Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2018.03.24 -1 1 9530

A szerkesztés után papírra kinyomtattam a feliratokat, és rátettem a kocsira, hogy kb. arányos-e. 1-2 javítás után már annak tűnik.De ha valaki valamit jobban lát, akkor nyugodtan szóljon!

(A vonalvastagságok nyilván mások lesznek majd a matricára történő nyomtatás után.)

 

alkotasu Creative Commons License 2018.03.24 -1 1 9529

Ha nem is Corelben (mert azt nagyon nem ismerem), hanem AutoCad-ben, de valahogy összehoztam... Az Onyx és a Century 725 Cn Bt volt érdemes a többszörös kísérletezésre. Úgy néz ki, hogy a betűtípusok huzogatása, nyomorgatása után a Century lett a jobb:

 

A felső az Onyx, de az valahogy túl kövér lett megszélesítve.

Az alsó a Century 725 Cn Bt, ami kicsit zsugorítva, de 1-1 többlet szóközzel jól közelít.

alkotasu Creative Commons License 2018.03.24 -1 0 9528

Alakul szépen!

De az egyenességre figyelj, mert a kocsi teteje kicsit hullámzik. (Ezek a makrós képek kiválóan kihozzák a hibákat, én is sokszor keseredtem el, amikor megláttam a modellemet jól kinagyítva.)

Előzmény: unicopa (9526)
unicopa Creative Commons License 2018.03.24 0 4 9527

Üdv.   Lassan alakula a zetor is.

unicopa Creative Commons License 2018.03.19 0 2 9526

Üdv. Hát csak megpróbáltam. Lassan alakul. A forgóvázat kell beszerezni mert a mostani csak ideiglenes.

Előzmény: Vezérmágnes (9486)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.14 -1 0 9525

Na, az még egy kicsit odébb van... Ősszel? Télen?

Előzmény: Conrail (9524)
Conrail Creative Commons License 2018.03.14 0 0 9524

Már pucolom előre a szemüvegem lencséjét a Vonatmagazinos 9. cikkedért ... :-))

Előzmény: alkotasu (9523)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.14 -1 4 9523

Készülgetnek a poggyászkocsik. A MÁV-osnál gyakorlatilag már csak az ajtók melletti kapaszkodók hiányzanak. A DV-s Da meg - leszámítva a lépcsőket, amiknek a fotomaratására várok még - szerkezetkész.

 

Na, ameddig szárad a Da 6101-es kocsi oldalán a raktér lépcsője, addig beteszek 1-2 képet róla:

 

 

 

 

A DV-s meg így néz ki, már jól beillesztett kapaszkodóval:

 

A zsinórtartók majd mások lesznek, mert gitárhúrból csak ilyen nagy szemeket tudtam hajlítani.

520,065 Creative Commons License 2018.03.08 -1 0 9522

Sziasztok! Olyan modellező társat keresek aki vállalná MD motorvonat kezdeményem motorkocsijának és vezérlőjének festését illetve az egyik Bx kocsi pályaszámának módosítását. Sajnos akire számítottam ebben a munkában visszamondta. Én pedig nem értek a festéshez és feliratozáshoz. A részletek megbeszélése érdekében kérem, hogy nyilvános emilemen keressen a reménybeli partner! Köszönöm! 

jeno0811 Creative Commons License 2018.03.07 0 0 9521

Köszi a hozzászólást. Első körbe megpróbálom a csigatengelyt kicsit megemelni mivel semmi fixálás nincs benne. Mikor csak egyik forgóvázat cserélte ki nagyon halk volt. Tehát lehet csak egyikkel van gond de még én se nagyon foglalkoztam vele. valamikor szánok rá időt.

Előzmény: zollerka (9520)
zollerka Creative Commons License 2018.03.07 0 0 9520

Szia!

 

Hogy mennyivel jobb mint a régi, hát nem tudom. Lehetne is akár.

Mint írtam, az enyémben van tengelytáv hiba. Gyanítom a tiedben is ugyan ott van, ugyan az a hiba.

Ha van ambíciód, esetleg megméricskélhetnéd a tengelytávokat egy tolómérővel.

m*(z1+z2)/2 a képlet, m értéke 0.5 mm . Mindenhol van ráhagyva 0.1-0.15 mm, kivéve az ikerkerék és az azt követő között. Külön-külön berakosgatva a fogaskerekeket, érződik is, hogy ott szorul.  Ez okozza a zajt. Ha nálad is ez áll fenn, lehet érdemes volna jelezni a bácsinak, hol rontotta el...

Azt gyanítom, hogy a fröccsöntés után kerülnek bele a furatok, aztán ha van a CNC masinán egy elszámolt program, akkor lehet hogy elég sok ilyen hangoskodó forgóvázat gyártott már, bár könnyen javítható lenne a hiba.

Előzmény: jeno0811 (9517)
alkotasu Creative Commons License 2018.03.05 -1 0 9519

A nitrohígító elég ártalmas, én nem használnám rendszeresen.

Előzmény: joefather (9518)
joefather Creative Commons License 2018.03.05 0 0 9518

Itthoni tevékenykedésem közben teljesen véletlenül felfedeztem, hogy van Nitrohígító Extra elnevezésű hígító itthon, ami a címkéje szerint 25-35% etil acetátot is tartalmaz, és az előzetes próbák alapján  teljesen jól lehet ragasztani vele a polisztirolt. Szerintem ezt minden kisebb városban lehet kapni. Rewell ragasztót is vettem, azt is kipróbálom majd ha lesz időm. 

Előzmény: Mk45-2010 (9506)
jeno0811 Creative Commons License 2018.03.05 0 0 9517

Szervusztok!

 

Sikerült beépíteni az új forgóvázakat. Halkabbnak nem lett túl halk de viszont nem tud átugrani meg nem reccsen mint az eredeti. A Fülkén módosítani kellett mivel még a régebbi gyártásból való és akkor még nem volt módosítva az új forgóvázhoz. Majd az idő és a bejáratás eldönti mennyivel jobb mint a régi forgóváz. 

Előzmény: zollerka (9458)
von Smallhausen Creative Commons License 2018.03.04 0 0 9516

Köszönöm a választ!

Előzmény: róbertke (9515)
róbertke Creative Commons License 2018.03.04 0 0 9515

Igen, pár éve az egyik motorvonatom BR110 alól származóval megy.

Az eredeti kerék csontra volt kopva, kísérletképpen kicseréltem és azóta tökéletesen megy. 

 

Előzmény: von Smallhausen (9514)
von Smallhausen Creative Commons License 2018.03.04 0 0 9514

Sziasztok!

 

A következő lenne a kérdésem:

A Gützold/Piko SVT 137-es hajtott tengelyén lévő fogaskerék megegyezik-e a BR120, 110, 118... -ban is felhasznált 13 fogú, ferde fogazású kerékkel?

jeno0811 Creative Commons License 2018.03.02 0 0 9513

Köszönöm. A feljavító készlet egységes az eredeti forgóvázzal nem volt gond de az új fejlesztésű forgóváz másabb kialakítású és méréseim szerint bő 1 mm-el magasabban van a csiga. Megpróbálok ma levenni a fülkeimitáció belsejéből hátha segít. A forgóvázat megemelni nem szeretném mert akkor meg  lehet hülyén nézne ki a gép. Azért írtam ki valaki tuningolt-e fel V43-ast ezekkel a dolgokkal van-e tapasztalata. Ma próbálok szerelni és képeket készíteni. 

Előzmény: tatumadar (9512)
tatumadar Creative Commons License 2018.03.01 0 0 9512

Először kérdezz rá a feljavító készlet gyártójánál, hátha van már kiforrott megoldás a problémára.

Előzmény: jeno0811 (9510)
rizibácsi Creative Commons License 2018.03.01 0 0 9511

Szia!

'Rugózhatsz' még sokáig, de ha a lendkerekes motorral és lassító elektronikával próbálkozol talán beleszeretsz a csigahajtásba. Ne légy konok mérnök úr! Ragasztásod nagyon profi. Üdv Rizmajer

Előzmény: joefather (9493)
jeno0811 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 9510

Szervusztok!

 

Megjött  forgóváz. Majd kicsit járatom normális pályán is. Finomabbnak tűnik bár egyik kicsit hangosabb. A fő problémám, hogy a csiga bő egy milliméterrel feljebb van mint az eredeti konstrukciónál. Sajnos a posch-modell féle feljavító készlet is beszerelésre kerül ahhoz hozzáér a csiga. Van pár ötletem. De majd teszek fel képet a szerelésről. Más esetleg szerelt már be ilyen feljavító készletet a V43-asba? Kíváncsi lennék a tapasztalatokra és az összeférhetőségre. Előre is köszönöm.

Előzmény: zollerka (9458)
zollerka Creative Commons License 2018.02.24 0 0 9509

Szia!

 

Ha Kecskemét mellett laksz, akkor javaslom a kecskeméti Alföld áruház játék osztályát. Ott vannak Revell holmik dögivel, pl ragasztó is.

Előzmény: joefather (9504)
Mk45-2010 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 9508

Ilyen sokáig elég a liter, én még 970-ért vettem. :-)

Próbálkoztam az oldással én is, de nem igazán vált be. Olyan ez mint a vörösbor: tisztán jó!

Előzmény: alkotasu (9507)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.22 -1 0 9507

Én 2-3 hónapja vettem az Azúr boltban. A normál (nem fokozott tisztaságú) változat literje valami 1700 Ft volt.

 

A tippet meg köszi!

Próbálkoztam olyannal is, hogy mindenféle PS hulladékot oldottam fel benne, valamivel talán jobb lett a helyzet. Te próbáltál ilyesmit?

 

(A ragasztáskor aktív szenes maszkot vettem fel - megelőzendő a szipuzást. Igaz, nem sokat dolgoztam vele végül a korábban említett okok miatt.)

 

 

Előzmény: Mk45-2010 (9506)
Mk45-2010 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 9506

AZÚR vegyszerbolt, Bp. József körút. De lehet hogy előfordul Kecskeméten is. Gumiragasztó-lemosóként keresd. Etli-acetát a "hatóanyag". 1 liter kb. 1e Ft. És rettenetesen büdös. Van sztirolból dolgozó ismerősöm aki szerint mi már csak a szipuzásért modellezünk... :-)

Előzmény: joefather (9504)
Mk45-2010 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 9505

Megboldogult kezdő időszakomban készítettem egy "öttengelyes" kasznit. A tető elég buta megoldással "összerétegezve" készült (sok oldószerrel), késöbb formára csiszolva. Kb. 2-3 héttel a ragasztás után a tető nagysugarú "kifli formát" vett fel.

A ragasztásnál én kétféle módot alkalmazok. "Nagyobb" felületnél (mondjuk egy félnullás akkuláda felragasztásánál) kicsit "felkrémesítem" a felületeket az oldószeres ecsettel. (Több oldószert használok és rányomom az ecsetet.) Kisebb felületnél (mondjuk két 0,5-ös él derékszögű találkozásánál) a ragasztandó felületeket szárazon illesztem és ecsettel "befuttatom" közé az oldószert.

Mindkét esetben olyan gyorsan kell dolgozni, hogy az oldószer ne párologhasson el "célbaérés" elött...

Előzmény: alkotasu (9502)
joefather Creative Commons License 2018.02.22 0 0 9504

Ezt az oldószert hol lehet beszerezni? Itt lakok kecskemét mellett, de még annak is örülni fogok ha modellragasztót tudok venni boltban, mert ilyen kis tételeket nem akarok megrendelgetni webshopoktól.

Előzmény: Mk45-2010 (9501)
RhB Creative Commons License 2018.02.22 0 0 9503

Meghajlik, megvetemedik. Én is jártam már így OFF kis hajómakettnél, beragasztottam a súlyt, pár nap múlva az egész meggörbült. (Mondjuk ott sztirol-fém kapcsolat volt.) Ott még annyival rosszabb volt a helyzet, hogy az egyik oldalon zárt térben volt, gondolom belül dolgoztak a "gőzök".

Előzmény: alkotasu (9502)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.22 -1 0 9502

Mit értesz azalatt, hogy elhúzódhat?

 

Én próbálkoztam ezzel az anyaggal, de annyira hamar megszáradt, hogy mire a másik felületet rányomtam, nem ragadt össze (vagy később könnyen elvált). Mi a technikája?

Előzmény: Mk45-2010 (9501)
Mk45-2010 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 9501

A pillanatragasztó valóban nem ideális a sztirolra. A modellragasztó jó lehet. Én oldószerrel - etil-acetáttal - ragasztok. Nagy felületre nem szerencsés, mert elhúzódhat száradás után. De apró vackok (pl. "szegecsfejek") felragasztásához a legjobb! Vékony 00-ás vagy 000-ás ecsettel szépen befolyatható a kívánt helyekre. Hátránya hogy csak sztirol-sztirol relációban működik.

Előzmény: joefather (9495)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!