezt az oldószert hol lehet beszerezni? Itt lakok kecskemét mellett, de még annak is örülni fogok ha modellragasztót tudok venni boltban, mert ilyen kis tételeket nem akarok megrendelgetni webshopoktól.
Meghajlik, megvetemedik. Én is jártam már így OFF kis hajómakettnél, beragasztottam a súlyt, pár nap múlva az egész meggörbült. (Mondjuk ott sztirol-fém kapcsolat volt.) Ott még annyival rosszabb volt a helyzet, hogy az egyik oldalon zárt térben volt, gondolom belül dolgoztak a "gőzök".
Én próbálkoztam ezzel az anyaggal, de annyira hamar megszáradt, hogy mire a másik felületet rányomtam, nem ragadt össze (vagy később könnyen elvált). Mi a technikája?
A pillanatragasztó valóban nem ideális a sztirolra. A modellragasztó jó lehet. Én oldószerrel - etil-acetáttal - ragasztok. Nagy felületre nem szerencsés, mert elhúzódhat száradás után. De apró vackok (pl. "szegecsfejek") felragasztásához a legjobb! Vékony 00-ás vagy 000-ás ecsettel szépen befolyatható a kívánt helyekre. Hátránya hogy csak sztirol-sztirol relációban működik.